Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av bastis7 »

viktig skrev:Herregud vilken timeout. Är Jocke Eriksson bättre matchcoach än Zabel?
Alla är bättre än Zabel...
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1854
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Andspe »

Hah en lika till! Lovar att vi kommer hamna 5-6 och sen lyckas kryssa oss hela vägen till SHL av ren röta =D
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sämsta matchen denna säsong (TIk borta undantaget).
Känns ingenting, skönt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Outback skrev:
diftobbe89 skrev:
Outback skrev:
diftobbe89 skrev:Och sen tycker jag bara synd om #51, han är så brutalt jävla klen och dålig, tycker nästan synd om honom, han mår inte bra av att spela i DIF heller, det syns!
verkligen? finns bra många innan Lidström som inte lever upp till förväntningar enligt mitt tycke...

Finns verkligen ingen harmoni i detta s.k. lagbygge. En ny röst tror jag kan rädda en denna misslyckade säsong. :shock:
Kanske bara stör mig på Lidström för att han är totalt talanglös och hör inte hemma i DIF.

Men det finns fler, absolut.
Talanglös är han inte. Jag har sett honom sedan han spelade i Västerås (bor i stan) och Bofors.
Det han behöver för att leverera är förtroende från tränaren, och det är nog det som saknas idag.
Förtroende får han ju hela tiden.
Han är en medioker tvåvägsback som vi skulle klara oss utan alla dagar i veckan. Punkt slut
Spela fult
Användarvisningsbild
Outback
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-10-26

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Outback »

dagen kommentar från Viasat "nu är det sådana där landhockey regler..." :)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Magnutz »

diftobbe89 skrev:
Outback skrev:
diftobbe89 skrev:
Outback skrev:
diftobbe89 skrev:Och sen tycker jag bara synd om #51, han är så brutalt jävla klen och dålig, tycker nästan synd om honom, han mår inte bra av att spela i DIF heller, det syns!
verkligen? finns bra många innan Lidström som inte lever upp till förväntningar enligt mitt tycke...

Finns verkligen ingen harmoni i detta s.k. lagbygge. En ny röst tror jag kan rädda en denna misslyckade säsong. :shock:
Kanske bara stör mig på Lidström för att han är totalt talanglös och hör inte hemma i DIF.

Men det finns fler, absolut.
Talanglös är han inte. Jag har sett honom sedan han spelade i Västerås (bor i stan) och Bofors.
Det han behöver för att leverera är förtroende från tränaren, och det är nog det som saknas idag.
Förtroende får han ju hela tiden.
Han är en medioker tvåvägsback som vi skulle klara oss utan alla dagar i veckan. Punkt slut
Förtroende = Tränaren lyckas SE killen och få honom att VÄXA. Det är nog det som avses här.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Doyle »

Denna serie är fasen helt galen..KHK verkar åka på dyngtorsk...4-0 nu för Timrå.Deras raketbränsle tog slut efter matchen mot DIF :lol:
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Boeman »

Outback skrev:dagen kommentar från Viasat "nu är det sådana där landhockey regler..." :)


Med flygande målvakt :D
Användarvisningsbild
Danne282
Inlägg: 14
Blev medlem: 2014-01-03

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Danne282 »

Jag förstår inte alla dessa skott mitt på mål. Det brukar alltid vara en målvakt där:/

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Outback
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-10-26

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Outback »

diftobbe89 skrev:
Outback skrev:
diftobbe89 skrev:
Outback skrev:
diftobbe89 skrev:Och sen tycker jag bara synd om #51, han är så brutalt jävla klen och dålig, tycker nästan synd om honom, han mår inte bra av att spela i DIF heller, det syns!
verkligen? finns bra många innan Lidström som inte lever upp till förväntningar enligt mitt tycke...

Finns verkligen ingen harmoni i detta s.k. lagbygge. En ny röst tror jag kan rädda en denna misslyckade säsong. :shock:
Kanske bara stör mig på Lidström för att han är totalt talanglös och hör inte hemma i DIF.

Men det finns fler, absolut.
Talanglös är han inte. Jag har sett honom sedan han spelade i Västerås (bor i stan) och Bofors.
Det han behöver för att leverera är förtroende från tränaren, och det är nog det som saknas idag.
Förtroende får han ju hela tiden.
Han är en medioker tvåvägsback som vi skulle klara oss utan alla dagar i veckan. Punkt slut
håller inte med! Men jag tror inte att han trivs (ser inte så ut)... så han blir nog inte kvar efter denna säsong iaf...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SkönaDjurgårn skrev:Kan vi inte bara släppa in ett mål så vi släpper på tyglarna?

Så jävla uddlösa som vanligt.
Klart bättre efter det insläppta. Psyklag...
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av rikkard »

Bra defensiv insats. De kämpar och försöker offensivt, men vi verkar totalt sakna spelplan. Har sett likadant ut många matcher. Vi behöver en ny coach. Råder ingen tvekan om längre.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Få blir det torsk då

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Outback
Inlägg: 17
Blev medlem: 2012-10-26

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Outback »

rikkard skrev:Bra defensiv insats. De kämpar och försöker offensivt, men vi verkar totalt sakna spelplan. Har sett likadant ut många matcher. Vi behöver en ny coach. Råder ingen tvekan om längre.
+1
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Zephyrox »

Meningslöst att sparka Zabel nu men är han kvar nästa säsong hoppar jag hockeyn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Skriv svar