Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av medu82 »

Hoppas verkligen INTE att de lägger en hemmamatch i KS den 29:e eftersom det nog är flera än bara jag som åker ner innan till Hbg för att se premiären...

Och om de skulle lägga ett derby där... Oj oj...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
särkel
Inlägg: 4
Blev medlem: 2013-11-22

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av särkel »

Hoppas verkligen att det går igenom: http://www.svt.se/sport/ishockey/08-lag ... a-i-globen
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas verkligen vi får första derbymatchen hemma.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7840
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Manijock »

medu82 skrev:Hoppas verkligen INTE att de lägger en hemmamatch i KS den 29:e eftersom det nog är flera än bara jag som åker ner innan till Hbg för att se premiären...

Och om de skulle lägga ett derby där... Oj oj...
Själv har jag innebandycup den helgen så det ska de ge fan i...
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av crike »

wow vad osexigt det kändes med fotbollspremiär. Känns som precis nyss som det där tjongandet var slut.

Själv vill jag ha heta hemmamatcher på helgerna, är "enklare" att att ta en resa på helgen än mitt i veckan.

För övrigt ser jag helst att Rögle går vidare från PO. Tycker att det har varit det laget som passat oss bäst under året av de 4:a.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av MartinDIF51 »

crike skrev:wow vad osexigt det kändes med fotbollspremiär. Känns som precis nyss som det där tjongandet var slut.

Själv vill jag ha heta hemmamatcher på helgerna, är "enklare" att att ta en resa på helgen än mitt i veckan.

För övrigt ser jag helst att Rögle går vidare från PO. Tycker att det har varit det laget som passat oss bäst under året av de 4:a.
5000 Djurgårdare rullar ner till Hbg, hur är det osexigt? Galen invasion utan dess like i norden!

Jag vill ha borta matcher på helger så man kan göra resan utan större problem, hemma matcher ska helt vara på måndagar eller fredagar.

Jag hoppas vi möter Malmö den 29e, men så länge det inte är en hemma match eller derby klarar nog många sig. Att lägga en sådan match den 29e är endast elakt mot oss Djurgårdare.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Kall-El »

Skulle inte förvåna alls om bortaderbyt mot Råtta läggs till helgen för fotbollspremiären.

På så sätt kan man ju tänka sig att en hel del oroligheter runt derbymatchen per automatik försvinner då de flesta hardcore fans torde befinna sig i Danmark.

Att lägga vårt hemmaderby den helgen hoppas jag DIF hockey ser till att totalvägra.

Det bästa vore självfallet om vi kunde få MIF borta helgen för fotbollspremiären...

...Fasen vilken sporthelg det kunde bli, men det ser väl personerna med makt till att stoppa kan man väl bara utgå från.

Självfallet skall vi helst spela hemma på vardagar och göra allt vad vi kan för att undvika spela lördag -söndag hemma. Finns ingen mer idiotisk starttid för hockey än en helg 16:00.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Salas »

Kall-El skrev:Självfallet skall vi helst spela hemma på vardagar och göra allt vad vi kan för att undvika spela lördag -söndag hemma. Finns ingen mer idiotisk starttid för hockey än en helg 16:00.
Jag förstår inte hur man kan ha något emot lördagsmatcher 16:00. Utan tvekan den bästa tiden i veckan som lockar klart mest publik. Söndagar däremot suger, den klart sämsta speldagen tillsammans med måndagar.

Själv hoppas jag på så många matcher hemma som bara möjligt torsdag, fredag och lördag. Utan tvekan de tre bästa speldagarna enligt mig.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Kall-El skrev:Självfallet skall vi helst spela hemma på vardagar och göra allt vad vi kan för att undvika spela lördag -söndag hemma. Finns ingen mer idiotisk starttid för hockey än en helg 16:00.
Jag förstår inte hur man kan ha något emot lördagsmatcher 16:00. Utan tvekan den bästa tiden i veckan som lockar klart mest publik. Söndagar däremot suger, den klart sämsta speldagen tillsammans med måndagar.

Själv hoppas jag på så många matcher hemma som bara möjligt torsdag, fredag och lördag. Utan tvekan de tre bästa speldagarna enligt mig.
+1.
Torsdag, Fredag & Lördag + Öl = Hockey
DIF!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Öl = Hockey
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Jag såg också att Malmö kommer önska att slippa ha match samtidigt som Malmö FF har hemmamatch så något lag kommer bli lidande, om det är oss eller Malmö det är frågan! Troligtvis kommer inte alla klubbar att få igenom sina önskemål!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av bastis7 »

Låt oss få riktiga derbyn i Globen för gudsskull!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:Jag såg också att Malmö kommer önska att slippa ha match samtidigt som Malmö FF har hemmamatch så något lag kommer bli lidande, om det är oss eller Malmö det är frågan! Troligtvis kommer inte alla klubbar att få igenom sina önskemål!
MIF borde dyrka tanken på att få möjlighet att få ner kanske 1500 extra besökare till sin hemmamatch emot oss. Detta torde inträffa om vi möter dem borta samma helg som fotbollspremiären.

I övrigt borde man inte ta någon hänsyn till om matcher mellan MFF och MIF krockar med varandra då detta rör sig om två helt skilda lag. Skulle samma hänsyn tas till DIF hade det blivit ett helvete att plocka ihop ett spelschema med tanke på alla matcher som spelas på elitnivå i Stockholm.

I övrigt är det lite småroligt när personer från Råtta menar att de inte kan ta emot någon bortaklack pga av att det skulle tvinga dem att ge upp 500 extra sittplatser av avspärrningsskäl. Råtta har väl för tusan inte sålt slut på en enda match denna säsong i SHL i alla fall. Den av klubbarna som möjligen kan ha "rätten" att ta upp detta skäl skulle vara vi då som faktiskt sålt slut på Hovet.

I övrigt kan det komma smälla än mer om klackfolk tvingas köpa biljetter till "vanliga sektioner".

Vill man minimera riskerna för problem låt Råtta ha sitt hemmaderby samma helg som vi lirar fotbollspremiär i Skåne. Se dessutom till att låta vår match emot MIF borta gå samma helg så har man i alla fall på förhand gjort sitt bästa för att begränsa problemen.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Bocas »

bastis7 skrev:Låt oss få riktiga derbyn i Globen för gudsskull!
Ja det får vi verkligen hoppas.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:
ciirree skrev:Jag såg också att Malmö kommer önska att slippa ha match samtidigt som Malmö FF har hemmamatch så något lag kommer bli lidande, om det är oss eller Malmö det är frågan! Troligtvis kommer inte alla klubbar att få igenom sina önskemål!
MIF borde dyrka tanken på att få möjlighet att få ner kanske 1500 extra besökare till sin hemmamatch emot oss. Detta torde inträffa om vi möter dem borta samma helg som fotbollspremiären.

I övrigt borde man inte ta någon hänsyn till om matcher mellan MFF och MIF krockar med varandra då detta rör sig om två helt skilda lag. Skulle samma hänsyn tas till DIF hade det blivit ett helvete att plocka ihop ett spelschema med tanke på alla matcher som spelas på elitnivå i Stockholm.

I övrigt är det lite småroligt när personer från Råtta menar att de inte kan ta emot någon bortaklack pga av att det skulle tvinga dem att ge upp 500 extra sittplatser av avspärrningsskäl. Råtta har väl för tusan inte sålt slut på en enda match denna säsong i SHL i alla fall. Den av klubbarna som möjligen kan ha "rätten" att ta upp detta skäl skulle vara vi då som faktiskt sålt slut på Hovet.

I övrigt kan det komma smälla än mer om klackfolk tvingas köpa biljetter till "vanliga sektioner".

Vill man minimera riskerna för problem låt Råtta ha sitt hemmaderby samma helg som vi lirar fotbollspremiär i Skåne. Se dessutom till att låta vår match emot MIF borta gå samma helg så har man i alla fall på förhand gjort sitt bästa för att begränsa problemen.
Om de som bestämmer datum tar hänsyn till oss så måste dem väl göra det mot Malmö också, annars blir vi särbehandlade.
Vi har dessutom sagt att vi och AIK helst inte skulle vilja mötas i sista omgången.
Snart får förbundet in så mycket önskemål att det blir svårt att överhuvudtaget göra ett spelschema!

Detta med AIK och DIF är ju en säkerhetsfråga så den tror jag förbundet tar först, det skulle jag också ha gjort.
Hur många blir ni nere i Hbg? Nu ska ju inte jag ner till Hbg men jag förstår irritationen om dem skulle lägga match där mot AIK samma helg.

EDIT: Såg nu att Malmö vill undvika hemmamatch den 7e: "Troligen kommer Malmö att börja hemma. Eftersom Malmö FF spelar den 7:e mot IFK Göteborg när det är kvalserieavslutning, så kommer man nog göra det mesta som står i sin makt för att inte spela en hemmamatch den dagen." - MrMadhawk
Men sista omgången är ju flyttad till den 10:onde, tror inte han tänkte på det.
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-05 20:34:44, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar