Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

klaiso skrev:Fast vad ni verkat missa är att det dröjde över 10min innan någon klev upp och tystade ner. Att sjunga kan omöjligt vara så svårt som ni får det till
Det är inte bara det diskussionen handlar om...
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Har Abbe avgått ännu?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

MartinDIF51 skrev:Orkar inte ens reagera på det här med nu, rycker bara på axlarna och konstaterar att situationen är likadan idag med. Att det sedan sattes på "Åh en sådan härlig dag" i 200 decibel när det skanderades AVGÅ ABBE'r rätt lustigt då det förtydligar hela situationen ännu mer.
Vill inte lägga mig i eller så, men den spelas alltid högt efter vinst. Så behöver ju nödvändigtvis inte vara för att tysta ned?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

seppuko skrev:
MartinDIF51 skrev:Orkar inte ens reagera på det här med nu, rycker bara på axlarna och konstaterar att situationen är likadan idag med. Att det sedan sattes på "Åh en sådan härlig dag" i 200 decibel när det skanderades AVGÅ ABBE'r rätt lustigt då det förtydligar hela situationen ännu mer.
Vill inte lägga mig i eller så, men den spelas alltid högt efter vinst. Så behöver ju nödvändigtvis inte vara för att tysta ned?
I sig har du rätt men den sattes igång i hösta volym möjlig i det läget AVGÅ ABBE fick mest fart ...
Viktigt dock för den här tråden är att folk inte hakar upp sig för mycket på detaljer.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rojk »

MartinDIF51 skrev: Viktigt dock för den här tråden är att folk inte hakar upp sig för mycket på detaljer.
Utan istället låta osanningar få flöda fritt och skapa hönor av fjädrar? Det är just detaljerna som kan snabbt få fäste och sprida sig som en löpeld.

Detta säger jag utan att ta parti i om musiken var högre än vanligt eller inte. Var redan utanför Hovet när den spelades.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

MartinDIF51 skrev:
seppuko skrev:
MartinDIF51 skrev:Orkar inte ens reagera på det här med nu, rycker bara på axlarna och konstaterar att situationen är likadan idag med. Att det sedan sattes på "Åh en sådan härlig dag" i 200 decibel när det skanderades AVGÅ ABBE'r rätt lustigt då det förtydligar hela situationen ännu mer.
Vill inte lägga mig i eller så, men den spelas alltid högt efter vinst. Så behöver ju nödvändigtvis inte vara för att tysta ned?
I sig har du rätt men den sattes igång i hösta volym möjlig i det läget AVGÅ ABBE fick mest fart ...
Viktigt dock för den här tråden är att folk inte hakar upp sig för mycket på detaljer.
Lite därför jag sa att jag inte vill lägga mig i. Men du har fel, detaljer är skitviktigt i dessa sammanhang. Jag lyfte bara en (1) punkt från ditt inlägg där jag tror att du uppfattat fel i meningen av vilket syfte låten spelades. Bara det, inget mer.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Rojk skrev:
MartinDIF51 skrev: Viktigt dock för den här tråden är att folk inte hakar upp sig för mycket på detaljer.
Utan istället låta osanningar få flöda fritt och skapa hönor av fjädrar? Det är just detaljerna som kan snabbt få fäste och sprida sig som en löpeld.

Detta säger jag utan att ta parti i om musiken var högre än vanligt eller inte. Var redan utanför Hovet när den spelades.
Den här tråden har hakat upp sig så jäkla många gånger över små detaljer som sedan gåtts igenom över 20 sidor innan man kunnat röra sig framåt i diskussionen, för att sedan haka upp sig igen.
"Blev verkligen UCS trakasserade vid derbyt? Hade Abbe befog för sitt arbete? På vilket sätt är klacken sämre nu? DIF bryr sig visst som sina aktiva supportrar! Våra hockeykrigare behöver allt stöd de kan få" osv. är saker som tagits upp. Nu är det huruvida Tim och Ludde klev ner i början av 3e eller efter 10 min ... hahahaså onödiga saker att tjafsa om då det i slutändan handlar om okunskap på ena sidan. Ingen här inne på forumet har trovärdighet eller status, sittplats personer, nykomlingar och seniorer kritiserar och ifrågasätter oss aktiva som varit delaktiga i arbetet kring supporterfrågan samt de av oss som känner de från UCS (då just den frågan är väldigt belyst för tillfället).

Efter 20-30 sidor med diskussionen kring små detaljer förs det hela vidare i ca. 1-2 sidor innan en ny kille poppar upp, han har inte läst på forumet och har ingen erfarenhet eller kunskap själv utan bara lärt sig att ifrågasätta,och det hela måste börja om igen.

Säger inte det är fel att fråga eller att inte veta, men har sagt i år nu vad jag ansett och vetat kring situationen och inte förns NU vissa lyssnar och fattar pga EN tweet när det finns blogg inlägg på JK, bilder, videoklipp och hundratals personer som vittnar om det jag och andra här sagt. Det här forumet blir allt mer värdelöst då Svenskafansforum och 11433 två klart mer belysta forum där det går att diskutera med folk som inte måste bli informerade om saker som var nyheter för 3 år sedan.


Med andra ord börjar jag bli rätt trött på att den här tråden hela tiden hakar upp sig!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

^Avgå tråden!
Är det det du menar?
Kliv ner från dina höga hästar och gläds åt att frågorna engagerar många! Acceptera att några nya strömmar till, några är skeptiska och några behöver tid och bra argument för att förstå. Om du vill snacka bara med de som redan är övertygade kan du hålla dig till de forum du nämnde. Men om frågorna skall få spridning måste de som vet mer ha tålamod med de som inte vet lika mycket.
Låt inte din frustration över DIFs senfärdighet att göra något åt läget gå ut över dina forumkamrater!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:^Avgå tråden!
Är det det du menar?
Kliv ner från dina höga hästar och gläds åt att frågorna engagerar många! Acceptera att några nya strömmar till, några är skeptiska och några behöver tid och bra argument för att förstå. Om du vill snacka bara med de som redan är övertygade kan du hålla dig till de forum du nämnde. Men om frågorna skall få spridning måste de som vet mer ha tålamod med de som inte vet lika mycket.
Låt inte din frustration över DIFs senfärdighet att göra något åt läget gå ut över dina forumkamrater!
Jag har inget gjort något mot någon på det här forumet, men istället för att lyssna är det många oinsatta och nya som kritiserar och säger emot, vilket är nu efter 3år OTROLIGT tröttsamt.
Tar ditt råd och lägger av med det här forumet, är riktigt trött på all upprepning och det konstanta barnsittandet som uppstår. Får lite mer sinnesro då .....

Hejsvejs, vi se ses ej nå mer.

*AVGÅR*
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Att ge upp bara för att inte alla fattar på en gång är indirekt en bekräftelse på att frågan är komplicerad, vilket är ett belägg för det DIF-ledningen hävdar. Så kom tillbaka och kämpa tillsammans med eller mot oss andra trögskallar om du är säker på att du har rätt!
Senast redigerad av minalman den 2013-12-18 07:51:00, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Vi inleder medlemskampanj för DIF: http://www.jarnkaminerna.se/2013/12/18/ ... if-hockey/
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Challen »

Viktory skrev:Vi inleder medlemskampanj för DIF: http://www.jarnkaminerna.se/2013/12/18/ ... if-hockey/
Jag kan tänka mig att bli medlem när abbe fått sparken. Vill inte att mina pengar går till vakter som ska trakassera supportrar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Challen skrev:
Viktory skrev:Vi inleder medlemskampanj för DIF: http://www.jarnkaminerna.se/2013/12/18/ ... if-hockey/
Jag kan tänka mig att bli medlem när abbe fått sparken. Vill inte att mina pengar går till vakter som ska trakassera supportrar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samma här. Det, eller ett tydligt förklarande om vad man gör för att se till att UCS ska känna sig hemma på hovet.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:Att ge upp bara för att inte alla fattar på en gång är indirekt en bekräftelse på att frågan är komplicerad, vilket är ett belägg för det DIF-ledningen hävdar. Så kom tillbaka och kämpa tillsammans med eller mot oss andra trögskallar om du är säker på att du har rätt!
Handlar inte om att någon individ inte vet eljanuaristår. Efter 3år tröttnae man helt enkelt på att försöka informera då det ses som ett försök till att övertyga. Mycket mer givande att diskutera med andra som är inne på samma spår (inte nödvändigtvis med samma åsikt). Avgår framöver tills annat, syns på Hovet i framtiden och Mora den 3e jan!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

Viktory skrev:Vi inleder medlemskampanj för DIF: http://www.jarnkaminerna.se/2013/12/18/ ... if-hockey/
Fantastiskt bra initiativ!

Hatten av för JK.

Initiativet är bra därför att DIF behöver allt stöd föreningen kan få. Alla Djurgårdare måste sluta upp kring skölden och bidra om vi inte skall gå en än värre framtid tillmötes - det är faktiskt det som står på spel - vår sportsliga och ekonomiska framtid. Otroligt moget och ansvarsfullt av JK (och dessutom det självklara valet för en supporterförening) att stötta DIF på detta sätt.

Initiativet är också bra därför att det behövs ett större och mer aktivt engagemang i föreningen från alla supportrar. Det är medlemmarna som beslutar om styrelsen sammansättning och som ytterst också beslutar om alla viktiga frågor i föreningen. Ska vi kunna påverka måste vi vara medlemmar. Det är också en självklarhet att vi måste engagera oss om vi tror på 51% regeln.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar