Järnkaminernas dag: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
minalman skrev:
Manijock skrev: Minst två av deras mål är frilägen, Reideborn fortsätter sin extrema svit med att släppa in ALLA frilägen han får på sig år efter år. Står Mattsson har vi chans på seger så länge det inte blir straffar!

Redogör kortfattat skillnaden på frilägen och straffar. Om Mattsson är dålig på straffar så är han dålig på frilägen också!
Nej, jag tror på att behålla Adam som förstemålvakt.
Mitt tips är 5-1!
Absolut inte. Enorm skillnad på straffar och frilägen. Det senare händer betydligt snabbare medan man är inne i "zonen". Man agerar betydligt mera med ryggmärgen under frilägen. Straffar är mest psykiskt. Man har gått om tid att förbereda sig, det vill säga tänka och analysera på tok för mycket. Det blir en liten egen match utanför den riktiga matchen.

Extrem skillnad på straffar och frilägen. Verkligen, enorm!
Jag har inte ett jättebra minne för detaljer, men Mattsson har inte utsatts för lika många frilägen som Adam. Jag är säker på att hans (Johans) innebandystil är lika sämst i frilägen som på straffar. Han har inte testats tillräckligt för att avslöjas.
Håller fast att jag vill se Reideborn i kassen. Helst varje match.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7819
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:
Manijock skrev:
minalman skrev:
Manijock skrev: Minst två av deras mål är frilägen, Reideborn fortsätter sin extrema svit med att släppa in ALLA frilägen han får på sig år efter år. Står Mattsson har vi chans på seger så länge det inte blir straffar!

Redogör kortfattat skillnaden på frilägen och straffar. Om Mattsson är dålig på straffar så är han dålig på frilägen också!
Nej, jag tror på att behålla Adam som förstemålvakt.
Mitt tips är 5-1!
Absolut inte. Enorm skillnad på straffar och frilägen. Det senare händer betydligt snabbare medan man är inne i "zonen". Man agerar betydligt mera med ryggmärgen under frilägen. Straffar är mest psykiskt. Man har gått om tid att förbereda sig, det vill säga tänka och analysera på tok för mycket. Det blir en liten egen match utanför den riktiga matchen.

Extrem skillnad på straffar och frilägen. Verkligen, enorm!
Jag har inte ett jättebra minne för detaljer, men Mattsson har inte utsatts för lika många frilägen som Adam. Jag är säker på att hans (Johans) innebandystil är lika sämst i frilägen som på straffar. Han har inte testats tillräckligt för att avslöjas.
Håller fast att jag vill se Reideborn i kassen. Helst varje match.
Problemet är att Reideborn har en liknande stil som Mattsson. Innebandystil som du själv säger! Men Mattsson är betydligt större i kassen vilket ger honom den fördelen. Slår mig varje gång det sker ett friläge mot Adam, han sätter sig alltid ner och kryper ihop. Lägger allt fokus på att vara 100% tät. Stänger armhålor och benskydd. Problemet blir då att eftersom han redan är så liten så blir det enorma luckor bredvid honom(se Fischs och Schumachers mål igår för att ge två exempel). Seriöst det enda forward behöver tänka på är att lägga pucken lite vid sidan om Reideborn så är det mål VARJE GÅNG.

Mattsson har en rätt låg lägstanivå men hans högstanivå ser inte Reideborn med kikare. Plus att Johan är en game winning-målvakt. Det vill säga att han kan i stort sett på egen hand vinna matcher åt oss. Adam är en klassisk reserv och har på två säsonger inte vunnit en enda match på "egen hand". Även där ligger Mattsson före, trots att han är en säsong kort.

Står Mattsson på måndag ger det oss automatisk större chans att vinna om vi skulle göra en blekare insats, vilket allt talar för.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av ciirree »

Järnkaminernas dag, UCS finns på plats, hyllning av Linkan och förhoppningsvis Jakobs premiär - obeskrivlig stämning!! Dock så ställs känslan in på 0 när S24 ska sända, synd för oss som inte kan vara på plats!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av minalman »

@manijock. Ja, det är verkligen Expressen eller Aftonbladet.
Jag tror som du att Johan är ett bättre målvaktsämne, men har lägre lägstanivå än Adam (än så länge). Hade vi satsat på Johan från början av säsongen hade det kunnat se annorlunda ut.
Eftersom Adam har både högre lägstanivå såväl som lägre högstanivå så satsar jag på honom i det här läget. Laget har tack vare hans högre lägstanivå ett större förtroende för honom (Adam) och spelar ett bättre försvarsspel (står upp bättre). Men jag tror på Johan på sikt.
Men laget måste undvika frilägen (och straffar) mot sig med Adam i målet.

Men det viktigaste argumentet jag har är att jag känner mig lugnare med Reideborn. Det tror jag betyder mycket när de tillsätter målvaktsposten. Jag litar fullständigt på ledningen i det fallet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:
Caveman skrev:
Vilken kanal sänder?
S24 :lol:
Vilken tabbe av Viasat att inte välja vår match den här omgången.
Är dock en toppmatch samtidigt mellan Karlskrona vs Västerås som rent sportsligt är betydligt mer intressant, så jag förstår Viasat.
Bild
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Doyle »

Sportsligt= JA
Upplevelsebaserat= NEJ
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blueberry hill skrev:Aldrig vi torskar i denna match !
Jasså?

Skulle snarare säga tvärtom, med de 3 senaste årens facit ifrån "Högtryck/klack/publikmatcher".
Det tenderar alltid att vändas till vår nackdel, allt ifrån prestationsångest-deluxe hos spelarna till att domarna minsann ska visa sig opåverkbara.

Vet att det låter bittert inför en sån här glädjens dag, men jag är inställd på Big Time Party Pooper från TIK:s sida.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
Blueberry hill skrev:Aldrig vi torskar i denna match !
Jasså?

Skulle snarare säga tvärtom, med de 3 senaste årens facit ifrån "Högtryck/klack/publikmatcher".
Det tenderar alltid att vändas till vår nackdel, allt ifrån prestationsångest-deluxe hos spelarna till att domarna minsann ska visa sig opåverkbara.

Vet att det låter bittert inför en sån här glädjens dag, men jag är inställd på Big Time Party Pooper från TIK:s sida.
Har du någonsin trott på DIF-seger?
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: Har du någonsin trott på DIF-seger?
Hehe, jodå det händer var 7-8:e omgång ungefär
Men nu var det ju inte det som var det intressanta, utan faktumet att DIF oftast underpresterar hemma i matcher med bra inramning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Har du någonsin trott på DIF-seger?
Hehe, jodå det händer var 7-8:e omgång ungefär
Men nu var det ju inte det som var det intressanta, utan faktumet att DIF oftast underpresterar hemma i matcher med bra inramning
Jo var mest det jag syftade på. Du drar ofta upp scenarion där du påstår att DIF oftast förlorar trots noll statistik bevisning bakom det. "Det här är en typisk match DIF ofta torskar"-grejen. I stort sett alla fans får ju för sig såna saker. Men du verkar vara i en klass för sig.
Expert.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av 20002001 »

Helvete vad taggad jag är!
Detta kommer bli årets match inramingsmässigt i alla fall.

GE MIG MÅNDAG!

Tips? 1-3 Timrå
Publik? 7995
Inramning? Årets bästa i hockeysverige
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Toffen »

4-2. Saviano har smuttat på pastan och skrinnar iväg till ett friläge och sätter en balja. Jakobs börjar lite skakigt då han inte är van vid publiktrycket (läs Leksand), men tillslut blir hans debut 1+1. Ses på Hovet!!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av kaminor »

Kommer Norell och Arnesson delta?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9470
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Jim Morrison »

kaminor skrev:Kommer Norell och Arnesson delta?
Det tror jag inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:Kommer Norell och Arnesson delta?
Det tror jag inte.
Inte en chans. Tror inte heller de spelar mot BIK.
Expert.
Skriv svar