Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av DIFtorped »

Jim Morrison skrev:Den fullständiga bedrövelsen vid Malmös 3-3. Primalskriket vid Honkens avgörande. Dom fem sista nervösa minuterna i Ängelholm. Straffläggningen där.

Kvalserien läggs ju ned pga hjärtsvikt och hälsoproblem...
:shock: , :lol: trodde jag skulle få min första stroke igår!
Marre Greenleaf
Inlägg: 45
Blev medlem: 2012-11-05
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av Marre Greenleaf »

Vad är det som säger att ett kvitteringsmål så tidigt i matchen hade varit till vår fördel? Matchen hade nödvändigtvis inte slutat 3-5 bara för det. Det är sånt man inte vet och det är ingen mening att lägga en massa energi på. Naturligtvis en dunder miss av domaren dock.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av Mattebo »

Marre Greenleaf skrev:Vad är det som säger att ett kvitteringsmål så tidigt i matchen hade varit till vår fördel? Matchen hade nödvändigtvis inte slutat 3-5 bara för det. Det är sånt man inte vet och det är ingen mening att lägga en massa energi på. Naturligtvis en dunder miss av domaren dock.
Nej precis. Att anmäla domaren hit och dit, maila förbundet. Lägg ned med sånt. Det är bara vanskligt att spekulera i vad som hade hänt. Det bortdömda målet kanske fick DIF att knyta näven i handsken ytterligare.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av crike »

En sak jag reagerat på i Malmö Arena är hur många repriser dom kör på tvivelaktiga situationer där hemmalaget blivit bortdömt. Bl.a. slog vi en puck-out i tredje som vinkades bort pga ihopslag med klubborna, denna visades ur olika vinklar 2-3 ggr. Det är ju en sådan situation som annars aldrig visas. Även Hagelins mål visades många gånger, även i slow-motion för att verkligen tända publiken som inte kunde reglerna.

Jag har för mig att det ska finnas någon gräns för hur många situationer som får visas under en match men denna måste överskridas varje gång Malmö spelar.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av Örebroarn »

Manijock skrev:Tänk om det på något sätt gick att få till en regel om inga mobiltelefoner, ingen matchrapportering, ingen text-Tv för spelarna under sista omgången. Känns som att Aik kommer köra på fram till att vi ev tar ledningen. Då kommer de lägga sig plattfall!
Tror att spelarna är proffsigare än så även om supportrarna inte är det.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av warrant »

Örebroarn skrev:
Manijock skrev:Tänk om det på något sätt gick att få till en regel om inga mobiltelefoner, ingen matchrapportering, ingen text-Tv för spelarna under sista omgången. Känns som att Aik kommer köra på fram till att vi ev tar ledningen. Då kommer de lägga sig plattfall!
Tror att spelarna är proffsigare än så även om supportrarna inte är det.
Lägg även till att det finns något som heter yrkesstolthet. Något som Västerås verkligen visade upp igår..
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av Manijock »

Örebroarn skrev:
Manijock skrev:Tänk om det på något sätt gick att få till en regel om inga mobiltelefoner, ingen matchrapportering, ingen text-Tv för spelarna under sista omgången. Känns som att Aik kommer köra på fram till att vi ev tar ledningen. Då kommer de lägga sig plattfall!
Tror att spelarna är proffsigare än så även om supportrarna inte är det.
Vi får väl se...
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av elklingo »

warrant skrev:
Örebroarn skrev:
Manijock skrev:Tänk om det på något sätt gick att få till en regel om inga mobiltelefoner, ingen matchrapportering, ingen text-Tv för spelarna under sista omgången. Känns som att Aik kommer köra på fram till att vi ev tar ledningen. Då kommer de lägga sig plattfall!
Tror att spelarna är proffsigare än så även om supportrarna inte är det.
Lägg även till att det finns något som heter yrkesstolthet. Något som Västerås verkligen visade upp igår..
Mattias Norström har även sagt i intervjuer att matchen mot Rögle är den viktigaste matchen den här säsongen och att de ska göra allt för att vinna. Vi får lov att tro på dom orden.
"Målsättning: Top 6"
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Med tanke på att ajk i år är ett gäng legoknektar som spelar för deras fortsatta karriärer och inte för klubben, frånsett Blomdahl i princip, så tror jag inte att vi kommer få se någon läggmatch.

Till mina gnagarpolares stora förtvivlan.

Men det viktiga är ju att vi reder ut vår storm iallafall. Vi kan ju börja där.. *host*Örebroiplayoff*host*
Vila i Frid, DIF Hockey.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av 20002001 »

hemma från Skåne.
Tack till samtliga DIF på plats, vi gjorde vårat och tack till laget!
Sista bortaresan i hockeyn i år, känns både sorligt och skönt.

Nu är det dags att vi tar tag i vårt på måndag och kör full fart framåt från början och sätter press på Rögle och aik.

DIF imorgon på Tele2, och måndag på Hovet. Slut upp så sjunger vi fram 6 poäng för Stefan!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av Salas »

Äntligen fick man sig tid att sätta sig vid datorn. Flyget gick vid två ner till Köpenhamn igår, och hem igen strax innan 11. Imorse var det dags för förbannade högskoleprovet, som hade årets bästa timing. 4 timmars sömn, för att skriva prov i 8 timmar. Jo man tackar!

Men nu, äntligen. Lite lugn och ro!

Säsongens sista bortamatch, säsongens sista bortaresa. Jag vill nog sträcka mig så pass långt att det även var den bästa.

Eftermiddagen vandrade jag runt längs med Öresund, tog en bärs, och väntade in Daniel942. Så fort han anlände bar det av till Malmö Arena. Väl där var vi väl på sin höjd fem Stockholmare i klacken, vilket märktes. Otakt, Kämpa - Djurgården som drogs igång typ 25 gånger (och nej, det är ingen överdrift... snarare en underdrift om något) och en kunskapsnivå om vår sångrepertoar som var lägre än lägst. Men mot slutet fick vi som väl höll igång där nere igång det hela hyfsat, så jag är trots allt lite smått nöjd med tanke på förutsättningarna.

Malmö Arena, Eruopas bästa. Helt magisk. Barerna, utrymmena, insläppen, läktaren, närheten till isen... Jag är helt ärligt lite mållös. En arena i absolut världsklass, och enbart Malmö Arena gör Malmö förtjänt av en SHL-plats.
Bemötandet från personalen i Malmö Arena var även det den bästa jag någonsin upplevt. Istället för att kolla snett på bortasupportrar, vara otrevliga och allmänt ohjälpsamma, så som man vant sig vid, så kom istället praktiskt taget varenda person som jobbade där som man stötte på fram och hälsade och välkomnade oss. Dom hade kanske fått direktiv om det just den här matchen, men oavsett om det var så eller ej, så kändes det riktigt proffsigt. En personalstyrka som är ett föredöme, andra bör se och lära.
Ska faktiskt ta och slänga iväg ett mail till någon inom Malmö Redhawks och tacka bemötandet. Riktigt imponerad, klass rakt igenom.

Politikerna i Stockholm bör även dom se och lära. Det är dags att öppna ögonen och ge Stockholmshockeyn och Sveriges huvudstad en arena som förmedlar stil och klass, precis som Stockholms Stad i övrigt gör angående det mesta. Världens vackraste stad förtjänar en vacker arena, och inte ett Hovet i förfall. Agera innan det är för sent, tack!

Matchen i sig går väl inte till historien som den mest välspelade, men oj så skön segern var. Segerjublet nere på tågstationen 15 minuter senare, när Västerås avgjorde, förgyllde kvällen. Svårt att inte gå runt med ett leende hela kvällen som man bara kan få i livets absolut mest underbara stunder.

Nu blir det en rysare, en otäck rysare. Vi var uträknade, vi kom tillbaka. Sen var vi uträknade, och nu är vid på väg tillbaka. Man ska aldrig säga något på förhand, men jag kan inte undvika att ha en bra känsla. Oavsett om vi nu skulle missa avancemang, så är det en fantastiskt säsong som varit. En match återstår, kanske den viktigaste i Djurgården Hockeys historia. Man borde vara mer nervös redan nu, men på något sätt njuter jag bara. Det vi just nu får uppleva är ishockey i dess absolut bästa slag, och oavsett hur fan det här än slutar, så är det en säsong som jag kommer att minnas länge.

Härliga Djurgår'n!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Salas skrev:Nu blir det en rysare, en otäck rysare. Vi var uträknade, vi kom tillbaka. Sen var vi uträknade, och nu är vid på väg tillbaka. Man ska aldrig säga något på förhand, men jag kan inte undvika att ha en bra känsla. Oavsett om vi nu skulle missa avancemang, så är det en fantastiskt säsong som varit. En match återstår, kanske den viktigaste i Djurgården Hockeys historia. Man borde vara mer nervös redan nu, men på något sätt njuter jag bara. Det vi just nu får uppleva är ishockey i dess absolut bästa slag, och oavsett hur fan det här än slutar, så är det en säsong som jag kommer att minnas länge.

Härliga Djurgår'n!
Håller med till fullo.

Malmö Arena är så otroligt bra så det är svårt att tro att DIF och Malmö spelar samma sport, i samma serie. Var själv där på JVM, och aldrig varit där annars, men intrycket jag fick av arenan var helt magiskt. Hade förvisso sittplats då, men stolarna var snuskigt sköna, riktigt bra utformad arena och den är så otroligt luftig. Det tycker jag mycket om med den.

--

Hoppas HP gick bra för dig!
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av captcash »

Förresten så spyr jag lite i munnen när jag råkar tänka på Wolmer.... pucko!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fint inlägg Salas! Ja, bjud dem gärna på ett tacksamt mail. Snälla människor ska man behandla bra.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av Kall-El »

Tror inte ett ögonblick på att Råtta kommer göra allt för att vinna på måndag.

Råttorna visade sin moral i fotbollen när de visade rumpan för MFF och torskade med 5-0.

Dessutom tror jag ingen av de spelarna vill dra på sig fansen vrede, fast det klart med tanke hur få fans det laget har kanske det inte är någon större fara med den saken.
Skriv svar