SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av captcash »

Underbar känsla att idag kunna stänga ner sitt abonnemang på S24, hej då skit AB (kommer dock sakna Michael Bolton lite)!

Fan kan det inte bara bli höst snart, skita i denna meningslösa sommar! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
sebastianlinhart
Inlägg: 2
Blev medlem: 2014-03-13

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sebastianlinhart »

Nu kan vi bua ut Marcus Nilsson :)

Skickat från min GT-S7560 via Tapatalk
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL 2014-15

Inlägg av JohanPez »

BaronVonDif skrev:Få se nu, alla klubbar ska dela på tv-pengarna så lantis klubbar med få tittare inte blir orättvist behandlade men den klubb som kommer ha flest tittare ska betala sju mille till den klubb som åker ur för det är rättvist?
Spot fucking on baron.


Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av DIFference »

Eufori! Vilken sjuk kvalserie och vilken utgång! Enormt glad att jag köpte kvalseriekort.

Har varit mycket negativ under säsongen. Men känner att jag haft anledning ändå. Även om det är onödigt. Jag ville ut med Zabel för att det bara inte gick. Han gjorde ett hästjobb Men det funkade bara inte. Var så tydligt. Efter det har det inte gått att gnälla på mycket. Förutom några onödigt tappade poäng och usla tredjeperioder.

Men vi är fucking tillbaka! Mot 17:e guldet för fan!

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av DIFference »

För övrigt helt sjukt med de där 7 millarna vi tappar. Inte helt fel att ett lag som åker ner får dem. Men de ska ju för fan tas från ALLA lag i SHL då. Vad är det detta för sjuk, uppenbar orättvisa?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Honken »

Det är fortfarande ett förslag att det lag som går upp ska "betala" 25% av TV pengarna till det lag som åker ut. Inget är beslutat ännu. Förhoppningsvis nyktrar SHL klubbarna till och betalar 500.000 var.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Honken skrev:Det är fortfarande ett förslag att det lag som går upp ska "betala" 25% av TV pengarna till det lag som åker ut. Inget är beslutat ännu. Förhoppningsvis nyktrar SHL klubbarna till och betalar 500.000 var.
Jaha okej. Jag trodde det var helt klart. Får hoppas på det bästa!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

Det "förslaget" har de väl redan klubbat igenom. Så att det bara är ett förslag är nonsens.

Antar att man skulle kunna överklaga, men vi vet alla att det inte skulle leda någon vart.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Axel_K »

Vikas skrev:Det "förslaget" har de väl redan klubbat igenom. Så att det bara är ett förslag är nonsens.

Antar att man skulle kunna överklaga, men vi vet alla att det inte skulle leda någon vart.
Det är väl Silvferstrand samt Lehiste som sagt att det inte är klubbat?
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Alberget4A »

Axel_K skrev:
Vikas skrev:Det "förslaget" har de väl redan klubbat igenom. Så att det bara är ett förslag är nonsens.

Antar att man skulle kunna överklaga, men vi vet alla att det inte skulle leda någon vart.
Det är väl Silvferstrand samt Lehiste som sagt att det inte är klubbat?
Källa?
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Honken »

Vikas skrev:Det "förslaget" har de väl redan klubbat igenom. Så att det bara är ett förslag är nonsens.

Antar att man skulle kunna överklaga, men vi vet alla att det inte skulle leda någon vart.
”Det är bara snack än så länge, vi får höra vad beslutet blir. Jag avvaktar beslutet och vad de säger och går inte på rykten.”
(Lehiste om de obekräftade uppgifterna att sju av DIFs SHL miljoner går till AIK som åkte ur)

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... et-ar.html
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

Ett sådant system (samma siffror t.o.m - 25%) var på tapeten redan 2012. Det roliga är att då var det ramaskri från många allsvenska klubbar, men det är ingen som öppnat käften om det i dagsläget.

Mer läsning: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4393742.ab
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Alberget4A »

Är det inte lite upp till oss att sätta press på SHL angående detta?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av SkönaDjurgårn »

captcash skrev:Underbar känsla att idag kunna stänga ner sitt abonnemang på S24, hej då skit AB (kommer dock sakna Michael Bolton lite)!

Fan kan det inte bara bli höst snart, skita i denna meningslösa sommar! :/
Hahaha, I feel you bro :D
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Skidlöparn »

De är säkert inte lika angelägna om de där 7millarna nu när det är Dif som gått upp. Oss vill de ju ha kvar, hade det varit Rövle hade det nog varit närmare att klubbas igenom.
Låst