Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Hawk »

minalman skrev:Tack Djurgården!
Både lag och publik.
Behövs inte mer än så. Tack och god natt!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Lidingö DIF »

God morgon, kära forumvänner. Klockan är 05.05 & det är årets bästa morgon, morgonen efter Djurgårdsfamiljens uppvisning i idrottskultur. Det är ingen tom klyscha. Vi är verkligen "nummer ett" i alla kategorier som bär med sig sportslig dignitet.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av crike »

På väg tillbaka till Skåne. Otroligt nog delar jag kontor med en råtta där nere. Han visade mycket medkänsla efter förra derbyt, mest kanske pga att deras spel inte direkt övertygade då. Jag kommer dock ha svårt att göra det idag, inte så mycket för att jag muntligen kommer trakassera honom utan för att jag har ett smajl som löper från öra till öra.

Tack för igår DIF och tack Hovet.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av seppuko »

Såhär en dag efter. Inledningen lämnade väl en del att önska, men Hans och Co reder ut det där och laget går tillbaka till en mental 0-0:a och börjar spela enkelt och normalt igen. Vi är ett fruktansvärt jävla asbra lag när alla klickar i grundspelet. Torskarna vi har haft i årets KS har byggt på flertalet individuella misstag, inte att vi som lag har varit under isen. Men det är så det är i en tight serie, samt ett slutspel. Det är de små marginalerna som avgör.

Sören var tillbaka igår, orädd och villig. Adam gör nog kanske sina 2-3 snyggaste och bästa räddningar under hela säsongen igår. Högström är en gigant. Var ett byte i första tror jag där han dominerar uppe på blå, sen blir det en snabb spelvändning där våra backcheckar hinner ifatt lite lagom, gnagarn vänder upp i vårat slott och Högga open-icar han och åker och byter. Fifan va bra han är.

Två raka mot Rögle låter som en omöjlig uppgift, men vafan. Imorgon får vi se.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av JohanPez »

"Vad ska vi med Högström i två år till?" Hö! ;)

Daniel Larsson kan dra åt helvete, snackar om snösprutande när han kommer undan med att helt uppenbart lyfta bort målburen då det började osa målchans.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av medu82 »

JohanPez skrev:"Vad ska vi med Högström i två år till?" Hö! ;)

Daniel Larsson kan dra åt helvete, snackar om snösprutande när han kommer undan med att helt uppenbart lyfta bort målburen då det började osa målchans.
Haha faktiskt inte Johan... Saviano råkade åka in i buren momentet innan och då var den redan lös, såg att de var kanske 5cm ovanför isen :P
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Magnutz »

Eftersvallet
Dagen efter
Fysatan
vad
SKÖNT!

Igår darrade jag av spända nerver
Nu njuter jag!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av JohanPez »

medu82 skrev:
JohanPez skrev:"Vad ska vi med Högström i två år till?" Hö! ;)

Daniel Larsson kan dra åt helvete, snackar om snösprutande när han kommer undan med att helt uppenbart lyfta bort målburen då det började osa målchans.
Haha faktiskt inte Johan... Saviano råkade åka in i buren momentet innan och då var den redan lös, såg att de var kanske 5cm ovanför isen :P
Äsch, han kan dra åt helvete i alla fall.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Andy »

Fy satan vad skönt det känns idag även om halsen river lite och ångesten över mitt hysteriska och kanske allt för hånfulla skrikande från Hovets nedre hylla när vissa AIK-spelare lommade av isen gnager lite. Kanske ska man inte håna förlorarna, men jag rycktes liksom med och det är ju trots allt Solna vi talar om.

I går log jag när jag somnade. Vid sidan av att hoppet om SHL lever och att det ser mörkt ut för AIK tänkte jag på att Adam och Högström - två killar jag själv lyft fram som positiva tillskott till DIF här inne och i andra sammanhang - flick kliva fram och spela avgörande roller tillsammans med våran egen Djurgårdshjälpens Jens Jakobs. Det kändes lite extra härligt!
Senast redigerad av Andy den 2014-03-26 08:42:07, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:
medu82 skrev:
JohanPez skrev:"Vad ska vi med Högström i två år till?" Hö! ;)

Daniel Larsson kan dra åt helvete, snackar om snösprutande när han kommer undan med att helt uppenbart lyfta bort målburen då det började osa målchans.
Haha faktiskt inte Johan... Saviano råkade åka in i buren momentet innan och då var den redan lös, såg att de var kanske 5cm ovanför isen :P
Äsch, han kan dra åt helvete i alla fall.
:lol:

It's funny because it's true.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bamsefar
Inlägg: 71
Blev medlem: 2011-12-20

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Bamsefar »

macin skrev:+++++ Hela publiken. Att låta så högt, även efter 0-2 i röven är helt jävla insane-skit-jävla-helvetes-bra! Personligen så kände jag inte att 0-2 var på något sätt jobbigt, för jag visste av ngn konstig anledning att varken vi eller krigarna på isen skulle ge sig.

++++ Jakobs. Visst, kanske inte 4+ sett genom hela matchen, men stänker man dit två baljor så ska man bli hyllad och plussad.

+++ Högström. Smart, vågar skjuta (och får dessa skott på mål allt som oftast) och väääääääldigt lugn och sansad med pucken. Ni borde lyssna på intervjun som finns på aftonblaskan också, en sjukt fin personlighet verkar han ha.

++- De två +:en får Adam Reideborn för att han reser sig och blir en gigant, framförallt i sista perioden. - Får han p.g.a halvdassigt ingripande på deras 2-0 mål, även om Melin får stå där som om det vore nån jävla frizon så är returen inte något att hänga i granen. Underbart med en ung kille som inte deppar ihop och bara tuggar på och knyter näven.

+ Säcken. Smart timeout som gav effekt.
Håller helt med, även om jag gärna skulle klämma in ett eller ett par + till Arnesson där någonstans. Klart säkrast i egen zon bland våra backar!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Härlig seger. Nu lever säsongen vidare en match till.

Sörensen visade prov på spelet från ET.

Reideborn har verkligen skallen för att stå i mål.

Juniorbackarna Falk och Englund hade en jobbig och lärorik afton.


Sedan var det munter läsning från sid 7 och framåt i denna tråd.
Efter regn kommer solsken.


edit: Högström, vilket fynd, vilken klippa. Där har vi killen att bygga vidare laget runt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Härlig seger. Nu lever säsongen vidare en match till.

Sörensen visade prov på spelet från ET.

Reideborn har verkligen skallen för att stå i mål.

Juniorbackarna Falk och Englund hade en jobbig och lärorik afton.


Sedan var det munter läsning från sid 7 och framåt i denna tråd.
Efter regn kommer solsken.


edit: Högström, vilket fynd, vilken klippa. Där har vi killen att bygga vidare laget runt.
Japp men man kan fan inte lasta backarna för målen, den första är en oturlig sargstuds som man nog skall heta Erik Karlsson om man skall hinna hem på och den andra är Jakobs som helt släpper sin gubbe trots att backarna är hyfsat upptagna. Adam är uppe och köper korv på den men man kan inte lasta keepern vid frilägen, det är bonus om de plockar puckar när en motståndare får så gott om tid på sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Raus »

Måste bara understryka vikten av Säckens timeout, vi som tittade på TV-sändningen fick ju höra varenda ord han sa. Vilket otroligt lugn han spred igår med sin pondus och trygga nordländska brytning. Säckens måljubel vid 3-2 visste inga gränser heller.
Losing all hope was freedom.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av ciirree »

Raus skrev:Måste bara understryka vikten av Säckens timeout, vi som tittade på TV-sändningen fick ju höra varenda ord han sa. Vilket otroligt lugn han spred igår med sin pondus och trygga nordländska brytning. Säckens måljubel vid 3-2 visste inga gränser heller.
Håller med dig. Helt sjukt. Hans lugn, lugnar till och med ner mig hemma i TV soffan.
Låst