Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BaronVonDif »

Tror inte vi hamnar så lågt som 7 mille. Hade vi missat kvalserien hade det sett dystert ut sen får vi se hur nyemissionen påverkar men det visar väl sig när vi lämnat dennna säsongen bakom oss. Fortsätt fylla Hovet hela KS!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Källa på 7 mille? Vi måste fan satsa nästa år då två garanterat går upp.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Källa på 7 mille? Vi måste fan satsa nästa år då två garanterat går upp.
Vi spelar i SHL tills dess. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Någon smart person i en marknadsposition i ett litet större företag (jmf med Trånkans LBC och greken) måste ju, efter våra propagandaframgångar i och med publikfesterna på Hovet, inse vilken otrolig potential i goodwill det finns om man går in och räddar DIF till SHL och därmed indirekt räddar svensk hockey.
All heder till er på Trångsunds åkeri, men här krävs nog åttasiffriga belopp.
Senast redigerad av minalman den 2014-03-26 22:20:11, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

Douglas Murray går mot sin sämsta säsong någonsin. Han måste ha en väldigt bra agent som lyckades fixa ett kontrakt värt $1,3 för denna säsong. Jag trodde han skulle gå till NLA eller någon sämre liga i Europa inför den här säsongen. Att detta blir hans absolut sista i NHL är det inget snack om. Frågan är bara... Lägger han av eller ställer han upp på en säsong i DIF?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

1962FenderStrat skrev:Douglas Murray går mot sin sämsta säsong någonsin. Han måste ha en väldigt bra agent som lyckades fixa ett kontrakt värt $1,3 för denna säsong. Jag trodde han skulle gå till NLA eller någon sämre liga i Europa inför den här säsongen. Att detta blir hans absolut sista i NHL är det inget snack om. Frågan är bara... Lägger han av eller ställer han upp på en säsong i DIF?
Har du sett matcher? Eller har du någon länk till info?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

sensei skrev:
1962FenderStrat skrev:Douglas Murray går mot sin sämsta säsong någonsin. Han måste ha en väldigt bra agent som lyckades fixa ett kontrakt värt $1,3 för denna säsong. Jag trodde han skulle gå till NLA eller någon sämre liga i Europa inför den här säsongen. Att detta blir hans absolut sista i NHL är det inget snack om. Frågan är bara... Lägger han av eller ställer han upp på en säsong i DIF?
Har du sett matcher? Eller har du någon länk till info?

http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8468114

Har sett några matcher, och det lilla jag sett har inte varit något vidare. 2 ass på 50 matcher är väl inget att hänga i granen, samt -13.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JohanPez »

En säsong som denna (alltså nästa) borde DIF-hjälpen kunna innebära rejäla summor.
Två tusen pers som snittar en tusenlapp blir två miljoner, det borde verkligen inte vara något problem. Jag gör det lätt för att DIF ska kunna värva den där matchvinnande målisen och/eller snipern som ger oss stora chanser att vara bland de gyllene fyra.


Sent from my iPad using Tapatalk
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

OM lönebudgeten skall sänkas till 7 miljoner inför en säsong som känns som sista chansen menar jag att klubben måste gå ut med detta öppet och ärligt innan säsongskorten börjar säljas så att köparna vet vilken produkt de betalar för.

Med tanke på läget och möjligheten att ta klivet upp kommande säsong samt att det efter densamma antagligen kommer bli helt omöjligt förväntar jag mig en ordentlig satsning från DIFs sida.

Kan inte detta ordnas bör styrelsen och VD m fl ansvariga välja att avgå frivilligt.

I övrigt tror jag Jocke Eriksson skulle bli en utmärkt sportchef, gärna då med hjälp av en person som Garpenlöv med densammes kontaktnät. Dock hoppas jag nog fortfarande att Jocke väljer att spela en säsong till samt under densamma får smaka på denna typ av arbete lite grand.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
1962FenderStrat skrev:Douglas Murray går mot sin sämsta säsong någonsin. Han måste ha en väldigt bra agent som lyckades fixa ett kontrakt värt $1,3 för denna säsong. Jag trodde han skulle gå till NLA eller någon sämre liga i Europa inför den här säsongen. Att detta blir hans absolut sista i NHL är det inget snack om. Frågan är bara... Lägger han av eller ställer han upp på en säsong i DIF?
Har du sett matcher? Eller har du någon länk till info?
Murray har spelat upp sig. Från att ha suttit på läktaren mycket i början så var det en period där han spelade 17-18 min per match rätt länge. Dock fick han utstå mycket kritik. Nu är han nere på 10-12 min igen. Han tappar nästan från match till match känns det som. Varje match känns han långsammare än den senaste. MEN, jag tror fortfarande han kan få ett till 1-årskontrakt som 6/7:e back i något lag. Skulle inte utesluta det helt i alla fall.
Expert.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Hur bra står sig Murray två år efter lockoutsäsongen? Är faktiskt inte så pigg på honom om han inte spelar sjukt billigt.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

1962FenderStrat skrev:Douglas Murray går mot sin sämsta säsong någonsin. Han måste ha en väldigt bra agent som lyckades fixa ett kontrakt värt $1,3 för denna säsong. Jag trodde han skulle gå till NLA eller någon sämre liga i Europa inför den här säsongen. Att detta blir hans absolut sista i NHL är det inget snack om. Frågan är bara... Lägger han av eller ställer han upp på en säsong i DIF?
Alltså, du bara kokar ju ihop någon text av den statistik du ser att spelaren har, för det är alldeles uppenbart att du inte sätt någonting alls av Murray iår, sen, vad har poäng med Murray att göra? Typ som att ge Jakobs kängor för att han inte tacklas...

-13 är väl det ända som inte är så bra såklart, precis som Boullion och Emelin två stycken andra främst defensiva backar som inte heller har någon imponerande +/- statistik.
Dessa tre backar spelar i jävligt utsatta lägen.

Murray har enligt mig gjort en alldeles strålande andra halva av säsongen, jag slutar aldrig imponeras av hans extrema smartness och hur enkelt han löser de flesta situationer trots sin brist i skridskoåkningen så gör han sällan bort sig. Mot motståndarnas Stjärnor.

Helt outstanding senast mot Boston (undantaget sista minuten i matchen där han för första gången drällde lite).

Vore kul med en intervju med honom och höra vad han säger själv.

Har sätt någonstans mellan 30-40 Montreal matcher denna säsongen och Murray håller definitivt i NHL fortfarande, inte minst i ett lag i den nedre halvan, det är min personliga åsikt efter att faktiskt ha sätt många av matcherna med egna ögon..
Spela fult
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Två killar som måste bort nästa säsong är Falk och Lidström. Tycker de är för jävla dåliga, Falk kladdar med pucken tills nån tar den ifrån honom och Lidström vet jag faktiskt inte vad han har på en is och göra. Får fan gråa hår av dem fast jag bara är 20...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Källa på 7 mille? Vi måste fan satsa nästa år då två garanterat går upp.
Absolut. Tar vi inte chansen nästa år riskerar vi att bli kvar väldigt länge.

Vi kan alltså få chansen i en AS-final. Missar man den kan man få spela ytterligare en matchserie mot AS-motstånd.

Har oerhört svårt att se vilket AS-motstånd i år som skulle slagit oss i en matchserie.
Det är en helt annan sak än en kvalserie. Nästa år finns STORA chanser att ta sig till SHL.

Tror inte att man behöver toksatsa, men så mycket att man kan behålla stora delar av detta lag i varje fall. Våra juniorbackar kommer troligen bara bli bättre. Sedan kunna täcka upp för de som lämnar (Ljungh, Nisse, Holm, Reideborn). I övrigt tycker jag att vi sedan Säcken tog över börjat likna den "Djurgårdsmaskin" man väntat sig se sedan vi åkte ur. I grunden är vi ett bra lag. Vi har stora delar av säsongen klarat oss utan Nisse, Sörensen, Löfqvist, Holm, Guter. Alla av olika anledningar, men alla spelare som "ska/skulle" tillhöra våra ledande spelare.
´
Så, borde finnas Djurgårdare med ekonomiska muskler som kan hjälpa till att säkerställa slagkraften i laget till nästa år.
Personligen brukar jag inte gilla sådana kortsiktiga lösningar, men frågan är om vi har råd att missa att nästa år vara med och verkligen tävla om att gå upp?

Tror säkert att sponsoransvariga sliter på allt de kan. Hoppas de kan göra underverk till nästa år tillsammans med övriga Djurgårdsfamiljen. Jag vet att många jobbat oerhört hårt senaste åren, all cred till dem. Nu behövs att fler drar sitt strå till stacken och då gärna några som verkligen kan addera rejäla lass.

Missar vi nästa säsong är det lika bra att tagga ner, börja bygga långsiktigt med att slussa upp fler juniorer och försöka hitta de billiga guldkorn som faktiskt går att hitta. Sedan invänta säsongen då allt faller på plats.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

bastis7 skrev:Två killar som måste bort nästa säsong är Falk och Lidström. Tycker de är för jävla dåliga, Falk kladdar med pucken tills nån tar den ifrån honom och Lidström vet jag faktiskt inte vad han har på en is och göra. Får fan gråa hår av dem fast jag bara är 20...
Det är ju udda situationer och knappast säsongsbetonat. Lidström skall vi definitivt hålla kvar i eftersom han har potential att bli riktigt grym. Bra spelsinne och passningarna är det inte heller något fel på, behöver dock mer rutin på denna nivå men kostar förmodligen mindre än han smakar.

Falk agerar lite nervöst ibland men sen är han vad, 21?
Visst är det irriterande att de spelar fast sig ibland men jag vågar sätta en slant på att det är styrningar från Nyman att inte försöka slänga ifrån sig slumppuckar när man blir trängd. Ansvaret för uppspel ligger inte bara på backarna utan gubbarna där framme måste göra det möjligt för försvararna att välja säkra alternativ också. Finns inga sådana alternativ och en back blir checkad så skall han hålla i pucken, grundgnugg i hockey att inte förvärra en situation så jag tycker man bör lägga kritiken därefter. Betydligt värre med backar som slänger ifrån sig panikpuckar upp mot blå som killar som Zaar eller Tenute ligger och fiskar efter än de som håller i pucken. Förhoppningsvis kan Högström visa vägen eftersom han verkar ha den magiska förmågan att skapa yta eller åtminstone tid för sig själv även i trängda lägen i egen zon.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst