Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17428
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

I dagsläget så är det extremt många supportrar som överväger att inte förlänga sina säsongskort utöver de som inte längre går. Och något ni bör vara riktigt oroliga över att mängden folk som har säsongskort men som ändå väljer att inte gå på matcherna. Det är något ni borde vara riktigt oroliga för istället för att gömma er bakom att antalet sålda biljetter ändå är högt. Konstgjord andning. Finns det någon match i år med bra publiksiffra där det inte varit någon kampanj som gör att massa barn eller vuxna kommer in gratis och snyggar till siffrorna? Sist gick alla under 12 år in gratis och mot Rögle nu i januari sa farsan att han hade köpt biljetter för 30 kr?
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Att ta bort Abbe är ett offer som DIF hockey måste göra oavsett vems fel det är (eller inte är) från första början.
Svårigheten är att i en sådan här tråd, där de flesta är väl insatta i frågan, kunna avgöra hur stor frågan är egentligen. Om jag bara läser här i tråden kan jag dra slutsatsen att allt blir underbart om Abbe avgår/får sluta. Men är det bara vi som skriver här som drar den slutsatsen?
Eftersom det är nyårsafton ikväll och JK-dagen om en knapp vecka kan det passa med ett nyårslöfte från min sida. Om en fullsatt klackkortsida skanderar avgå Abbe på JK-dagen (inte hela matchen för Guds skull, utan ett par minuter när vi redan avgjort matchen) men inget händer trots det så lovar jag att fortsätta älska DIF nästa säsong, men inte från läktaren, utan från tv-soffan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Att responsen efter övertrampet mot OIK kommuniceras ut på det officiella forumet, istället för hemsidan, understryker ju också att man vill hålla uppe någon slags falsk fasad.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Jag undrar vad som krävs för att Abbe ska bort. Jag tror hela avgörande rollen ligger hos JK. Om inte dom sätter ner foten, så känns en lösning högst osannolik.

En total bojkott från JK, där man uppmanar alla på ståplats att vara tysta tills Abbe är borta. Något drastiskt kanske, men det hade nog inte krävts många matcher för att väcka styrelsefolket i så fall.
medu82
Inlägg: 702
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Varför tar inte JK en ståndpunkt och sätter ned foten då?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Högdalen »

medu82 skrev:Varför tar inte JK en ståndpunkt och sätter ned foten då?
Det skulle vara en mycket viktig del i lösningen på denna tvisten. Kan väl dock leda till en brytning i det samarbetet.
Har själv ingen direkt ståndpunkt i denna konflikt, jag vill föreningens bästa. Vad det är får framtiden utvisa, konflikten drar oss dock i skiten.
Jag tycker JK ska ta ställning jag med för att kunna avsluta det här för gott, och det tror jag kan ske med ett tydligt ställningstagande i frågan.

Vad har du för input Viktory?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kall-El »

Precis som när det kommer till det sportsliga väljer styrelsen att stoppa huvudet i sanden när det gäller publikfrågor.

Har ohyggligt svårt att se reglerna vara hårdare för fotboll än för hockey och där fungerar ju märkligt nog samarbete fans / förening riktigt bra.

Återigen känns det som att hockeyn sitter på sina höga hästar och helt har tappat kontakten med verkligheten "under dem". ( Eller de personer som de uppfattar befinner sig "under dem". )

Det mest intressanta som nämns i inlägget från styrelsen är dock uppgiften att man tagit hjälp av Mats Jonsson. Det hade varit väldigt intressant att höra hans egna uppfattning om dessa problem och vad som kan göras för att lösa dem.

Fortsätter denna utveckling är vi snart tillbaka till Globen under senare delen av 90-talet och en sådan smäll tror jag inte hockeysektionen överlever.

Tyvärr känns detta som det yttersta beviset för att DIFs ledningen inte är de minsta intresserade av att ta i detta problem kombinerat med att de antagligen inte heller inser dess enorma betydelse både som enskild fråga och också på de bieffekter som den kan föra med sig både på kort och lång sikt.

Hade man verkligen velat få till en förbättring hade man sett till anställa någon form av SLO-tjänst kombinerat med att om inte göra sig av med Abbe så åtminstone begränsa ner densammes maktsituation rejält.

Sammanfattningsvis tyvärr återigen tomma ord och inga löften om vare sig förändringar eller förbättringar... JK-dagen kan onekligen bli en mycket intressant tillställning....
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:Jag undrar vad som krävs för att Abbe ska bort. Jag tror hela avgörande rollen ligger hos JK. Om inte dom sätter ner foten, så känns en lösning högst osannolik.

En total bojkott från JK, där man uppmanar alla på ståplats att vara tysta tills Abbe är borta. Något drastiskt kanske, men det hade nog inte krävts många matcher för att väcka styrelsefolket i så fall.
Det har jag sagt hela tiden och vidhåller att det förmodligen är det enda som kan ge en lösning.
Bild
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Det här kommer (i motsats till vad Jenny antagligen tror) driva på konflikten och stämningen kommer gå från dålig till otrevlig. Jag blir inte förvånad om, när denna situation eskalerar att grupper som gärna tar saken i egna händer helt plötsligt blandar sig i. Personer som detta inte rör alls! Otrevlig stämning har en tendens att locka vissa typer av människor.

Jag spår ett stökigt 2014 med läktarskandaler! Min spåkula visar också att DIF kommer skylla detta på missnöje med sportsliga prestationer.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Toffen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Toffen »

Otroligt tråkigt om JK-dagen kommer att präglas av en massa avgåramsor. Jag förstår att det är ett extra bra tillfälle p.g.a. extra mycket folk på läktarna och så, men låt inte dessa ramsor ta över denna speciella klackdag. Ägna 5-10 min åt detta, och sedan sjunger vi järnet och stöttar laget resten av matchen! Ingen har väl glömt förra årets jk-dag när vi sjöng fram laget till 6 mål i sista perioden. Gör ett statement, sedan visar vi hur sveriges bästa klack kan låta när vi är samlade.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Man är lagom trött på detta nu och sista matchen jag går på blir för mig jk dagen tills detta är löst. Det jag oroar mig för är att detta problem som finns lockar till sig de ``finare`` grabbarna och att dif hockey använder det som ett argument för att ha kvar abbe. För övrigt undrar man ju vems fickor abbe fyller för att få vara kvar inom hockeyn. Nu ska jag ta en öl och drömma om ett bra nytt år. Ps. Ca tio personer som går på alla dif fotbolls matcher här samt varit frekventa besökare i hovet har samma känslor som jag.ds
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
medu82
Inlägg: 702
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Som jag har sagt tidigare...
Protestbrev o lista(eller bara lista)
Som vi samlar i x antal x och sedan lämnar över till Jenny mfl?

(tex säsongare och hur många som INTE förnyar om dem INTE fixar det? )
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Toffen skrev:Otroligt tråkigt om JK-dagen kommer att präglas av en massa avgåramsor. Jag förstår att det är ett extra bra tillfälle p.g.a. extra mycket folk på läktarna och så, men låt inte dessa ramsor ta över denna speciella klackdag. Ägna 5-10 min åt detta, och sedan sjunger vi järnet och stöttar laget resten av matchen! Ingen har väl glömt förra årets jk-dag när vi sjöng fram laget till 6 mål i sista perioden. Gör ett statement, sedan visar vi hur sveriges bästa klack kan låta när vi är samlade.
Det var väl planen? Tror inte någon är intresserad av Avgå Abbe Babian i två timmar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ciirree »

Har läst tråden i evigheter för att få en överblick, fick också lite info av Jimmy.

Men vad jag verkligen inte förstår, det är hur denna Abbe ens VILL vara kvar. Om jag hade såhär många som hatade mig hade jag aldrig velat vara kvar på min anställning. Sen är det också som någon skrev här för några dagar sedan, även om planerna går att sparka Abbe så kan hon inte skriva det här i en tråd på ett Dif-forum, det måste ut offentligt. Så även om hon skriver fint och väldigt utförande så kan man, tror jag, inte dra för många slutsatser av det hon skrev sist.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Amadeus »

SirDIFalot skrev:En sak till. Jenny du skriver såhär...
Att säga att det skulle vara UCS fel är inte sant. Deras agerande har alltid legat med avsikt och ambition för att skapa en fantastisk stämning på Hovet eller Globen.
Bra. Om det är din åsikt, hur kan du då tillåta en person som Abbe Törsleff att få fortsätta arbeta med Djurgården Hockey? Han har ju på riktigt ringt hem till ultrasmedlemmars föräldrar för att säga att deras söner är dåliga förebilder samt påstått att de leder en grupp som utför brottsliga handlingar. För att sedan i möten med supportrarna suttit och förnekat att dessa samtal skulle ha ägt rum överhuvudtaget istället för att bemöta kritiken och ändra sitt beteende.
Det här är ju helt jävla vidrigt, om det här stämmer. Om DIF tidigare letat efter skäl att sparka Abbe så är ju detta ett skäl som heter duga. Att ringa hem till fansens föräldrar.....
Jag brukar inte lätt bli berörd, men det där tog jag jävligt illa vid mig.
Jag förstår verkligen UCS som kämpar emot detta.

Jenny, vad fan håller ni på med? Hur kan ni skydda en sån här grej?
Snart (om inte redan) har ni alla oss på sittplats emot er också.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar