Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

Underbara UCS! Ni är så jävla välkomna tillbaka, om än tillfälligt!

Årets match på läktaren var när du och Pang tog över klacken och det ska bli underbart att ha er tillbaka i en hel match.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av dutti »

Härligt, fan så fint UCS. Min första match i klacken på säsongen också (den andra totalt, efter annandagsdepressionen mot almtuna).

Tråkigt att läsa det Jenny skriver. Även om det är skönt att se DIF Hockey äntligen erkänna sina fel, så är det ett par år för sent.. Abbe måste dessutom ha någon rejäl jävla hållhake på föreningen, hur han fortf kan ha deras förtroende är helt otroligt.

Ses på måndag.
Du är med oss överallt, Stefan.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Túrin Turambar »

Det är nästan så att man blir sugen på att lämna sittplats för en match...
1979
Inlägg: 37
Blev medlem: 2013-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 1979 »

Med hänsyn till att vi spelar i HockeyAllsvenskan idag så är hoppas jag att ni förstår att vi inte har alla de resurser som skulle vara önskvärt för att dra processen framåt i snabb takt och att det måste få ta sin tid.
Anser det vara ganska tydligt ovan, Jenny är inte helt nöjd med situationen men Abbe sitter på ett kontrakt som är för dyrt att lösa för oss just nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

1979 skrev:
Med hänsyn till att vi spelar i HockeyAllsvenskan idag så är hoppas jag att ni förstår att vi inte har alla de resurser som skulle vara önskvärt för att dra processen framåt i snabb takt och att det måste få ta sin tid.
Anser det vara ganska tydligt ovan, Jenny är inte helt nöjd med situationen men Abbe sitter på ett kontrakt som är för dyrt att lösa för oss just nu.
Om det nu var så tar jag för givet att man har transparens nog i föreningen att man kan kommunicera ut det. Jag tror inte alls det är där skon klämmer, handlar gissningsvis numer snarare om prestige. Man vill inte "vika" sig mot supportrarna; det anses tydligen vara ett nederlag värre än på sikt en urusel framtid.
Bild
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Är ruggit laddad inför 6/1...Folk (inklusive mig själv) som knappt har varit på hockey den senaste tiden, vissa upp till tre år, verkar sjukt taggade på att visa styrelsen/resten av hockeysverige hur det kan låta när det är som bäst. Undra hur spelarna reagerar, stämningen har vart usel i år. Dom lär väl få rena chocken!
Men det mest spännande kommer förstås bli hur styrelsen kommer reagera, för jag är helt säker på att man inte kommer kunna blunda för problemen längre då. Bara hoppas att det kan skötas på ett snyggt sätt, vilket jag är övertygad om att det kommer göra. Viktigt att Linkan tokhyllas, sedan sjunger jag gärna med avgå-ramsor och liknande. Är dock smått orolig för att det kan bli några öl för mycket för vissa (t.ex Kat C)
Losing all hope was freedom.
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Ska helt klart bli fantastiskt att stå i klacken på måndag. Har avsiktligt valt sittplats de senaste matcherna då stämningen på stå varit snudd på pinsam. Länge förespråkat någon form av manifestation på JK-dagen och känns fantastiskt kul att det blir verklighet. Inte varit såhär taggad på klacklivet sedan sista matchen på Stadion(hade sittplats första matchen på Tele2)...
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Då kanske Måndag ändå kan bli en rolig upplevelse. Har gått på alla DIF hockeys hemmamatcher i två år och en hel del därtill sedan tidigare säsonger men har helt tappat glöden, orken eller motivationen att stå å sjunga tills halsen brinner på sistone. Klacken blir sämre och sämre, kan ärligt talat säga att jag skiter i hur det ser ut på planen om det är roligt på läktaren, men när det inte är det så finns det ingen mening att välja Hovet före soffan.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Amadeus »

Otroligt strongt av UCS!
Äntligen. Som jag längtat efter er. Får tom glädjetårar av detta.
Snälla, snälla DIF lär er något av detta.
Lyssna och lär er av denna match hur vi skulle kunna ha det på många matcher.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 4.9.5 »

Fyfan vad skönt längtar redan till ett fullsatt kokande hovet.öööös

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Ska bli kul att se UCS på läktaren, årets bästa drag kommer det bli. Längtar till måndag !
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Djurgården Hockey är klar med processen kring hur vi framöver ska jobba med säkerhets- och supporterfrågor.

Den första frågan som genomsyrat de senaste åren har varit bristen på kommunikation och information gällande dessa frågor. Detta har bl a föranlett att spekulationer och påståenden blivit obesvarade vilket inneburit en rad missförstånd. Vi kommer ändra rutinerna så till vida att vår publik- och evenemangsansvarig, Jesper Björck, som redan kommunicerar en hel del med supportrar, från och med nu även kommer att ansvara för säkerhetsfrågor. På så sätt tror vi att oklarheter och irritationer får rättmätiga svar inom ett rimligt tidsperspektiv.

Som nämnts tidigare har vi gjort en översyn över hur Djurgården Fotboll arbetar med dessa frågor. Mats Jonsson har förmedlat en tydlig bild av hur bra, renodlad och framgångsrik relationen är mellan Djurgården Fotboll i egenskap som arrangör och Säkerhetsbolaget som leverantör. Vi har också förhört oss om hur det fortlöpande samarbetet fungerar mellan Djurgården Fotboll och Säkerhetsbolaget där samtliga aktörer har konstaterat att det team som bildats har tydliga avgränsningar gällande roller och ansvarsfördelningen. Detta har lett till en tydlig organisation i förhållande beställare-leverantör vilket sammantaget borgat för en bra helhet.

Djurgården Hockey har en organisationsuppbyggnad i dessa frågor som kan uppfattas som en sammanblandning mellan oss i egenskap som arrangör och säkerhetsbolaget som leverantör. Trots tydliga interna rutiner och uppföljningar har förfarandet inte alla gånger varit begripliga för utomstående vilket skapat en otydlighet och ifrågasättande. Vi har även ställt Djurgården Fotbolls organisation i relation till Djurgården Hockeys vilket i sammanhanget är relevant då resurserna både ekonomiskt och personellt skiljer sig. Vi har funnit att Mats Jonsson och Jesper Björck till delar har snarlika arbetsuppgifter i sina evenemangstjänster.

Mats Jonsson och Abbe Törsleff har lovordat upplägget med Djurgården Fotboll och förordar ett snarlikt upplägg med Djurgården Hockey för att renodla ansvars- och sakfrågor. Mot bakgrund av översynen och Djurgården Hockeys förutsättningar ser vi det som naturligt att Jesper Björck i sin nuvarande roll axlar säkerhetsansvaret. Abbe Törsleff kommer således arbeta genom Säkerhetsbolaget och ha sin anställning där.

Då dessa frågor diskuteras sedan en tid tillbaka har Abbe Törsleff, Jesper Björck och jag redan påbörjat arbetet med hur arrangörs- och leverantörsrutinerna ska fungera ur ett hockeyperspektiv. Vidare så har Mats Jonsson tillfrågats, och även tackat ja, till att under en tid bistå Jesper Björck med sin kompetens och erfarenhet i dessa frågor vilket vi är tacksamma för. Vi ser det som en framgångsfaktor att harmonisera Djurgården Hockeys och Djurgården Fotbolls arbetsupplägg gällande publikservice då många av våra supportrar besöker våra olika arrangemang. Ambitionen är att man inte ska uppleva några faktiska skillnader oavsett man går på fotboll eller hockey.

Denna nyordning träder i kraft per omgående vilket innebär att Jesper Björck övertar säkerhetsansvaret och Abbe Törsleff slutar sin anställning i Djurgården Hockey. Det är vår förhoppning att den arrangörs- och leverantörsrelation som finns i Djurgården Fotboll och fungerar väl även ska bli verklighet i Djurgården Hockey.

Vänligen
Jenny
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av BaronVonDif »

Jenny Silfverstrand skrev:Djurgården Hockey är klar med processen kring hur vi framöver ska jobba med säkerhets- och supporterfrågor.

Den första frågan som genomsyrat de senaste åren har varit bristen på kommunikation och information gällande dessa frågor. Detta har bl a föranlett att spekulationer och påståenden blivit obesvarade vilket inneburit en rad missförstånd. Vi kommer ändra rutinerna så till vida att vår publik- och evenemangsansvarig, Jesper Björck, som redan kommunicerar en hel del med supportrar, från och med nu även kommer att ansvara för säkerhetsfrågor. På så sätt tror vi att oklarheter och irritationer får rättmätiga svar inom ett rimligt tidsperspektiv.

Som nämnts tidigare har vi gjort en översyn över hur Djurgården Fotboll arbetar med dessa frågor. Mats Jonsson har förmedlat en tydlig bild av hur bra, renodlad och framgångsrik relationen är mellan Djurgården Fotboll i egenskap som arrangör och Säkerhetsbolaget som leverantör. Vi har också förhört oss om hur det fortlöpande samarbetet fungerar mellan Djurgården Fotboll och Säkerhetsbolaget där samtliga aktörer har konstaterat att det team som bildats har tydliga avgränsningar gällande roller och ansvarsfördelningen. Detta har lett till en tydlig organisation i förhållande beställare-leverantör vilket sammantaget borgat för en bra helhet.

Djurgården Hockey har en organisationsuppbyggnad i dessa frågor som kan uppfattas som en sammanblandning mellan oss i egenskap som arrangör och säkerhetsbolaget som leverantör. Trots tydliga interna rutiner och uppföljningar har förfarandet inte alla gånger varit begripliga för utomstående vilket skapat en otydlighet och ifrågasättande. Vi har även ställt Djurgården Fotbolls organisation i relation till Djurgården Hockeys vilket i sammanhanget är relevant då resurserna både ekonomiskt och personellt skiljer sig. Vi har funnit att Mats Jonsson och Jesper Björck till delar har snarlika arbetsuppgifter i sina evenemangstjänster.

Mats Jonsson och Abbe Törsleff har lovordat upplägget med Djurgården Fotboll och förordar ett snarlikt upplägg med Djurgården Hockey för att renodla ansvars- och sakfrågor. Mot bakgrund av översynen och Djurgården Hockeys förutsättningar ser vi det som naturligt att Jesper Björck i sin nuvarande roll axlar säkerhetsansvaret. Abbe Törsleff kommer således arbeta genom Säkerhetsbolaget och ha sin anställning där.

Då dessa frågor diskuteras sedan en tid tillbaka har Abbe Törsleff, Jesper Björck och jag redan påbörjat arbetet med hur arrangörs- och leverantörsrutinerna ska fungera ur ett hockeyperspektiv. Vidare så har Mats Jonsson tillfrågats, och även tackat ja, till att under en tid bistå Jesper Björck med sin kompetens och erfarenhet i dessa frågor vilket vi är tacksamma för. Vi ser det som en framgångsfaktor att harmonisera Djurgården Hockeys och Djurgården Fotbolls arbetsupplägg gällande publikservice då många av våra supportrar besöker våra olika arrangemang. Ambitionen är att man inte ska uppleva några faktiska skillnader oavsett man går på fotboll eller hockey.

Denna nyordning träder i kraft per omgående vilket innebär att Jesper Björck övertar säkerhetsansvaret och Abbe Törsleff slutar sin anställning i Djurgården Hockey. Det är vår förhoppning att den arrangörs- och leverantörsrelation som finns i Djurgården Fotboll och fungerar väl även ska bli verklighet i Djurgården Hockey.

Vänligen
Jenny
Bra jobb,Dif hockey!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7939
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Underbar läsning! Tack.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Enbom »

Bra.
Skriv svar