Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Praetori »

applebay skrev:Det värsta med beslutet är att det drabbar ett lag som inte var med och bestämde om det. Det är därmed även ett beslut som är givet att klubba genom, det kan aldrig skada någon utav de klubbar som var med och bestämde om det.
Nej men samtidigt är det ju SHLs stålar och ligan utgörs till största delen av lagen som spelar i den.
I värsta fall skulle man kunnat få se ett scenario där de klubbar som spelat under året får hela TV-pengen utbetald (även om de åker ut) och att lagen som går upp inte får en spänn förrän nästa säsong.

Surt som fan, ser det dock som värre om vi inte går upp eftersom vi då har Södertälje och ett extrapumpat AIK att tas med inom pendlingsavstånd inför nästa säsong och de extra platserna.

Allsvenskan borde kunna ta enormt mycket bättre betalt för TV rättigheterna och därmed borde klubbarna kunna få betydligt mer stålar. Mediabolagen (s24 inräknat) måste ha skrattat hela vägen till banken den gångna säsongen och värre lär det bli nästa år om VIK, DIF, AIK, MIF, SSK och Hästen spelar i samma liga, potentiellt är det en miljon TV-tittare eller fler sammanlagt.
Tror faktiskt att publikunderlaget för hockeyallsvenskan i ett sådant läge slår SHL på fingrarna rejält. Småland, Värmland och Norrland mot Östergötland, Mälarregionen, Stockholm samt Skåne. Glesbefolkat mot tätbefolkat.

Hockeyallsvenskan har en enormt bra produkt som de varit ruggigt dåliga på att lyfta fram. SHL kontrar med att utöka den egna ligan för att inte tappa men det är ett beslut som kan vara fattat lite för sent. Tycker SHL känts väldigt svalt denna säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av m0ng00se »

har ju en del kompisar och framförallt frugan som är helt oförstående kring det här med sport, dramatik och kvalserien så skrev ihop en FB-status så att alla någorlunda ska kunna sätta sig in i vad det handlar om

-------------------------------

kvalseriedramatik ikväll! nerverna utanpå!

för att sätta det lite i perspektiv så ni som inte är insatta förstår vad det handlar om.


ni vet när man är barn och hela december är en lång nervig väntan till den 24e (kvalserien). Kommer man få den där åtråvärda traktorn/spelet/dockan man gått och suktat efter hela året? (kommer vi att gå upp till SHL?). Dagen D är här, den 24e och tomten knackar på dörren (TVn slås på och pucken släpps). Julklappsutdelningen är igång, ”tävlingen” med sin bror/syster/morbror/pappa eller annan, JA! En klapp till mig (1-0 till djurgårn). Neeeeej! Han/hon fick två klappar på raken (Västerås kontrar in två snabba mål till 1-2). JAAaaaaa jag vann, alla klappar utdelade (4-2 till djurgårn). Nu börjar det nervösa öppnandet av klapparna, är MIN/MITT traktor/spel/docka här!? (väntan på att dom andra matcherna ska sluta och tabellen kunna spikas). YES!! Lyckan är total! Min åtråvärda grej jag suktat efter var med bland klapparna!!:D (Rögle vann visserligen men bara i sudden death = Vi är i SHL!!!:D )


http://www.speculator.se/spec&id=182


nån som har några naglar att låna ut till mig?;)

-------------------------------------------------------
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Axel_K »

Jag tror att gnaget kommer ta en poäng av Rögle.
Då blir det som jag sagt hela tiden, 16p och bra målskillnad räcker fast vi skulle behöva 17p.

Varför kan man inte betta på sådant? Skulle ge en bra slant ifall det går in!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av pulverapa »

Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Praetori »

Nej nåt sånt pallar jag inte med.
Mardrömmen är ju om gnaget leder, Malmö förlorar stort och vi jagar kvittering. Kan bli nattsvart eller dubbel glädje.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av pulverapa »

Vi går upp/skickar ut aik ur SHL efter att Steve Saviano sätter ett friläge med 15 sekunder kvar av matchen:

http://www.speculator.se/spec&id=184
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Saviano sätta ett friläge? Han kommer säkert att få massor av frilägen som vanligt men han gör ju aldrig mål på dom.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av seppuko »

Tycker lite synd om Steve. Har lite blivit knas för honom med målgörandet. Men han ger andra så många chanser med sitt spel. Tyvärr så kanske hans lilla klubba inte ger den stunsen han kan behöva i vissa lägen (frilägen, få ur pucken ur zon) :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Praetori »

seppuko skrev:Tycker lite synd om Steve. Har lite blivit knas för honom med målgörandet. Men han ger andra så många chanser med sitt spel. Tyvärr så kanske hans lilla klubba inte ger den stunsen han kan behöva i vissa lägen (frilägen, få ur pucken ur zon) :D
Hans puckar sitter i alla fall PÅ mål vilket gör att man inte kan kritisera honom riktigt.
Han skapar sina lägen, ofta ensam och misslyckas med att förvalta dem. Förr eller senare så släpper det och han får kompensation för alla de puckar som inte trillat in.
Synd bara att ingen annan i laget är i närheten när det kommer till accelerationen i de spelvändningarna för han har i princip aldrig någon att passa förutom alternativet att lägga en livsfarlig macka bakåt som kan ställa kedjekamraterna och lämna backarna i sticket.

Helt rätt att försöka gå på även de kassa avsluten även om en Gretzkyvändning eller två inte suttit fel för att snurra till det lite. Motståndarbackarna vet ju att han kommer driva mot mål och lossa på 5+m nästan varje gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Tessan »

Så jävla nervös... Har haft möten sen tidig morgon, men när det nu blev en lucka...fy faan!

Har lovat tårta imorgon på jobbet OM. För att få med mig alla gnagare och bajare också. Alla hoppas på vinst för DIF ikväll - och tappade poäng för Rögle.

Kvällen blir känslosam, helt klart! Det värsta är att Västerås är bra! Och Fransson är en väldigt bra målvakt!

Blir inte lätt, men stämningen ska vara på TOPP hela matchen! Kämppa djurgårdsfamiljen! Kämpa A10!
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av mforce »

Håller på och kollar lite statistik. Någon som vet vad game winning shots för målvakter innebär?
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Think if... »

4h4min


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Using Tapatalk
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Skidlöparn »

mforce skrev:Håller på och kollar lite statistik. Någon som vet vad game winning shots för målvakter innebär?
Räddningsprocent från straffläggningar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

" AIK kan hjälpa Djurgården att nå SHL i kväll.
Då hoppas fansen på förlust.
– Vi ska inte spela upp Djurgården. Jag ser hellre en AIK-förlust än att Djurgården går upp, säger Fredrik Ekström, ordförande i Smokinglirarna."

.....

" Förre AIK-målvakten Christopher Heino-Lindberg, som sadlat om till countrymusiker och bytt namn till Chris Lindberg, säger att han inte skulle ha släppt in mål med flit om han var AIK:s målvakt i kväll:
– Jag hade varit professionell och gjort mitt bästa, vi målvakter fungerar så. Daniel Larsson kommer göra sitt bästa i kväll. Men om utespelarna ser på jumbotronen att Djurgården leder stort kommer de nog inte täcka skott. De är nog bara ”Blomman” (Patric Blomdahl) som gör det. Ser spelarna att det är kört inför tredje tror jag inte att de lägger sig, men de offrar inte det där lilla extra."

Ur artikeln från Sportbladet.
Det känns som att de flesta AIK fans vill ha läggmatch.
Jag kan inte länka artikeln men gå in och läs, notera det som sägs i början: "Dem har inte visat hjärta på hela säsongen så jag tror inte de kommer att göra det ikväll heller"
Så vidrigt sagt. Skulle aldrig kunna säga så om DIF i media.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av sthlm1891 »

ciirree skrev:" AIK kan hjälpa Djurgården att nå SHL i kväll.
Då hoppas fansen på förlust.
– Vi ska inte spela upp Djurgården. Jag ser hellre en AIK-förlust än att Djurgården går upp, säger Fredrik Ekström, ordförande i Smokinglirarna."

.....

" Förre AIK-målvakten Christopher Heino-Lindberg, som sadlat om till countrymusiker och bytt namn till Chris Lindberg, säger att han inte skulle ha släppt in mål med flit om han var AIK:s målvakt i kväll:
– Jag hade varit professionell och gjort mitt bästa, vi målvakter fungerar så. Daniel Larsson kommer göra sitt bästa i kväll. Men om utespelarna ser på jumbotronen att Djurgården leder stort kommer de nog inte täcka skott. De är nog bara ”Blomman” (Patric Blomdahl) som gör det. Ser spelarna att det är kört inför tredje tror jag inte att de lägger sig, men de offrar inte det där lilla extra."

Ur artikeln från Sportbladet.
Det känns som att de flesta AIK fans vill ha läggmatch.
Jag kan inte länka artikeln men gå in och läs, notera det som sägs i början: "Dem har inte visat hjärta på hela säsongen så jag tror inte de kommer att göra det ikväll heller"
Så vidrigt sagt. Skulle aldrig kunna säga så om DIF i media.
ja "fansen" har säkerligen framfört vad dem tycker ska ske och är väldigt säker på att det är läggmatch, det har ju hänt förut så blir inte alls förvånad om det blir så ikväll igen.
Deras vilja att förstöra för oss är större än deras vilja att klara sig kvar i shl.

Man kan väl hoppas på att vi pumpar på stenhårt så att råttorna får svårt att lägga sig tillräcklig mycket, för är det bara något mål eller så som skiljer så kommer dem släppa in det.
Skriv svar