Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

ciirree skrev:Har läst tråden i evigheter för att få en överblick, fick också lite info av Jimmy.

Men vad jag verkligen inte förstår, det är hur denna Abbe ens VILL vara kvar. Om jag hade såhär många som hatade mig hade jag aldrig velat vara kvar på min anställning. Sen är det också som någon skrev här för några dagar sedan, även om planerna går att sparka Abbe så kan hon inte skriva det här i en tråd på ett Dif-forum, det måste ut offentligt. Så även om hon skriver fint och väldigt utförande så kan man, tror jag, inte dra för många slutsatser av det hon skrev sist.
Att sparka en person efter att man gått ut offentligt (om än bara på ett forum) och sagt att denne följt alla riktlinjer ser jag som omöjligt.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Zephyrox skrev:
ciirree skrev:Har läst tråden i evigheter för att få en överblick, fick också lite info av Jimmy.

Men vad jag verkligen inte förstår, det är hur denna Abbe ens VILL vara kvar. Om jag hade såhär många som hatade mig hade jag aldrig velat vara kvar på min anställning. Sen är det också som någon skrev här för några dagar sedan, även om planerna går att sparka Abbe så kan hon inte skriva det här i en tråd på ett Dif-forum, det måste ut offentligt. Så även om hon skriver fint och väldigt utförande så kan man, tror jag, inte dra för många slutsatser av det hon skrev sist.
Att sparka en person efter att man gått ut offentligt (om än bara på ett forum) och sagt att denne följt alla riktlinjer ser jag som omöjligt.
Helt rätt. Det tänkte jag inte på!
Viktory
Inlägg: 169
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Vi har övervägt många olika tillvägagångssätt under de här åren. Hittills har vi bedömt att en bojkott eller liknande inte skulle ha stöd hos våra medlemmar, därför har det inte varit på tapeten.

Personligen tycker jag inte heller att det är rätt väg att gå, det ska inte behöva gå så långt och orsakar endast en massa interna splittringar på läktarna.

Det Jenny skriver om UCS i senaste inlägget är bra men måste också bevisas i handling. Det finns två viktiga punkter för att kunna få det här skeppet att sluta sjunka och det är (1) att UCS slutar övervakas/förföljas på matcherna och (2) att säkerhetsorganisationen ses över så att Abbe inte har det yttersta ansvaret/sista ordet.

Jag hoppas att alla, verkligen alla, går på JK-dagen.
Användarvisningsbild
Tapout1891
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: TUMBA
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Tapout1891 »

Vad jag har hört är han(Abbe) anställd utifrån med inhyrd firma
Detta har jag endast hört och har inget belägg för.
och sätter gärna för mycket vakter på lågrisk matcher för att tjäna en hacka.


Spekulation
och om han sen kan få sina vakter att trigga nånting så har man ju självklart
extra säkerhet på nästa match.
(Detta är inte alls orimligt som tanke längre.)

Av allt jag hört nu från matcher som varit så är jag inte längre skeptisk.
Abbe måste bort, hur svårt är det att få tag på en ny säkerhetsansvarig igentligen?

Han funkade inte i fotbollen, varför fick han då ta över helt i hockeyn?

Tyvärr abbe du får fixa säkerheten för någon annan förening, som inte är intresserade av publikstöd.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
piotor
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av piotor »

Vi i Ultra Caos Stockholm uppmanar samtliga Djurgårdare att komma på JK-dagen och skapa bästa möjliga stämning tillsammans med oss.
Järnkaminernas dag

På Järnkaminernas dag den 6 januari kommer Ultra Caos Stockholm för första gången på drygt två år att ställa sig i Hovets klackkurva som grupp.

Målet med matchen är att manifestera den typ av läktarkultur med sång och röj som vi ultras vill ha på Djurgårdens matcher, men som på grund av en infekterad relation till de styrande i DIF Hockey tvinat bort under de senaste säsongerna.

Vi välkomnar alla som delar våra åsikter att vara med i manifestationen. Kom till Hovet och visa upp den bästa sidan av vår läktarkultur och skillnaden med en organiserad klack gentemot den vi sett på senare tid! Om ni vill ge allt och sjunga i hela matchen så ställ er med oss och skapa en stor sjungande kärna.

Att få tillbaka den fantastiska läktarkulturen kring DIF hockey som fanns för ett par år sedan är inget som sker över en natt. Ett första steg är att göra det vi sagt sedan konflikten startade: Avsätt Albert Törsleff som säkerhetsansvarig och strukturera om säkerhetsorganisationen!

Biljettinfo:
http://www.jarnkaminerna.se/2013/12/19/ ... -dagen-61/

Frihet för ultras!
/Ultra Caos Stockholm
Zajtarn
Inlägg: 22
Blev medlem: 2012-06-13
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zajtarn »

Då ses vi där, blir andra matchen iår för min del.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Ni har mitt fulla stöd, ses där!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Man får en tår i ögat när man inser vad Djurgården betyder för så många.
Nu hoppas jag att ledningen tar emot den utsträckta handen så att vi kan få förutsättningar för att på sikt (förhoppningsvis redan denna säsong) återfå samma fantastiska världsklass-stämning på hockeyn som vi har på fotbollen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Bästa nyheten på flera år inom hockeyn, även fast jag hade det lite på känn..Självklart är man på plats och ger allt hela matchen.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Underbart med UCS, dock är jag skeptisk till att det kommer fungera som något slags "bevis" för Djurgården Hockey att ni behövs på läktarna. Det vrids ju och vänds på allting så man slipper inse sanningen.
Bild
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MGC »

-daniel- skrev:Underbart med UCS, dock är jag skeptisk till att det kommer fungera som något slags "bevis" för Djurgården Hockey att ni behövs på läktarna. Det vrids ju och vänds på allting så man slipper inse sanningen.
Kanske inte, men det kan påverka fler att ställa sig bakom och påverka DIF ledning i frågan om det behövs senare.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

-daniel- skrev:Underbart med UCS, dock är jag skeptisk till att det kommer fungera som något slags "bevis" för Djurgården Hockey att ni behövs på läktarna. Det vrids ju och vänds på allting så man slipper inse sanningen.
Absolut, men bättre att diktera tryck och stämning innan man slår in på någon typ av väg där direkt frånvaro (se. bojkott) är alternativet. Vi på läktaren måste enas och visa varför vi behövs och varför det är dags att lyssna på sina supportrar. Tror inte heller på någon form av förändringar enbart pga det här, men det kan bli en början!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Doyle »

Varmt välkomna tillbaka även om besöket bara är tillfälligt så är det det bästa bevis ni kan ge dem som ännu inte är övertygade om Er betydelse i stort och smått. Strongt att sträcka ut en näve o bryta dödläget...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Strongt av UCS. Riktigt snyggt gjort.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Så jävla starkt! Synd att man inte kan vara där!
Kör hårt!!
Skriv svar