Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5507 Deilert känns som en naturlig ersättare om Nisse drar kanske dock finns Shl klubbar intresserade.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3417 Jon Palmebjörk skulle vara en klasslirare att få in men även han Shl anbud?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11568 http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18860

Smotherman och Jensen är intressanta

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045 Och allas vår favorit Martin Strandfeldt kanske blir aktuell i år? Producerar iaf varje säsong i Norge.

Och på målvaktsfronten har vi Ridarn som kanske är sugen på att vända hem? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3635 Frågan är hur bra han är just nu, om han har utvecklats nått i Tyskland.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6632 Bengtsberg såklart som har presterat helt okej i allsvenskan i ett dåligt lag.
Senast redigerad av bastis7 den 2014-03-23 22:33:25, redigerad totalt 2 gång.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Alla de som du nämner hade jag tagit lätt.
Deilert har ju utvecklats enormt.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jag gillar Jesper B. Jensen i Rögle, eller vad han heter.
Spela fult
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Att Deilert skulle komma tillbaka till Djurgården..

ytterst tveksamt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

En säsong till i HA då är Bengtsberg bra alternativ.
Han är säkert inte jättedyr, kan prestera på den här nivån och har utgående kontrakt!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Riddarn är klar i Tyskland i alla fall (om han inte får anbud från annan tysk klubb). Det var det enda jag fick ur han på twitter, samt att han skulle gärna återvända hit. Men jag tror han och Adam är likvärdiga, så där handlar det nog snarast om Adam stannar eller inte.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels »

seppuko skrev:Riddarn är klar i Tyskland i alla fall (om han inte får anbud från annan tysk klubb). Det var det enda jag fick ur han på twitter, samt att han skulle gärna återvända hit. Men jag tror han och Adam är likvärdiga, så där handlar det nog snarast om Adam stannar eller inte.
Inte gnagaren Ridderwall tillbaka tack
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Nyberg skrev ju 1+1 när han kom. Han kommer säkert utnyttja det om DIF vill. Känns som att han trivs här! Han har ju gjort bra ifrån sig med!
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Jag fortsätter min säsongslånga klagosång mot Allsvenskans sämsta back, David Lidström. Det är helt otroligt hur denna iskalla icingspelare får chansen match efter match. Bedrövlig är bara förnamnet. När Nyman sedan stoppar in Englund som trots att han stundtals imponerat spelar alldeles för mycket. Idag igen så ligger de två själva bakom mål bakåt. Fyfan vilken dåliga fingertoppskänsla. Nu kanske det inte finns mycket ursäkter för Sams beteende idag, men jag kan förstå han frustration när han tillskillnad från sin kassa första halva av säsongen faktiskt vara våran bästa back i slutet av serien och nu får dussinlirare förtroendet framför honom match efter match.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Full fart framåt:

Michael Keränen Bild

Teemu Eronen Bild

Håll tätt bakåt:

Henri Kiviaho Bild

Fredrik Norrena Bild
Bild
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Rocky3000 skrev:Full fart framåt:

Michael Keränen Bild

Teemu Eronen Bild

Håll tätt bakåt:

Henri Kiviaho Bild



Fredrik Norrena Bild
Norrena har inte varit bra på 10 år och vi har ingen miljadär som finansierar oss... Snartlär du väl länka Crosby och Malkin.
Senast redigerad av bastis7 den 2014-03-24 13:09:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Så länge vi behåller Honken så är jag nöjd. Han har varit en av våra bästa spelare (prestation kontra lön) i år.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Det är några som tycker att vissa spelare underpresterar utefter vad dessa tjänar, så... Ni som vet vad dessa spelare tjänar kan väl delge det till oss ovetandes så vi också kan få spekulera i detta, tack.
Jag är inte arg, och inte besviken.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av KYLERKYLER »

MarcusDaze skrev:Så länge vi behåller Honken så är jag nöjd. Han har varit en av våra bästa spelare (prestation kontra lön) i år.
Har vi tur kanske vi kan få tio till. Då lär vi gå upp till SHL :shock:

Tycker Honken varit katastrof förra säsongen och en bra bit in i denna. Men killen har faktiskt gått över mina förväntningar. Från en kille jag verkligen ville skulle lämna klubben till en av de absolut viktigaste spelarna vi har i laget idag. Även Hank och i viss mån Ahlen har haft samma utveckling. Överlägset bästa linan i KS. Hoppas vi får ha kvar alla tre till nästa år och puckarna trillar in lite oftare
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av macin »

Guldkornen för oss, i förhållande till vår ekonomi, lär finnas i Hockeyallsvenskan alt. ligor som har samma löner och är likvärd i skill som HA. Jag är kär i spelare som inte håller på krussidullar och istället drämmer iväg ett skott när tillfälle ges. Vi har alltid, oavsett lag och serie, spelat som bäst när vi får puckar mot mål och får jaga på retur/bygga spel i offensiv zon genom att vinna andrapuckar. Därför måste vi ha spelare som är vana att avsluta och vana att gå på retur.

Henrik Eriksson, RW, i Troja/Ljungby med 158 skott på 49 matcher, 28 poäng.

Jordan Smotherman LW/RW (iofs ingen hemlighet hur bra han är), 183 skott på 47 matcher, 43 poäng.

Fredrik Sandgren (Högströms backkollega i Almtuna?), 22 poäng och +7 i år på 50 matcher.

Jon Palmebjörk RW (kan man få en sånhär kille så är man ju bra nöjd oavsett om vi lirar SHL eller HA), 146 sog, 45 poäng på 52 matcher med -3. 13 Powerplay mål.

Stefan Andersson RD, 110 skott, 29 poäng på 38 matcher och +4. Snittat 0.5 ppg i sina 214 matcher i Allsvenskan (Sam Lofquist snittar 0.45 på sina 144 matcher) i bättre lag.

Nu droppar jag ju bara en massa poängspelare, men det känns som att man bör säkerställa att man har det före att få in en massa brunkare, det är enklare att få in i lagbygget.
Låst