DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tapout1891
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: TUMBA
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Tapout1891 »

Det är många som namnger. DFG eller UCS, men är det något som kan bekräftas till 100% ? Annars bör man vara tyst.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Staten »

Tapout1891 skrev:Det är många som namnger. DFG eller UCS, men är det något som kan bekräftas till 100% ? Annars bör man vara tyst.
Ja, det är UCS som innan matchen ställer sig maskerade längs hela kortsidan och ska tända bengaler innan match. Avsikten var förmodligen att de skulle tändas under fredliga former men istället kastas de ut på gräsmattan mot polis och våra funktionärer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:
Tapout1891 skrev:Det är många som namnger. DFG eller UCS, men är det något som kan bekräftas till 100% ? Annars bör man vara tyst.
Ja, det är UCS som innan matchen ställer sig maskerade längs hela kortsidan och ska tända bengaler innan match. Avsikten var förmodligen att de skulle tändas under fredliga former men istället kastas de ut på gräsmattan mot polis och våra funktionärer.
Njae, mot tyskarna som stormade mot vår läktare. Det är väl heller inte optimalt men det har inte slängts några pjäser mot andra Djurgårdare direkt.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF Fotboll

Inlägg av ciirree »

Jag har inte varit så insatt i fotbollen på senare tid, och överlag inte heller mot detta med bestraffningar och sådant.

Rätta mig om jag har fel men:

Fansen, våra supportrar, vet alltså om att DIF kan bestraffas om dem (fansen), betér sig illa? Fansen vet att detta kan kosta mycket pengar för klubben?
.. till det jag inte fattar, men fansen betér sig såhär endå?

Känns lite som om man älskar DIF, men man ser gärna att klubben får skit också, eller!?

EDIT: Säger inte att det alla gånger är DIF-fansen som härjar mest. Men jag vill gärna veta, varför? Alltså varför vill man kosta på sig klubben man säger att man älskar så mycket, massa onödiga pengar!?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
Ska vi verkligen börja på den nivån? Ska vi ifrågasätta varför bengaler finns på läktaren? Utan dessa pyroshower och tifon skulle intresset för allsvenskan dö ut tror jag.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF Fotboll

Inlägg av ciirree »

Det jag vill komma fram till gäller väl alla klubbar egentligen och inte varför det finns bengaler och liknande, för det gillar jag också. Men varför använder man bengaler på fel sätt och varför stormar man planen när man istället kan njuta av matchen?

Ta guldmatchen mellan Elfsborg-Malmö exempelvis.

Med cirka 2-3 min kvar av matchen då Malmö leder komfortabelt och fansen står några centimeter från sidlinjen och härjar så går man ut med en uppmaning att man inte får bestiga planen, då avbryts matchen (dessutom har man sagt att matchen kommer skjutas upp och inte avslutas samma dag pga stormen).

Det som jag inte förstår är då att när det är någon minut kvar och domaren blåser för frispark, så är det hela långsidan som börjar att storma planen och riskerar alltså att på egen hand avbryta en guldmatch för det lag man påstår att man älskar så mycket!?

Är det då 2 hjärnceller som arbetar emot varandra, eller är det bara 1 som inte fattar vad som sägs i högtalaren? Jag förstår inte, jag hittar inte en enda vettig förklaring... kanske är jag som är dum i huvudet!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Det jag vill komma fram till gäller väl alla klubbar egentligen och inte varför det finns bengaler och liknande, för det gillar jag också. Men varför använder man bengaler på fel sätt och varför stormar man planen när man istället kan njuta av matchen?

Ta guldmatchen mellan Elfsborg-Malmö exempelvis.

Med cirka 2-3 min kvar av matchen då Malmö leder komfortabelt och fansen står några centimeter från sidlinjen och härjar så går man ut med en uppmaning att man inte får bestiga planen, då avbryts matchen (dessutom har man sagt att matchen kommer skjutas upp och inte avslutas samma dag pga stormen).

Det som jag inte förstår är då att när det är någon minut kvar och domaren blåser för frispark, så är det hela långsidan som börjar att storma planen och riskerar alltså att på egen hand avbryta en guldmatch för det lag man påstår att man älskar så mycket!?

Är det då 2 hjärnceller som arbetar emot varandra, eller är det bara 1 som inte fattar vad som sägs i högtalaren? Jag förstår inte, jag hittar inte en enda vettig förklaring... kanske är jag som är dum i huvudet!
Nu ska vi ju inte påstå att det är något återkommande problem att bengaler används "på fel sätt". Det lär ju förhoppningsvis inte bli någon tradition att bengaler kastas mot varandra på spelplanen.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF Fotboll

Inlägg av ciirree »

Nej jag förstår.

Och alla bör veta att jag inte riktade någon direkt kritik mot de som hände igår heller, utan när det väl händer. Så förstår jag inte liksom varför. Det var bara det.

Nu äre dags för 3p.. eller? #S24 #fuckyeah
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
Ska vi verkligen börja på den nivån? Ska vi ifrågasätta varför bengaler finns på läktaren? Utan dessa pyroshower och tifon skulle intresset för allsvenskan dö ut tror jag.
Ja det är väl lika bra eftersom den nuvarande versionen har tappat sin avsikt. En arena för huliganer att visa muskler för varandra. Dö och återfödas som något mycket mer intressant för oss som älskar fotboll.
Edit: Skulle bengaler och maskering förbjudas skulle vi ha en bra början på att fotbollsälskarna får tillbaka fotbollen från huliganerna.
Senast redigerad av minalman den 2014-01-26 16:08:41, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av 4.9.5 »

ciirree skrev:Det jag vill komma fram till gäller väl alla klubbar egentligen och inte varför det finns bengaler och liknande, för det gillar jag också. Men varför använder man bengaler på fel sätt och varför stormar man planen när man istället kan njuta av matchen?

Ta guldmatchen mellan Elfsborg-Malmö exempelvis.

Med cirka 2-3 min kvar av matchen då Malmö leder komfortabelt och fansen står några centimeter från sidlinjen och härjar så går man ut med en uppmaning att man inte får bestiga planen, då avbryts matchen (dessutom har man sagt att matchen kommer skjutas upp och inte avslutas samma dag pga stormen).

Det som jag inte förstår är då att när det är någon minut kvar och domaren blåser för frispark, så är det hela långsidan som börjar att storma planen och riskerar alltså att på egen hand avbryta en guldmatch för det lag man påstår att man älskar så mycket!?

Är det då 2 hjärnceller som arbetar emot varandra, eller är det bara 1 som inte fattar vad som sägs i högtalaren? Jag förstår inte, jag hittar inte en enda vettig förklaring... kanske är jag som är dum i huvudet!
fast Malmö supportrarna trodde väl att domaren blåste av matchen

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
Ska vi verkligen börja på den nivån? Ska vi ifrågasätta varför bengaler finns på läktaren? Utan dessa pyroshower och tifon skulle intresset för allsvenskan dö ut tror jag.
Ja det är väl lika bra eftersom den nuvarande versionen har tappat sin avsikt. En arena för huliganer att visa muskler för varandra. Dö och återfödas som något mycket mer intressant för oss som älskar fotboll.
Edit: Skulle bengaler och maskering förbjudas skulle vi ha en bra början på att fotbollsälskarna får tillbaka fotbollen från huliganerna.
Tyck så om du vill.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
Ska vi verkligen börja på den nivån? Ska vi ifrågasätta varför bengaler finns på läktaren? Utan dessa pyroshower och tifon skulle intresset för allsvenskan dö ut tror jag.

Jag tror absolut på längre sikt att det skulle fungera ändå, det handlar om att hitta rätt målgrupp.

Det är så otroligt många idag som kommer till match av helt andra orsaker än de rent sportsliga.
Tror vissa skiter helt i hur laget spelar, bara man får visa upp sig, konfrontera och låta sig provoceras (det är ju det många söker efter, för att försvara sitt GrottMongo-beteende).
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
Ska vi verkligen börja på den nivån? Ska vi ifrågasätta varför bengaler finns på läktaren? Utan dessa pyroshower och tifon skulle intresset för allsvenskan dö ut tror jag.

Jag tror absolut på längre sikt att det skulle fungera ändå, det handlar om att hitta rätt målgrupp.

Det är så otroligt många idag som kommer till match av helt andra orsaker än de rent sportsliga.
Tror vissa skiter helt i hur laget spelar, bara man får visa upp sig, konfrontera och låta sig provoceras (det är ju det många söker efter, för att försvara sitt GrottMongo-beteende).
Det som är jobbigt är att på fyratusen i klacken räcker det om en halv promille är där för att djävlas.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: DIF Fotboll

Inlägg av baate »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Någon kan väl dra hela historien från början igen och berätta varför bengaler och fotboll hör ihop?
Det verkar ha större betydelse än vad vatten har för sjöfarten.
Ska vi verkligen börja på den nivån? Ska vi ifrågasätta varför bengaler finns på läktaren? Utan dessa pyroshower och tifon skulle intresset för allsvenskan dö ut tror jag.

Jag tror absolut på längre sikt att det skulle fungera ändå, det handlar om att hitta rätt målgrupp.

Det är så otroligt många idag som kommer till match av helt andra orsaker än de rent sportsliga.
Tror vissa skiter helt i hur laget spelar, bara man får visa upp sig, konfrontera och låta sig provoceras (det är ju det många söker efter, för att försvara sitt GrottMongo-beteende).
På allvar, Allsvenskan dör ut om huliganerna inte får kasta bengaler på varandra? Hur skulle det vara med att höja kvalitén på spelet? Skapa en schysst supporterkultur så fler vågar ta dit kommande generationer av supporters? Jag brukade ta barnen och frun till Stadion förr, skulle aldrig komma i närheten av Tele2, med dessa betahannar som springer runt och bär sig åt. Jag är så djävla sur idag. Varför skall man som enda plats i samhället få maskera sig och riskera mordbrand?

Det finns fler som har ett Djurgårdshjärta än rageoholics mellan 18-25, med men de är tydligen oviktigt?
Skriv svar