SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Säga vad man vill om Mackan, men han har i alla fall varnat gnaget för att sitta på en massa dyra SHL- kontrakt när de ramlar ner i HA.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Godnoken skrev:Känns väl rätt sådär att häckla någon som pumpat/pumpar in aktier i DIF Hockey va?
Tror det kommer gå alldeles utmärkt, för de som vill och bestämt sig.

Själv är jag mer än less på Nilson-Gate, har släppt det helt nu.
Självklart blir det inga applåder, men Judas, Fitta, Hora osv lämnar jag över åt solna-klubben, passar klart bättre från deras mobb.

Oavsett motståndare i premiären känns det......fantastiskt!
Skulle tom kunna dregla över ett möte med Örebro (ja, nästan iaf)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Think if... »

Ja, kommande säsong lär sannolikt inte stanna vid 11 förluster. Så en annan typ av mentalträning gäller i sommar... Åtminstone för mig


Skickas från min plats på A11
Using Tapatalk
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av macin »

Har inte heller varken tid eller lust att tjoa och tjimma på Marcus Nilson. Dessutom vann han i arbetsdomstolen, så pengarna var ju uppenbarligen hans. Styrelsen får helt enkelt lära sig att skriva korrekta kontrakt så slipper man sånthär tjaffs.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Davva »

Hoppas verkligen att det inte blir massa Nilsson-hat. Låt han va.
Ja, han gjorde bort sig i lönehärvan - precis som alla gjorde i den soppan inkl våra representanter. Jag tvivlar dock inte på att han fortfarande har DIF-hjärta. Han smet undan sin uppgift som lagkapten när vi åkte ur, men jag tror inte orsaken var illvilja utan snarare oförmåga att hantera kaptensrollen utanför omklädningsrummet. Därför har jag svårt att "hata", eller ens tycka illa om Mackan.

I övrigt har han levererat en hel del glädje för mig, vilket jag väljer att minnas.

Men självklart ska vi håna HiV när de torskar på hovet - tror det räcker som traumatisk upplevelse för Mackan att åka runt i HV-tröja på hovet när klockan slår...
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: SHL 2014-15

Inlägg av 1962FenderStrat »

Davva skrev:Hoppas verkligen att det inte blir massa Nilsson-hat. Låt han va.
Ja, han gjorde bort sig i lönehärvan - precis som alla gjorde i den soppan inkl våra representanter. Jag tvivlar dock inte på att han fortfarande har DIF-hjärta. Han smet undan sin uppgift som lagkapten när vi åkte ur, men jag tror inte orsaken var illvilja utan snarare oförmåga att hantera kaptensrollen utanför omklädningsrummet. Därför har jag svårt att "hata", eller ens tycka illa om Mackan.

I övrigt har han levererat en hel del glädje för mig, vilket jag väljer att minnas.

Men självklart ska vi håna HiV när de torskar på hovet - tror det räcker som traumatisk upplevelse för Mackan att åka runt i HV-tröja på hovet när klockan slår...
+1 på den
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Zephyrox »

Inte överförtjust i Mackan men om han ska häcklas så håll det på en vuxen nivå. Trött på höra könsord och annat larv, tror ni spelaren hör det när ni står mitt i en klack? Det låter bara tråkigt för oss runtomkring.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av bastis7 »

Mackan har ju visat att han är ett fegt kräk! Han förtjänar all skit han får! Men könsord och sånt är väl lite barnsligt så klart.
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Grimster »

Davva skrev:Hoppas verkligen att det inte blir massa Nilsson-hat. Låt han va.
Ja, han gjorde bort sig i lönehärvan - precis som alla gjorde i den soppan inkl våra representanter. Jag tvivlar dock inte på att han fortfarande har DIF-hjärta. Han smet undan sin uppgift som lagkapten när vi åkte ur, men jag tror inte orsaken var illvilja utan snarare oförmåga att hantera kaptensrollen utanför omklädningsrummet. Därför har jag svårt att "hata", eller ens tycka illa om Mackan.

I övrigt har han levererat en hel del glädje för mig, vilket jag väljer att minnas.

Men självklart ska vi håna HiV när de torskar på hovet - tror det räcker som traumatisk upplevelse för Mackan att åka runt i HV-tröja på hovet när klockan slår...
+2 klockrent. :)
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1493
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Ohddan »

Ang. Mackan så är det väl inte så mycket pengarna det handlar om. Det är väl hans insats som kapten och tystnaden efteråt som är boven.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sthlm19 »

En fråga.

Tog verkligen Mackan hela beloppet av skadeståndet, eller efterskänkte han inte ett visst belopp till DIF? Den stora frågan för honom som jag uppfattade det, var att han ville ha rätt i sak.

Den infon har iaf jag fått.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mattias_87 »

Han skulle väl få köpa aktier i nyemissionen istället för den största delen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Think if... »

Mackan hade rätt, DIF hade fel. Skulle nog vilja påstå att det var rätt bra att vi fick saken utredd, nu kan man knappast missa den biten i nya kontrakt.


Skickas från min plats på A11
Using Tapatalk
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Erik af Sibirien »

Grimster skrev:
Davva skrev:Hoppas verkligen att det inte blir massa Nilsson-hat. Låt han va.
Ja, han gjorde bort sig i lönehärvan - precis som alla gjorde i den soppan inkl våra representanter. Jag tvivlar dock inte på att han fortfarande har DIF-hjärta. Han smet undan sin uppgift som lagkapten när vi åkte ur, men jag tror inte orsaken var illvilja utan snarare oförmåga att hantera kaptensrollen utanför omklädningsrummet. Därför har jag svårt att "hata", eller ens tycka illa om Mackan.

I övrigt har han levererat en hel del glädje för mig, vilket jag väljer att minnas.

Men självklart ska vi håna HiV när de torskar på hovet - tror det räcker som traumatisk upplevelse för Mackan att åka runt i HV-tröja på hovet när klockan slår...
+2 klockrent. :)
Ja. Instämmer helt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Godnoken skrev:Känns väl rätt sådär att häckla någon som pumpat/pumpar in aktier i DIF Hockey va?
Tror det kommer gå alldeles utmärkt, för de som vill och bestämt sig.

Själv är jag mer än less på Nilson-Gate, har släppt det helt nu.
Självklart blir det inga applåder, men Judas, Fitta, Hora osv lämnar jag över åt solna-klubben, passar klart bättre från deras mobb.

Oavsett motståndare i premiären känns det......fantastiskt!
Skulle tom kunna dregla över ett möte med Örebro (ja, nästan iaf)
Håller helt med, tycker inte ens det är värt lägga någon energi alls på Nilson. Vad är poängen liksom?
Bild
Låst