Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Manijock »

En sak jag inte fattar, står i texten om Kvalseriekorten att det säljs i "begränsat" antal. Sen får man ett mail om att det ser ut som att inga lösbiljetter kommer att gå att köpa. Åtminstone inte i klacken eller på AS. Har man ramat in samtliga platser för dessa Kvalseriekort? Isåfall är det väl inte begränsat i samma mening som man brukar mena med begränsade paketerbjudanden? Menar finns folk som inte kommer att kunna gå på alla fem, utan kanske ett par stycken, av olika anledningar.
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av järnkaminen82 »

Aldrig att dom kommer välja att köra derbyt den 29e. De är ju en lördag å derbyn vill dom ju inte ha på helger för att de förtärs mer alkohol på helger än under veckodagarna. De är bara en tanke jag har å hoppas dom ta en annan dag.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av MarcusDaze »

Med tanke på tidigare derbyn så finns det inte en promilles chans att ett derby spelas en fredag eller lördag.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Kall-El »

Salas skrev:
Kall-El skrev:Självfallet skall vi helst spela hemma på vardagar och göra allt vad vi kan för att undvika spela lördag -söndag hemma. Finns ingen mer idiotisk starttid för hockey än en helg 16:00.
Jag förstår inte hur man kan ha något emot lördagsmatcher 16:00. Utan tvekan den bästa tiden i veckan som lockar klart mest publik. Söndagar däremot suger, den klart sämsta speldagen tillsammans med måndagar.

Själv hoppas jag på så många matcher hemma som bara möjligt torsdag, fredag och lördag. Utan tvekan de tre bästa speldagarna enligt mig.
Har du ett liv utanför hockeyn kan det finnas andra saker som kräver din tid och uppmärksamhet inte minst på just helger. Helt enkelt mycket enklare att komma ifrån på vardagkvällar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF Hockey borde göra ett uttalande om att Globen inte bör behövas med tanke på att aik haft problem att ens fylla halva Hovet.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av mb81 »

Nu sa de på abc att det förmodligen blir derbyn på hovet då globen verkar vara upptagen. Innebär isf inga bortasupportrar.

Katastrof enligt mig!
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Raus »

Är det någon jävla hästshow i Globen eller vad fan är det frågan om? Helt jävla barockt om derbyna spelas på Hovet, fan vad arg jag blir
Losing all hope was freedom.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Skidlöparn »

http://www.globearenas.se/sv/besokare/evenemang.aspx

Evenemangsschemat! Ser inte ut att vara något alls, förutom något Norooz den 22a, så vad ska hindret att använda Globen vara?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av mb81 »

Men kollar man på globen hemsida så är det typ inget. Dessutom art on ice strax innan så isen är väl på plats. Vad är problemet?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Skidlöparn skrev:http://www.globearenas.se/sv/besokare/evenemang.aspx

Evenemangsschemat! Ser inte ut att vara något alls, förutom något Norooz den 22a, så vad ska hindret att använda Globen vara?
"Art on Ice" ska t o m med hållas 13e, så is borde det dessutom finnas...
Edit: två på den
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av JohanPez »

Art on ice lär väl knappast ha en massa reklam för SHL, Sofiero och dylikt och eftersom dessa är målade lär man ju behöva ta bort isen, ta bort det som gör isen helvit (matta?) och sedan lägga på ny is om vi ska spela. Nu säger jag inte att detta är ett stort projekt men mer än ingenting i alla fall. Hoppas dock på Globen, om inte annat så för klirret i kassan.


Sent from my iPad using Tapatalk
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Honken »

Kvalserie-kortet verkar sälja bra.

Aktiv sittplats SLUTSÅLD!
Klack SLUTSÅLD!
Familj SLUTSÅLD
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Inget är klart ännu, men enligt sista artikeln så verkar läget vara följande nu:
Om derbyna spelas på Hovet - AIKs VD tror inte att arenan klarar av både hemma och bortaklack.
I Globen - då vill man ha riktiga derbyn med två klackar!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Andspe »

ciirree skrev:Inget är klart ännu, men enligt sista artikeln så verkar läget vara följande nu:
Om derbyna spelas på Hovet - AIKs VD tror inte att arenan klarar av både hemma och bortaklack.
I Globen - då vill man ha riktiga derbyn med två klackar!
Stora frågan är ju om aik lyckas sälja till sin klack :wink:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Haha ja! Sopor

EDIT: Eller så får dem ihop ett jävla tryck bara för att dem möter just DIF och får sedan värsta uppmärksamheten dagen efter, "magisk stämning" från SB typ.. medans vi har haft underbar publik hela säsongen. Skulle vara så f*cking irriterande!
Skriv svar