DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

Skulle vara intressant om man kunde testa detta, om man bara har sittplats om det minskar publiken eller ej.
Personligen tror jag den skulle minska, men som sagt vore intressant att få det någorlunda svart på vit.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Don66-2 »

sthlm1891 skrev:Skulle vara intressant om man kunde testa detta, om man bara har sittplats om det minskar publiken eller ej.
Personligen tror jag den skulle minska, men som sagt vore intressant att få det någorlunda svart på vit.
Självklart minskar publiken då, likaså om man införde enbart ståplats...hur menar du?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av crike »

Snacka om ett samtal som aldrig tar slut och kan appliceras på både fotboll och hockey.

Min inlaga i det hela är att sittplatspubliken behövs (framförallt för pengarna) men att många på sittplats inte hade gått om det inte varit för stämningen som klacken bidrar med.

Dock tycker jag inte att någon supporter, oavsett sektion, ska göra något som kan äventyra en pågående matchs vara eller icke vara. Är det förbjudet med bengaler? Ja då tänder man inte dom. Är det förbjudet att springa in på planen? Ja då springer man inte in på planen. Oavsett om man bara vill krama domaren eller visa sig naken inför svenska folket.

Klacken har varit och är jävligt bra på att bidra med fantastisk stämning utan bengaler.

För mig personligen är det bara ett stort tomtebloss som har en fin färg medan en fet flagga eller 2 000 små är riktigt mäktigt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

crike skrev:Snacka om ett samtal som aldrig tar slut och kan appliceras på både fotboll och hockey.

Min inlaga i det hela är att sittplatspubliken behövs (framförallt för pengarna) men att många på sittplats inte hade gått om det inte varit för stämningen som klacken bidrar med.

Dock tycker jag inte att någon supporter, oavsett sektion, ska göra något som kan äventyra en pågående matchs vara eller icke vara. Är det förbjudet med bengaler? Ja då tänder man inte dom. Är det förbjudet att springa in på planen? Ja då springer man inte in på planen. Oavsett om man bara vill krama domaren eller visa sig naken inför svenska folket.

Klacken har varit och är jävligt bra på att bidra med fantastisk stämning utan bengaler.

För mig personligen är det bara ett stort tomtebloss som har en fin färg medan en fet flagga eller 2 000 små är riktigt mäktigt.
+1 från mig.

När klacken högg i på JK-dagen vände årets hockeyserie.
Men bengaler när vi gör mål i morgon släcker direkt det momentum laget får då.
Betänk att vi antagligen leder Allsvenskan i morgon kväll, för MFF faller borta i Närke. Förstör inte det med "tomtebloss".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

Jobbig diskussion ändå. Båda sidor har rätt i sak. Jag är ingen korvätare men skulle förlänga mitt säsongskort oavsett om klacken gav upp eller inte. Det skulle bli gråare och tråkigare men ute på isen skulle det fortfarande spelas min favoritsport från min favoritförening.

Att rappt kunna säga att 6000 försvinner bara för att klacken decimeras är fel.
Att säga att inget sker utan stämning är också fel.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Hönan eller ägget-frågan. Vad kom först? Fotbollen eller stämningen? Jag hävdar att om Djurgården spelar en attraktiv fotboll kommer vi korvätare tillsammans med vad som är kvar av klacken skapa en helt OK stämning som gör att killarna på plan känner sig uppskattade och fortsätter att göra ett bra jobb. Ingen skulle sakna tomteblossen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

minalman skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev: Låter fantastiskt kul med 1500 sittande korvätare.
Där har vi verkligen framtiden.

Du är inte seriös hoppas jag.
Du representerar ett förakt mot den stora sittplatspubliken, som jag tycker är förfärande. Majoriteten i svensk fotbollspublik, som betalar 75% av klubbarnas biljettintäkter, är sittande korvätare. Om majoriteten av de som går på fotboll måste välja så väljer de fotbollsmatchen före klackunderhållningen.
Tagga ner den här uppblåsta självbilden ni klackmänniskor visar.
Där har du jävligt fel, jag har absolut ingenting emot varken sittplats, klack, ungdom eller vip-publik då jag själv huserar på sittplats.

Det jag blev jävligt förbannad över är snarare ditt förakt mot stämning på matcherna då du tydligen föredrar låga publiksiffror så länge laget spelar dåligt(?).
Konstigaste argumentet jag någonsin har läst på ett DIF-forum.

PS. Lycka till att locka ny publik till matcherna utan en engagerad publik. Våra nya unga supportar lockas ju självklart till DIF pga det fantastiska spelet som är fan så mycket bättre än vad som sänds på tv? (svaret är nej).
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

@Anteckningsblock: jag har ingenting emot att bra stämning lockar mer publik så länge som det är fotbollen och inte bengalerna som skapar stämningen. Vilken diskussion detta blivit. Tidigare var det att föreningen skulle ha utbildade och diplomerade fackelbärare och nu att publiken måste lockas med fyrverkerier. Vart fan har fotbollen tagit vägen i diskussionen?
Det märks att folk saknar Vattenfestivalen, men det ska inte fotbollen behöva lida för.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:@Anteckningsblock: jag har ingenting emot att bra stämning lockar mer publik så länge som det är fotbollen och inte bengalerna som skapar stämningen. Vilken diskussion detta blivit. Tidigare var det att föreningen skulle ha utbildade och diplomerade fackelbärare och nu att publiken måste lockas med fyrverkerier.
Vart fan har fotbollen tagit vägen i diskussionen?
Det märks att folk saknar Vattenfestivalen, men det ska inte fotbollen behöva lida för.
Haha :lol:

Varför stavas stämning numera röd eld/svart rök, måste det verkligen vara antingen det eller inget?
Så länge det råder förbud mot detta så är egentligen hela denna diskussionen överflödig.
Synd bara att "Vi-har-minsann-koll-på-varför-folk-går-på-match-kommittén" fortsätter att ignorera detta.

Jag är inte ensam, känner fler som slutat gå på högriskmatcherna.
Givetvis är inte pyron huvudanledningen till det, men det är absolut ett stort störande moment.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Minalman och ni andra som är emot stämningshöjande moment på läktaren:

Skulle folk vilja se enbart fin fotboll skulle varenda jävel hängt på Rambergsvallen på Hisingen för två år sedan när Häcken vann sina matcher och gjorde 5,6 mål i de flesta matcher. Inte fan vallfärdade folk dit heller.

Folk vill se sitt lag vinna, och folk vill se bra stämning. Det är det som säljs. Hur ofta har man inte läst: " Kom och upplev stämningen" på både difhockey.se och dif.se.

Kan ni, framförallt minalman och LHO på riktigt påstå att ni inte tror folk uppskattade följande:
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

Diskussionen här har blivit Pyro vs Ingen stämning alls.

Pyro är inget krav för att skapa stämning och jag tror ingen i klacken överväger att klippa säsongskortet om de inte får elda. Men många uppskattar det och det tror jag gäller även sittplats.
Jag står för att enda sättet att få till en legalisering är att bränna ibland. Det är enda sättet att hålla frågan aktuell.
MEN då är det jäkligt viktigt att bränningarna visar på nyttan och att det är något positivt! Dvs. en del av ett tifo som inte stör matchen.
Det bästa hade varit om någon gruppering kunde gå ut och säga just det och samtidigt fördöma alla enskilda bränningar som inte tillför något förutom böter. Tyvärr är väl läget just nu så att den grupp som säger sig bränna kommer bli terroriststämplad!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: DIF Fotboll

Inlägg av baate »

Gissar att vi inte kommer längre med bengal eller inte? Hur det än är så är det väl önskvärt att vi har så få avbrutna matcher som möjligt i år? Och helst matcher som avgörs på planen och inte hos SvFF.

En annan intressant sak är hur bra andra lags supporters är på att hitta på olika lagstraff åt DIF, nu senast såg jag en tomte som tyckte att DIF skulle lämna walk over i matchen mot Helsingborg, för att straffa supportrarna till lydnad. Undrar just hur många huliganer som bryr sig om DIF-vinst?

Har sällan känt mig så illa omtyckt som nu, vi Djurgårdare är tydligen fotbollens avskum.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:Minalman och ni andra som är emot stämningshöjande moment på läktaren:
Jag är absolut inte emot alla former av stämningshöjande moment. Jag är emot bengaler som avbryter matcher och/eller försenar avsparkar. Men jag är absolut positiv till annat tifo och lägger alltid en tia eller tjuga i hinken.
Jag är också tveksam till folk som går på fotboll av andra anledningar än fotboll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
20002001 skrev:Minalman och ni andra som är emot stämningshöjande moment på läktaren:
Jag är absolut inte emot alla former av stämningshöjande moment. Jag är emot bengaler som avbryter matcher och/eller försenar avsparkar. Men jag är absolut positiv till annat tifo och lägger alltid en tia eller tjuga i hinken.
Jag är också tveksam till folk som går på fotboll av andra anledningar än fotboll.
Hur ställer du dig till stundande regelverk då? Tycker du att det är rätt att bryta för bengaler "när det inte behövs" satt säga?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
20002001 skrev:Minalman och ni andra som är emot stämningshöjande moment på läktaren:
Jag är absolut inte emot alla former av stämningshöjande moment. Jag är emot bengaler som avbryter matcher och/eller försenar avsparkar. Men jag är absolut positiv till annat tifo och lägger alltid en tia eller tjuga i hinken.
Jag är också tveksam till folk som går på fotboll av andra anledningar än fotboll.
Hur ställer du dig till stundande regelverk då? Tycker du att det är rätt att bryta för bengaler "när det inte behövs" satt säga?
Jag tycker det är en kompromiss som jag kan leva med.
Det är de där avbrotten tio sekunder efter avspark i andra halvlek då alla spelare går tillbaka till omklädningsrummen som jag starkt ogillar. Eller rökutrymningspaus när det görs mål.
Och förstås när några brinner upp och andra trampas ned i paniken, vilket kommer hända till slut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar