Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Jepe »

Var kan man läsa detta om att Örebro släpper sina spelare? Aulin har jag full förståelse för att han nu sticker hem så fort det blev klart.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av captcash »

Jepe skrev:Var kan man läsa detta om att Örebro släpper sina spelare? Aulin har jag full förståelse för att han nu sticker hem så fort det blev klart.
AB som vanligt.. så kanske ska tas med en nypa salt då iof! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rolv
Inlägg: 248
Blev medlem: 2009-10-29

Kvalserien 2014

Inlägg av Rolv »

captcash skrev:Näe men vad satans oväntat att Örebro släpper hem sina succé finnar som de lånat in bara för KS... Nu är äckel-laget klart, då släpper de iväg sin mega-boost och skiter uppenbarligen totalt i resten av matcherna... Så mycket för sportsmanship och att de skulle ens försöka bry sig om ajk samt Malmooeeöeöe matcherna.... Tack för inget, horlag! :evil:
Isf tolkar vi det väldigt olika. Enligt denna artikeln kan man läsa i klarspråk att det ska "hålla huvudet högt" genom hela kvalserien. Står inget om att några lämnar i förtid.

Avancemang – nu kan laget splittras | Örebro | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8649147.ab
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av captcash »

Rolv skrev:
captcash skrev:Näe men vad satans oväntat att Örebro släpper hem sina succé finnar som de lånat in bara för KS... Nu är äckel-laget klart, då släpper de iväg sin mega-boost och skiter uppenbarligen totalt i resten av matcherna... Så mycket för sportsmanship och att de skulle ens försöka bry sig om ajk samt Malmooeeöeöe matcherna.... Tack för inget, horlag! :evil:
Isf tolkar vi det väldigt olika. Enligt denna artikeln kan man läsa i klarspråk att det ska "hålla huvudet högt" genom hela kvalserien. Står inget om att några lämnar i förtid.

Avancemang – nu kan laget splittras | Örebro | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8649147.ab
Läste på deras livechat inte artikeln, där lät det som de sticker direkt...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Lynxlynx »

Aulin berättade ju i intervjun på isen att han drar på torsdag. Vet inte hur det är med resten av laget.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av minalman »

captcash skrev:
Rolv skrev:
captcash skrev:Näe men vad satans oväntat att Örebro släpper hem sina succé finnar som de lånat in bara för KS... Nu är äckel-laget klart, då släpper de iväg sin mega-boost och skiter uppenbarligen totalt i resten av matcherna... Så mycket för sportsmanship och att de skulle ens försöka bry sig om ajk samt Malmooeeöeöe matcherna.... Tack för inget, horlag! :evil:
Isf tolkar vi det väldigt olika. Enligt denna artikeln kan man läsa i klarspråk att det ska "hålla huvudet högt" genom hela kvalserien. Står inget om att några lämnar i förtid.

Avancemang – nu kan laget splittras | Örebro | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8649147.ab
Läste på deras livechat inte artikeln, där lät det som de sticker direkt...
Ja, inte stannar prostituerade kvar på frukost alla gånger. Speciellt inte de som inte kan språket.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av pulverapa »

Helt övertygad om att vi klarar det här till slut. Tack vare aik.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Zephyrox »

Om vi går upp tack vare aik i sista omgången är jag rädd att det blir stök.. igen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av minalman »

Om vi går upp tack vare AIK kommer jag aldrig kalla dem råttor igen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av elklingo »

Tror vi klarar detta. Förstår inte folk som redan gett upp med tanke på hur det svängt hittills i kvalserien. Tror inte Rögle tar 6/6p, kom igen gott folk upp med hakorna.
"Målsättning: Top 6"
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av mb81 »

:
Succélånen lämnar Örebro
I går säkrade Örebro SHL-spel nästa säsong.
Men nu kan många spelare lämna.
Tolv kontrakt går ut.
Och nya spelare ska in.
– Det är klart vi har någon eller några spelare på gång, men vi tar allt det där efter kvalserien. Först vill jag ­tala med alla spelare som har ­utgående kontrakt i laget i­nternt, säger sportchefen Pontus Gustafsson.
Lånen Ville Viitaluoma och Jere Sallinen kommer att lämna klubben, och Christopher Norgren lägger av. På väg in är Sebastian Lauritzen, senast i Brynäs.
Var det det här ni menar? Jag uppfattar det som de är kvar resten av året och sen lämnar. Annars är det en stor skandal!
Har varit anti men nog lika bra att köra kval mot bara ett lag bäst av 7 istället. Även fast det blir svårare så blir det mer fair.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev: Ja, inte stannar prostituerade kvar på frukost alla gånger. Speciellt inte de som inte kan språket.
:lol: Haha..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av mb81 »

elklingo skrev:Tror vi klarar detta. Förstår inte folk som redan gett upp med tanke på hur det svängt hittills i kvalserien. Tror inte Rögle tar 6/6p, kom igen gott folk upp med hakorna.
Men jag tror solna tar 6 av 6. Det betyder att vi måste ta 5 poäng iaf. Käns jävligt tufft men såklart inte omöjligt.
Störst chans till shl just nu enligt mig.
1. Rögle. 2 hemmamatcher och bra målskillnad. Kan räcka med seger mot VIK om de vinner tillräckligt stort.

2. Solna. Har glidit med oroväckande obemärkt och ska möta ett bakfullt örebro hemma. I vanliga fall tufft men är säker på de tar 3 poäng. Sen efter det räcker det med att slå rögle så är de förmodligen i shl då jag inte tror vi eller malmö tar tillräckligt med poäng. Isf målskillnadsaffär med rögle.

3. DIF. Måste förmodligen gå rent. 5 poäng kan räcka men då krävs hjälp av solna. Får vi det. Har vi tur har de fortfarande nåt att spela om

4. Malmö. Lökig målskillnad och avslutar borta mot ett Örebro som vill avsluta snyggt efter att de skämt ut sig mot aik. Måste ta 6 poäng och måste få samma hjälp som vi.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Aulin drar till 100% redan nu men det är förståeligt med tanke på hans mamma som ligger i cancer.
Att finnarna sticker visste man ju redan men de kommer nog spela klart resten av säsongen dock.
Knappast att dem kommer gå fullt ut i matcherna iaf. Så säger dem bara i media.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:Aulin drar till 100% redan nu men det är förståeligt med tanke på hans mamma som ligger i cancer.
Att finnarna sticker visste man ju redan men de kommer nog spela klart resten av säsongen dock.
Knappast att dem kommer gå fullt ut i matcherna iaf. Så säger dem bara i media.
Bara att hoppas att Örebro inte går för fullt, för då vinner inte aik, vilket är ett måste för oss (så gnägget är motiverade mot Rbk i sista)
Så jag har inga som helst problem med att Örebro kör med bakfull trupp mot solna.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar