SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Glory1 »

Hur ser upplägget ut kommande säsong med tanke på utökningen? Kommer de två sista lagen fortfarande behöva kvala sig kvar?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

Glory1 skrev:Hur ser upplägget ut kommande säsong med tanke på utökningen? Kommer de två sista lagen fortfarande behöva kvala sig kvar?
Ja i bäst av sju mot ett allsvenskt lag. Det ska man klara tycker jag. Dock stor risk att vi hamnar där. Alltid tufft att vara nykomling.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Praetori »

Glory1 skrev:Hur ser upplägget ut kommande säsong med tanke på utökningen? Kommer de två sista lagen fortfarande behöva kvala sig kvar?
Det blir specialfall nästa år.
Vinnaren i AS får spela seriefinal mot tvåan, vinnaren går direkt till SHL.
SHL lagen får spela seriematcher mot de AS lag som går till direktkval från den så kallade slutspelsserien.

Det blir alltså ett par block.

1&2 i AS gör upp om en direktplats. Vinnaren till SHL och förloraren får möta det bästa laget från slutspelsserien och där göra upp om en direktplats till SHL.
2an och 3an från slutspelsserien (alltså ungefär 4e och 5e bästa AS laget) möter de två SHL lag som ligger på nedflyttningsplats i bäst av 7 (SHL lagen avslutar med 2 hemmamatcher om det skulle gå till 7 matcher).

De lag som slutar etta och två i AS nästa säsong har därmed dubbla chanser att gå upp. Först i seriefinalen (bäst av 5) och om det inte går vägen där så får de möta segraren ur slutspelsserien (bäst av 7).

De som slutar tvåa och trea i slutspelsserien får det lite tuffare eftersom de måste möta SHL motstånd i bäst av 7.

Gynnar SHL klubbarna och det faktum att det är bäst av 7 ger dessutom lite ekonomisk boost till de klubbar som ligger på nedflyttningsplats. Dessutom möter toppen av Allsvenskan inte botten av SHL utan 1,2,3 från AS(slutspelsserien) gör upp om två direktplatser medan SHL lagen får möta 4 och 5 från slutspelsserien.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 2014-15

Inlägg av BigJ »

seppuko skrev:Då har man som befintlig viasat-guld kund via iptv lyckats teckna ett cmore max för endast 225 kronor extra (Ordinarie pris 479, 429 för enbart sport). Dessutom fick jag allt jag hade (Viasat Guld, Viasat HD) samt Cmore max helt gratis i tre månader (816x3) då jag endast betalar kort-hyra på 56kr. Så för er som har liknande upplägg som jag, ring fort. Finns ju chans att de höjer priser likt Cmore gjorde när gnaget gick upp i elitserien.
Var hittade du detta erbjudande? Fanns det även till parabol?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av seppuko »

Ring. De har kombinationserbjudande. Men var noga med att påpeka det. Jag fick mig kopplad till en annan avdelning innan jag lyckades landa det där. :-)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Hejdå Almtuna, Asplöven, Oskarshamn. Tjenare Färjestad, Frölunda, Skellefteå.

Bara tanken av att slippa Almtuna ger mig rysningar. Så jävla S K Ö N T
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Förstår inte själva grejen med att ALLA blev skitsura när SHL ville utöka denna säsongen i KS. Reaktionerna var många men den vanligaste: "Alla ska veta förusättningarna innan säsongen börjar!"

Men nudå, när SHL har bestämt bakom kulisserna att de lag som tar sig upp tappar 7 mille till de som försvinner ner, då ska alla bara acceptera eller!? Känns så vidrigt. Skulle gärna vilja se samma anstormning av alla tränare nu som innan, men icke.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

ciirree skrev:Förstår inte själva grejen med att ALLA blev skitsura när SHL ville utöka denna säsongen i KS. Reaktionerna var många men den vanligaste: "Alla ska veta förusättningarna innan säsongen börjar!"

Men nudå, när SHL har bestämt bakom kulisserna att de lag som tar sig upp tappar 7 mille till de som försvinner ner, då ska alla bara acceptera eller!? Känns så vidrigt. Skulle gärna vilja se samma anstormning av alla tränare nu som innan, men icke.
Det här påverkar ju inte några andra klubbar än oss. Ha alltid i åtanke att svensk hockey troligen är den mest egoistiska och egennyttiga samling sportklubbar som finns.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Axel_K »

Vikas skrev:
ciirree skrev:Förstår inte själva grejen med att ALLA blev skitsura när SHL ville utöka denna säsongen i KS. Reaktionerna var många men den vanligaste: "Alla ska veta förusättningarna innan säsongen börjar!"

Men nudå, när SHL har bestämt bakom kulisserna att de lag som tar sig upp tappar 7 mille till de som försvinner ner, då ska alla bara acceptera eller!? Känns så vidrigt. Skulle gärna vilja se samma anstormning av alla tränare nu som innan, men icke.
Det här påverkar ju inte några andra klubbar än oss. Ha alltid i åtanke att svensk hockey troligen är den mest egoistiska och egennyttiga samling sportklubbar som finns.
Fast det hjälper ju inte "SHL" att vi har en lägre budget och åker ur nästa år.
Med tanke på att de vill ha kvar oss så borde de ju ge oss OCH ajk 7 miljoner.
1 mille från varje klubb.
Det skulle vara mer rättvist egentligen, då det lag som kommer upp från HA sällan har en väldigt bra ekonomi.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: SHL 2014-15

Inlägg av dutti »

En polare nämnde idag att "då kan vi ju fan gå o kolla på match i höst" (jag bor i Göteborg).

Jag fattade inte först. Efter 10-15 sekunder insåg jag att just det, vi spelar mot riktiga lag nästa år. Det här är så jävla sjukt, vet inte om det känns på riktigt förrän säsongen startar i höst. Sjukt, sjukt, sjukt.
Du är med oss överallt, Stefan.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

dutti skrev:En polare nämnde idag att "då kan vi ju fan gå o kolla på match i höst" (jag bor i Göteborg).

Jag fattade inte först. Efter 10-15 sekunder insåg jag att just det, vi spelar mot riktiga lag nästa år. Det här är så jävla sjukt, vet inte om det känns på riktigt förrän säsongen startar i höst. Sjukt, sjukt, sjukt.
I feel u.. haha. Innan när jag gick in på eliteprospects och såg Djurgården SHL Rosters 14/15 så smög sig en rysning igenom hela kroppen. Sjuk känsla efter 2 år i HA!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:
ciirree skrev:Förstår inte själva grejen med att ALLA blev skitsura när SHL ville utöka denna säsongen i KS. Reaktionerna var många men den vanligaste: "Alla ska veta förusättningarna innan säsongen börjar!"

Men nudå, när SHL har bestämt bakom kulisserna att de lag som tar sig upp tappar 7 mille till de som försvinner ner, då ska alla bara acceptera eller!? Känns så vidrigt. Skulle gärna vilja se samma anstormning av alla tränare nu som innan, men icke.
Det här påverkar ju inte några andra klubbar än oss. Ha alltid i åtanke att svensk hockey troligen är den mest egoistiska och egennyttiga samling sportklubbar som finns.
Jo jag vet och det är lite så jag menar. Känns så ruttet att det görs bakom ryggen.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Sjöwall »

Frågan är ju om vi inte kommer bli "laget alla vill slå" även i SHL nästa år?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: SHL 2014-15

Inlägg av BaronVonDif »

Få se nu, alla klubbar ska dela på tv-pengarna så lantis klubbar med få tittare inte blir orättvist behandlade men den klubb som kommer ha flest tittare ska betala sju mille till den klubb som åker ur för det är rättvist?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

Sjöwall skrev:Frågan är ju om vi inte kommer bli "laget alla vill slå" även i SHL nästa år?
Självklart blir vi det. Spelar ingen roll vilken serie vi spelar i.

Mesta Mästarna.
Låst