Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av sthlm19 »

A19 verkar också vara slutsålt nu.

Årets publiksiffra är faktiskt bättre än jag befarat: Snitt 6142, förra säsongen 6184.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Helt sjukt att bara övre långsida är kvar nu! Kommer bli fullsatt varenda match! Så sjukt jäkla taggad nu! :D
Om det nu blir Hovet mot gnihet får man hoppas att bortaklacken blir maximerad så det blir lite drag på läktaren! Hur stor tror ni man kan göra den utan att ta av ordinarie publiks platser? Är det bara de 150 platserna som gäller?
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av KYLERKYLER »

minalman skrev:Målsättningen med KS måste vara topp 4. Då utökas nämligen SHL till 14 lag redan i höst. Det är ingen vild gissning, utan en sannolikhetskalkyl.
Är det din polare Professor Karl som sagt det eller :shock: Hoppas lite på samma sak. Inte omöjligt att vi blir uppmyglade :)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Lidingö DIF »

Andra plats är första förloraren brukar det sägas, men i Djurgårdens fall så är jag helt nöjd och kommer inte ha några problem med att få en andra plats (inte klara SHL). Den vilja och engagemang som uppvisades efter Säckens intåg har spridit lugn och värme i min själ och jag ser Kvalserien mer som ett "extranummer" efter en välgenomförd konsert.

Om vi däremot börjar rubba lag som Örebro (rejält dopade med sisu), och de onämnbara då kommer ett hopp kunna infinna sig. Fast när man bara tittar på namnen på spelarna vi kommer möta, inte bara SHL-lagen utan även MIFfona och VIKlingarna så måste man vara nöjd med en tredje-fjärdeplats.

Förövrigt så hade jag helst spelat derby mot smutsen i Tele 2. Förra säsongens derby i Tele 2 var episkt och smutsens fans blir alltid hockeyintresserade när de bjuds in i finrummet för att få spela mot de Kungliga Hovleverantörerna av talang och elegans sedan 1891. Tror vi skulle kunna fylla Tele 2 med bra pr. Smutsen kan ju spela sin hemmamatch på nån uterink i Ursvik....där de hör hemma.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Många ser Örebro som favoriter här, ganska självklart - men vilket lag hade inte vi de året vi spelade kvalserie? Det var väl ingen som trodde att vi skulle sluta trea!
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Tibbe »

sthlm19 skrev:A19 verkar också vara slutsålt nu.

Årets publiksiffra är faktiskt bättre än jag befarat: Snitt 6142, förra säsongen 6184.
Betyder det att det inte kommer säljas några lösbiljetter? Eller när alla kvalkort är sålda är det lapp på luckan?
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av easer90 »

Känns surt att inte få se någon kvalseriematch bara pga att man inte har råd att betala för kortet :(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Det kommer antagligen att släppas biljetter, men ni kommer få vara snabba som få när dom väl släpps. Sen kommer det säkert släppas skymd sikt också.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av crike »

Det står ju att det finns "ett begränsat antal kvalseriekort". Tämligen övertygad om att dom kommer ha en stor andel lösbiljetter också.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Bengan08 »

Andy skrev:Trodde aldrig att jag skulle få uppleva dagen när vissa supportrar blev upprörda över att vi ska spela på Hovet och inte på Globen.
haha låt mig säga följande, Hovet är våran hemmaplan. MEN derbyn är en helt egen "historia" och jag tycker att båda lagen ska få ha varsin klack. Den inramningen som är på ett derby i globen toppas inte av mycket i mitt tycke. Därför anser jag att vi borde spela derbyt på Globen och resten på Hovet :)
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Manijock »

crike skrev:Det står ju att det finns "ett begränsat antal kvalseriekort". Tämligen övertygad om att dom kommer ha en stor andel lösbiljetter också.
Precis min tanke också. Står faktiskt så på hemsidan. Finns många, inklusive jag själv, som inte riktigt har möjlighet att utan att ha sett spelschema, 100% säga att man kan vara på plats. Känns oerhört tråkigt att köpa upp ett kvalseriekort och sen kanske om spelschemat vill säg illa sitta fast med två/tre värdelösa biljetter. Speciellt för folk som inte bor i huvudstaden. Säker på att man dock räknat med detta, dessa paket brukar endast täcka en del av läktarna. Med tanke på detta enorma trycket dock så verkar det som om man skulle kunna sälja ut Globen ALLA matcher i KS. Synd att det inte är möjligt, där kan vi tala om att vi skulle kunna tjäna en skaplig hacka.
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Tibbe »

Manijock skrev:
crike skrev:Det står ju att det finns "ett begränsat antal kvalseriekort". Tämligen övertygad om att dom kommer ha en stor andel lösbiljetter också.
Precis min tanke också. Står faktiskt så på hemsidan. Finns många, inklusive jag själv, som inte riktigt har möjlighet att utan att ha sett spelschema, 100% säga att man kan vara på plats. Känns oerhört tråkigt att köpa upp ett kvalseriekort och sen kanske om spelschemat vill säg illa sitta fast med två/tre värdelösa biljetter. Speciellt för folk som inte bor i huvudstaden. Säker på att man dock räknat med detta, dessa paket brukar endast täcka en del av läktarna. Med tanke på detta enorma trycket dock så verkar det som om man skulle kunna sälja ut Globen ALLA matcher i KS. Synd att det inte är möjligt, där kan vi tala om att vi skulle kunna tjäna en skaplig hacka.
Här skulle ju dock DIF kunne få in lite kosing. Jag själv vet inte om jag kan gå på fler en 2 matcher eller så. Men att chansa och missa derbyt betalar jag lätt 650kr för att försäkra mig om att få en plats.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Rix »

I brist på annat har jag kollat hur första omgången i Kvalserien har sett ut tidigare säsonger.

2011 var något annorlunda jämfört med de senaste två säsongerna. Skriver lagens placering inom parantes följt av ES för elitserien och HA för Hockeyallsvenskan samt PO för playofflaget.

2011:
SSK (11 ES) - Modo (12 ES)
Växjö (1 HA) - Mora (PO)
Örebro (3 HA) - Rögle (2 HA)

2012
DIF (11 ES) - Rögle (PO)
Timrå (12 ES) - BIK (3 HA)
Örebro (1 HA) - Leksand (2 HA)

2013
Timrå (11 ES) - Örebro (PO)
Rögle (12 ES) - VIK (3 HA)
Leksand (1 HA) - SSK (2 HA)

Källa: Wikipedia från de säsongerna.

Ja vad säger det här då, kanske inte så mycket alls, eftersom det ska lottas den 9:e och både DIF och aik har önskat att undvika varandra i premiären. Men sett till de senaste två säsongerna har de lag som slutat 11 i ES/SHL fått möta det lag som kommer från playoff hemma i den första matchen. De lag som kommer sist i ES/SHL möter 3:an i HA också det på hemmaplan och 1:an i HA möter 2:an hemma.

Det skulle ge oss följande startomgång:
Örebro - Playofflag
aik - DIF
Malmö - VIK

Nu tror inte jag att vi möter AIK i första matchen, utan snarare att vi kommer få möta Örebro borta i premiären och aik får spela hemma mot playofflaget. Sen vet jag inte hur mycket den här lottningen kommer spela in, men om de tänker följa det schema de har haft innan så börjar vi antagligen mot aik (hyfsat säker på att det inte blir dem i första) eller Örebro borta. Rätt tuff start på Kvalserien.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av sthlm19 »

Madhawk skrev precis:

"Mycket pekar på att Malmö börjar hemma i kvalserien den 17:e mars. Schemat kan vara klart redan imorgon."
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Manijock »

Tibbe skrev:
Manijock skrev:
crike skrev:Det står ju att det finns "ett begränsat antal kvalseriekort". Tämligen övertygad om att dom kommer ha en stor andel lösbiljetter också.
Precis min tanke också. Står faktiskt så på hemsidan. Finns många, inklusive jag själv, som inte riktigt har möjlighet att utan att ha sett spelschema, 100% säga att man kan vara på plats. Känns oerhört tråkigt att köpa upp ett kvalseriekort och sen kanske om spelschemat vill säg illa sitta fast med två/tre värdelösa biljetter. Speciellt för folk som inte bor i huvudstaden. Säker på att man dock räknat med detta, dessa paket brukar endast täcka en del av läktarna. Med tanke på detta enorma trycket dock så verkar det som om man skulle kunna sälja ut Globen ALLA matcher i KS. Synd att det inte är möjligt, där kan vi tala om att vi skulle kunna tjäna en skaplig hacka.
Här skulle ju dock DIF kunne få in lite kosing. Jag själv vet inte om jag kan gå på fler en 2 matcher eller så. Men att chansa och missa derbyt betalar jag lätt 650kr för att försäkra mig om att få en plats.
Ja men samtidigt, vill man ha tomma stolar på Hovet i vissa matcher? Viktigt att ta in alla aspekter och inte hetsa i väg något. Det kommer bli fullsatta publikfester i vilket fall. Onödigt att reta upp och stänga ute en väsentlig del av supporterklasserna bara för att man måste ha in pengar snarast. Förövrigt, kommer vi slå rekord i antalet klackturister i denna kvalserie? Onekligen...
Skriv svar