Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av ciirree »

HOVET_A8 skrev:Bästa sättet att få in ölen hos några butiker är att nån av er som roddar detta 'rekommenderar' några utvalda Bolag till alla på forumet. Plockar ut en butik på Kungsholmen, en på Södermalm, en i norrort, en i västerort osv osv. Samlas många av beställningarna hos några få butiker på det sättet kommer den snart finnas ute i butik lite varstans, tro mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är det jag har försökt säga tidigare, men då måste det också finnas en del där ute som kan köpa flera backar för att en bra efterfrågan ska skapas. Och eftersom man måste köpa minst 1 back så blir kostnaden ganska stor för vissa som är studenter eller inte har jobb osv.
(betydligt enklare om man kunde köpa styckevis men det är inget vi i DH fick bestämma tyvärr.)

Nu vet inte jag exakta riktlinjer men jag tror att en butik bara tar in öl som köps regelbundet. Tror det räcker med att skapa efterfrågan på EN butik till att börja med.
MEN, finns det många som har råd(?) Kör på :)
Dawellino
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-05-07
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Dawellino »

Fick mina igår och det känns idag... Pratade med killen i butiken och han trodde att det krävdes en viss efterfrågan och att det sedan var upp till butiksföreståndaren att ta in den i ordinarie sortimentet.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Dawellino skrev:Fick mina igår och det känns idag...
Du vet att man inte behöver dricka 15 bara för att dom kommer i kollin om 15 ;-)

Nu är allt som det ska på ölfronten - DIF som är lite finare och lite bättre kan njuta av riktigt kvalitetsöl i flaska och slipper äckligt Spendrupsblask på fat.

Har vi några kluster av forummedlemmar som bor i närheten av samma bolag?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
mackinho
Inlägg: 9
Blev medlem: 2013-03-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mackinho »

Snacka om "tvåa på bollen"!

Slut i lager nu...
Janne Tauer, Beckenbauer!
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Leijon »

Dawellino skrev:Fick mina igår och det känns idag... Pratade med killen i butiken och han trodde att det krävdes en viss efterfrågan och att det sedan var upp till butiksföreståndaren att ta in den i ordinarie sortimentet.

Vad behöver vi göra för att ölen ska bli ordinarie? Vad kan alla bidra med?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mattias_87 »

Leijon skrev:
Dawellino skrev:Fick mina igår och det känns idag... Pratade med killen i butiken och han trodde att det krävdes en viss efterfrågan och att det sedan var upp till butiksföreståndaren att ta in den i ordinarie sortimentet.

Vad behöver vi göra för att ölen ska bli ordinarie? Vad kan alla bidra med?
Jag antar att den inte blir ordinarie om alla beställer till olika butiker? Om det är ett kolli till varje butik så tar man nog inte in den. Mina tankar.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

Den sålde alltså slut? Hur många kollin innebär det? Det går väl lätt att fixa mer?
Jag beställde till Liljeholmen men om alla bestämmer sig för ett system så väljer jag gärna det i fortsättningen för att få in det i det ordinarie sortimentet.

Om man tycker det är dyrt eller är nykterist kan man ju alltid sätta in direkt till djurgårdshjälpen. 75 spänn motsvarar ju en back.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

90 backar (2 pallar) var vad som fanns i lager och nu är slut, det kommer mer på tisdag och fortsätter försäljningen så här brygger dom extra.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av android »

Hur funkar det där med reklamen egentligen? Djurgårdshjälpen får inte göra något alls medan alex och sigge sitter i 10 minuter i sin kommersiella podcast och pratar om att folk ska köpa deras vin. Är det skillnad på öl och vin här?
Född till sportchef.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av ciirree »

android skrev:Hur funkar det där med reklamen egentligen? Djurgårdshjälpen får inte göra något alls medan alex och sigge sitter i 10 minuter i sin kommersiella podcast och pratar om att folk ska köpa deras vin. Är det skillnad på öl och vin här?
Det är skillnad på Alex & Sigge och öl för ett hockeylag.
Petter har vin också och gör mycket reklam för det. Maria Montazami likaså.
Alla regler gällande alkohol i samband med sport är riktigt täta. Vi i DH fick till exempel byta etikett och text 4-5 gånger innan den godkändes.
Om jag uttrycker mig såhär: Det finns INGEN bra reklam för alkohol tillsammans med sport. Det finns bara dåliga och mindre dåliga!

Sen kan iallafall jag tycka att det är töntigt att man inte får "uppmana" folk till att dricka en supporteröl medans kändisar kan uppmana deras fans var och varannan dag!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:
android skrev:Hur funkar det där med reklamen egentligen? Djurgårdshjälpen får inte göra något alls medan alex och sigge sitter i 10 minuter i sin kommersiella podcast och pratar om att folk ska köpa deras vin. Är det skillnad på öl och vin här?
Det är skillnad på Alex & Sigge och öl för ett hockeylag.
Petter har vin också och gör mycket reklam för det. Maria Montazami likaså.
Alla regler gällande alkohol i samband med sport är riktigt täta. Vi i DH fick till exempel byta etikett och text 4-5 gånger innan den godkändes.
Om jag uttrycker mig såhär: Det finns INGEN bra reklam för alkohol tillsammans med sport. Det finns bara dåliga och mindre dåliga!

Sen kan iallafall jag tycka att det är töntigt att man inte får "uppmana" folk till att dricka en supporteröl medans kändisar kan uppmana deras fans var och varannan dag!
Skulle Grebbestads Bryggeri få sponsra DIF Hockey och använda ölens namn som reklam på tröjan?
Tänkte på AIK och Åbro, t.ex.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

Drygt 6 lax till djurgårdshjälpen då! Nu när bollen är i rullning är det lättförtjänta stålar. Mycket jobb innan vad det verkar iaf. Skulle vara guld att få in den på hyllorna på systemet så folk kan spontanköpa. Det är då det kan bli riktigt mycket.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Bengan08 »

mb81 skrev:Den sålde alltså slut? Hur många kollin innebär det? Det går väl lätt att fixa mer?
Jag beställde till Liljeholmen men om alla bestämmer sig för ett system så väljer jag gärna det i fortsättningen för att få in det i det ordinarie sortimentet.

Om man tycker det är dyrt eller är nykterist kan man ju alltid sätta in direkt till djurgårdshjälpen. 75 spänn motsvarar ju en back.
kanon, då ska jag också beställa från liljeholmen! Det är en sjukt söt tjej som jobbar där för övrigt. Ska beställa av henne :D
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev:
mb81 skrev:Den sålde alltså slut? Hur många kollin innebär det? Det går väl lätt att fixa mer?
Jag beställde till Liljeholmen men om alla bestämmer sig för ett system så väljer jag gärna det i fortsättningen för att få in det i det ordinarie sortimentet.

Om man tycker det är dyrt eller är nykterist kan man ju alltid sätta in direkt till djurgårdshjälpen. 75 spänn motsvarar ju en back.
kanon, då ska jag också beställa från liljeholmen! Det är en sjukt söt tjej som jobbar där för övrigt. Ska beställa av henne :D
Annars skitenkelt att beställa på nätet. Fast ska inte förringa dig glädjen med lite tjejkontakt!
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Honken »

Den stora fördelen med om ölen finns i butiken är spontanköpen.
Fler än bara de rätttroende kommer att handla om ölen finns på hyllan i butiken.

Jag kan kasta upp en "poll" med systembolagets butiker.
På så sätt får vi en överblick av de populäraste butikerna och inköpen går att samordna till dessa ställen.
Förhoppningsvis hamnar ölen då på hyllan.

Kontakta mig om ni vill att jag kastar upp en sådan sida.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar