Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Janos »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Denna historiska match går i repris på Viasat Hockey kl 16.00.

Fan vad jag älskar Per Forsberg för övrigt :D
bajen-sskaren? i 10 sändningar av 10.2 är han HEMSK. Han gormar hela tiden när motståndet gör kaos på DIF. Sänker alltid ner volymen när han är med.
Han håller nog till 99,9% på Saik. http://norran.se/2013/11/sport/skelleft ... vinter-os/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av SirDIFalot »

Att Lidström skulle skita ner sig i ett derby var väl inte otippat. Snubben har ju sett nervös ut så fort publiksiffran passerar 5000 mot typ Troja.
Expert.
JLindgren
Inlägg: 208
Blev medlem: 2014-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Danderyd

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av JLindgren »

Jösses vilket tryck det var igår, knappt återhämtat mig.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Alltså, DIF:s 3-2 är ren och skär hockeyerotik, har tittat på det säkert 30 gånger i repris nu.
Att plocka fram det där i ett så kritiskt läge, i en så viktig match :shock:

Först Sörens vindsnabba infart i anfallszon, sedan bortvändningen av checkande råttor, insticket till Jocke som lägger backhandflipp bakom ryggen till Jakobs ….som gjuter fast den i Larssons plockkryss.

En alldeles ommöjligt lång sekvens, men annars hade ett frimärke varit givet


/tack!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Henkos »

Såg matchen på plats men det hade varit fint som någon sa om man kunde ta del av matchen via torrent! Är viaplay-kund men det hjälper ju föga.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av 1962FenderStrat »

Utöver Forsbergs "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA", så gillar jag att Timmy klappar med i "Klockan slår, klockan slår". :)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av sensei »

Har äntligen samlat mig för mitt matchinlägg. Ska ärligt erkänna att jag inte njöt av matchen speciellt mycket, tyckte bara det var jobbigt. Men så gillar jag ju inte ångest heller. Efter matchen, så var det givetvis jäkligt skönt dock.

Jag tyckte Jakobs var usel under de första två målen i baken, sen blev han istället hjälte. Bra jobbat!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Raus »

Önskar man kunde se Säckens måljubel vid 3-2 igen någonstans. Där kan vi snacka glädje och passion! Härliga Säcken
Losing all hope was freedom.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av 1962FenderStrat »

Var det någon mer än jag som höll för ögonen när en råtta kom fri i slutet på 3e? jag höll händerna för ögonen och hann tänka "godnatt".
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av seppuko »

1962FenderStrat skrev:Var det någon mer än jag som höll för ögonen när en råtta kom fri i slutet på 3e? jag höll händerna för ögonen och hann tänka "godnatt".
Mitt under Ole ole ola? Jag fullkomligen avskyr när den dras igång för tidigt, när det inte är 100% på att man kommer vinna. Jag förknippar den sången med en enorm lättnad och glädje som skall sjungas i slutet av en match när man går mot vinst. Nu gick det ju vägen, men fanimej vad nervigt det var när han kom fri.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av 1962FenderStrat »

seppuko skrev:
1962FenderStrat skrev:Var det någon mer än jag som höll för ögonen när en råtta kom fri i slutet på 3e? jag höll händerna för ögonen och hann tänka "godnatt".
Mitt under Ole ole ola? Jag fullkomligen avskyr när den dras igång för tidigt, när det inte är 100% på att man kommer vinna. Jag förknippar den sången med en enorm lättnad och glädje som skall sjungas i slutet av en match när man går mot vinst. Nu gick det ju vägen, men fanimej vad nervigt det var när han kom fri.

Vet ej vilken ramsa som skanderades vid det läget, men lökringarna var bortom all kontroll vid det laget, så mycket kan jag säga. Helvete vilken press dom hade sista 10... Trodde aaaaldrig det skulle hålla.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av sensei »

1962FenderStrat skrev:Var det någon mer än jag som höll för ögonen när en råtta kom fri i slutet på 3e? jag höll händerna för ögonen och hann tänka "godnatt".
Jovars. Minns inte om det var Blomdahl just i det läget, i alla fall var han en av de som bommade ruskigt bra tillfällen att få in en kvittering.

Som sagt, tveksam match ur njutningssynpunkt. Ångest, tinnitus och riktigt hes efteråt och ärligt talat inget skönspel direkt.

Sen retade jag mig på domare Nord. Vårt 5-3 var ett skämt, tur att vi inte vann matchen där. På samma sätt tycker jag att Hanks checking to the head är helt feldömd, det var den där Nord som yrade om att han inte gillade tacklingen. Vad han gillar eller inte skiter jag fullständigt i faktiskt.

Wollmer är solklart den bättre domaren av de två i alla fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av sensei »

Dessutom, varför byter lagen plats för bara för att det är derby? Det ska arrangören genast sluta upp med, riktigt irriterande.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Rojk »

1962FenderStrat skrev:Var det någon mer än jag som höll för ögonen när en råtta kom fri i slutet på 3e? jag höll händerna för ögonen och hann tänka "godnatt".
Oja, min stolsgranne till lika min vän satte sig på huk och kolla ned i marken tills det var över. Ibland blir pressen för stor.
It's easier to be an asshole to words than to people
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Túrin Turambar »

sensei skrev:Dessutom, varför byter lagen plats för bara för att det är derby? Det ska arrangören genast sluta upp med, riktigt irriterande.
"Säkerhetsskäl", dvs längre bort från klacken, är det som har sagts.
Låst