Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Det var lite av en blixt från klarblå himmel!
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Axel_K skrev:Det var lite av en blixt från klarblå himmel!
Speciellt efter jennys förra inlägg där hon på något sätt sköt över ansvaret för problemen från abbe till DIF..Därför vart jag sjukt förvånad nu! Men bättre sent än aldrig, fan vad glad jag är.

Har förövrigt hört bra saker om Jesper, att han är bra på att ta till sig kritik och att föra konversationer med supportrar. Hockeyns svar på Mats Jonsson kanske? Hoppas!
Losing all hope was freedom.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Han har ju hand om säsongskortsmailen, verkar som att han kan föra en konversation och har lite humor iallafall! Han förstår nog hur viktiga våra synpunkter är tillskillnaf från någon annan!
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Toffen »

Fan vilka underbara nyheter!! Tusen tack DIF Hockey att ni lyssnade på supportrarna tillslut. Jesper kommer vara rätt person för jobbet, då han för en bra dialog med fansen. Det här kommer bli kanon!
medu82
Inlägg: 702
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Axel_K skrev:Han har ju hand om säsongskortsmailen, verkar som att han kan föra en konversation och har lite humor iallafall! Han förstår nog hur viktiga våra synpunkter är tillskillnaf från någon annan!
Pratade med honom efter Oskarshamns matchen på greken och han var riktigt trevlig och lätt att prata med.

Även mailat med honom efter den skiten som hände o han är bra på att svara.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Benzan
Inlägg: 11
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Benzan »

Härliga nyheter :)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Heder också till vår vd som verkar ha förstått vad hennes jobb går ut på. Tack Jenny!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Så underbart!! Det här trodde jag faktiskt inte skulle hända, aldrig varit så skönt att ha fel!
Tack Jenny!!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Vikas »

"1 down...2 to go."
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

Ytterligare ett exempel på att tyst diplomati ibland överträffar bojkotter och plakatpolitik.

Detta har självklart inte varit en lätt nöt att knäcka med tanke på ingångna avtala och svensk arbetsmarknadslagstiftning. Jenny har återigen visat att hon är en kraft att räkna med.

Jesper är en höjdarkille med full koll på läget.

Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Andy skrev: Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
Lida? Det är kul att gå på hockey! :-) :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Andy skrev: Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
Löjligt nonchalant och onödig kommentar. Har du någon koll på situationen överhuvudtaget? Har sett dig uttrycka dig klumpigt flertalet gånger i den här tråden.
Det kommer knappast ske på en natt att UCS/sofialäktaren hittar tillbaka till Hovets läktare (som grupp) men detta var givetvis ett väldigt stort steg på vägen. Det kommer ta tid att få tillbaka "bandet" mellan föreningen och supporterkulturen som den var förut, men nu finns i alla fall möjligheten i allra högsta grad
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17428
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:Ytterligare ett exempel på att tyst diplomati ibland överträffar bojkotter och plakatpolitik.

Detta har självklart inte varit en lätt nöt att knäcka med tanke på ingångna avtala och svensk arbetsmarknadslagstiftning. Jenny har återigen visat att hon är en kraft att räkna med.

Jesper är en höjdarkille med full koll på läget.

Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
Hur vet du att det är tyst diplomati och inte antalet personer som bojkottat och ännu fler som hotat att bojkotta som lett fram till detta? Det har ju tagit flera år för detta att hända.

Och för det andra har ingen påstått att allt skulle bli guld och gröna skogar utan Abbe. Men nu har vi alla fall förutsättningarna för att locka tillbaka folk till Hovet.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
mb81
Inlägg: 8645
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mb81 »

Perfekt tidpunkt!
Hoppas på riktigt bra drag på jk-dagen och då vill nog många komma tillbaka. Hoppas UCS vill komma tillbaka nu. De är verkligen saknade!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

Raus skrev:
Andy skrev: Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
Löjligt nonchalant och onödig kommentar. Har du någon koll på situationen överhuvudtaget? Har sett dig uttrycka dig klumpigt flertalet gånger i den här tråden.
Det kommer knappast ske på en natt att UCS/sofialäktaren hittar tillbaka till Hovets läktare (som grupp) men detta var givetvis ett väldigt stort steg på vägen. Det kommer ta tid att få tillbaka "bandet" mellan föreningen och supporterkulturen som den var förut, men nu finns i alla fall möjligheten i allra högsta grad
UCS har väl varit ganska tydliga på att Abbe bara är en liten del av problemet och att det kommer att krävas bra mycket mer för att de ska få en nytändning och ett återupptäckt intresse för hockeyn. Det tycker jag att man kan förstå och acceptera även om jag ser fram emot den dagen UCS återvänder i samlad trupp.

Mitt inlägg ska snarare ses som en känga till de som förenklat hela frågan och hävdat att "bara Abbe försvinner blir allt bra". Jag tillhör de som tror att problemen går mycket djupare än så. Det handlar inte enbart om en petson. Läget är inte bra sportsligt, ekonomiskt eller publikmässigt. Visst är det bra att DIF lyssnar på fansen och nu visar handlingskraft, men det kommer krävas mer än så av oss alla för att vända på skutan.

Det är just nu bara att gratulera DIF till ett klok beslut och UCS till att i alla fall fått lite upprättelse för de kränkningar de ansett sig drabbade av.

Sedan får vi alla kavla upp ärmarna, fylla Hovet, ge järnet på läktarna och i övrigt göra vad vi kan för att hjälpa Djurgården. Inte minst hoppas jag att alla här inne engagerar sig i föreningen så att den här situationen inte uppstår igen. Det är vi medlemmar och fans som är DIF. Låt oss ta det ansvaret och bygga något bra tillsammans.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar