Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Alberget4A
Inlägg: 251
Blev medlem: 2012-09-23

Re: Biljettråden

Inlägg av Alberget4A »

medu82 skrev:Tänker inte främst på er utan alla som faktiskt bor i Sthlm och börjar söka biljetter nu när det finns en chans att gå upp...
Nu man ska ta åt sig eller? :) Alla är väl inte gjorda av pengar eller har möjlighet att motivera varför man måste gå o se en match utav 0 betydelse när man har andra ansvar i livet och därmed måste kompromissa. Med det sagt är det fantastiskt för DIF att det finns så många som faktiskt har möjlighet o se nästan varje match! Det förtjänar såklart hyll :)

Sen att jag snittar fler matcher per säsong i HA än i Elitserien tycker jag mer tyder på nån typ av motgångssupporter ;)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av seppuko »

Alberget4A skrev:
medu82 skrev:Tänker inte främst på er utan alla som faktiskt bor i Sthlm och börjar söka biljetter nu när det finns en chans att gå upp...
Nu man ska ta åt sig eller? :) Alla är väl inte gjorda av pengar eller har möjlighet att motivera varför man måste gå o se en match utav 0 betydelse när man har andra ansvar i livet och därmed måste kompromissa. Med det sagt är det fantastiskt för DIF att det finns så många som faktiskt har möjlighet o se nästan varje match! Det förtjänar såklart hyll :)

Sen att jag snittar fler matcher per säsong i HA än i Elitserien tycker jag mer tyder på nån typ av motgångssupporter ;)
Du har rätt. Trodde vi hade lagt medgångssupportersnacket åt sidan för mindre än två år sedan. Vi visade KRAFTIGT att vi var motgångssupportrar första året i HA med 5:e bästa snitt i hela Sverige, något vi upprepade i år igen. Låt andra lags supportrar dilla och dalla med sådana uttryck. Alla har inte råd att gå på alla matcher eller ens ett par matcher.

Sen finns det såna som jag som prioriterar DIF Hockey före många andra nöjen i livet, men jag ska inte sätta normen för andra. Vår familj har varit föräldralediga i över 5 års tid (3 barn på 5 år) så det finns inte många extra slantar i våran kassa, men två raka säsongskort med det högre priset var en självklarhet. Sen tillkommer det ju 80-150kr parkering varje match :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av Think if... »

Den där satans parkeringen gör mig bara förbannad, 150 spänn nu mer!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag har varit fruktansvärt less och besviken i år men fullbordar ändå en perfect season på måndag då jag då sett alla 31(?) hemmamatcher på plats. Känns fint! De senaste har dock varit en pärs då jag varit sjuk, ugh... Men kan ju inte bryta sviten på målsnöret!

Medgång, motgång... DIF är alltid DIF.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Biljettråden

Inlägg av Raus »

Någon måste ju ha en klackbiljett över..? :|
Losing all hope was freedom.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Biljettråden

Inlägg av medu82 »

Raus skrev:Någon måste ju ha en klackbiljett över..? :|
Tyvärr ger polarns klackbiljett till en brud som är 100%ig ;)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Joonte
Inlägg: 2
Blev medlem: 2014-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av Joonte »

Åker till Stockholm imorgon från Linköping i hopp om att de ska finnas 2 biljetter till mej :mrgreen: ingen redan nu som har 2 så jag kan sova lite lugnare ^^?
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Bengan08 »

Joonte skrev:Åker till Stockholm imorgon från Linköping i hopp om att de ska finnas 2 biljetter till mej :mrgreen: ingen redan nu som har 2 så jag kan sova lite lugnare ^^?
Gillar verkligen alla er Djurgårdare ute i landet som brinner för klubben, respekt!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1261
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Biljettråden

Inlägg av Henkos »

Har ingen biljett heller men funderar på att göra samma sak. Vill ju helst inte gynna dessa men hur är det med att köpa svart utanför, vanligt förekommande?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Skidlöparn »

Henkos skrev:Har ingen biljett heller men funderar på att göra samma sak. Vill ju helst inte gynna dessa men hur är det med att köpa svart utanför, vanligt förekommande?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Står alltid ett gäng utanför med "biljetter köpes"-lappar. Tar emot att hjälpa dig med infon, för det är verkligen något som måste stoppas.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Biljettråden

Inlägg av medu82 »

Skidlöparn skrev:
Henkos skrev:Har ingen biljett heller men funderar på att göra samma sak. Vill ju helst inte gynna dessa men hur är det med att köpa svart utanför, vanligt förekommande?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Står alltid ett gäng utanför med "biljetter köpes"-lappar. Tar emot att hjälpa dig med infon, för det är verkligen något som måste stoppas.
Jo men det är ju ett gäng som vill köpa oftast... Frågar typ alltid mig om jag har nån biljett :p
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Biljettråden

Inlägg av minalman »

medu82 skrev:
Skidlöparn skrev:
Henkos skrev:Har ingen biljett heller men funderar på att göra samma sak. Vill ju helst inte gynna dessa men hur är det med att köpa svart utanför, vanligt förekommande?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Står alltid ett gäng utanför med "biljetter köpes"-lappar. Tar emot att hjälpa dig med infon, för det är verkligen något som måste stoppas.
Jo men det är ju ett gäng som vill köpa oftast... Frågar typ alltid mig om jag har nån biljett :p
Du får väl göra en likadan fast större skylt en vad de har!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1261
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Biljettråden

Inlägg av Henkos »

http://www.blocket.se/stockholm/DIF__Va ... ?ca=11&w=3

Är detta verkligen sanktionerat?
Vore förjävligt om så inte är fallet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Biljettråden

Inlägg av Magnutz »

Henkos skrev:http://www.blocket.se/stockholm/DIF__Va ... ?ca=11&w=3

Är detta verkligen sanktionerat?
Vore förjävligt om så inte är fallet.
Det där skulle jag akta mig noga för. Stinker oärlighet.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Falchen
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-04-07
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Falchen »

Hej!

Är det någon som vill köpa en klackbiljett? Min son är borta så min dotter tar hans säsongskort. PM isf


Sorry den är såld nu. Mot en arena och SHL
Skriv svar