Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Notera att detta med AIK och 7 miljoner inte är klart ännu. Förslag än sålänge.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:Notera att detta med AIK och 7 miljoner inte är klart ännu. Förslag än sålänge.
Om detta inte är klart måste vi vara tvärtydliga med att vi inte kommer acceptera detta beslut alls och mer eller mindre hota med att rösta emot, förhindra och fördröja alla andra förslag som förs fram på dagordning.

Kort och gott hota med att skapa så mycket nytt strul att övriga lag inser att det är bättre att alla betalar 500k jämfört med det kaos som kommer uppstå annars.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

ciirree skrev:Notera att detta med AIK och 7 miljoner inte är klart ännu. Förslag än sålänge.
Källa på detta? Vad jag läst så är det bara vår styrelse som spelar dum och resten (media, AIK etc) ser det som ett fastställt beslut.

De kan ju inte direkt slänga in en sån regel sent i sillyn när lagen redan värvat större delen av truppen.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Rocky3000 »

Enbom skrev:
ciirree skrev:
Enbom skrev:"Enligt en kompis till en kompis" så ska Challe ha hört sig för med finnen Michael Keränen. Center som snittade 1p/match i finska ligan i år.

Fan, jag vill bara ha hem Ante.
Han känns ju sannerligen intressant. Kan ju möjligtvis vara Jocke E's tips.
Ibland kan ju faktiskt dessa "kompis till en kompis" stämma och denna killen är i bra ålder med, ryktas dessutom bort från Ilves :)
Det jag fick höra också. Han ryktas bort från sin nuvarande klubb och är dessutom född i Stockholm (men inte delat medborgarskap? Förstår inte riktigt varför).
Det är Challe som har lyssnat på mig, tipsade om Keränen redan på sidan 7 på denna underhållande Silly-season tråd. :D
Följ samma spår som Växjö och Örebro, investera i Bild :ar, då tar vi hem SHL!
Bild
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Túrin Turambar »

Rocky3000 skrev:
Enbom skrev:
ciirree skrev:
Enbom skrev:"Enligt en kompis till en kompis" så ska Challe ha hört sig för med finnen Michael Keränen. Center som snittade 1p/match i finska ligan i år.

Fan, jag vill bara ha hem Ante.
Han känns ju sannerligen intressant. Kan ju möjligtvis vara Jocke E's tips.
Ibland kan ju faktiskt dessa "kompis till en kompis" stämma och denna killen är i bra ålder med, ryktas dessutom bort från Ilves :)
Det jag fick höra också. Han ryktas bort från sin nuvarande klubb och är dessutom född i Stockholm (men inte delat medborgarskap? Förstår inte riktigt varför).
Det är Challe som har lyssnat på mig, tipsade om Keränen redan på sidan 7 på denna underhållande Silly-season tråd. :D
Följ samma spår som Växjö och Örebro, investera i Bild :ar, då tar vi hem SHL!
Har Challe börjat lyssna på dig? Vilken tur! Då kommer han ju få hjälp att förstå värdet av värvningar som Sidney Crosby, TJ Oshie och Henrik Lundqvist. ;)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:
ciirree skrev:Notera att detta med AIK och 7 miljoner inte är klart ännu. Förslag än sålänge.
Källa på detta? Vad jag läst så är det bara vår styrelse som spelar dum och resten (media, AIK etc) ser det som ett fastställt beslut.

De kan ju inte direkt slänga in en sån regel sent i sillyn när lagen redan värvat större delen av truppen.
Har faktiskt ingen källa på det. Jag grundade de på det som våran styrelse sagt. Att det är bara är ett rykte och en idé. Men är det som du säger att dem bara spelar dumma så känns det ju väldigt fel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:BOMBOM BOUCHARD

Självfallet skall vi värna om våra unga backar.

Har inte heller sett någon skriva en rad om att det är dessa man vill se ersättas utan snarast lyft upp att det är våra "nuvarande bärande" backar som kanske inte räcker till i SHL.

Hur många av dessa vågar du chansa med så att inte våra unga backar blir helt utlämnade till sitt öde?

Jag menar att dessa unga backa måste få rätt spelare omkring sig så att de kan "se och lära" utan att få för mycket press på sig själva.

Räcker det med två backar in för att detta skall kunna uppnås?

Själv är jag tveksam, möjligtvis om Arnesson blir kvar annars inte.
Jag har alltid gillat tanken på att bygga laget från försvaret och framåt. Därför talar jag mot mig själv när jag till kommande år vill att vi ska lägga krutet på spetsspelare framåt.

Det gör jag för att jag tycker vi ser för svaga ut för att klara oss framåt och det kostar att köpa in spets till en förstakedja. Och med vår ekonomi så .......

Jag är därför beredd att chansa på följande backsida. :

Högström
Nisse
Norell
Holm
Englund
NY (Ahnelöv)
NY (Urbom)
Reserv 8:e : Ollas Mattsson

Det finns en ordentlig utvecklingspotential i de killarna. Nisse har ju senaste två säsongerna gått skadad större delen. Norell, Englund och Ollas borde alla kunna ta kliv över sommaren.
Holm har förhoppningsvis haft sítt "jobbiga seniorår" och kan hitta tillbaka igen.
Högström är bara ett enda stort utropstecken. Verkar sakna nerver, påminner en hel del om när DT var på topp.

Men finns det medel så gärna ytterligare förstärkning.
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:BOMBOM BOUCHARD

Självfallet skall vi värna om våra unga backar.

Har inte heller sett någon skriva en rad om att det är dessa man vill se ersättas utan snarast lyft upp att det är våra "nuvarande bärande" backar som kanske inte räcker till i SHL.

Hur många av dessa vågar du chansa med så att inte våra unga backar blir helt utlämnade till sitt öde?

Jag menar att dessa unga backa måste få rätt spelare omkring sig så att de kan "se och lära" utan att få för mycket press på sig själva.

Räcker det med två backar in för att detta skall kunna uppnås?

Själv är jag tveksam, möjligtvis om Arnesson blir kvar annars inte.
Jag har alltid gillat tanken på att bygga laget från försvaret och framåt. Därför talar jag mot mig själv när jag till kommande år vill att vi ska lägga krutet på spetsspelare framåt.

Det gör jag för att jag tycker vi ser för svaga ut för att klara oss framåt och det kostar att köpa in spets till en förstakedja. Och med vår ekonomi så .......

Jag är därför beredd att chansa på följande backsida. :

Högström
Nisse
Norell
Holm
Englund
NY (Ahnelöv)
NY (Urbom)
Reserv 8:e : Ollas Mattsson

Det finns en ordentlig utvecklingspotential i de killarna. Nisse har ju senaste två säsongerna gått skadad större delen. Norell, Englund och Ollas borde alla kunna ta kliv över sommaren.
Holm har förhoppningsvis haft sítt "jobbiga seniorår" och kan hitta tillbaka igen.
Högström är bara ett enda stort utropstecken. Verkar sakna nerver, påminner en hel del om när DT var på topp.

Men finns det medel så gärna ytterligare förstärkning.
Håller med dig. Tycker ser rätt bra ut. Måste isf vara en av elitseriehistoriens yngsta backbesättningar.
Som uttryckt tidigar är min oro kring jvm då det spelas massor med matcher. Vad händer om vi får tre uttagna vilket är väldigt stor chans?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81:

Ja du, det kan bli riktigt jobbigt då, särskilt om vi samtidigt har en eller två skadade bland övriga. Förhoppningsvis finns det möjligheter att ordna något korttidslån då likt Bobo i år. Lite svårare nu när SHL klubbarna nog hellre lånar ut deras 7:e och 8:e back till en AS klubb än en seriekollega.
4 segrar kvar
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Honken »

Vi plockar upp några nya junisar som gör succé under JVM.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:mb81:

Ja du, det kan bli riktigt jobbigt då, särskilt om vi samtidigt har en eller två skadade bland övriga. Förhoppningsvis finns det möjligheter att ordna något korttidslån då likt Bobo i år. Lite svårare nu när SHL klubbarna nog hellre lånar ut deras 7:e och 8:e back till en AS klubb än en seriekollega.
Känns som man alltid har en ordinarie skadad. Så det räknar jag nästan med. Med den anledningen skulle jag gärna se en värvning till. Fast det kanske går ut över vilka forwards man kan få in. Fast behöver inte vara en så dyr spelare.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Åååh va tyst det är kring Silly nuuue... jobba Challe, jobba!
Järlan
Inlägg: 10
Blev medlem: 2014-04-12

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Järlan »

Kan säga att challe är muntligt överens med Andreas Falk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Järlan skrev:Kan säga att challe är muntligt överens med Andreas Falk
Potentiellt troll här. Så ta inte det han skriver på allvar.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Alla som kommer med sådana påståenden utan någon som helst källa kan väl bara portas från denna tråd? Så trist!
Låst