Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Det var tungt att ta sig hem ikväll :(
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:Det var tungt att ta sig hem ikväll :(
Fel valla?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:Det var tungt att ta sig hem ikväll :(
Fel valla?
Jupp, var på tok för mycket klister under...
PeterPan
Inlägg: 111
Blev medlem: 2013-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av PeterPan »

Sjöwall skrev:Högström gick bort sig totalt på 2-1. Örebro var klasser bättre än oss idag.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Högström var bra i första men usel i andra o tredje. Lite för övertygad om sin egen förträfflighet kombinerat med avsaknad av fart o intensitet.

Många veka passningar ikväll också plus alla passningar som är åt helvete - över bladet, bakom, framför, studsande, på kroppen osv osv. Nervöst och stelt helt enkelt.

Många tittar bara på i flera lägen, långsamma byten, fel i positionerna. Helt klart inte bara Örebro som är bra.

Märklig stämning på Hovet också. Förstås.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av JohanPez »

Sjöwall skrev:Högström gick bort sig totalt på 2-1. Örebro var klasser bättre än oss idag.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Äh, han dippar ju medvetet för att inte behöva tacka nej till för tunga kontrakt nästa säsong.



Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:
Sjöwall skrev:Högström gick bort sig totalt på 2-1. Örebro var klasser bättre än oss idag.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Äh, han dippar ju medvetet för att inte behöva tacka nej till för tunga kontrakt nästa säsong.



Sent from my iPad using Tapatalk
Överhuvudtaget visade det sig att det här laget inte är redo för SHL.
Före matchen, i säsongskortsbaren utfrågades Thomas Johansson (jinxartat av Ednertz) hur detta lag skulle stå sig i SHL och TJ var brutalt ärlig. Allt måste kompletteras upp några klasser.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Jepe »

Vacker hyllning, vacker sång i hela första perioden. Mycket värdigt!

Tråkigt att vi inte kan bjuda upp mer på isen bara! Resultatmässigt är jag mer besviken på Malmö - Rögle, spelmässigt däremot...ja där fanns det betydligt mer att önska. Förstår att det var ett svårt läge, spelarna är berörda precis som vi på läktaren. Hade hoppats på mer "knyta näven och ge allt" mentalitet. Fruktansvärt svårt dock i en situation och tid som denna, jag vet inte ens om det är något jag ens skulle kunna förvänta mig.

Även fast Örebro var väldigt bra så gjorde vi det för enkelt för dem. Vill egentligen inte klaga på nån idag även fast det helt klart finns att säga. Orkade knappt reagera när domarna blåste alldeles för tidigt när pucken låg helt fri bakom Sandberg.

När Stefan visades på jumbotronen brast det för mig! Vila i frid Djurgårdsbroder, hoppas vi kan ge dig ett avslut på säsongen som skulle satt ett leende på dina läppar!

Oavsett hur det går i denna kvalserie lovar jag att fortsätta stötta DIFhockey, djurgårdsfamiljen och allt som har med den supporterkultur som vi vill ha att göra!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av DIFference »

Spelarna var helt klart tagna av läget som är. Både i sig själva och genom publiken. För det märktes att det inte var som vanligt, på alla plan. Inte konstigt alls. Oturlig tajming. Men om SHL nu skiter sig så är det mest pga förlusten i Västerås. På förhand ska vi inte slå Örebro hemma heller. Ens om vi hade gjort en bra match. Det krävs en superduperkanonmatch.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Davva »

DIFference skrev:På förhand ska vi inte slå Örebro hemma heller
Jo, det är precis vad vi ska. På hovet skulle inte en enda bondepoäng stjälas. Vi var fan på g, på riktigt. Visst var Bondebro vassa ikväll. Ge deras köpefinnar en sekund med pucken så sitter den i bortre klykan.

Tyvärr var allt fysiskt spel borta ikväll. Örebro behövde bara vänta på ett par misstag så visste de att målen skulle komma.

Dvärgen Sandbergs filmning kommer sitta kvar som en tatuering i mitt minne, vid ställning 1-4. Willows bitterhet måste vara stor...
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Djurgårn »

Nej det är bara att konstatera att det är klasskillnad mellan oss. På förhand så kändes det här som en match där vi garanterat skulle kamma hem noll poäng och så blev det ju men resultatet idag skiter jag i. I dessa tider så känner jag att det sportsliga på något sätt hamnar i andra hand. Energin fanns inte där hos någon idag efter allt som har hänt och det är förståeligt. Nu är det bara försöka avsluta säsongen på ett bra sätt och så får vi se hur det ser ut i tabellen efter det. Finns egentligen ingenting att prata om när det gäller matchen som sådan så vi glömmer den.


Vila i frid, Stefan.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Amadeus »

minalman skrev:
JohanPez skrev:
Sjöwall skrev:Högström gick bort sig totalt på 2-1. Örebro var klasser bättre än oss idag.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Äh, han dippar ju medvetet för att inte behöva tacka nej till för tunga kontrakt nästa säsong.



Sent from my iPad using Tapatalk
Överhuvudtaget visade det sig att det här laget inte är redo för SHL.
Före matchen, i säsongskortsbaren utfrågades Thomas Johansson (jinxartat av Ednertz) hur detta lag skulle stå sig i SHL och TJ var brutalt ärlig. Allt måste kompletteras upp några klasser.
Fast blir så jäkla trött på "att det här laget visade sig inte vara redo för SHL" eller som vissa säger "ni måste visa att ni platsar i SHL för att vara värdiga där"

Enligt mig är det sånt skitsnack med tanke på att inget lag från HA är redo för SHL, eller platsar där med de lagen de har i HA. Herregud, det är ju runt 30 miljoner det skiljer mellan aik och Örebro mot oss andra lag i HA. Hur ska vi kunna mäta oss med det?

Det är väl självklart att vi skulle platsa i SHL om vi hade 30 miljoner till och dessutom vara redo för det. Om vi skulle gå upp nu är det ju knappast det här laget som kommer spela för DIF i SHL.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
TobbeONE
Inlägg: 80
Blev medlem: 2013-03-17
Ort: en jävla bondhåla

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av TobbeONE »

Stort hyll till klacken och inramningen. Väldigt vackert.
Kunde själv inte vara på plats utan satt hemma med min fyramånaders flicka i famnen, en klump i halsen o fuktiga ögon från den tysta minuten och under hela första perioden.
Tankarna fanns inte på matchen utan hos Stefans familj och anhöriga.
Så jävla tragiskt.

Matchen då...
Örebro var helt enkelt bättre och vi lyckades/kunde inte hitta den extra växeln som krävdes för att plocka poäng.
Men ingen match man ligger sömnlös över.

Nu hoppas vi bara på att laget lyckas lyfta sig och avsluta med två vinster och så får vi hoppas på hjälp ifrån solna.

Hoppas på en lika fin "ceremoni" för Stefan på söndag.
Då är jag i alla fall på plats och kommer att hylla honom och visa hans familj att djurgårdfamiljen står bakom dem och att de trots förlusten av sin far, man och bror aldrig är ensamma.

Kände honom inte själv men kommer aldrig att glömma honom och han kommer för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Vila i frid broder.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av minalman »

Amadeus skrev:
minalman skrev:Överhuvudtaget visade det sig att det här laget inte är redo för SHL.
Före matchen, i säsongskortsbaren utfrågades Thomas Johansson (jinxartat av Ednertz) hur detta lag skulle stå sig i SHL och TJ var brutalt ärlig. Allt måste kompletteras upp några klasser.
Fast blir så jäkla trött på "att det här laget visade sig inte vara redo för SHL" eller som vissa säger "ni måste visa att ni platsar i SHL för att vara värdiga där"

Enligt mig är det sånt skitsnack med tanke på att inget lag från HA är redo för SHL, eller platsar där med de lagen de har i HA. Herregud, det är ju runt 30 miljoner det skiljer mellan aik och Örebro mot oss andra lag i HA. Hur ska vi kunna mäta oss med det?

Det är väl självklart att vi skulle platsa i SHL om vi hade 30 miljoner till och dessutom vara redo för det. Om vi skulle gå upp nu är det ju knappast det här laget som kommer spela för DIF i SHL.
Kopierar in min post från förra sidan, så förstår du att jag förstår vad du menar och att jag tänker likadant. "Annars har jag egentligen ingen lust att skiljas från det här laget. Går vi upp blir det stora förändringar. Blir vi kvar blir förändringarna märkbara, men mindre. Inte helt fel att få se hur man bygger på detta gäng för att kunna gå upp om ett år."
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Staten »

Vad kul det känns att vi har Sveriges bästa publik och ett snitt på 6200 (i allsvenskan), spelar matcher i centrala Stockholm, men aldrig kommer kunna konkurrera med random bondelag utan själ och känsla med 3000 på läktarna. Känns verkligen jättekul.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Lidingö DIF »

Onsdag morgon inramad i nedstämdhet. I söndags dog glädjen och igår försvann hoppet.

Hoppas dock på rejäl hyllning och avtackning av grabbarna på måndag för den fina insats och den glädje de bidrog med de sista veckorna.

Stefan. Du var vännen jag aldrig fick glädjen att lära känna och kalla min. Jag kände Dig inte, men likväl är Du saknad.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar