Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

XantE skrev:
minalman skrev:Tänk om 6-2 inte räckt men 6-1? Då hade Adam fått ta en hel del sk-t för den där insläppta pucken som inte såg helt omöjlig ut. Han gör nog rätt som går till Modo när han fortfarande är hjälte hos oss.
Spelar väl ingen direkt roll såhär i efterhand imo..
De va ba ett exempel på att solen har fläckar. Just nu är han hjälten som tog oss upp. Smart karriärsdrag av honom att inte riskera den positionen hos oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Husmusen »

Då behöver vi två målvakter. Mattsson är in redo för Elitserien.

Tror Adam gör fel som går till Modo. Känns lite bittert. Tror han hade kunnat passa bra bakom tex Tellan och hade förmodligen fått mer speltid i DIF än i Modo.

Har han signat innan kvalserien var över är det förjävligt.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

Strongt av Adam att spela så pass bra som han gjorde i Kvalserien trots att han redan kritat på för en annan klubb.

Men det här kanske blir en liten följetång, Challe påstod ju tidigare (tror det var i Expressen) att han, Adam och agenten hade en muntlig överenskommelse av något slag. Det kanske blir juridisak följder?

Hur som helst, fortsatt lycka till i karriären Adam, men jag hoppas du ångrar dig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Leijon »

Pacta sunt servanda, avtal skall hållas.

Men allt var muntligt...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Praetori skrev:
ciirree skrev:
minalman skrev:Tänk om 6-2 inte räckt men 6-1? Då hade Adam fått ta en hel del sk-t för den där insläppta pucken som inte såg helt omöjlig ut. Han gör nog rätt som går till Modo när han fortfarande är hjälte hos oss.
Det är typ det jag menar. Trots att han verkligen blev bättre så är det skott som det sista målet där som man känner bara: "?! Wtf, huur gick den in"
Som sagt. Bra val tycker jag!
Vilka målvakter släpper inte sådana skott ibland?
Visst är han ingen Henke men samtidigt var Lundqvist äldre än Reideborn i samma situation i Frölunda (för er som minns). När han blev 23-24 där någonstans så började han bli omöjlig och sedan gick det fort.
Ibland och ibland.. ptjaa, fortsätter det hela serien så ser jag ingen anledning till att förlänga. Med den budgeten vi har och värvningen av Nyström så kommer vi säkerligen att satsa på unga spelare. Detta gör möjligt för en erfaren målvakt i typ Tellqvist klass.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av XantE »

minalman skrev:
XantE skrev:
minalman skrev:Tänk om 6-2 inte räckt men 6-1? Då hade Adam fått ta en hel del sk-t för den där insläppta pucken som inte såg helt omöjlig ut. Han gör nog rätt som går till Modo när han fortfarande är hjälte hos oss.
Spelar väl ingen direkt roll såhär i efterhand imo..
De va ba ett exempel på att solen har fläckar. Just nu är han hjälten som tog oss upp. Smart karriärsdrag av honom att inte riskera den positionen hos oss.
Hehe mjo iof, hade inte varit speciellt kul om d där 6-2 målet blivit avgörande.. Lite tråkigt att han sticker men ser hellre att han får lira i ngn annan klubb än å va båsöppnare hos oss
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Varför vill folk ha in Sandberg?
Nej, tack.

Han håller i HA men inte i Elitserien!
Dessutom så kastade han sig rätt så bra baklänges i senaste mötet...
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Kollar genom free transfers från elitserien nu. Inte så mycket intressant som kan anses realistiskt. Räknar bort alla gnagare. Vi värvar inte därifrån. Har ändå inte så mycket man vill ha. Typ Janmark och möjligen Liwing.

Men dessa känns ändå mer eller mindre intressanta.

Jonathan Granström, Brynäs- En perfekt spelare för tredje eller fjärdelinan i alla lag. Borde inte vara jättedyr men betydligt dyrare än det vi redan har. Lär dessutom vilja stanna i Brynäs och förmodligen ömsesidigt. Bra attityd och jobbig att möta.

Jonas Ahnelöv, Frölunda- Känns som given värvning. Allt är väl redan sagt i tråden.

Christian Bäckman, Frölunda- Känns som han gått ner sig lite senaste säsongen. För ett par säsonger sen var han frölundas viktigaste spelare med typ 25 min/match. Knappast troligt men skulle kunna funka bra.

Patrik Lundh, Färjestad- Kommit igång riktigt bra i slutspelet. Spelar numera i fbks förstakedja. Men förmodligen klar för Växjö. Skulle sitta fint annars.

Christian Berglund, Färjestad- Började säsongen katastrofalt men spelat upp sig ordentligt. Börjar bli till åren. Men en spelartyp vi skulle behöva. En gris på isen men som också producerar bra. Jobbig att möta och skulle vara riktigt bra för en andrakedja. Svårt att se han spela i nåt annat lag än fbk i shl. Tror de förlänger med honom.

Daniel Gunnarsson, Luleå- Skottvillig back. Stor bra tvåvägsback. Skulle förmodligen bli för dyr. Färjestad eller Brynäs verkar det bli för honom. Men skulle gärna se han i DIF.

Robin Jonsson, Luleå- Skulle vara en stabil värvning. Bra defensiv back som gör sitt jobb bra. Lär inte vara så dyr heller.

Mario Kempe, Modo- Vet vad man får men tror inte han skulle göra så mycket bättre ifrån sig än typ Guter och Sörensen. Osäker kring om det är värt. Isf vill jag ha båda bröderna. Adrian kan få ett stort genombrott nästa säsong.

Det var typ de som känns någorlunda realistiska. Annars är det svårt att hitta något bra i shl. Speciellt som fattig nykomling.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Angående Sam, som jag verkligen gillar. Kan inte han få underprestera något sin första säsong som många andra får göra? Tänk er själv att komma till en klubb med konstant press från ingen press alls. Han har mycket i sig men måste få ordning på ett par saker. Det kan han mycket väl få en andra säsong här. Priset däremot, han måste vara billig för att behållas.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
ciirree skrev:Jag fattar faktiskt inte varför ni är besvikna vad gäller Reideborn.

Visst han spelade upp sig mycket i slutet av serien och i KS men jag var endå inte helt övertygad. På de flesta punkter blev han bättre men hans misstag i början av säsongen höll sig kvar enda till sista matchen i KS! (Och NEJ jag skyller inte alla mål i KS på Adam).
För att 22åriga målvakter med Reideborns utvecklingspotential och psyke inte växer på träd?

Målvakten är extremt viktig i ett lag men precis som med utespelare så måste man våga spela yngre talanger för en billig peng. Etablerade målvakter är eftertraktade och därmed dyra.
Med Adam så visste vi vad vi hade och till vilket pris.
Hur en ny förmåga presterar har man ingen aning om förrän det väl beger sig och priset lär inte bli någon jättebra affär för oss ändå (en etablerad målvakt kostar).

Nej om Tellan inte kan tänka sig spela för växelpengar så ser jag hellre att vi värvar någon fjunis och hoppas på det bästa.
Men jag tror inte Adam skulle bli så billig om modo också var intresserad. Adam har varit grym på slutet och han hade bra förhandlingsläge att två klubbar ville ha han. Om han nu inte redan skrivit på för modo under kvalserien.
Då är det extra starkt att spela så bra och inte göra en Wesslau.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Ni som vill ha in TVÅ målvakter. Hur tänker ni?

Vi har både Mattsson och Sandberg under kontrakt. Sålänge ingen tar över dessa så ser jag att Mattsson kommer vara andrekeeper och Sandberg lånas ut.
Har man våran budget så är man ju inte så dum att man köper in två nya för att sedan låna ut två andra som man redan har.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Edin skrev:Strongt av Adam att spela så pass bra som han gjorde i Kvalserien trots att han redan kritat på för en annan klubb.

Men det här kanske blir en liten följetång, Challe påstod ju tidigare (tror det var i Expressen) att han, Adam och agenten hade en muntlig överenskommelse av något slag. Det kanske blir juridisak följder?

Hur som helst, fortsatt lycka till i karriären Adam, men jag hoppas du ångrar dig.
Allt annat vore vidrigt och tjänstefel tycker jag. Finns alltid ett flertal som gjort klart med andra lag men som har kvar viktiga matcher i nuvarande klubb och gör en 100%-ig insats.

Annars så är det en märklig övergång. Gå till ett lag med en sedan tidigare självklar etta. Han ska konkurerar mot ett av Sveriges största löften på länge. Lycka till Adam!
Han måste ju ha gjort klart detta långt innan och sedan hållit masken för oss Djurgårdare.
Tystnaden isåfall bra, vilket liv det hade blivit om han gått ut med det under/innan kvalserien.

Ingen förlust som oroar mig särskilt. Han hade gärna fått vara kvar, men vi hade varit i behov av en förstärkning även om han stannat. Om något/några år kan han vara en riktigt stabil etta i SHL. Det tror jag inte att han är redo för till hösten.

Så, välkommen tillbaka om 2-3 år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

seppuko skrev:Angående Sam, som jag verkligen gillar. Kan inte han få underprestera något sin första säsong som många andra får göra? Tänk er själv att komma till en klubb med konstant press från ingen press alls. Han har mycket i sig men måste få ordning på ett par saker. Det kan han mycket väl få en andra säsong här. Priset däremot, han måste vara billig för att behållas.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Problemet är bara det att han lär ju inte få mindre press på sig kommande säsong.

Ett annat högst påtagligt problem är ju det faktum att hans risiga försvarsspel gör honom till en komplett säkerhetsrisk. En säkerhetsrisk vi enligt mig inte har råd att chansa med. Hade han gjort jobbet defensivt, men inte fått det att lyckas offensivt hade saken kommit i ett helt annat ljus.
Jimpen
Inlägg: 90
Blev medlem: 2012-05-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jimpen »

Kall-El skrev:
seppuko skrev:Angående Sam, som jag verkligen gillar. Kan inte han få underprestera något sin första säsong som många andra får göra? Tänk er själv att komma till en klubb med konstant press från ingen press alls. Han har mycket i sig men måste få ordning på ett par saker. Det kan han mycket väl få en andra säsong här. Priset däremot, han måste vara billig för att behållas.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Problemet är bara det att han lär ju inte få mindre press på sig kommande säsong.

Ett annat högst påtagligt problem är ju det faktum att hans risiga försvarsspel gör honom till en komplett säkerhetsrisk. En säkerhetsrisk vi enligt mig inte har råd att chansa med. Hade han gjort jobbet defensivt, men inte fått det att lyckas offensivt hade saken kommit i ett helt annat ljus.
Lite som Lidström i år. Gjort det bättre än mmånga ansett defensivt men tappat det som var tänkt offensivt.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Helt sjukt att det finns folk som vill ha kvar Sam fortfarande. Han var inte ens med och spelade upp oss. Kyle klass på hans defensiv och var klasser sämre än både Nils och Högström i pp.
Låst