Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Kall-El »

I övrigt; Borde det inte ses som farligare att inte tillåta två klackar i båda derbyna.

Risken utan två klackar blir ju att fans köper upp biljetter till andra sektioner vilket kan skapa en än större krutdurk. Kanske inte till vår hemmamatch för vi lär väl sälja slut på våra plåtar, men till Råttas...

Hoppas inte heller de är så satans korkade att de låter derbyt ligga när serien vänder så det blir två raka derbymatcher. Det skulle ta död på lite av trycket.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Åh vad kul det är att se. Djurgår´n göra mål! Hej!
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Daniel942 »

Rocky3000 skrev:Bild

Åh vad kul det är att se. Djurgår´n göra mål! Hej!
Ok.
DIF!
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Raus »

Håller grymma dokumentär-gänget på och jobbar den här säsongen också? Detta har ju chans att sluta som en saga.. :)
Losing all hope was freedom.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Magnutz »

Raus skrev:Håller grymma dokumentär-gänget på och jobbar den här säsongen också? Detta har ju chans att sluta som en saga.. :)
Vi jobbar. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Polisen
Inlägg: 77
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Polisen »

När bestäms vilka datum som vi har hemmamatcher?

Edit; såg precis att det lottas den 9:e.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Jag har fan exakt samma känsla av det här laget som jag fick av Rögle när man kollade in allt runt deras sista Play Off-match inför Kvalserien 2012. Ett helt galet självförtroende och go i laget som bara ska skövla igenom allt, kosta vad det kosta vill, för det finns inga hinder i världen som ska stoppa grabbarna från avancemang!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Doyle »

En förnimmelse av säsongen 09-10 då laget bara malde ner motståndarna...Känslan börjar infinna sig...
Var värt 110 mil i bil igår...Vilken uppvisning när det behövdes som mest... :D
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av pulverapa »

Lakritsfestivalen är ju på annexet 22-23 mars. Grym kombo med KS!!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

"Wennerholm rankar alla kvalserielag"
Någon som har Plus som kan kopiera in det här?
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Sjöwall »

Wennerholm rankar alla lag i kvalserien
Sportbladets hockeyexpert betygsätter lagen som krigar om en plats i SHL

Nio lag har chans att knipa en SHL plats till nästa säsong.
Men vilka klubbar är egentligen hetast – och vilka lag har minst chans?
Mats Wennerholm rankar AIK, Örebro, Malmö, Djurgården, Västerås, Karlskrona, Karlskoga, Rögle och Mora inför superheta kvalserien.


KLARA FÖR KVALSERIEN:
ÖREBRO
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Örebro rivstartade efter OS-uppehållet, men är nere på jorden nu igen. Men med de senaste värvningarna är det här kvalseriens bästa lag sett till materialet. Men håller målvakterna?
AIK
WENNERHOLMS KOMMENTAR: AIK:s formpil hade pekat spikrakt nedåt under hela 2014, innan laget vaknade. Nu har det blivit två raka segrar, samtidigt som tre nyvärvade kanadensare står och skrapar i kulisserna. Det finns hopp igen.
MALMÖ
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Skåningarna har haft samma hysteriska form som Djurgården senaste tiden, men har fått smyga lite i bakgrunden. Men de är trots allt seriesegraren vi talar om och Malmö var Hockeyallsvenskans bästa lag.
DJURGÅRDEN
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Nye tränaren Hans Särkijärvi vet knappt hur det känns att förlora. Körde fullkomligt över Rögle i första perioden i går. Men jag tror det långa uppehållet är en nackdel för djurgårdarna. Förtrollningen riskerar att brytas.
VÄSTERÅS
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Västerås form har varit svajig på slutet, men kom när kvalserieplatsen var klar. Men har en stark defensiv som brukar betala sig i kvalserien. Har släppt in överlägset minst mål i HockeyAllsvenskan.

SPELAR PLAYOFF OM SISTA KVALPLATSEN
KARLSKRONA
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Jag vet inte varför jag har Karlskrona som sjätte och sista kvallag. Det handlar enbart om magkänsla. Formen har varit usel på slutet, men något säger mig att Janne Karlsson kommer få fart på laget under uppehållet.
KARLSKOGA
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Borde vara förstavalet till en kvalserieplats och startar Playoff-serien med maximala fyra poäng på kontot. Fortfarande starka bakåt, men det känns som om spetsen saknas den här gången.
RÖGLE
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Rögle tog den här bakvägen ända till dåvarande elitserien för två år sedan. Men den här gången tror jag inte ens de passerar första hindret. Sämst av PlayOff-serielagen och startar med en ynka poäng.
MORA
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Tog sig också vidare efter en stark slutspurt. Mora har alltid en förmåga att hålla sig i toppskiktet och tog sig om Rögle efter 5–2 borta mot Oskarshamn i går. Men nu tror jag inte de når så mycket längre.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av m0ng00se »

nån som vet när spelschemat kommer? Har sett följande

KVALSERIEN TILL SHL

Omgång Veckodag Datum Tid
Omg 1 Måndag 140317 19.00
Omg 2 Onsdag 140319 19.00
Omg 3 Fredag 140321 19.00
Omg 4 Söndag 140323 16.00
Omg 5 Tisdag 140325 19.00
Omg 6 Torsdag 140327 19.00
Omg 7 Lördag 140329 16.00
Omg 8 Tisdag 140401 19.00
Omg 9 Fredag 140404 19.00
Omg 10 Måndag 140407 19.00

men när vi spelar hemma osv?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Jepe »

m0ng00se skrev:nån som vet när spelschemat kommer? Har sett följande

KVALSERIEN TILL SHL

Omgång Veckodag Datum Tid
Omg 1 Måndag 140317 19.00
Omg 2 Onsdag 140319 19.00
Omg 3 Fredag 140321 19.00
Omg 4 Söndag 140323 16.00
Omg 5 Tisdag 140325 19.00
Omg 6 Torsdag 140327 19.00
Omg 7 Lördag 140329 16.00
Omg 8 Tisdag 140401 19.00
Omg 9 Fredag 140404 19.00
Omg 10 Måndag 140407 19.00

men när vi spelar hemma osv?
9e mars lottas det!

MOD kan väl lägga in detta i rubriken så folk ser, många som undrat.
2014-04-07, vad hände?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Skidlöparn »

Sjöwall skrev:Wennerholm rankar alla lag i kvalserien
Sportbladets hockeyexpert betygsätter lagen som krigar om en plats i SHL

Nio lag har chans att knipa en SHL plats till nästa säsong.
Men vilka klubbar är egentligen hetast – och vilka lag har minst chans?
Mats Wennerholm rankar AIK, Örebro, Malmö, Djurgården, Västerås, Karlskrona, Karlskoga, Rögle och Mora inför superheta kvalserien.


KLARA FÖR KVALSERIEN:
ÖREBRO
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Örebro rivstartade efter OS-uppehållet, men är nere på jorden nu igen. Men med de senaste värvningarna är det här kvalseriens bästa lag sett till materialet. Men håller målvakterna?
AIK
WENNERHOLMS KOMMENTAR: AIK:s formpil hade pekat spikrakt nedåt under hela 2014, innan laget vaknade. Nu har det blivit två raka segrar, samtidigt som tre nyvärvade kanadensare står och skrapar i kulisserna. Det finns hopp igen.
MALMÖ
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Skåningarna har haft samma hysteriska form som Djurgården senaste tiden, men har fått smyga lite i bakgrunden. Men de är trots allt seriesegraren vi talar om och Malmö var Hockeyallsvenskans bästa lag.
DJURGÅRDEN
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Nye tränaren Hans Särkijärvi vet knappt hur det känns att förlora. Körde fullkomligt över Rögle i första perioden i går. Men jag tror det långa uppehållet är en nackdel för djurgårdarna. Förtrollningen riskerar att brytas.
VÄSTERÅS
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Västerås form har varit svajig på slutet, men kom när kvalserieplatsen var klar. Men har en stark defensiv som brukar betala sig i kvalserien. Har släppt in överlägset minst mål i HockeyAllsvenskan.

SPELAR PLAYOFF OM SISTA KVALPLATSEN
KARLSKRONA
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Jag vet inte varför jag har Karlskrona som sjätte och sista kvallag. Det handlar enbart om magkänsla. Formen har varit usel på slutet, men något säger mig att Janne Karlsson kommer få fart på laget under uppehållet.
KARLSKOGA
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Borde vara förstavalet till en kvalserieplats och startar Playoff-serien med maximala fyra poäng på kontot. Fortfarande starka bakåt, men det känns som om spetsen saknas den här gången.
RÖGLE
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Rögle tog den här bakvägen ända till dåvarande elitserien för två år sedan. Men den här gången tror jag inte ens de passerar första hindret. Sämst av PlayOff-serielagen och startar med en ynka poäng.
MORA
WENNERHOLMS KOMMENTAR: Tog sig också vidare efter en stark slutspurt. Mora har alltid en förmåga att hålla sig i toppskiktet och tog sig om Rögle efter 5–2 borta mot Oskarshamn i går. Men nu tror jag inte de når så mycket längre.
Bra tecken att han är skeptisk till oss och tror att AIK har en positiv trend! Sen när har Wennerholm rätt?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

Tack så mycket för artikeln!
Lite kul läsning! :)
Skriv svar