Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Man skulle kunna hyra något fält eller parkeringsplats någonstans i Skärmarbrink där de som vill kan slåss före derbyt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Man måste vara realist. Folk är mer benägna än någonsin att slåss. Det enda som hjälper är om bortaklack skulle vara förbjuden i båda matcherna, något jag är positiv till. Det är enda lösningen.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:Man skulle kunna hyra något fält eller parkeringsplats någonstans i Skärmarbrink där de som vill kan slåss före derbyt.
Generellt sätt är det just så (typ) som firmorna gör.
Av 10 derbyn gick 3 åt helvete: första då DFG knallade över och bråka med deras kat.b, andra derbyt vet jag inte vad aiks dito höll på med, och tredje incidenten var polisen.
6 andra matcher var publikfester utan dess like (Luleå i Globen 2011 möjligtvis).
Derby i en kvalserien kommer bli skit bra om vi alla lägger vårt fokus på rätt sak och låter säkerhetsmakten ta hand om just säkerheten. Sitta ocj spekulera en månad innan känns rätt menlöst.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Har något liknande hänt under relativt modern tid? Har inga sådana minnen iaf. Tycker också att upplägget känns skrämmande, då vi har en kultur vissa element av fansen leker rövare.

Hade föredragit så otroligt mycket om det istället fanns en kultur och reglemente där spelarna fick leva ut känslorna under mer kontrollerade former..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

sensei skrev:
Hade föredragit så otroligt mycket om det istället fanns en kultur och reglemente där spelarna fick leva ut känslorna under mer kontrollerade former..
Du menar som i NHL där publiken festar och spelarna slåss i stället för tvärtom som hos oss?
Om vi ger publiken diazepam, är det doping?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

pulverapa skrev:Man måste vara realist. Folk är mer benägna än någonsin att slåss. Det enda som hjälper är om bortaklack skulle vara förbjuden i båda matcherna, något jag är positiv till. Det är enda lösningen.
Är du seriös? Varför skulle DFG vara mer benägna att slåss nu än annars? Varför tror du risken för bråk VID Globen ökar?
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Praetori »

MartinDIF51 skrev:
pulverapa skrev:Man måste vara realist. Folk är mer benägna än någonsin att slåss. Det enda som hjälper är om bortaklack skulle vara förbjuden i båda matcherna, något jag är positiv till. Det är enda lösningen.
Är du seriös? Varför skulle DFG vara mer benägna att slåss nu än annars? Varför tror du risken för bråk VID Globen ökar?
Problemet vid arenorna brukar ju inte vara de punktmarkerade och för ordningsmakten kontrollerbara falangerna utan effekterna som uppstår när kreti och pleti dras med i testosteronorkanen som mynnar från sagda falanger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

DFG?? Alla slåss. Vanligt folk utan gruppering är de som slåss mest. De behöver bara en katalysator. Det har bara blivit värre de senaste åren.

Jag tror inte globen ökar risken för bråk, men som du kanske vet så är det ett realistiskt scenario att vi möter aik i en KS, därför ökar risken för bråk.

Sen skulle inte jag kalla derbyn, där båda klackarna bojkottade, för folkfester...
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

pulverapa skrev:DFG?? Alla slåss. Vanligt folk utan gruppering är de som slåss mest. De behöver bara en katalysator. Det har bara blivit värre de senaste åren.

Jag tror inte globen ökar risken för bråk, men som du kanske vet så är det ett realistiskt scenario att vi möter aik i en KS, därför ökar risken för bråk.

Sen skulle inte jag kalla derbyn, där båda klackarna bojkottade, för folkfester...
Skrev 6 och inte 7 med bojkotten i bakhuvudet.

Att påstå fulla julgranar är en majoritet när det gäller att slåss gentemot DFG (Kat. C) är bara löjligt. Att derbyt inte skulle gå att genomföra är ännu löjligare.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

MartinDIF51 skrev:
pulverapa skrev:DFG?? Alla slåss. Vanligt folk utan gruppering är de som slåss mest. De behöver bara en katalysator. Det har bara blivit värre de senaste åren.

Jag tror inte globen ökar risken för bråk, men som du kanske vet så är det ett realistiskt scenario att vi möter aik i en KS, därför ökar risken för bråk.

Sen skulle inte jag kalla derbyn, där båda klackarna bojkottade, för folkfester...
Skrev 6 och inte 7 med bojkotten i bakhuvudet.

Att påstå fulla julgranar är en majoritet när det gäller att slåss gentemot DFG (Kat. C) är bara löjligt. Att derbyt inte skulle gå att genomföra är ännu löjligare.
Jag har inte ens nämnt DFG. DFG är sköna. Förstår inte din poäng.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

pulverapa skrev:
MartinDIF51 skrev:
pulverapa skrev:DFG?? Alla slåss. Vanligt folk utan gruppering är de som slåss mest. De behöver bara en katalysator. Det har bara blivit värre de senaste åren.

Jag tror inte globen ökar risken för bråk, men som du kanske vet så är det ett realistiskt scenario att vi möter aik i en KS, därför ökar risken för bråk.

Sen skulle inte jag kalla derbyn, där båda klackarna bojkottade, för folkfester...
Skrev 6 och inte 7 med bojkotten i bakhuvudet.

Att påstå fulla julgranar är en majoritet när det gäller att slåss gentemot DFG (Kat. C) är bara löjligt. Att derbyt inte skulle gå att genomföra är ännu löjligare.
Jag har inte ens nämnt DFG. DFG är sköna. Förstår inte din poäng.
De gånger det ens funnits problem vid derbyn har det varit vår firma mot gnhoets dito som skapat dem. Inte fulla idioter. Absolut att dem finns men det är inte dem som är en eventuell säkerhets risk.

Huruvida vilka människor som är sköna eller inte är irrelevant väl?
Det jag reagerade på var att du sa att risken för bråk skulle bli ännu högre. Tror knappast det skulle bli mer bråk och våld än de förra derbyna eller det på fotbollen. DFG kommer säkert försöka bråka med Firman efter matchen i Globens närområde, annars ser jag absolut inte vilka nya eller större problem som skulle komma med ett nytt derby?
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Alright. Hoppas du får rätt.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Helt ärligt så är det ju mycket mer som står på spel i dessa derbyn än i en vanlig serielunk!
Det kommer vara intensivare, mer ångestfullt, mer ilska och mer hat. Det är allvar i dessa matcher, det är på liv och död!
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av dutti »

"Hockeyn i huvudstan är döende - Ta ert ansvar, politikerjävlar"

Tänk om man kunde använt eventuella kvalseriederbyn till att manifestera mot staden som förstör våra klubbar. Feta jävla banderoller från varje klack, med tillhörande derbyfest ljudmässigt.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

dutti skrev:"Hockeyn i huvudstan är döende - Ta ert ansvar, politikerjävlar"

Tänk om man kunde använt eventuella kvalseriederbyn till att manifestera mot staden som förstör våra klubbar. Feta jävla banderoller från varje klack, med tillhörande derbyfest ljudmässigt.
Ett samarbete mellan supportergrupperna skulle bita bra!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar