Kvalserien: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

En sak till. Om vi går upp - förstår ni vilket legendariskt inhopp Säcken stått för då? Byt aldrig ut honom! Aldrig!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Skidlöparn »

SkönaDjurgårn skrev:En sak till. Om vi går upp - förstår ni vilket legendariskt inhopp Säcken stått för då? Byt aldrig ut honom! Aldrig!
Helt sjukt att något sånt här ska hända både i fotbollen och hockeyn under samma sässe! :O Även om Zabel såklart inte var värdelös som MP.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Förresten, rätt roligt att se när Grisfot försökte dra igång JÄRNKAMINER två-tre gånger. Såg rätt uppgiven ut sista gången.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Andspe »

Manijock skrev:Såg att någon ville ha mina synpunkter på Reideborn.. Känner dock mig själv oerhört för bra för att göra ett sådant uttalande i nuläget. Jinxmästare som man är! Vänta till KS är avklarad så ska jag delge mina tankar. Kan utbringa ett lugnt, "ser stabilt ut!"

I övrigt, den här segern blev oerhört dyr. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men framförallt Heinerö är ett tungt tapp. Johner har hittils visat i KS att han är skitnödighet personifierat, så inte lika orolig där. Heinerö - Ljungh - Saviano är dock en väldigt positiv överraskning såhär långt så det svider oerhört. "Skönt" också att våran brunkarlina inte behövde bära oss idag som de gjorde i derbyt. Idag klev resten fram och gjorde jobbet. Högström är ett riktigt kap, Nisse har varit saknad med sitt lugn, Englund spelar smart som om han vore 30 osv.

Bara Jakobs jag är missnöjd med, och till viss del Sörensen. Jens måste börja spela enklare. Hans plottriga passningsspel förvirrar bara sina medspelare och han skjuter för sällan. Sören ser ut som om han har ont. Väldigt försiktig därute. Passar inte honom alls!
Man bara väntar och väntar på att Sörensen ska komma igång, men än sålänge har han hamnat i skymundan. Kan det vara så att han väger lite för lite? Att han skulle må bra av att lägga på sig ett par pannor så att han kan bryta in starkare?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Morwin »

Såg inte kalin i slutet efter mongoloiden käse boardade honom :/ vart han oxå skadad eller?

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Staten »

Ibland ser det lite komiskt ut när Jakobs fintar och krånglar sig till allt bättre lägen men skottet kommer aldrig utan det rinner mest ut i sanden. Om han snabbare kommer till skott kommer vi få se bra mycket mer poäng från hans sida.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av medu82 »

Morwin skrev:Såg inte kalin i slutet efter mongoloiden käse boardade honom :/ vart han oxå skadad eller?

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Han vart väl boardad i slutet på andra?
O sen spelade han fram honken till 3-0 i tredje.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, laget som enligt (expertisen härpå forumet) är storfavoriten bakom Örebro att avancera till SHL gör alltså bara 10 bra minuter mot oss, de första 10, sedan åker MIF mest runt och letar långtidsskador på DIF.
Redhawks är verkligen ett lag värt att hata, kul att ni finns.
Vik, Örebro och Rögle känns som en ljum bris i jämförelse.
Jag har sagt hela tiden att MIF, i egen zon inte ens är nära att vara ett SHL-lag, hoppas det förblir en sanning.

Positivt.
DIF:s sätt att försvara sig, över hela banan numera.
Vi är en blå smidig massa som snabbt förflyttar sig från anfall till försvar och tvärt om.
Våra ”Kids” på backsidan är en fröjd att skåda.
Mål-Adam sprider trygghet längs bak.

Negativt, Forwardssidan börjar tunnas ur.
Är mer oroad nu att det faktiskt är det som kan komma att fälla oss i slutändan, oerhört viktigt att ha hela formationer att rulla runt på när det är så tätt med tuffa matcher

Blek insats av publiken fram tills 3-0, då släppte ångesten och vi visade lite ut av det som gör oss unika i Sverige
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Daniel942 »

förevigtdjurgården skrev:Förresten, rätt roligt att se när Grisfot försökte dra igång JÄRNKAMINER två-tre gånger. Såg rätt uppgiven ut sista gången.
Man bara önskar att han kan hålla käften. :)
DIF!
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av medu82 »

Bästa var ju ändå nån av grisfots kompisar som gick o skrek på den utvisade malmö spelaren :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av minalman »

medu82 skrev:Bästa var ju ändå nån av grisfots kompisar som gick o skrek på den utvisade malmö spelaren :)
Stora delar av sittplats drog på smilbanden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Praetori »

SkönaDjurgårn skrev:
Andspe skrev: Tyckte mig dock se de där bedrövliga tendenserna då vi får 1-0. Varför slutar vi våga? Gå för tvåan! Kör över dem! Tur att det löste sig ändå idag.

Drar till Västerås på fredag, nu jävlar ska vi upp!
Jag ser något helt annat. Tycker inte tendenserna är bedrövliga utan endast att man börjar spela extra disciplinerat rent taktiskt för att inte ge motståndaren en chans att snabbt kvittera.
Där det brister är att alla blir så noggranna i sitt positionsspel och att hålla koll att man är på rätt plats att det personligt tekniska blir lite lidande och i spelet utan puck inte skapar ytor för varandra.

Men vi spelar som ETT lag numera vilket Sabel lade grunden till och där Säcken kom in som en byggmästare och gjorde det där som i efterhand känns så naturligt självklart men som bara någon med gedigen erfarenhet och känsla kan sätta fingret på innan.

De enda prylarna som jag inte riktigt var nöjd med är vissa som inte ger 100 i backcheckingen hela matchen utan hellre drar ner på tempot innan egen blå för att man vill vända spelet. "Jobba klart situationen" som man brukar floskla fram. Den andra punkten är att backarna ibland inte är helt hyggliga mot varandra, slänga passningar i egen zon till backar som man på förhand ser kommer hamna i en värre sits än puckföraren befann sig i är IG på alla nivåer. Blir situationen inte bättre av att passa så passa då fan inte pucken för det ställer resten av laget, sarg ut eller lås ner om man nu försatt sig i den sitsen. Hade det varit fjunisarna så kan man eventuellt ha visst överseende eftersom det handlar om erfarenhet men nu var det flera syndabockar som man ändå räknar till "etablerade" lirare och då skall sånt fan inte hända (det var säkert 5-6 sådana situationer igår).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Túrin Turambar »

Lee Harvey Oswald skrev:Blek insats av publiken fram tills 3-0, då släppte ångesten och vi visade lite ut av det som gör oss unika i Sverige
Fast "Kämpa Djurgården" i växelsång mellan klacken och majoriteten av sittplats nådde riktigt höga ljudvolymer i andra perioden.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Túrin Turambar skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Blek insats av publiken fram tills 3-0, då släppte ångesten och vi visade lite ut av det som gör oss unika i Sverige
Fast "Kämpa Djurgården" i växelsång mellan klacken och majoriteten av sittplats nådde riktigt höga ljudvolymer i andra perioden.
Jodå, det stämmer så klart.

Men jag hade nog på förhand väntat mig lite mer ”psyk-drag” i årets hittills viktigaste hemmamatch.
Först efter 3-0 kändes det som att alla 8000 (inkl.jag själv) verkligen vågade släppa lite matchfokus och satsa mer på sången.
Men det är väl mänskligt antar jag i så här sjukt nervdallrande matcher.
Ett under att man tar sig igenom det hela utan återupplivningsförsök efter hjärtstopp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 19/3 2014

Inlägg av Raus »

Upp med ny matchtråd nurååååh!
Losing all hope was freedom.
Skriv svar