Malmö Redhawks - Djurgårdens IF, 17/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Mankan givetvis vända på det hit och dit: visst, Mif har inget att spela för tabellmässigt och kan "slappna av", men glöm inte att det också kan betyda viss likgiltighet i närkamper osv. Samtidigt har man rätt mycket nytt folk som måste svetsas samman inför kvalserien, och detta lär ta lite tid. Visst var det surt (även för oss) med Moras seger i slutsekunderna sedan, dock hade Mora där 2-0 och matchen i sin hand innan man slappnade av helt och lät Mif komma tillbaka. Senast i Malmö stod Dif för en stabil insats och man är klasser bättre nu, det här ska man klara av. Poäng är poäng men jag skulle iaf från den här positionen bli grymt besviken om vi inte vinner.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Från svenskafans.com:

"Tips
Tror på en islossning, Djurgården har en viss tendens att blanda kanoninsatser och plattmatcher när man möter Malmö. Jag tror Djurgården är på ett rätt snällt humör och hemmalaget kommer utnyttja detta till fullo. 5-2 står det på tavlan när 60 minuter spelats."

Hö hö hö hö. Ångorna från all koskit leder uppenbarligen till hallucinationer...

Inte för att vilja såga Mifs kämpavilja, men för mig skulle annat än seger inte kunna skyllas på annat än rejält oflyt eller ointresse / nonchalans från Dif, och det vill jag fan inte se.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aftonbladet tippar 4-2 sger till DIF
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

hardrocker35 skrev:Aftonbladet tippar 4-2 sger till DIF
Hm hm hm, hade varit bättre med en "riktig" tidning, men känns väl rimligt....får se hur matchen artar sig, sist hade vi ju ledning efter 19 sek. Men jag vill fan ha 3p i kväll.
Gäst

Inlägg av Gäst »

3 Poäng är det enda som är viktigt just nu..Sen om dom vinner med 1-0 spelar ingen som helst roll
Användarvisningsbild
Jordan
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-01-26
Ort: Hufvudstaden
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Tror det blir nära torsk i den här matchen. Tippar 1-3 vinst.

Målskyttar:
Jiri, 1
Bengan, 1
Linkan, 1

Tillsammans mot slutspel!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n


Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jag har en dålig magkänsla inför denna match. Det känns precis som det brukar göra inför förluster i min kropp, så tyvärr ikväll tror jag det blir torsk.


Malmö Redhawks-Djurgårdens IF 4-1

Dragan
Sjunger avgå Johnny...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Malmö Redhawks - Djurgårdens IF
Läget i laget:
Malmö kommer till eftermiddagens match med samma trupp som senast. Johan Norgren, Carl Söderberg och Jyrki Välivaara saknas. Om Markus Korhonen eller Levante Szuper vaktar kassen är inte känt.

Djurgården mönstrar exakt samma lag i eftermiddag som i segerfajten mot Timrå senast. Teemu Lassila fortsätter alltså i målet.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Tror också att det blir tufft.

Inlägg av rikkard »

I de två senaste matcherna har vi haft marginalerna lite på vår sida. Sånt brukar jämna ut sig. Tror tyvärr Malmö vinner ikväll. De har bytt ut halva laget och ser betydligt starkare ut nu. Vi har dessutom haft en tendens i år att förlora matcherna efter att vi tagit oss upp över strecket.

Blir det vinst ikväll, så ser det däremot riktigt bra ut. Hoppas att de kämpar och sliter och att puckarna trillar in.
Gäst

Re: Tror också att det blir tufft.

Inlägg av Gäst »

rikkard skrev:I de två senaste matcherna har vi haft marginalerna lite på vår sida. Sånt brukar jämna ut sig. Tror tyvärr Malmö vinner ikväll. De har bytt ut halva laget och ser betydligt starkare ut nu. Vi har dessutom haft en tendens i år att förlora matcherna efter att vi tagit oss upp över strecket.

Blir det vinst ikväll, så ser det däremot riktigt bra ut. Hoppas att de kämpar och sliter och att puckarna trillar in.

Bytt ut halva laget betyder ju att dom inte är samspelta än
Tror på seger
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Sitte man framför radion igen, kom igen nu DIF....
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Caveman skrev:Sitte man framför radion igen, kom igen nu DIF....
Kan dom vara mera negativa mot Djurgården...som vanligt :?
Känns som om vi kommer loosa denna matchen tycker jag me..Hoppas grabbarna kämpar och att de lossnar för Linkan denna matchen...
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Re: Tror också att det blir tufft.

Inlägg av Strömberg=power »

Djurgården spelar med en ganska jämn nivå hela tiden genom matcherna. Synd att de inte kunde ta vara på gratischansen som blev efter 13 sekunder. :wink:

Tror på en vinst, men jämnt blir det..
Senast redigerad av Strömberg=power den 2007-02-17 15:10:06, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Gäst

Inlägg av Gäst »

Frölunda-Linköping 1-0
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Äppelmos skrev:
Caveman skrev:Sitte man framför radion igen, kom igen nu DIF....
Kan dom vara mera negativa mot Djurgården...som vanligt :?
Känns som om vi kommer loosa denna matchen tycker jag me..Hoppas grabbarna kämpar och att de lossnar för Linkan denna matchen...
Något har dom emot DIF, hoppas att dom får sätta det i sina gröthalsar..
Skriv svar