Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar hur informationen om övriga matchers resultat kommer presenteras idag. Finns nog stor risk att 95% av alla besökare på Hovet inte kommer ha en aning om vilket lag som går upp efter slutsignalen... kan bli en något udda stämning när det finns risk för stor förvirring. :lol:
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:Jag undrar hur informationen om övriga matchers resultat kommer presenteras idag. Finns nog stor risk att 95% av alla besökare på Hovet inte kommer ha en aning om vilket lag som går upp efter slutsignalen... kan bli en något udda stämning när det finns risk för stor förvirring. :lol:
Haha en sånhär stämning: "YEESS... eller... va.... är vi i SHL eller inte? *alla kollar telefonen samtidigt*"

Det allra knepigaste är om det blir många mål i både våran och Rögles match så man måste räkna på det. Kommer kännas vidrigt om man jublar sen är det fel!
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-07 11:51:30, redigerad totalt 1 gånger.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av mb81 »

Stulle skrev:
pulverapa skrev:Ett som är säkert är att vi måste ta poäng, annars är vi 100% borta.
Är du säker på det? Om vi förlorar med 1-0 samtidigt som Rögle förlorar med 3-0 så borde ju vi (förutsatt att Malmö inte tar 3 poäng och vinner med 6 mål) gå om Rögle på målskillnad.

Rögle går från 28:26 till 28:29, -1
DIF går från 25:24 till 25:25, 0

Jag kanske tänker knasigt.
Du tänker knasigt. Aik går om då.
Användarvisningsbild
JackHeart
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-07-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Åkersberga

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av JackHeart »

Som någon var inne på. Gör vi tre mål mer än Rövle, så räcker det att vinna med ett mål mer än Rövle.

Rövle har 28 gjorda mål och +2 i målskillnad.
DIF har 25 gjorda mål och +1 i målskillnad.

På delad poäng är det först målskillnad som avgör, i andra hand gjorda mål och tredje hand inbördes möten.

Alltså..

Slutar Rövle - Ajk 2-1
Så 'räcker' 5-3 för DIF

Gör vi inte tre mål mer än Rövle, så måste vi vinna med två mål bättre målskillnad.

Rövle - Ajk 2-1
DIF - Vik 4-1

Vinner Rövle i fulltid, så räcker inte en uddamålsvinst för oss.

Värt att tänka på.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Zephyrox »

Jag har laddat upp på expekt, går vi inte upp så har man iaf råd med gravöl hela månaden..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Jag undrar hur informationen om övriga matchers resultat kommer presenteras idag. Finns nog stor risk att 95% av alla besökare på Hovet inte kommer ha en aning om vilket lag som går upp efter slutsignalen... kan bli en något udda stämning när det finns risk för stor förvirring. :lol:
Tror nog rätt många kommer kolla mobilen ofta ikväll så lär nog spridas snabbt hur vi ligger till. Kan nog bli som i sista elitserieomgången när vi åkte ur. Att vår match är slut och vi måste invänta resultatet i den andra matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:Jag undrar hur informationen om övriga matchers resultat kommer presenteras idag. Finns nog stor risk att 95% av alla besökare på Hovet inte kommer ha en aning om vilket lag som går upp efter slutsignalen... kan bli en något udda stämning när det finns risk för stor förvirring. :lol:
Tror nog rätt många kommer kolla mobilen ofta ikväll så lär nog spridas snabbt hur vi ligger till. Kan nog bli som i sista elitserieomgången när vi åkte ur. Att vår match är slut och vi måste invänta resultatet i den andra matchen.
Jo men problemet är ju att folk inte riktigt förstår förutsättningarna och att det kommer kännas rörigt och förmodligen bli väldigt många felaktiga budskap från folk på läktarna. Hoppas på någon livesammanställning på jumbotronen. MEN DEN MÅSTE VARA 100%-igt tillförlitlig, annars blir det historiens praktfiasko.

Nåväl, DIF skall se till att vinna sin match först vilket jag redan där tror blir oerhört svårt. VIK kommer taggas av ett enormt publikstöd... är rädd för en match liknande Asplöven tidigare, problemet nu är att VIK naturligtvis är ett så oerhört mycket skickligare lag. Gah.
Bild
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av macin »

Örebro - Malmö 4-2
Djurgården - Västerås 4-1
Rögle - AIK 2-3 <- båda lagen tar ut målvakten samtidigt då de vet att vi leder, och AIK är snabbast att skyffla in en puck i öppen kasse.

Kämpa!
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:Jag undrar hur informationen om övriga matchers resultat kommer presenteras idag. Finns nog stor risk att 95% av alla besökare på Hovet inte kommer ha en aning om vilket lag som går upp efter slutsignalen... kan bli en något udda stämning när det finns risk för stor förvirring. :lol:
Tror nog rätt många kommer kolla mobilen ofta ikväll så lär nog spridas snabbt hur vi ligger till. Kan nog bli som i sista elitserieomgången när vi åkte ur. Att vår match är slut och vi måste invänta resultatet i den andra matchen.
Jo men problemet är ju att folk inte riktigt förstår förutsättningarna och att det kommer kännas rörigt och förmodligen bli väldigt många felaktiga budskap från folk på läktarna. Hoppas på någon livesammanställning på jumbotronen. MEN DEN MÅSTE VARA 100%-igt tillförlitlig, annars blir det historiens praktfiasko.

Nåväl, DIF skall se till att vinna sin match först vilket jag redan där tror blir oerhört svårt. VIK kommer taggas av ett enormt publikstöd... är rädd för en match liknande Asplöven tidigare, problemet nu är att VIK naturligtvis är ett så oerhört mycket skickligare lag. Gah.
Det hade ju varit fantastiskt om DIF vinner och att någon lägger upp felvänd grafik där Rögle vunnit. :D
Jag är inte arg, och inte besviken.
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av #10 »

Laddar upp med 2 Eriksberg på Luleå Airport,
KÄMPA!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av pulverapa »

I slutet av matcherna står det:

DIF-VIK 1-1
Mif-Örebro 3-1
Rögle-aik 1-2

Både aik och Rögle tar ut sina målvakter, där aik då chansar på att VIK kommer göra mål på oss.

Aik stänger butiken för rögle, fram till 3-1 och jublar vilt, men det räcker inte, för vi håller 1-1 mot VIK och går upp i SHL! ;)
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Laddar upp med 2 Eriksberg på Luleå Airport,
KÄMPA!
Hoppas du inte är pilot. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:Laddar upp med 2 Eriksberg på Luleå Airport,
KÄMPA!
Hoppas du inte är pilot. 8)
Hehe, inte idag iaf.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av minalman »

Jag tycker all matematik som förevisas i tråden är ett klart bevis för att Pisa- undersökningen inte gäller för Djurgårdare och att bäst av sju från och med nästa säsong är en anpassning till landsortens matematiknivå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Staten »

Kom igen gnaget, idag tror jag ni mäCKtar med rögle.

Ja just det ja, vi ska ju lyckas vinna också.
Låst