Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jimpen
Inlägg: 90
Blev medlem: 2012-05-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jimpen »

Kall-El skrev:
Jimpen skrev:
Kall-El skrev:
seppuko skrev:Angående Sam, som jag verkligen gillar. Kan inte han få underprestera något sin första säsong som många andra får göra? Tänk er själv att komma till en klubb med konstant press från ingen press alls. Han har mycket i sig men måste få ordning på ett par saker. Det kan han mycket väl få en andra säsong här. Priset däremot, han måste vara billig för att behållas.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Problemet är bara det att han lär ju inte få mindre press på sig kommande säsong.

Ett annat högst påtagligt problem är ju det faktum att hans risiga försvarsspel gör honom till en komplett säkerhetsrisk. En säkerhetsrisk vi enligt mig inte har råd att chansa med. Hade han gjort jobbet defensivt, men inte fått det att lyckas offensivt hade saken kommit i ett helt annat ljus.
Lite som Lidström i år. Gjort det bättre än mmånga ansett defensivt men tappat det som var tänkt offensivt.
Sorry, men det håller jag inte med om alls.

Killen har agerat ytterst virrigt i egen zon och spelat med alldeles för små marginaler inte bara där utan även i PP när han stått på blålinjen...

...Dessutom 3 PP-backar behöver vi väl knappast ha eller?
Tycker att Lidström skolats om till en mer defensiv back men jag kanske är en av få som tyckt att han ändå varit rätt bra denna säsong. Virrig och osäkra beslut, ja kanske. Ta det säkra före det osäkra är alltid bättre än ett mål bakåt. Englund borta mot Malmö vid 1-0 är ett klassiskt misstag. Tycker ändå att Lidström gjorde det jag krävde på isen även om han var tänkt som en offensiv back. Hoppades såklart på fler poäng denna säsong men när Sam värvades förstod jag att David skulle bli en stomme defensivt. Hans +/- talar ju för att han ändå gjort hyfsat rätt. Att vi går upp till SHL så ska det ändå mycket till innan jag gnäller på David när vi hade sämre kaliber i Sam, Timmy
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sthlm1891 »

Bra som fan med säcken, var lite orolig att både han och challe skulle försvinna men nej fan är jävligt nöjd!
Hoppas vi behåller Nyman också så det fortsätter vara ordning i försvaret :)
adamvest
Inlägg: 22
Blev medlem: 2014-04-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av adamvest »

Bara att börja scanna av och välja!!


http://www.eliteprospects.com/birthplac ... olm,%20SWE
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Ang. Josefson och Cehlin;
- Båda har ju sjukt stora Djurgårdshjärtan, jag förstår att du ställer frågan, men tajmingen är inte den bästa. De är två killar som vill ta nästa nivå i karriären. Varken Patrick eller Jacob har ringt mig och sagt att de vill hem till Djurgården. Jag tror att de hade gjort det annars. Jag har inte pratat med någon av dem, säger Peter Wallén när jag ringde upp honom.
- Grundförutsättningarna är att de blir kvar i Nordamerika, tillägger han.
Bloggaren tillägger dock
Jacob Josefsson har dessutom ett utgående kontrakt med New Jersey Devils och Patrick Cehlin, som har ett år kvar på kontraktet med Nashville Predators, har knappast slagit igenom i Nordamerika och står inte noterad för en enda NHL-match under de två åren där borta.
http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblo ... artan-men/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
adamvest
Inlägg: 22
Blev medlem: 2014-04-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av adamvest »

Någon som vet Dick Axelssons situation?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Cehlin är jag spontant tveksam till.

Undrar om han räcker till.

Josefsson däremot skulle jag tacka ja till alla veckans dagar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Kall-El skrev:Cehlin är jag spontant tveksam till.

Undrar om han räcker till.

Josefsson däremot skulle jag tacka ja till alla veckans dagar.
Tror Cehlin blir en superspelare i SHL. Speciellt när han blir mer och mer vuxen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

adamvest skrev:Någon som vet Dick Axelssons situation?
Klar för Chwäjtz
JohnnyOduya
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av JohnnyOduya »

adamvest skrev:Någon som vet Dick Axelssons situation?


Han har ju ett nyskrivet tvåårskontrakt med Davos i NLA. Han var tydligen trött på SHL och ville pröva något nytt. Var annars riktigt bra under andra halvan av säsongen i Frölunda och VF ville gärna förlänga.
DIF Oscar
Inlägg: 18
Blev medlem: 2011-03-27

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF Oscar »

Vet inte om det här behöver betyda något, men jag såg iallafall Lidström sitta och käka med bland annat Guter och Nils i Globen för en stund sen. Var det inte även idag som det skulle hållas fystester för ett antal spelare? Coincidence?
#27 Thomas Eriksson, En Legendarisk Järnkamin
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

DIF Oscar skrev:Vet inte om det här behöver betyda något, men jag såg iallafall Lidström sitta och käka med bland annat Guter och Nils i Globen för en stund sen. Var det inte även idag som det skulle hållas fystester för ett antal spelare? Coincidence?
Alla kör nog testerna, det är inte bara för DIFs skull utan även för deras. Sen tränar man med "sitt" lag tills man har ett nytt kontrakt. DIF är i alla fall väldigt givmilda med träningsmöjligheterna när det kommer till sådana frågor. Här dumpas ingen i onödan :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFference »

Skönt att Säcken stannar. Men Challe försvinner. I måndags da Challe till tv att han mer eller mindre stannar. Han har gjort det bra. Men är en lustig snubbe. Garpenlöv snackas som ersättare.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Bogge99
Inlägg: 6
Blev medlem: 2014-04-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bogge99 »

Jag skrev det på en annan tråd men jag hoppas att Kristoffer Ottosson tar över som sportchef!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Bogge99 skrev:Jag skrev det på en annan tråd men jag hoppas att Kristoffer Ottosson tar över som sportchef!
Blir alltid nyfiken på varför när någon kommer med ett sånt förslag? Har han ens jobbat med något inom hockeyn sedan han slutade som spelare? Vad får dig att tro att han har sportchefskvaliteter?
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Bogge99 skrev:Jag skrev det på en annan tråd men jag hoppas att Kristoffer Ottosson tar över som sportchef!
Blir alltid nyfiken på varför när någon kommer med ett sånt förslag? Har han ens jobbat med något inom hockeyn sedan han slutade som spelare? Vad får dig att tro att han har sportchefskvaliteter?
Radiokommentator för SHL (?) matcher. Så jobbat inom hockeyn har han gjort, men sportchef? Nja vet ej.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Låst