Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Vikas »

Staten skrev:Även om det känns tungt just nu och vi vet att det krävs otroligt mycket om vi ska gå upp så känner jag ändå att ljuspunkten är vårt j20-lag. Verkar som vi har otroligt mycket talang där nere. Det ger en lite framtidstro ändå för den här föreningen.
Äh, visar de någon sorts talang så fiskar nån SHL-klubb upp dem direkt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:
Staten skrev:Även om det känns tungt just nu och vi vet att det krävs otroligt mycket om vi ska gå upp så känner jag ändå att ljuspunkten är vårt j20-lag. Verkar som vi har otroligt mycket talang där nere. Det ger en lite framtidstro ändå för den här föreningen.
Äh, visar de någon sorts talang så fiskar nån SHL-klubb upp dem direkt.
Med rätt tränare kan det gå att pussla ihop något riktigt bra av de delar som blir över. Det är ändå en lagsport. I Stockholm finns många spelare som kan bli näste Wennberg. Vi måste först hitta nästa Roger Rönnberg.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av 1962FenderStrat »

Måns och Nyberg uttagna till dagens möte mot SAIK. Hur funkar det med Måns? Han är ju 92a. Får man spela ett begränsat antal matcher i J20 per säsong när man är över?
läägetdåå
Inlägg: 37
Blev medlem: 2011-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av läägetdåå »

1962FenderStrat skrev:Måns och Nyberg uttagna till dagens möte mot SAIK. Hur funkar det med Måns? Han är ju 92a. Får man spela ett begränsat antal matcher i J20 per säsong när man är över?
I J20-serier kan 2 överåriga och en överårig målvakt delta
( http://www.swehockey.se/ImageVaultFiles ... 3%A4st.PDF )
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av 1962FenderStrat »

Tackar!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av minalman »

Här är en kille ute i Vallentuna att ta hand om innan gnaget hinner före
http://vallentunafria.se/2014/01/17/jun ... oangligan/
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av ciirree »

6 poäng av Nyberg på dessa två matcher på två dagar han spelat med J20 :)
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Börjar bli klart med intaget till hockeygymnasiet nästa säsong.

Om jag förstått det rätt så är dessa mer eller mindre klara för J18 nästa säsong

MV Filip Olsson, Boo IF
TV-pucksmålvakt för Stockholm Syd,. Gjorde en riktigt bra turnering och landade på 93,06 på sex matcher. Han har även bra stats i sin U16 förening även om det inte säger speciellt mycket. Landslagsmålvakt. Hyfsat stor. Bra målvakt.

Backar
Hugo Danielsson, DIF U16/J18
Spelat för Skellefteå och spelade TV-pucken för västerbotten. Väldigt puck- och skridskoskicklig back som gjort fyra matcher för DIF J20 i år vilket är ett grymt facit för en U16 spelare. Hyfsad storlek här också. Landslagsback.

Samuel Hansén, DIF U16/J18
Sen -98 som gjorde tre pinnar på fem matcher i TV-pucken. Vet inte speciellt mycket om honom. Har inte debuterat i J18 vad jag vet.

Matus Jurigova, Norrtälje
En Slovensk landslagsman. Svårt att hitta info om honom. Fanns någon turnering som slovakien vann före Finland på U16 nivå där Matus var ass-kapten och kom två i backarnas poängliga. Ganska stor kille.


Forwards
William Fällström, DIF
En av 98-kullens absolut mest talangfulla spelare som även haft stor utveckling under säsongen. Vann stockholm syds poängliga under TV-pucken och har varit ordinarie i J18 i år där han snittar runt en poäng per match. Landslagsspelare

Marcus Davidsson, DIF
Bror till Jonathan Davidsson. Har även han spelat med J18 i år och legat runt en poäng per match.

Marcus Olsson, DIF
Har debuterat i J18 och gjort en assist såhär långt. En av dom mest ledande spelarna i DIF U16.

Lukas Willner, Huddinge
Debuterat för Huddinges J18

Fabian Nordh, Huddinge
En spelare som jag har väldigt dålig koll på

Oscar Jahnstedt, Almtuna
TV-puckspelare för Uppland.

Axel Johnsson-Fjällby, DIF'
Har gjort ett par matcher med J18. TV-pucksspelare.

Kommentar:
Samma sak varje år. Hur bra är den här truppen? Det man kan säga är att vi knyter till oss en av kullens bästa målvakter, en av dom bästa backarna och en av dom bästa forwardsen. F.Olsson, H.Danielsson och W.Fällström är verkligen riktigt riktigt vassa. På backsidan har jag lite dålig koll. Slovaken har jag ingen aning om men han lär vara välscoutad. På forwardssidan så är det en del intressanta val och man har nog missat ett par spelare man velat ha in här. Samtidigt så är inte stockholmskullen lika stark i år som den varit ett par år nu. Distriktet har inte särskilt många spelare med i U16-truppen. Det är någon från Huddinge man har missat.

Av erfarenhet vet jag att det alltid finns en eller ett par stockholmare som inte pallar med dialekten i örnsköldsvik eller tristessen i Linköping och vänder hem rätt tidigt. Det syns även på intaget att man lämnat någon spot öppen för dessa spelare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7181
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag såg lite av finalspelet i årets TV-pucken och Hugo imponerade mycket på mig.

Sedan är det ju mycket som ska falla på plats kommande år. Men likväl som att några TV-puckstjärnor slocknar finns det ett flertal bevis på motsatsen (Foppa, Lidström, Öhlund, Näslund, Sundin osv). Killar som är stjärnor genom hela junioråldern och hela seniortiden.

Tack android för den sammanställningen.

Btw: J18 verkar gå mot en bra vår. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Kentta »

J20 vann med 4-1 hemma över Leksand, bra jobbat! Löfquist, Liljendahl, Bergkvist och Krüger stod för Djurgårdens mål.

Djurgården ligger nu sjua i J20 SuperElit Top10.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Metal Machine »

Vad fan hände i Leksand i går? :shock:
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 822
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Rojk »

It's easier to be an asshole to words than to people
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av kaminor »

Saknades antagligen ett gäng spelare (bl.a. Englund och Ollas-Mattsson). Kanske några lirade men J18 istället också. Men det ser ju inte bra ut, det gör det inte. :(
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jerka »

Vilka spelare från Juniorlagen är i nuläget de som står närmast på tur att få A-lagsdebutera / få A-lagskontrakt på respektive positioner? (självklart utöver Ollas Mattsson, Englund, Tobias x2)

Några spelare vars utvecklingskurva sett glädjande ut?
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Amadeus »

Sen Säcken kom upp i A-laget verkar det som att J18 och J20 har samma tränare.
Eller har jag missuppfattat det hela, står iaf Stefan Gustafsson som tränare på båda.

Hur funkar det i så fall? Håller det, eller är det bara tillfälligt?
Känns ju som det går sämre och sämre för J20. Förlorade tom mot bottenlaget Leksand med 1-8.

Ok, att vi har taskigt ställt med ekonomin, men att dela tränare med J18 låter inte optimalt.
Kanske har jag fel och det här är en bra lösning, men just nu känns det som att det var på
J20s bekostnad som Säcken kom till A-laget.

Har inte J18 och J20 matcher samma dag ibland, hur gör de då?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar