Tony Zabel
-
Re: Tony Zabel
Låt mig slippa den brutala våldtäkt. Tack för allt Tony men nu kan du dra
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag säger det igen, låt spelarna själva visa vad de tycker om Tony genom den insats och inställning de visar upp på fredag.
Min uppfattning är att de spelar för Tony då. Eller inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Så, i princip hela vägen från september fram tills nu så har spelarna inte spelat för Tony? men på fredag då jävlar….eller så, inte denna gång heller?minalman skrev:Jag säger det igen, låt spelarna själva visa vad de tycker om Tony genom den insats och inställning de visar upp på fredag.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Och för vilka pengar ska vi ersätta Tony?
Om man ska ersätta honom så bättre att göra det efter säsongen, en ny coach kommer inte få oss att helt plötsligt magiskt gå upp till SHL...
Om man ska ersätta honom så bättre att göra det efter säsongen, en ny coach kommer inte få oss att helt plötsligt magiskt gå upp till SHL...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
-
Du kan väl iallafall utveckla vad det är du har hört...Alberget4A skrev:Har aldrig varit den som skrikit "Avgå Zabel!" eller "Avgå <namn>" över huvud taget i onödan eller hur som helst. Jag har varit den som argumenterat för varför det inte är logiskt att låta Zabel gå. Men jag har fått höra en del saker om Zabel från folk som spelat för honom när han coachade juniorerna. Jag vill inte gå in på detaljer då jag inte kan bekräfta att detta verkligen är sant och vill inte börja sprida massa rykten heller. Men om det stämmer det som sagts så är jag den första som vill ha ut honom från Djurgårdens IF. Sen med tanke på han loja inställning och att han verkligen inte skyddar spelarna eller står upp för föreningen så är det inte konstigt om spelarna inte har förtroende eller respekt för honom. Vi behöver en coach med pondus, och det måste inte betyda en Hardy eller Wikegård. Det såg vi ju i fotbollen att en PM Högmo kan funka alldeles utmärkt det också.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Det absolut dummaste man gör i en diskussion är att säga att "jag vet en grej som sätter hela diskussionen i ett annat läge, men jag kan inte säga vad det är..." Vadfan, säg inget om det då!
Vi ska INTE starta en spekulationsdiskussion som drar oss ytterligare i smutsen. Vore jag ansvarig för en sådan antydan skulle jag raskt redigera det inlägget, eller be mod att radera det. (Vilket borde ske i vilket fall som helst)
Så, gör om, gör rätt!
Vi ska INTE starta en spekulationsdiskussion som drar oss ytterligare i smutsen. Vore jag ansvarig för en sådan antydan skulle jag raskt redigera det inlägget, eller be mod att radera det. (Vilket borde ske i vilket fall som helst)
Så, gör om, gör rätt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Amadeus
Varför ens antyda någonting som du sen inte kan berätta?Alberget4A skrev:Har aldrig varit den som skrikit "Avgå Zabel!" eller "Avgå <namn>" över huvud taget i onödan eller hur som helst. Jag har varit den som argumenterat för varför det inte är logiskt att låta Zabel gå. Men jag har fått höra en del saker om Zabel från folk som spelat för honom när han coachade juniorerna. Jag vill inte gå in på detaljer då jag inte kan bekräfta att detta verkligen är sant och vill inte börja sprida massa rykten heller. Men om det stämmer det som sagts så är jag den första som vill ha ut honom från Djurgårdens IF. Sen med tanke på han loja inställning och att han verkligen inte skyddar spelarna eller står upp för föreningen så är det inte konstigt om spelarna inte har förtroende eller respekt för honom. Vi behöver en coach med pondus, och det måste inte betyda en Hardy eller Wikegård. Det såg vi ju i fotbollen att en PM Högmo kan funka alldeles utmärkt det också.
Blir bara fånigt och känns mest som billigt tonårsskvaller.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- minalman
Jag tror att spelarna känner att de svek honom mot Malmö, trots allt snack här om att han inte stod upp för dem i intervjun osv. Jag tror vidare att de förstår att blickarna riktas mot honom just nu. Det finns alltså en grogrund för att undermedvetet känna att det just nu är extra viktigt att visa på isen vad tränaren betyder för laget.Lee Harvey Oswald skrev:Så, i princip hela vägen från september fram tills nu så har spelarna inte spelat för Tony? men på fredag då jävlar….eller så, inte denna gång heller?minalman skrev:Jag säger det igen, låt spelarna själva visa vad de tycker om Tony genom den insats och inställning de visar upp på fredag.
Om man inte känner för honom kan man ju vänta med att ge det lilla extra ett par matcher till. Och om hela laget tänker så samtidigt är det ett tecken på att de skiter i att vi ser kritiskt på hans sätt att leda laget.
Tidigare i år har de nog snarare spelat för laget, för sig själv och för skölden. Men nu är det akut läge att rädda Zabels heder.
Men att som jag gör tänka högt på ett forum är något helt annat än att veta hur det ligger till på riktigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Har dom spelat för skölden? Snackar vi om samma lag?minalman skrev:Jag tror att spelarna känner att de svek honom mot Malmö, trots allt snack här om att han inte stod upp för dem i intervjun osv. Jag tror vidare att de förstår att blickarna riktas mot honom just nu. Det finns alltså en grogrund för att undermedvetet känna att det just nu är extra viktigt att visa på isen vad tränaren betyder för laget.Lee Harvey Oswald skrev:Så, i princip hela vägen från september fram tills nu så har spelarna inte spelat för Tony? men på fredag då jävlar….eller så, inte denna gång heller?minalman skrev:Jag säger det igen, låt spelarna själva visa vad de tycker om Tony genom den insats och inställning de visar upp på fredag.
Om man inte känner för honom kan man ju vänta med att ge det lilla extra ett par matcher till. Och om hela laget tänker så samtidigt är det ett tecken på att de skiter i att vi ser kritiskt på hans sätt att leda laget.
Tidigare i år har de nog snarare spelat för laget, för sig själv och för skölden. Men nu är det akut läge att rädda Zabels heder.
Men att som jag gör tänka högt på ett forum är något helt annat än att veta hur det ligger till på riktigt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
-
Om inte annat borde dom tänka som du säger!minalman skrev:Jag tror att spelarna känner att de svek honom mot Malmö, trots allt snack här om att han inte stod upp för dem i intervjun osv. Jag tror vidare att de förstår att blickarna riktas mot honom just nu. Det finns alltså en grogrund för att undermedvetet känna att det just nu är extra viktigt att visa på isen vad tränaren betyder för laget.Lee Harvey Oswald skrev:Så, i princip hela vägen från september fram tills nu så har spelarna inte spelat för Tony? men på fredag då jävlar….eller så, inte denna gång heller?minalman skrev:Jag säger det igen, låt spelarna själva visa vad de tycker om Tony genom den insats och inställning de visar upp på fredag.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
När grisfot ropar på avgång då vet man att det har gått långt!
Tyvärr Tony, du har gjort ditt bästa, men nu räcker det inte längre. Dags att kasta in handduken, och ge plats till nya krafter.
- norrlandsgold
Tony Zabel!
Jag hoppas verkligen du kan läsa och kan förstå det jag vill framföra till dig.
Mitt argument består utav 2 viktiga punkter som jag tycker du ska kolla extra noga på.
Nr 1.
* Du har kört samma spel med dessa spelare sen du startade som tränare för Djurgårdens A-lag, du har varken ändrat på strukturer eller anfall. Alla tränare med något innanför pannbenet läser av dina kunskaper inom hockeyn på 3 röda och åtgärdar i samma stund.
Vad är din comeback på det? Jo du kör samma spel resterande matchen.
Du kanske känner själv att min kunskap om hockey inte räcker längre och kanske själv vill sluta? (Vilket jag hoppas, för du drar ner oss ännu värre i skiten)
Nr 2.
Varje match jag har sett på slutar oftast med att jag kollar på "snack med coachen"!
Vilket ger mig huvudvärk varje gång du öppnar käften!
- Näe, jag tycker att vi börjar bra.
Börjar bra? Vad beror resten på ? Är det spelarnas fel? Följer dom inte din "GamePlan"?
Vad gör vi bra med konstanta uddamålsvinster, 1 och 2 poängare? Kommer vi tillbaka till SHL på det ?
Tycker du kan stå ditt kast under intervjuerna och säga att ,
-Näe, jag kan ärligt säga att det är mitt fel , för jag kan inte ge mina grabbar tips om hur vi ska svara mot deras anfall. Eller hur vi kan hålla spelet i anfallszon!
För fan Zabel , du har spelarna. Dom är absolut inte dåliga.
Du måste ju kunna starta deras eldar. Inte ge dom glöd bara.
Jag ser det som att alla spelare går på halvfart hela tiden.
Du står i ett vägskäl nu!
Välj det rätta spåret, för Djurgårdens A-lag är inte din plats.
Gör det inte denna säsong, men till 2014/15 håll dig borta.
Jag har inget mer förtroende för dig , oavsett om vi vinner 2+ matcher i rad.
Det är inte din förtjänst isf, det är spelarnas.
P.s är verkligen ingen hockeycoach , utan sitter i soffan och följer spelet.
Så jag vet att jag inte ska döma , men för fan.. Dude!
Jag hoppas verkligen du kan läsa och kan förstå det jag vill framföra till dig.
Mitt argument består utav 2 viktiga punkter som jag tycker du ska kolla extra noga på.
Nr 1.
* Du har kört samma spel med dessa spelare sen du startade som tränare för Djurgårdens A-lag, du har varken ändrat på strukturer eller anfall. Alla tränare med något innanför pannbenet läser av dina kunskaper inom hockeyn på 3 röda och åtgärdar i samma stund.
Vad är din comeback på det? Jo du kör samma spel resterande matchen.
Du kanske känner själv att min kunskap om hockey inte räcker längre och kanske själv vill sluta? (Vilket jag hoppas, för du drar ner oss ännu värre i skiten)
Nr 2.
Varje match jag har sett på slutar oftast med att jag kollar på "snack med coachen"!
Vilket ger mig huvudvärk varje gång du öppnar käften!
- Näe, jag tycker att vi börjar bra.
Börjar bra? Vad beror resten på ? Är det spelarnas fel? Följer dom inte din "GamePlan"?
Vad gör vi bra med konstanta uddamålsvinster, 1 och 2 poängare? Kommer vi tillbaka till SHL på det ?
Tycker du kan stå ditt kast under intervjuerna och säga att ,
-Näe, jag kan ärligt säga att det är mitt fel , för jag kan inte ge mina grabbar tips om hur vi ska svara mot deras anfall. Eller hur vi kan hålla spelet i anfallszon!
För fan Zabel , du har spelarna. Dom är absolut inte dåliga.
Du måste ju kunna starta deras eldar. Inte ge dom glöd bara.
Jag ser det som att alla spelare går på halvfart hela tiden.
Du står i ett vägskäl nu!
Välj det rätta spåret, för Djurgårdens A-lag är inte din plats.
Gör det inte denna säsong, men till 2014/15 håll dig borta.
Jag har inget mer förtroende för dig , oavsett om vi vinner 2+ matcher i rad.
Det är inte din förtjänst isf, det är spelarnas.
P.s är verkligen ingen hockeycoach , utan sitter i soffan och följer spelet.
Så jag vet att jag inte ska döma , men för fan.. Dude!
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
- diftobbe89
Ey dude, målsättningen var top 7, vi lär hamna där. Tyvärr, för då lär samma ledning köra vidare även nästa år och ''utveckla denna gruppen''.
Det lär inte förändras mycket!
Jag ser bara fram emot fotbollen nu, DIF hockey sjunker som en sten i både resultat och underhållning. Finns inget att längta efter.
Det lär inte förändras mycket!
Jag ser bara fram emot fotbollen nu, DIF hockey sjunker som en sten i både resultat och underhållning. Finns inget att längta efter.
Spela fult