DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

Självklart på plats på onsdag, trots risk för tråkigheter. Ett derby kan jag inte missa.

Kämpa!
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

sthlm1891 skrev:
Så vadå om man tycker det är roligare med det som händer runtom, typ tifo,sånger och bengaler än det snudd på korpfotboll som utförs så är man någon av art eller?

Alltså om vi hade tagit bort allt annat så tror jag väldigt få hade kollat på fotboll i Sverige, den är snudd på värdelös.
Det här faktiskt intressant. Tycker du att de som dras till "tifo, sånger och bengaler" verkligen skall räknas till de som "kollar på fotboll i Sverige"? Är man inte på arenan för att kolla fotbollsmatchen ska man inte vara där alls anser jag, om man inte jobbar i kiosken.
Det var faktiskt bättre fotboll i Sverige innan "tifo, sånger och bengaler" dök upp, men det hänger förstås inte ihop. Det är andra marknadskrafter som tömt fotbollen. Men ska vi någonsin kunna starta om och få bättre fotboll igen så måste det som förstör för fotbollen bort först. Att folk tröttnat att gå och betala DYRA sittplatsbiljetter eller sponsra med miljonbelopp hänger ihop med alla avbrott och incidenter. Helt klart.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm1891 skrev:
Så vadå om man tycker det är roligare med det som händer runtom, typ tifo,sånger och bengaler än det snudd på korpfotboll som utförs så är man någon av art eller?

Alltså om vi hade tagit bort allt annat så tror jag väldigt få hade kollat på fotboll i Sverige, den är snudd på värdelös.
Börjar mer tro att det är jag som är ....av en annan art.
Men det är ok, det gör inget, så länge jag får välja själv

Edit/
Tycker förövrigt precis tvärtom.
Om själva matchen……när den väl kommer igång skulle bjuda på färgsprakande spel och tempostark fotboll skulle det kanske vara värt väntan.
Men som det är nu, när man väntat klart och all rök lagt sig så är det iaf samma korpfotboll man bjuds på.
Lite som att snacka upp en fight om mästartiteln i tungviktsboxning och sedan bjudas på fyllebråk på kvarterspuben i Kärrtorp.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Känns lite väl pragmatiskt, när det är tryck på läktarna smittar det av sig på spelet och spelarna i större utsträckning tar den där extra närkampen eller löpningen och när det är yttre faktorer som i Mjällby ser spelet gärna ut som i Mjällby.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Jag tycker att, speciellt vid derbyn, att vad som är "main event of the evening" glidit bort från själva fotbollen. Just saying.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Jag tycker att, speciellt vid derbyn, att vad som är "main event of the evening" glidit bort från själva fotbollen. Just saying.
Vad tycker du är "main event of the evening"?
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Axel_K »

Om läktarna är "the main event" i någon match är det väl ändå i ett derby?!

Vi märkte ju hur sexiga hockeyderbyna blev med endast hemmaklack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Jag bryr mig alltid mer om spelet än vad som händer på läktaren. Men i ett derby så tycker jag inte den allsvenska kvaliteten på fotbollen kan ta över som "main event" från de 20-30k på läktarna, två fanatiska klackar med 6-7k på vardera sidor, sång, tifo och förhoppningsvis väl genomförda pyro-arrangemang.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Jag tycker att, speciellt vid derbyn, att vad som är "main event of the evening" glidit bort från själva fotbollen. Just saying.
Vad tycker du är "main event of the evening"?
Fotbollsmatchen förstås. Extatiska supporters som skriker ut sin glädje när vi gör mål hör förstås dit. Men tifo, sånger och bengaler är inte the main event. Att tycka det, är lika fel som de som ser Oscarsgalan för att se klänningarna på röda mattan, eller ser Super Bowl för pausunderhållningen. Kan man inte se att fotbollen är the main event har man kommit fel. Tycker jag. Ett derby är inte vilken fotbollsmatch som helst. Men det är en fotbollsmatch.
Edit: som tur är för fotbolls-Sverige behöver man inte tycka som jag gör. Det hade blivit tråkigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

Jag fortsätter och hävda hur viktigt det är att få dom som använder våld att känna sig marginaliserade och oönskade av alla andra. Om man buntar ihop dom med pyro brännare och alla som nån gång sjungit en hatramsa, ja då är dom inte så jävla ensamma längre.

Sen ska fulla idioter syssla med pyro lika lite som dom ska skjuta nyårsraketer och elda majbrasor.

Reglera användandet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Jag tycker att, speciellt vid derbyn, att vad som är "main event of the evening" glidit bort från själva fotbollen. Just saying.
Vad tycker du är "main event of the evening"?
Fotbollsmatchen förstås. Extatiska supporters som skriker ut sin glädje när vi gör mål hör förstås dit. Men tifo, sånger och bengaler är inte the main event. Att tycka det, är lika fel som de som ser Oscarsgalan för att se klänningarna på röda mattan, eller ser Super Bowl för pausunderhållningen. Kan man inte se att fotbollen är the main event har man kommit fel. Tycker jag. Ett derby är inte vilken fotbollsmatch som helst. Men det är en fotbollsmatch.
Edit: som tur är för fotbolls-Sverige behöver man inte tycka som jag gör. Det hade blivit tråkigt.

Matchen för mig är en del av helheten, det är allting, matchen, tifo, sångerna och allt annat som som gör det, hade det bara varit fotbollen och inget annat, eller tvärtom bara publiken och ingen fotboll så är det inte värt ett dugg, men tillsammans är det värt något. för mig i alla fall.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF Fotboll

Inlägg av sthlm1891 »

Zephyrox skrev:Jag fortsätter och hävda hur viktigt det är att få dom som använder våld att känna sig marginaliserade och oönskade av alla andra. Om man buntar ihop dom med pyro brännare och alla som nån gång sjungit en hatramsa, ja då är dom inte så jävla ensamma längre.

Sen ska fulla idioter syssla med pyro lika lite som dom ska skjuta nyårsraketer och elda majbrasor.

Reglera användandet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det som är felet i debatten som förs nu över hela fotbolls Sverige, att alla buntas ihop i ett, vi kan inte bunta ihop huliganer med pyro och ramsor och sånger osv.
Huliganer är en sak och ska behandlas så, och att som många nu gör och bunta ihop alla blir helt fel och löser ingenting.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fortfarande, trots att det svider för vissa av er.
Punkt # 3 på DIF:s -Det Är Nog Nu Lista.
-Det råder förbud mot pyroteknik inne på arenan.

Hur svårt kan detta vara att greppa?

Helt övertygad om att det går att fixa en bra stämning/inramning utan att elda på läktarplats.
Precis som det går att skapa bra tryck utan trumma.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Zephyrox »

sthlm1891 skrev:
Zephyrox skrev:Jag fortsätter och hävda hur viktigt det är att få dom som använder våld att känna sig marginaliserade och oönskade av alla andra. Om man buntar ihop dom med pyro brännare och alla som nån gång sjungit en hatramsa, ja då är dom inte så jävla ensamma längre.

Sen ska fulla idioter syssla med pyro lika lite som dom ska skjuta nyårsraketer och elda majbrasor.

Reglera användandet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det som är felet i debatten som förs nu över hela fotbolls Sverige, att alla buntas ihop i ett, vi kan inte bunta ihop huliganer med pyro och ramsor och sånger osv.
Huliganer är en sak och ska behandlas så, och att som många nu gör och bunta ihop alla blir helt fel och löser ingenting.
Det finns två agendor, en är att bli av med våldet och den andra vill väldigt mycket men kommer antagligen uträtta väldigt lite.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Är helt övertygad om att matchen på onsdag är betydligt bättre än en korpmatch... För mig är det en form av ultimat idrottsupplevelse. Hoppas slippa avbrott och våld bara. Allt annat är underbart!
Skriv svar