DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

BigJ skrev:
JohanPez skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Lidingö DIF skrev:Helvete vad kallt det är på Tele 2. Kommer fanimej få lunginflammation. Och spelet värmde minsann inte. Vad som värmde dock var att se en taggad Fimpen utanför 328. Den mannen gör mig alltid glad.11
Fotboll ska spelas på plast, inomhus (med taket på).
Hur svårt ska det vara?

Ovanligt lite bengaler från DIF-klacken ikväll, var det kanske därför spelarna hade svårt att tagga till?
Tror snarare spelarna råkat ta dina och minals gubbiga tröttgubbspiller och att du nu istället fått Alvbåges tråkiga skämtditon. Lägg ner nu va?
Jag tycker just de två stundtals har lysande kommentarer som muntrar upp stämningen.
Såklart, efter en helt jävla fittusel och sanslöst jobbig derbyförlust är hån och att bengaldiskussionen börjar igen precis vad man vill ha.

Man märker verkligen att detta är ett hockeyforum, vissa av er verkar inte ens besvikna över att vi torskar mot våra värsta antagonister.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: DIF Fotboll

Inlägg av BigJ »

20002001 skrev:
BigJ skrev:
JohanPez skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Lidingö DIF skrev:Helvete vad kallt det är på Tele 2. Kommer fanimej få lunginflammation. Och spelet värmde minsann inte. Vad som värmde dock var att se en taggad Fimpen utanför 328. Den mannen gör mig alltid glad.11
Fotboll ska spelas på plast, inomhus (med taket på).
Hur svårt ska det vara?

Ovanligt lite bengaler från DIF-klacken ikväll, var det kanske därför spelarna hade svårt att tagga till?
Tror snarare spelarna råkat ta dina och minals gubbiga tröttgubbspiller och att du nu istället fått Alvbåges tråkiga skämtditon. Lägg ner nu va?
Jag tycker just de två stundtals har lysande kommentarer som muntrar upp stämningen.
Såklart, efter en helt jävla fittusel och sanslöst jobbig derbyförlust är hån och att bengaldiskussionen börjar igen precis vad man vill ha.

Man märker verkligen att detta är ett hockeyforum, vissa av er verkar inte ens besvikna över att vi torskar mot våra värsta antagonister.
Besvikna är garanterat alla, särskilt över det usla spel DIF visade upp. Sedan kan man bemöta det på olika sätt, vissa blir förbannade och måste visa det, andra kommer med lite ironiska kommentarer osv.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:
Undrar om minalman fortfarande tycker att stämningen inte är så viktig...
Jag tycker stämningen är viktig, men den skall inte framkallas av bengaler, utan av bra fotboll, bra sånger och ramsor och tifon. Bengaler kan förhöja inmarsh-tifot ibland om det görs så att matchen inte försenas.
Om du läser mina inlägg ordentligt märker du att detta har jag skrivit hela tiden. Bra fotboll och bra sånger och tifon ger bra stämning för alla i publiken, vilket lyfter spelarna. Bengaler gör bara folk irriterade när de bränns så ontrollerat som idag. Och det irriterar säkert också spelare som letar efter sitt flyt i matchen. Jag tror ingen i Djurgårdens elva, när de laddade inför andra, kunde vara säker på om de skulle spela eller gå ut i korridorerna igen när det var dags att starta efter paus.
Min absoluta uppfattning är, där jag satt, att när passningarna gick fel och fotbollspubliken som var där misströstade, så inte fan höjdes stämningen när det eldades bengaler. Stämningen mot gnagetklacken blev allt mer hatisk för varje tomtebloss som tändes. Det är inte roligt med tanke på debatten senaste veckorna att försöka byta riktning på läktarkulturens hat-inslag.
Jag tror på att stämning absolut kan skapas utan bengaler, som vårt start-tifo och det står jag för.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

minalman skrev:
20002001 skrev:
Undrar om minalman fortfarande tycker att stämningen inte är så viktig...
Jag tycker stämningen är viktig, men den skall inte framkallas av bengaler, utan av bra fotboll, bra sånger och ramsor och tifon. Bengaler kan förhöja inmarsh-tifot ibland om det görs så att matchen inte försenas.
Om du läser mina inlägg ordentligt märker du att detta har jag skrivit hela tiden. Bra fotboll och bra sånger och tifon ger bra stämning för alla i publiken, vilket lyfter spelarna. Bengaler gör bara folk irriterade när de bränns så ontrollerat som idag. Och det irriterar säkert också spelare som letar efter sitt flyt i matchen. Jag tror ingen i Djurgårdens elva, när de laddade inför andra, kunde vara säker på om de skulle spela eller gå ut i korridorerna igen när det var dags att starta efter paus.
Min absoluta uppfattning är, där jag satt, att när passningarna gick fel och fotbollspubliken som var där misströstade, så inte fan höjdes stämningen när det eldades bengaler. Stämningen mot gnagetklacken blev allt mer hatisk för varje tomtebloss som tändes. Det är inte roligt med tanke på debatten senaste veckorna att försöka byta riktning på läktarkulturens hat-inslag.
Jag tror på stämning absolut kan skapas utan bengaler, som vårt start-tifo och det står jag för.
" Bra fotboll". Det är Allsvenskan, kom in i matchen.
Skulle stämning skapas av bra fotboll skulle Barcelona ha världens i särklass bästa läktarkultur.

----

På tal om ingenting, varför skrivs det ingenting om hur lugnt derbyt var? Media... kommer aldrig förstå.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Så jäkla tröttsamt, förstår inte hur ni orkar! Håller med JohanPez lägg ner nu!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

Sjukt jobbig match. Var som upplagt för fest på läktaren vilket jag kan tycka att det blev. I första tycker jag dock vår klack var i rejält underläge precis som vårat lag. Bättre tryck i andra. Gnagets bengalande visar hur det kan te sig. Vackert, tajmat och inga avbrott i match. Våran innan andra börjar var grym också och blev ett kort, antagligen planerat avbrott som inte störde mig.

Med detta, trycket, bengalandet och två välsjungna klackar utan stök visade Stockholm hur man höjer en annars rätt dassig liga.

Fan dock på tabbarna som ger oss noll chans att vända på steken.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

@20002001: Jag tycker "bra fotboll" till och med kan spelas av min sons 07or när de kämpar i en klunga runt bollen. Vi spelade stundtals bra på Strandvallen senast. Tibblings två assist var bra fotboll. Och helt ärligt, 0-3 i kväll var bra fotboll.
Men vänd på frågan. Var det verkligen världsklass på bengalerna i kväll? Gör detta pyro att fler kommer på nästa match? Trots att det är allsvenskan? Kommer folket tillbaka trots vårt spel för de får ju i alla fall bengaler?
Ett bra inlägg om fotbollen har jag läst här ikväll, trots att det är ett "hockeyforum". Det var att Tibbling måste spelas centralt. Jag skulle självklart tycka det skulle vara mycket roligare att diskutera fotbollen än att prata pyro. Men eldandet stör fotbollen.
Senast redigerad av minalman den 2014-04-16 22:59:44, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Förstår verkligen inte hur man inte kan tycka att det här är snyggt:
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av nevyn »

20002001 skrev:Förstår verkligen inte hur man inte kan tycka att det här är snyggt:
Det är sjukt trevligt.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av nevyn »

minalman skrev:@20002001: Jag tycker "bra fotboll" till och med kan spelas av min sons 07or när de kämpar i en klunga runt bollen. Vi spelade stundtals bra på Strandvallen senast. Tibblings två assist var bra fotboll. Och helt ärligt, 0-3 i kväll var bra fotboll.
Men vänd på frågan. Var det verkligen världsklass på bengalerna i kväll? Gör detta pyro att fler kommer på nästa match? Trots att det är allsvenskan? Kommer folket tillbaka trots vårt spel för de får ju i alla fall bengaler?
Ett bra inlägg om fotbollen har jag läst här ikväll, trots att det är ett "hockeyforum". Det var att Tibbling måste spelas centralt. Jag skulle självklart tycka det skulle vara mycket roligare att diskutera fotbollen än att prata pyro. Men eldandet stör fotbollen.
Sen när stör "eldandet" fotbollen? Hur många människor har blivit skadade av bengaler? inte ens när änglarna skickade upp en bengal i vår klack hände något!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag kunde tydligt se spelarna vanka runt otåliga under de perioder domaren höll matchen pga eldandet. Jag kan tänka mig att det sista Pelle sa till laget innan avspark av andra helt föll bort när de fick vända tillbaka.
Men nu skiter jag i det här. Elda på bara. Ni vet vid det här laget att åtminstone en person inte gillar det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lidingö DIF »

Personligen var det som höjde irritationsnivåerna igår att behöva se hur vårt lag blev så syniskt utspelade och hur jävla irriterande mäktigt tryck Frösunda BKs fans framkallar på sin läktarplats. Igår var inte en bra dag för Djurgården Fotboll. Det blir tillbaka till ritbordet på många fronter och omgruppera.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Oj oj, sorry, det var inte min avsikt att strö salt i öppna sår.
Men jag har varit som ett ADHD-barn senaste veckan sedan vi gick upp i SHL, vet inte vad jag ska göra med all energi.

Men jag var faktiskt lite allvarlig ändå, eftersom stora delar av detta forum förespråkar Pyro och likställer det med ”bra stämning”.
Mina funderingar var bara om några av spelarna kanske också känner likadant och därför inte riktigt var taggade detta derby då det var märkbart mindre egentligen ut av allt från DIF-klacken

Men som sagt, sorry om jag fick det att "brinna till" (hehe)


Avlägsnar mig bakåt nu...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

De är så att med trumma blir allt mer synkat. Vi lägger oss på en mycket högre svårighetsgrad när vi kör utan.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

Vi ligger fortfarande tvåa i tabellen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Skriv svar