Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Jag tror att Högström/Sam kan bli ett riktigt bra backpar i SHL.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
ciirree skrev:Alltså. Adam, really!?
Han spelade upp sig en del i slutet men han är INTE en förstemålvakt i SHL. Snälla låt dem mena andremålvakt!
Vi måste våga utveckla egna målvakter precis som vi gör med andra spelare.
Målvakter är dyra och knepiga att få igång inom ramen för ett lag. Erfarenhet får man bara genom att spela matcher och målvakter ÄR inte bäst från början utan det är för de flesta något som kommer med tiden (titta på killar som Fasth tex).

Får vi in Tellan så tycker jag att det är GIVET att ha kvar Adam i föreningen, fatta vilken utveckling han kan få med någon som Tellan som läromästare.

Ser i princip inga andra alternativ om man nu inte skulle scouta fram något billigt underbarn till yngling som vi ändå garanterat tappar till NHL om vederbörande skulle visa sig så pass bra.
Tellan och Adam vore drömmen. Adam kan säkert bli förstamålis innan säsongen är slut om han har nån att jaga. Likt Tellan gjorde med Söderström(minns jag rätt nu?).
Annats ska vi väl håll oss borta från att bara ta in hemvändare.
Dessa säger jag nej tack till: Cehlin, Brodin, Honken Jr, Wesslau, Daniel Tjärnqvist mfl.

Ser gärna bröderna Kempe i laget. Lillbrorsan kan få sitt stora genombrott i år!
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Annats ska vi väl håll oss borta från att bara ta in hemvändare.
Dessa säger jag nej tack till: Cehlin, Brodin, Honken Jr, Wesslau, Daniel Tjärnqvist mfl.

Ser gärna bröderna Kempe i laget. Lillbrorsan kan få sitt stora genombrott i år!
Den enda hemvändaren jag skulle dregla över just nu är Wennberg men han är väl i princip klar för Columbus?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Tellan var på plats igår och såg miraklet


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Using Tapatalk
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

Engkvist var också där. Såg honom i Globen C innan matchen.. Zabel också...
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Henke_F »

Praetori skrev:
mb81 skrev: Annats ska vi väl håll oss borta från att bara ta in hemvändare.
Dessa säger jag nej tack till: Cehlin, Brodin, Honken Jr, Wesslau, Daniel Tjärnqvist mfl.

Ser gärna bröderna Kempe i laget. Lillbrorsan kan få sitt stora genombrott i år!
Den enda hemvändaren jag skulle dregla över just nu är Wennberg men han är väl i princip klar för Columbus?
Hoppas att både Wennberg och Åberg drar till NHL om dom nu inte på något magiskt sätt kan riva kontrakten med frölunda/fbk och komma tillbaks.

Daniel Brodin skulle man ju kunna tänka sig, hur ser kontraktet ut med äckelbrynäs?
Användarvisningsbild
Stanowski
Inlägg: 71
Blev medlem: 2007-04-16
Ort: Borgholm/Jönköping/Borås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stanowski »

Kör som denna säsong, blanda rutin med junisar! Så klart är budgeten större inför nästa säsong. Så bra rutin och inte legoknektar


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Alltid, Oavsett
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Jag skulle gärna sno Jared Aulin från örebro, hans kontrakt löper väl ut nu?

I övrigt håller jag med mycket av det som sagts, inte plocka in för många som tidigare drog ner oss. Bygga från det vi har och toppa det med internationell/shl-klass.

Edit: Kom ihåg framgångsreceptet nu: - If you want to win, employ a Finn.
Senast redigerad av Lynxlynx den 2014-04-08 10:12:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas verkligen vi satsar först och främst på en riktigt bra målvakt. Sedan behöver vi en helt ny förstakedja. Synd att vi redan nu ligger sju miljoner back mot övriga lag. Skulle kunnat blivit två-tre riktigt bra spelade för det.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Av de spelare vi har idag är det enbart Sörensen som går in i en topp-6 roll i SHL. Vi behöver alltså värva 5 spelare till de första 2 kedjorna.

Ser gärna Oscar Möller men han sitter väl i långtidskontrakt..?
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Sjöwall skrev:Av de spelare vi har idag är det enbart Sörensen som går in i en topp-6 roll i SHL. Vi behöver alltså värva 5 spelare till de första 2 kedjorna.

Ser gärna Oscar Möller men han sitter väl i långtidskontrakt..?

BTW vad var det för info du sa att du hade om Sam, varför han inte lirade som du skulle tala om efter säsong?
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:Av de spelare vi har idag är det enbart Sörensen som går in i en topp-6 roll i SHL. Vi behöver alltså värva 5 spelare till de första 2 kedjorna.

Ser gärna Oscar Möller men han sitter väl i långtidskontrakt..?
Möller kan vi glömma. Synd att vi inte försökte mer när han vände hem. Kan tänka mig att han har anbud från både nhl och khl efter sin supersäsong.

Håller med om det bara är Sören som går in topp 6, möjligen Jakobs också. Så de 5 nya forwardsen vi ska värva är de 5 som ska in som spets. Sen kan vi ha kvar honkenkedjan och Ljungh, Guter, Heinerö och kanske en av Saviano och Johner.
Senast redigerad av mb81 den 2014-04-08 10:28:45, redigerad totalt 1 gånger.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Staten »

Tycker det skulle kännas respektlöst att inte erbjuda och ge en spelare som Jakobs chansen i Shl med oss (som han också verkar vilja). Han vann skytteligan och var högst delaktig i att spela upp oss i Shl med mål i helt avgörande tillfällen.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Harold Camping »

Staten skrev:Tycker det skulle kännas respektlöst att inte erbjuda och ge en spelare som Jakobs chansen i Shl med oss (som han också verkar vilja). Han vann skytteligan och var högst delaktig i att spela upp oss i Shl med mål i helt avgörande tillfällen.
Handlar inte om respekt eller inte. Det är ingen social verksamhet vi håller på med. Det optimala vore ju såklart att förlänga med alla som har spelat upp DIF, men det går ju inte. Då är vi där nere snart igen.

Just i fallet Jakobs är jag inte alls främmande till en förlängning. Rätt pengar och rätt roll så skulle det kunna bli bra.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av lajjnus »

Tillbaks med Järlan så blir allt kanonbra!
Låst