Vad tycker ni om matcharrangemanget?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 194
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Inlägg av Philly Flu »

AJron skrev: Måste även fråga om det är en omöjlighet att få se DIF spela i blårandigt? skulle vara rätt kul att se samtidigt som tröjorna matchar flera på läktarna.
Nä, DIF i randigt. Där går väl ändå gränsen. Vad är nästa steg? Att spelarna skall kasta sig på isen och ta sig för smalbenet och grina i varje byte. Hockey är hockey och spelar man hockey har man en hockeytröja på sig - och den är aldrig randig.

Matcharrangemanget i övrigt bör fokuseras på intresserad hockeypublik där huvudsyftet med besöket i Globen är att se på matchen som DIF skall vinna.

En mycket viktig fråga just nu är att DIF skall anfalla mot klacken i period ett och tre.
Senast redigerad av Philly Flu den 2005-08-19 16:37:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Instämmer med föregånde talare. Hockey är för mig gul,röd,blå. Fotboll = Blåränder.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Har varit på två hemmamatcher nu och tycker att det nuvarande arrangemanget är helt okej. Kul med intervjuerna i pausen även om Antonsson var något bättre, men den gamle järnkamingeneralen blir säkert varm i kläderna. Lite knackig intervjuteknik :-)
Inledningen med David Bowie är riktigt effektfull. Knattehockey är även det lysande.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

intervjuer med spelare och tränare är skitbra. även när det händer något nere på isen är kul, så som knattehockey.

det som behöver förbättras är målrapportering från andra sportevenemang. på Jumbotronen, inte bara Elitserien. vad det gäller Elitseriematcherna bör även målskyttar läggas ut.

en sak jag saknar är pausintervjuerna med Radiosportens utsände. var lysande, särskilt när Tommy Åström eller Lasse Granqvist var på plats.
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Det nuvarande introt med David Bowie måste ändå vara det bästa hittills. Den som är nu framhäver kort och gott att vi är mesta mästarna.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

De kunde gärna lagt in lite old-timers också i introt, typ Tumba och grabbarna. Kanske inte finns så mycket rörliga bilder på dem, men de borde förekomma. I övrigt sitter jag och ryser när jag ser introt, lysande!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Nåt man blir MINST sagt less på är att ni skänker bort biljetter, medans andra ska betala fullt pris! Är det inte bättre att sänka för alla?

Har snackas mycket om musik när ni kör gammla bilder om DIF, så kan ni väl ha en coca carola låt eller Sektion B: s Sjung Djurgården?
För att pumpa upp lite stämning


Ha det
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Gillar iden med att låta klasser komma och sjunga Nationalsången och få en peng i klasskassan och dessutom få gå på hockey. Men då måste man tänka på att man kanske ska ta ”vanliga klasser” som inte redan idag får sjunga mycket. Men en sångare man absolut inte får ta bort är Loa iklädd DIF tröjan.

En annan ide är att ”slipsnissarna” som inte är intresserade av hockey i allmänhet inte ska få sitta på etage 3 för dom är så ”tråkiga”.

Sen kanske ge en slant till någon TIFOgrupp som även dom kan höja stämningen.

När det gäller musiken så börjar den bli trist och inte ska vi snacka om 118118 men går ju och sjunger på den efter en match och inte på någon DIFsång och det känns inte bra. Sen tar musiken över så pass mycket att klacken inte hörs och dom är ju dom näst viktigaste där. Ja ja bli inte sura nu men spelarna är en aning viktigare. :)

En sak som skulle locka barnfamiljer är nog att man på söndags matcher har en maskot som går omkring under pauserna och kramar barnen Vet det av erfarenhet när det gäller min dotter och hennes kärlek till Järnkaninen

För att vidga DIF familjen så kan man på jubotronen ha match fakta/livbilder från andra DIF sporter.

Någonting som har gjort mig galen ja rent utav förbannad är hur ända in i helvete man kan sälja Löfbergs Lila på globen under en DIF match. Bort med FBK äcklet och in med något annat!!!!!!

Håller helt och hållet med de som vill ha upp Mickes tröja.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Suz skrev:En sak som skulle locka barnfamiljer är nog att man på söndags matcher har en maskot som går omkring under pauserna och kramar barnen Vet det av erfarenhet när det gäller min dotter och hennes kärlek till Järnkaninen

Järnkaninen finns i Globen numera.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

Suz skrev:
Någonting som har gjort mig galen ja rent utav förbannad är hur ända in i helvete man kan sälja Löfbergs Lila på globen under en DIF match. Bort med FBK äcklet och in med något annat!!!!!!
DIF Hockey sitter i rävsax med Arenabolagen.
På andra arenor, går överskott från försäljning till klubben.
På globen "hyr" (inom parantes).. Djurgården den servicen från arenabolaget.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

när det är 6-7000 som det brukar tycker jag man borde stänga av flera sektioner för att publiken ska sitta mer samlad. då känns det mindre ödsligt.

för övrigt är Globen Sveriges sämsta idrottsarena. förstår inte hur man tänkte när man byggde skiten. visst, cool utifrån, men värdelös akustik.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Kan inte bortalaget komma in efter DIF. Alltså de får vänta till efter DIF:s entré med att göra entré.

Varför måste de komma in före och dra ner burop precis innan DIF-spelarna kommer in?
Det skapar ett samlat sorl och ingen stämning.
geezeus
Inlägg: 9
Blev medlem: 2005-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Västerort

Tack Jenny

Inlägg av geezeus »

Tack Jenny för frågan.
Vi har ofta önskat oss att någon från fiiina läktaren ska komma över till vår sida och se/höra hur vi har det...

Arrangemanget på Globen suger.
Allt från strulet runt att ta sig in i garaget till att söderledstunneln är stängd när vi ska åka hem.

Försök få tillbaka evenemangsparkeringen där man betalade kontant för att komma in och bara hade att åka ut efter matchen. Det sparar upp emot en kvart på tomgång...

995korten är beviset att det går att entrekort!
jag skulle vilja ha ett sådant årskort hellre än de lösa biljetterna jag får idag. 995-korten därremot skulle jag vilja ha som lösa biljetter. De ger jag nämligen till kamrater och vänner för att de ska följa med och upptäcka hockeyn.

Bytet av restauratör... Inte blev det bättre! Jag hoppas att de får råd med en tv så att de kan visa repriserna inne på baren, nu vet vi aldrig när pausen är slut.

Biljett kontrollen in på läktaren. Jag vet inte om det var något större problem innan med att folk satte sig på "för dyra stolar". Kanske det är ett problem för Er på fiiina läktaren? Det blir i alla fall fel när supportrar inte blir insläppta till ståplats utan den läktaren får se öde och tom ut.

Pling under spel = något intressant.
Pling under paus = reklam.
Lättsorterat i alla fall

Jumbotronens bildproducent verkar vara livrädd för att hetsa upp någon.
Globen är vår hemma arena och jumbotronen måste vara ett verktyg till att hetsa hemmapubliken. Det är de känslorna som gör att jag vill gå på hockey.

Kul reklamfilm när VI har gjort mål, men just då vill jag stå upp och sjunga "klockan slår"...

Nu ser jag fram emot att få sjunga den i kväll igen!

geez
Användarvisningsbild
Tavi
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tavi »

jensa öhling skrev:för övrigt är Globen Sveriges sämsta idrottsarena. förstår inte hur man tänkte när man byggde skiten. visst, cool utifrån, men värdelös akustik.
Hur kan Globens aukustik vara sämre än en öppen arenas, det vill säga en fotbollsarena?
"Det är insidan som räknas"
Kaminen
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-07-08

Arena bolaget, Globen etc

Inlägg av Kaminen »

Hmm, jag undrar faktiskt om inte DIF borde snart få avdrag på hyran? För tycker inte Globen verkar va nån schysst hyresvärd för tillfället, varit fel på den där JÄVLA klockan varje match nu ju...USCH...Fixa omgående, och så var det ju lite problem med isen ida ju...

DIF MOT RUBBET...än e det inte slut...många matcher kvar!
Skriv svar