Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av rikkard »

Kalin som straffskytt. Snacka om brist på fingertoppskänsla.
Degear
Inlägg: 241
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Degear »

Div1.se
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17583
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av SirDIFalot »

<insert straffskyttsgnäll>
Expert.
Användarvisningsbild
Byström
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Byström »

Jakobs får ett fett jävla underbetyg av mig. Han har verkligen inte visat på mycket sedan han kom hit, trodde han skulle vara både rappare och hungrigare än han varit men han bidrar med trötta ben och dålig fart.

Sämst idag är ändå vårt bortafölje som visar på världsrekord i dålig fantasi och uselhet. Det ska kommas ihåg att Södertäljes hemmapublik är fantastiskt usla. Lätt att sitta hemma och klaga men jag skäms på riktigt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:<insert straffskyttsgnäll>
Fast det var ju inte det sämsta idag, trots 0 mål.
Där sköt man ju iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Magnutz »

Tja, det känns ju som att det inte var helt orättvist att kringlorna tog 2an.

Fan vilken brutal och bly-tung säsong detta utvecklar sig till. Lyftet som skulle komma kommer inte. Ingen bärkraft. Det verkar inte finnas den där övre växeln att ta till. Den kickar liksom in helt planlöst. Vinst med 7-0 där. Torsk med 1-3 där och så vidare.

Olidligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Janos »

Byström skrev:Jakobs får ett fett jävla underbetyg av mig. Han har verkligen inte visat på mycket sedan han kom hit, trodde han skulle vara både rappare och hungrigare än han varit men han bidrar med trötta ben och dålig fart.

Sämst idag är ändå vårt bortafölje som visar på världsrekord i dålig fantasi och uselhet. Det ska kommas ihåg att Södertäljes hemmapublik är fantastiskt usla. Lätt att sitta hemma och klaga men jag skäms på riktigt.
Nämn en "stjärnspelare" som lyckats i DIF dom senaste åren.
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: Sv: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Tobbe350 »

Morwin skrev:
Tobbe350 skrev:Det här är bara lidelse... Har zabel kontrakt även nästa säsong?
nej ska han inte ha.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Vad han ska ha är ointressant. Tänkte mer om någon visste hans längd på kontraktet.
7/4-2014
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Donkels »

Bort med juniortränaren nu
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Staten »

Kom på mig själva att sitta och unna Södertälje segern.

Tar en paus från hockeyn nu och längtar till fotbollen istället. Finns ingen kraft kvar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Byström skrev:Jakobs får ett fett jävla underbetyg av mig. Han har verkligen inte visat på mycket sedan han kom hit, trodde han skulle vara både rappare och hungrigare än han varit men han bidrar med trötta ben och dålig fart.

Sämst idag är ändå vårt bortafölje som visar på världsrekord i dålig fantasi och uselhet. Det ska kommas ihåg att Södertäljes hemmapublik är fantastiskt usla. Lätt att sitta hemma och klaga men jag skäms på riktigt.
Skitsnack.
Alla som var där ska ha tapperhetsmedalj.
Att någon överhuvudtaget åker till Södertälje en torsdags kväll (och riskerar livet) bara för att se dessa bleka trötta pojkar i vitt är helt otroligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lidingö DIF »

Suck vad förutsägbart, trist och omotiverat. SSK har dock verkligen vaknat till och funnit sitt spel efter coachombytet. Vi kanske vaknar till nästa match??? Nä!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Djurgårn »

Herregud vad hockeysuget bara dör mer och mer för varje gång man tittar på detta DIF som är fullständigt ofarliga. Zabel ska nog fundera på att göra nånting annat för han lyckas inte få ut nånting ur den här gruppen.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Malto »

Byström skrev:Jakobs får ett fett jävla underbetyg av mig. Han har verkligen inte visat på mycket sedan han kom hit, trodde han skulle vara både rappare och hungrigare än han varit men han bidrar med trötta ben och dålig fart. .
Äh, följer väl bara den vanliga kurvan, ingen glädje i spelet för nån och allt blir bara en grå massa....
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Byström skrev:Jakobs får ett fett jävla underbetyg av mig. Han har verkligen inte visat på mycket sedan han kom hit, trodde han skulle vara både rappare och hungrigare än han varit men han bidrar med trötta ben och dålig fart.

Sämst idag är ändå vårt bortafölje som visar på världsrekord i dålig fantasi och uselhet. Det ska kommas ihåg att Södertäljes hemmapublik är fantastiskt usla. Lätt att sitta hemma och klaga men jag skäms på riktigt.
Skitsnack.
Alla som var där ska ha tapperhetsmedalj.
Att någon överhuvudtaget åker till Södertälje en torsdags kväll (och riskerar livet) bara för att se dessa bleka trötta pojkar i vitt är helt otroligt
Medhåll, helt och hållet. De av oss som åkte till Södertälje ikväll ska ha varsin back med DIF-öl och ett ständigt medlemskap.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar