Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Amadeus »

Mäklaren skrev:Utan att veta vad som har hänt så tycker jag att det är onödigt av Nyman att skämma ut en spelare så där.
Håller med! Inte sjutton skämmer man ut en spelare på det där sättet. Oavsett vad han gjort.
Hade väl räckt om Nyman bänkat honom och rett ut det där senare.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av ciirree »

Om vi blir kvar i HA så ser jag gärna att Örebro och Rögle går upp. Sen att vi får upp Vita Hästen och Björklöven nerifrån.

Detta ger en skön serie med Västerås, AIK, Djurgården och Malmö sen mindre lag med stor hockeykultur Vita Hästen och Björklöven.
I KS sen så tar de fyra förstnämnda lagen vägen upp så kan Örebro och Rögle häckla i HA med BIK.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Donkels »

ciirree skrev:Om vi blir kvar i HA så ser jag gärna att Örebro och Rögle går upp. Sen att vi får upp Vita Hästen och Björklöven nerifrån.

Detta ger en skön serie med Västerås, AIK, Djurgården och Malmö sen mindre lag med stor hockeykultur Vita Hästen och Björklöven.
I KS sen så tar de fyra förstnämnda lagen vägen upp så kan Örebro och Rögle häckla i HA med BIK.
AIK ska inte upp någonstans förhoppningsvis så imploderar dom på vägen
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Om vi blir kvar i HA så ser jag gärna att Örebro och Rögle går upp. Sen att vi får upp Vita Hästen och Björklöven nerifrån.

Detta ger en skön serie med Västerås, AIK, Djurgården och Malmö sen mindre lag med stor hockeykultur Vita Hästen och Björklöven.
I KS sen så tar de fyra förstnämnda lagen vägen upp så kan Örebro och Rögle häckla i HA med BIK.
Känns som ett ganska troligt scenario just nu, och jag är helt enig där..
Spela fult
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Boeman »

Hahaha Gustafsson och hans snurrfinter. Nu måste jag faktiskt gå till attack mot enskild spelare och säga att jag känner välmående över att slippa se Gustafsson i klubben.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Debacle »

Jag fortsätter min säsongslånga klagosång mot Allsvenskans sämsta back, David Lidström. Det är helt otroligt hur denna iskalla icingspelare får chansen match efter match. Bedrövlig är bara förnamnet. När Nyman sedan stoppar in Englund som trots att han stundtals imponerat spelar alldeles för mycket. Idag igen så ligger de två själva bakom mål bakåt. Fyfan vilken dåliga fingertoppskänsla. Nu kanske det inte finns mycket ursäkter för Sams beteende idag, men jag kan förstå han frustration när han tillskillnad från sin kassa första halva av säsongen faktiskt vara våran bästa back i slutet av serien och nu får dussinlirare förtroendet framför honom match efter match.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Lidingö DIF »

ciirree skrev:Om vi blir kvar i HA så ser jag gärna att Örebro och Rögle går upp. Sen att vi får upp Vita Hästen och Björklöven nerifrån.

Detta ger en skön serie med Västerås, AIK, Djurgården och Malmö sen mindre lag med stor hockeykultur Vita Hästen och Björklöven.
I KS sen så tar de fyra förstnämnda lagen vägen upp så kan Örebro och Rögle häckla i HA med BIK.
Instämmer och tillägger att med detta utfall så kommer det åtminstone spelas hockey i Allsvenskan 14/15 till skillnad mot SHL som kommer bedriva skattepengaförskingring värdig Uppdrag granskning.

Ja, jag är fortfarande bitter efter resan till VIK. Det behöver inte påpekas.

För att glädja församlingen kan jag rapportera att min "närmsta" Gnäggetvän som tillika är djupt involverad i Solna BKs fotboll formligen slår frivarv på blodtrycksmätaren i sin förbittring. Jag tror att han (45+) står på randen till huliganism gentemot sin egen klubb om de torskar på tisdag. Fantastisk underhållning att höra honom på telefon efter VIK-torsken.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av S. Skuggan »

När kommer SHL att inse sina problem?
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Göran »

Debacle skrev:Jag fortsätter min säsongslånga klagosång mot Allsvenskans sämsta back, David Lidström. Det är helt otroligt hur denna iskalla icingspelare får chansen match efter match. Bedrövlig är bara förnamnet. När Nyman sedan stoppar in Englund som trots att han stundtals imponerat spelar alldeles för mycket. Idag igen så ligger de två själva bakom mål bakåt. Fyfan vilken dåliga fingertoppskänsla. Nu kanske det inte finns mycket ursäkter för Sams beteende idag, men jag kan förstå han frustration när han tillskillnad från sin kassa första halva av säsongen faktiskt vara våran bästa back i slutet av serien och nu får dussinlirare förtroendet framför honom match efter match.
Har du sett någon match i år live? Jag undrar bara! Du är väl en sån som hitter hemma på kiammar och gnäller hela dagarna.
Du skall nog vända ditt hat åt annat håll för nu är du helt ute och cyklar!
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Debacle »

Göran skrev:
Debacle skrev:Jag fortsätter min säsongslånga klagosång mot Allsvenskans sämsta back, David Lidström. Det är helt otroligt hur denna iskalla icingspelare får chansen match efter match. Bedrövlig är bara förnamnet. När Nyman sedan stoppar in Englund som trots att han stundtals imponerat spelar alldeles för mycket. Idag igen så ligger de två själva bakom mål bakåt. Fyfan vilken dåliga fingertoppskänsla. Nu kanske det inte finns mycket ursäkter för Sams beteende idag, men jag kan förstå han frustration när han tillskillnad från sin kassa första halva av säsongen faktiskt vara våran bästa back i slutet av serien och nu får dussinlirare förtroendet framför honom match efter match.
Har du sett någon match i år live? Jag undrar bara! Du är väl en sån som hitter hemma på kiammar och gnäller hela dagarna.
Du skall nog vända ditt hat åt annat håll för nu är du helt ute och cyklar!
Göran.. För din vetskap så sitter jag match ut och match in på A9. Gjort det i 6 år irad nu. Du kan hemskt gärna komma och tvivla på mitt hockeykunnande i mitt ansikte. Jag är inte ute och cycklar, Lidström är den sämsta backen vi haft på år och dagar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av ciirree »

Donkels skrev:
ciirree skrev:Om vi blir kvar i HA så ser jag gärna att Örebro och Rögle går upp. Sen att vi får upp Vita Hästen och Björklöven nerifrån.

Detta ger en skön serie med Västerås, AIK, Djurgården och Malmö sen mindre lag med stor hockeykultur Vita Hästen och Björklöven.
I KS sen så tar de fyra förstnämnda lagen vägen upp så kan Örebro och Rögle häckla i HA med BIK.
AIK ska inte upp någonstans förhoppningsvis så imploderar dom på vägen
Håller inte med där.
Det är bäst om vi har båda lagen från Stockholm i högsta serien. Speciellt för ungdomsutvecklingen.
Jag hatar bara AIK på den nivån att det är våran största rival. Men jag vill inte att de konkar eller stannar i HA om vi går upp. Jag vill ha derbyna och hatkänslan mellan lagen. Det är kärlek!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av seppuko »

Debacle skrev:
Göran skrev:
Debacle skrev:Jag fortsätter min säsongslånga klagosång mot Allsvenskans sämsta back, David Lidström. Det är helt otroligt hur denna iskalla icingspelare får chansen match efter match. Bedrövlig är bara förnamnet. När Nyman sedan stoppar in Englund som trots att han stundtals imponerat spelar alldeles för mycket. Idag igen så ligger de två själva bakom mål bakåt. Fyfan vilken dåliga fingertoppskänsla. Nu kanske det inte finns mycket ursäkter för Sams beteende idag, men jag kan förstå han frustration när han tillskillnad från sin kassa första halva av säsongen faktiskt vara våran bästa back i slutet av serien och nu får dussinlirare förtroendet framför honom match efter match.
Har du sett någon match i år live? Jag undrar bara! Du är väl en sån som hitter hemma på kiammar och gnäller hela dagarna.
Du skall nog vända ditt hat åt annat håll för nu är du helt ute och cyklar!
Göran.. För din vetskap så sitter jag match ut och match in på A9. Gjort det i 6 år irad nu. Du kan hemskt gärna komma och tvivla på mitt hockeykunnande i mitt ansikte. Jag är inte ute och cycklar, Lidström är den sämsta backen vi haft på år och dagar.
Jag kan ge dig att Lidström är våran nuvarande sämsta back. Men sett till säsongen slår han både Sam och Timmy (Tyvärr). Han har spelat upp sig enormt, och icingspelare skriver jag under på till 100%, bara fråga mina bänkkamrater. Men, det var länge länge sedan han slutade slå icing i vart och varannat byte, så där får du nog göra en omvärdering. Han har blivit mycket bättre, kyligare och mer offensivt villig sedan han fick gå in i PP, det gjorde honom gott. Igår hade han en dålig dag, men det hade flertalet andra spelare också.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Kall-El »

Min högst personliga bedömning av backarna är att ingen av Löfqvist, Sam, Timmy eller Holm för den delen levt upp till förväntningarna denna säsong. Dock känns det som att Timmy och Löfqvist i detta fall varit de verkliga "sänkena".

De backar vi borde försöka signa om är Arensson, Norell, Engstrand och Andersson.
Heinrich
Inlägg: 64
Blev medlem: 2013-10-28
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Heinrich »

Efter 4 omgångar i kvalspelet till SHL har vi plötsligt fått ett sämre försvarsspel enligt många förstå sig påare.
Nja ? Det kanske inte har varit optimalt bra under dom senaste matcherna, men uselt har det inte varit
Jag kan tycka att det lyser igenom lite att vi har en ung backlinje, vilket har inneburit en del misstag från unga spelare som varit bra under långa perioder i serien. Dock tycker jag att Högström börjar visa lite Erik Gustavsson fasoner ibland(lite egoistisk), men gör också bländanden saker i mellan åt.
Satt bredvid en äldre herre i Örebro som frågade mig om DIF tränade basket? Va sa jag och undrade. Han svarde att han 4:an lyfter ju puckarna ut ur zon som basket kast . Det var ett sätt att se en rensning kanske?
Nisse har inte alls kommit tillbaka till storformen. Sam har inte varit bra , men är definintivt inte 7:e eller 8:e back oavsett vad som hände igår.
Var brister det ? Tycker inteatt det brister på Adam trots några konstiga ingrepp ibland. Det tycker jag mer hamnar på listan för otur, som tex: 2-0 målet mot VIK. Där litade han på backen och backen trodde att Adam höll pucken.Det var bara en detalj som kan nämnas.
Bristen just nu är att vi inte gör mål !
Vår tunga linje med Hank ,Honken och Ahlen har varit bra , men jag tycker att Ahlen får till det längre för han kommer fel in i situationerna.
Jocke helt under isen , ser ointresserad ut , åker sakta och tar inte hem jobbet fullt ut.
Ljung, Jacobs ,Hagelin även dessa helt under isen! Vad har hänt?
Hoppas att Johner spelar snart för det kanske blir en injektion till Ljung
Kanske byta plats på Emil Lundberg och Hagelin ?
En friskt Timmy P ihop med Lidström ger mer tyngd. Tyckte Timmy visade goda takter i Västerås.
Slutligen så hoppas jag att "Säcken" och Nyman har en riktigt bra lösning på detta till morgondagens match.
Saviano ,Sörensen ,bra sist och det bådar gott att det börjar rycka i benen på Sörensen igen!
Vi är inte riktigt med i diskussionen om att gå upp nu som man önskade MEN vi är inte heller helt borta från resonemanget om SHL.
Med vårt enorma stöd kommer det att bli tufft för AIK i morgon tisdag!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av crike »

Ny tråd inför vår viktigaste match på 2 år som samtidigt råkar vara mot råttorna?
Skriv svar