Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Jag tror Garpen haft sportchefsrollen inom DIF förut? Före Järlefeldt? Han gick ju ner och hjälpte Wikegård i båset då också. Minns att det var en chatt på difhockey.se där Garpen svarade väldigt ärligt och öppet på frågor om eventuella värvningar och dylikt. Försöker googla fram den men mycket verkar försvunnit i och med flytten av hemsidan.

Edit: Här! http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=4037

Faktiskt riktigt kul chatt att läsa såhär ett par år i efterhand. :lol:
Vi har en långsiktig plan där målet är SM-guld senast 2010, gärna tidigare. Det är svårt att gå in på detaljer, men vi har en plan och en vision för hur vi ska nå dit.

Ja, vi var jävligt nära också. Bra plan.
Tyvärr var ju inte DIF i närheten av att vara där man ville, silversäsongen var ju en ren lyckträff. Visst hade vi kravlat oss till slutspel åren innan men det var ju inte direkt med mersmak. Kändes som vi hade på ett ungefär lika mycket flyt med lagbygget och att hitta spelare som presterade 09/10 som vi hade oflyt med detsamma året vi åkte ut.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Jag tror Garpen haft sportchefsrollen inom DIF förut? Före Järlefeldt? Han gick ju ner och hjälpte Wikegård i båset då också. Minns att det var en chatt på difhockey.se där Garpen svarade väldigt ärligt och öppet på frågor om eventuella värvningar och dylikt. Försöker googla fram den men mycket verkar försvunnit i och med flytten av hemsidan.

Edit: Här! http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=4037

Faktiskt riktigt kul chatt att läsa såhär ett par år i efterhand. :lol:
Vi har en långsiktig plan där målet är SM-guld senast 2010, gärna tidigare. Det är svårt att gå in på detaljer, men vi har en plan och en vision för hur vi ska nå dit.

Ja, vi var jävligt nära också. Bra plan.
Tyvärr var ju inte DIF i närheten av att vara där man ville, silversäsongen var ju en ren lyckträff. Visst hade vi kravlat oss till slutspel åren innan men det var ju inte direkt med mersmak. Kändes som vi hade på ett ungefär lika mycket flyt med lagbygget och att hitta spelare som presterade 09/10 som vi hade oflyt med detsamma året vi åkte ut.
"It's all part of the plan..."

Nä men du har förstås rätt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev: Jag tror Garpen haft sportchefsrollen inom DIF förut? Före Järlefeldt? Han gick ju ner och hjälpte Wikegård i båset då också. Minns att det var en chatt på difhockey.se där Garpen svarade väldigt ärligt och öppet på frågor om eventuella värvningar och dylikt. Försöker googla fram den men mycket verkar försvunnit i och med flytten av hemsidan.

Edit: Här! http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=4037

Faktiskt riktigt kul chatt att läsa såhär ett par år i efterhand. :lol:
Vi har en långsiktig plan där målet är SM-guld senast 2010, gärna tidigare. Det är svårt att gå in på detaljer, men vi har en plan och en vision för hur vi ska nå dit.

Ja, vi var jävligt nära också. Bra plan.
Tyvärr var ju inte DIF i närheten av att vara där man ville, silversäsongen var ju en ren lyckträff. Visst hade vi kravlat oss till slutspel åren innan men det var ju inte direkt med mersmak. Kändes som vi hade på ett ungefär lika mycket flyt med lagbygget och att hitta spelare som presterade 09/10 som vi hade oflyt med detsamma året vi åkte ut.
"It's all part of the plan..."

Nä men du har förstås rätt.
Det där verkar gå i cykler; den här säsongen så hittade vi ju liksom rätt igen. Ett tecken på ett bra lag är när man faktiskt har 4 linor som alla kan göra mål. Sen att det stundvis såg bedrövligt ut den här säsongen är en annan femma. ;)

Nåväl, back to topic.

EDIT: skall man säga något med anknytning till tråden så sörjer jag inte direkt att Adam lämnar. Han var en OK målvakt, speciellt mot slutet av grundserien, men inte så mycket mer. Han skall dock för alltid hyllas som en av de som hjälpte oss upp. Får jag höra burop osv mot honom om han står när vi möter MoDo i framtiden så blir jag uppriktigt ledsen.
Bild
Zamboni99
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-06-28

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Zamboni99 »

En sak som jag alltid undrat över, som togs upp i tråden som sirdifalot länkade till, är varför Sudden aldrig avslutade karriären i DIF? Inte ens då det var lockout drog han väl på sig tröjan? Var det tjafset då han som julle ville gå till NHL?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Zamboni99 skrev:En sak som jag alltid undrat över, som togs upp i tråden som sirdifalot länkade till, är varför Sudden aldrig avslutade karriären i DIF? Inte ens då det var lockout drog han väl på sig tröjan? Var det tjafset då han som julle ville gå till NHL?
Typ samma anledning som varför Zlatan aldrig kommer spela i Malmö igen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre
Inlägg: 312
Blev medlem: 2010-08-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ja-ke den andre »

Varför pratas det ingenting om Owuya som förstakeeper för oss? Eller har han kontrakt över nästa säsong med Luleå?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ja-ke den andre skrev:Varför pratas det ingenting om Owuya som förstakeeper för oss? Eller har han kontrakt över nästa säsong med Luleå?
Ja han har kontrakt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre
Inlägg: 312
Blev medlem: 2010-08-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ja-ke den andre »

Mattias_87 skrev:
Ja-ke den andre skrev:Varför pratas det ingenting om Owuya som förstakeeper för oss? Eller har han kontrakt över nästa säsong med Luleå?
Ja han har kontrakt.
Det förklarar ett och annat.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av lajjnus »

Oscar Eklund? Vad gör han nu för tiden?
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

lajjnus skrev:Oscar Eklund? Vad gör han nu för tiden?
Skrev ju på för Brynäs för bara ett par dagar sedan :(
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

lajjnus skrev:Oscar Eklund? Vad gör han nu för tiden?
Skrev nyligen på för Brynäs tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av lajjnus »

Glory1 skrev:
lajjnus skrev:Oscar Eklund? Vad gör han nu för tiden?
Skrev ju på för Brynäs för bara ett par dagar sedan :(
Åh, synd. Tyckte Oscar såg riktigt bra ut i slutet hos oss men inte tillräckligt bra för NHL. Kändes som om det fanns potential att bli en stommespelare. Dålig koll på bondelagen nowadays.
YNWA
Inlägg: 351
Blev medlem: 2010-03-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av YNWA »

ciirree skrev:
Mankan84 skrev:Fick just sms från en polare som säger att vi ska vara ute efter nån Ben Maxwell från finska ligan. Jag tar detta med en nypa salt. Dock har denna haft rätt förut i sina rykten. Hans källa är från hans finska polare, men jag tror inte på det här ryktet eller har någon annan hört något om detta??
Inte helt omöjligt att Challe har scoutat honom när han va i Finland. Spelar han lika bra som statistiken så tar jag gärna honom.
Från Leksands forum:

mightyjonte skrev:
Har hört att Salo kollade på Ben Maxwell i Kärpät på plats igår...
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Andy Miele har väl ryktats till Sverige ett antal gånger? Rent statistiskt i AHL ser det ju faktiskt ganska intressant ut. Men det är ju också allt jag har att gå på..

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15665

Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

lajjnus skrev:
Glory1 skrev:
lajjnus skrev:Oscar Eklund? Vad gör han nu för tiden?
Skrev ju på för Brynäs för bara ett par dagar sedan :(
Åh, synd. Tyckte Oscar såg riktigt bra ut i slutet hos oss men inte tillräckligt bra för NHL. Kändes som om det fanns potential att bli en stommespelare. Dålig koll på bondelagen nowadays.
Vill minnas att jag skrev ett inlägg i Sillytråden för några år sedan att jag trodde som du, att Oscar skulle kunna vara den typen av spelare som skulle kunna stanna i DIF karriären ut, typ tre veckor efter det skickade Järlan iväg honom.

Minns också vilken jävla hackkyckling han var innan det lossnade för honom 09/10 därikring.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst