Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Vi ledde med 5-1, spelade bättre än på typ..år?
Stämningen var i nivå med Huddinge - Haninge.

Inse att det inte har med spelet på isen att göra.
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Högdalen »

FFFHTB skrev:Eller så samlas alla som vill sjunga längst ner? Man kanske inte ser matchen lika bra men stämningen kommer förhoppningsvis bli bättre.
Tycker snarare det är bättre att alla som vill sjunga står högst upp. Varför? Jo, för att ljudet trycker ner på de framför och det kanske får fler att haka på då. Står man längst ner så går inte ljudet upp till de där uppe som kanske står tysta. Som bekant så sjunger inte många om det inte är andra som sjunger högre. Svårt att få mina tankar i skrift men du hajjar nog hur jag tänker?
FFFHTB
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-06-27
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av FFFHTB »

Högdalen skrev:
FFFHTB skrev:Eller så samlas alla som vill sjunga längst ner? Man kanske inte ser matchen lika bra men stämningen kommer förhoppningsvis bli bättre.
Tycker snarare det är bättre att alla som vill sjunga står högst upp. Varför? Jo, för att ljudet trycker ner på de framför och det kanske får fler att haka på då. Står man längst ner så går inte ljudet upp till de där uppe som kanske står tysta. Som bekant så sjunger inte många om det inte är andra som sjunger högre. Svårt att få mina tankar i skrift men du hajjar nog hur jag tänker?
Förstår precis vad du menar och det är självklart optimalt men platserna högst upp och i mitten blir oftast upptagna av fågelholkar. Platserna längst ner finns liksom alltid kvar och därför tycker jag vi bildar en större kärna där.
Senast redigerad av FFFHTB den 2013-12-08 22:06:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vi ledde med 5-1, spelade bättre än på typ..år?
Stämningen var i nivå med Huddinge - Haninge.

Inse att det inte har med spelet på isen att göra.
Jag vet.
Jag tror jag får rätt om vi spelar bra en längre tid. När vi spelar om en SHL-plats i vår kommer kärleken till DIF väga tyngre än minnena av tidigare urusel behandling från säkerhetsfolk och difstyre. Men vad vet en idiot som jag?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Challen »

minalman skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Fan vad jag är trött på gnället. Vi spelar som ett nytt lag på isen och så ska det gnällas på stämningen. Gå med i en kör om ni absolut måste sjunga. På Hovet är det ishockeyn som går först.
Den här tråden har ingenting alls med spelet att göra, utan enbart om klacken och stämningen- Och de båda är hemskt värdelösa. Jag erkänner själv att min motivation på att sjunga har nästan dödats senaste året, tar gärna i och försöker ofta dra igång annan ramsa när en annan ramsa med alldeles för låg nivå dras igång. Men har inte det engagemanget i mig längre. Byter med största sannolikhet till långsidan de kommande matcherna.
Ja själv är jag en sådan "djävla idiot" så att jag tror att den långa frånvaron av bra spel på isen har större betydelse än Abbe-frågan om vi ska prioritera olika orsaker till att stämningen sakta men säkert dött ifrån oss. Därför hävdar jag som den "djävla idiot" jag är att med rätt stämning på isen (kämpatag, jävlaranamma, järnkaminstakter, självförtroende och segervilja) så smittar det av sig på läktarstämningen. Eftersom klacken slutat peppa spelarna så får spelarna peppa klacken. Om det nu vänder och vi tar trepoängare kommer stämningen tillbaka. Därför hör spelet hemma i den här tråden, för spelet påverkar stämningen.
Haha dina senaste inlägg är riktigt roliga! Bra humor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

minalman skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Fan vad jag är trött på gnället. Vi spelar som ett nytt lag på isen och så ska det gnällas på stämningen. Gå med i en kör om ni absolut måste sjunga. På Hovet är det ishockeyn som går först.
Den här tråden har ingenting alls med spelet att göra, utan enbart om klacken och stämningen- Och de båda är hemskt värdelösa. Jag erkänner själv att min motivation på att sjunga har nästan dödats senaste året, tar gärna i och försöker ofta dra igång annan ramsa när en annan ramsa med alldeles för låg nivå dras igång. Men har inte det engagemanget i mig längre. Byter med största sannolikhet till långsidan de kommande matcherna.
Ja själv är jag en sådan "djävla idiot" så att jag tror att den långa frånvaron av bra spel på isen har större betydelse än Abbe-frågan om vi ska prioritera olika orsaker till att stämningen sakta men säkert dött ifrån oss. Därför hävdar jag som den "djävla idiot" jag är att med rätt stämning på isen (kämpatag, jävlaranamma, järnkaminstakter, självförtroende och segervilja) så smittar det av sig på läktarstämningen. Eftersom klacken slutat peppa spelarna så får spelarna peppa klacken. Om det nu vänder och vi tar trepoängare kommer stämningen tillbaka. Därför hör spelet hemma i den här tråden, för spelet påverkar stämningen.
Haha lägg dig.
DIF!
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

minalman skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Fan vad jag är trött på gnället. Vi spelar som ett nytt lag på isen och så ska det gnällas på stämningen. Gå med i en kör om ni absolut måste sjunga. På Hovet är det ishockeyn som går först.
Den här tråden har ingenting alls med spelet att göra, utan enbart om klacken och stämningen- Och de båda är hemskt värdelösa. Jag erkänner själv att min motivation på att sjunga har nästan dödats senaste året, tar gärna i och försöker ofta dra igång annan ramsa när en annan ramsa med alldeles för låg nivå dras igång. Men har inte det engagemanget i mig längre. Byter med största sannolikhet till långsidan de kommande matcherna.
Ja själv är jag en sådan "djävla idiot" så att jag tror att den långa frånvaron av bra spel på isen har större betydelse än Abbe-frågan om vi ska prioritera olika orsaker till att stämningen sakta men säkert dött ifrån oss. Därför hävdar jag som den "djävla idiot" jag är att med rätt stämning på isen (kämpatag, jävlaranamma, järnkaminstakter, självförtroende och segervilja) så smittar det av sig på läktarstämningen. Eftersom klacken slutat peppa spelarna så får spelarna peppa klacken. Om det nu vänder och vi tar trepoängare kommer stämningen tillbaka. Därför hör spelet hemma i den här tråden, för spelet påverkar stämningen.
Det är tack vare liknande tankegångar stämningen ser ut som den gör.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Fan vad jag är trött på gnället. Vi spelar som ett nytt lag på isen och så ska det gnällas på stämningen. Gå med i en kör om ni absolut måste sjunga. På Hovet är det ishockeyn som går först.
Den här tråden har ingenting alls med spelet att göra, utan enbart om klacken och stämningen- Och de båda är hemskt värdelösa. Jag erkänner själv att min motivation på att sjunga har nästan dödats senaste året, tar gärna i och försöker ofta dra igång annan ramsa när en annan ramsa med alldeles för låg nivå dras igång. Men har inte det engagemanget i mig längre. Byter med största sannolikhet till långsidan de kommande matcherna.
Ja själv är jag en sådan "djävla idiot" så att jag tror att den långa frånvaron av bra spel på isen har större betydelse än Abbe-frågan om vi ska prioritera olika orsaker till att stämningen sakta men säkert dött ifrån oss. Därför hävdar jag som den "djävla idiot" jag är att med rätt stämning på isen (kämpatag, jävlaranamma, järnkaminstakter, självförtroende och segervilja) så smittar det av sig på läktarstämningen. Eftersom klacken slutat peppa spelarna så får spelarna peppa klacken. Om det nu vänder och vi tar trepoängare kommer stämningen tillbaka. Därför hör spelet hemma i den här tråden, för spelet påverkar stämningen.
Jag har inte kallat dig någonting så sluta leka offer här!

Din inställning och dina antagaden är så sjukt fel att det nästan är tragiskt. Du har, tyvärr, helt fel. Vi har bevisat förut att vi är bra i motgång med, och även att om DIF påverkar för mycket att vi är sämst i stor medgång med.

Spelet och resultat hör inte hemma i den här tråden, sådana saker i ämnet drar ner nivån rejält på vart fokuset borde ligga i diskussionen.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

minalman skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vi ledde med 5-1, spelade bättre än på typ..år?
Stämningen var i nivå med Huddinge - Haninge.

Inse att det inte har med spelet på isen att göra.
Jag vet.
Jag tror jag får rätt om vi spelar bra en längre tid. När vi spelar om en SHL-plats i vår kommer kärleken till DIF väga tyngre än minnena av tidigare urusel behandling från säkerhetsfolk och difstyre. Men vad vet en idiot som jag?
Men vad är det du inte förstår? Ett bra spel på isen kommer bara dra åt sig fler marginalare, som knappast kommer höja stämningen på samma sätt som de aktiva skulle göra om dom kom tillbaka. Du är verkligen helt ute och cyklar.
2000-2005 när vi var bra sportsliga fanns det inget på matcherna som ens kan kallas för stämning. Det var cheerleaders, musik i avbrotten, slipsnissar och en klack på 100 pers ungefär.
Detta trots att vi vann 2 guld under dessa år.

2008/2009, när vi höll på att hamna i kvalserien var vi överlägset den bästa hockeypubliken i Sverige trots att det gick uselt sportsligt. Det levde kvar till säsongen efter när vi gick till final, men sen började allting gå utför när difhockey började motarbeta t.ex tifogruppen och andra aktiva.

Så nej, spelet har i grund och botten inget att göra med hur stämningen är.
Vi hade haft grymt drag på matcherna även i hockeyallsvenskan om difhockey agerat likadant i publikfrågor som 08/09 t.ex.
Vakna upp för fan.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Ska bli spännande att se vad som sägs imorgon. Hoppas det börjar röra på sig.
Värsta tänkbara scenario är att DIF Hockey bestämt tar avstånd från allt som handlar om att byta ut Abbe, "..men vi är villiga att kompromissa på andra punkter". Rädslan för det håller mig vaken om nätterna!

Jag är försiktigt optimistisk, Jenny vill ju helt klart få till ett möte och hon kan väl inte komma dit med tanken att ge DJ Yes mindre utrymme som enda eftergift.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Fan vad jag är trött på gnället. Vi spelar som ett nytt lag på isen och så ska det gnällas på stämningen. Gå med i en kör om ni absolut måste sjunga. På Hovet är det ishockeyn som går först.
Den här tråden har ingenting alls med spelet att göra, utan enbart om klacken och stämningen- Och de båda är hemskt värdelösa. Jag erkänner själv att min motivation på att sjunga har nästan dödats senaste året, tar gärna i och försöker ofta dra igång annan ramsa när en annan ramsa med alldeles för låg nivå dras igång. Men har inte det engagemanget i mig längre. Byter med största sannolikhet till långsidan de kommande matcherna.
Ja själv är jag en sådan "djävla idiot" så att jag tror att den långa frånvaron av bra spel på isen har större betydelse än Abbe-frågan om vi ska prioritera olika orsaker till att stämningen sakta men säkert dött ifrån oss. Därför hävdar jag som den "djävla idiot" jag är att med rätt stämning på isen (kämpatag, jävlaranamma, järnkaminstakter, självförtroende och segervilja) så smittar det av sig på läktarstämningen. Eftersom klacken slutat peppa spelarna så får spelarna peppa klacken. Om det nu vänder och vi tar trepoängare kommer stämningen tillbaka. Därför hör spelet hemma i den här tråden, för spelet påverkar stämningen.
Jag har inte kallat dig någonting så sluta leka offer här!

Din inställning och dina antagaden är så sjukt fel att det nästan är tragiskt. Du har, tyvärr, helt fel. Vi har bevisat förut att vi är bra i motgång med, och även att om DIF påverkar för mycket att vi är sämst i stor medgång med.

Spelet och resultat hör inte hemma i den här tråden, sådana saker i ämnet drar ner nivån rejält på vart fokuset borde ligga i diskussionen.
Jag tycker inte den här diskussionen leder någon vart och jag tycker inte att ni andra, som bestämmer i tråden, tycker som jag vill att ni ska.
Ni fattar inte vad jag menar så nu bojkottar jag den här tråden.
Stämningen i tråden kommer bli mycket bättre nu när alla som skriver tycker lika.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:
MartinDIF51 skrev:
Jag har inte kallat dig någonting så sluta leka offer här!

Din inställning och dina antagaden är så sjukt fel att det nästan är tragiskt. Du har, tyvärr, helt fel. Vi har bevisat förut att vi är bra i motgång med, och även att om DIF påverkar för mycket att vi är sämst i stor medgång med.

Spelet och resultat hör inte hemma i den här tråden, sådana saker i ämnet drar ner nivån rejält på vart fokuset borde ligga i diskussionen.
Jag tycker inte den här diskussionen leder någon vart och jag tycker inte att ni andra, som bestämmer i tråden, tycker som jag vill att ni ska.
Ni fattar inte vad jag menar så nu bojkottar jag den här tråden.
Stämningen i tråden kommer bli mycket bättre nu när alla som skriver tycker lika.
Tråden har tagit stora kliv, genom personer som Andy och sm910 så har nivån höjts rejält och legitima motargument har tagits fram. Ingen bestämmer i den här tråden ... men att en majoritet absolut inte håller med dig handlar ingenting om vem som bestämmer. Det du skriver är saker som har skrivits många gånger under en längre tid men blivit emot sagt, vissa går vidare i diskussionen medans andra hakar upp sig.

Jag förstår precis vad du menar och du är helt ute och cyklar i vad du menar. Det handlar inte om att man inte får tycka annorlunda, men när man har fel så får man mothugg ... så enkelt är det. Att du sedan gnäller över vad någon annan skrev om dig eller att folk inte förstår dig är ju löjligt. Omformulera dig om du anser dig vara oförstådd eller börja se över de argument vi andra (MAJORITETEN) tar fram.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

minalman skrev:Någonting i den här stilen, kanske

§ 16 i stadgarna:
Motioner till årsmötet kan väckas av enskild medlem. Motion skall vara styrelsen tillhanda senast tre veckor före årsmötet och vara skriftlig. Styrelsen skall avge yttrande över inkommen motion. Motioner rörande val till föreningens förtroendeuppdrag skall lämnas in senast två veckor före årsmötet till valberedningen.


Motion till Djurgårdens IF Ishockeyförenings årsmöte, sommaren 2013
Av väl kända och ofta diskuterade orsaker, som inte redovisas här, föreligger det för närvarande en schism som medfört att föreningens supporterorganisationer valt att inte aktivt bidra till stämningen på våra hemmamatcher på Hovet.
Med denna motion vill vi/jag uppdra åt styrelsen att åstadkomma en förändring av situationen inför säsongen 2013/2014.
Jag/Vi föreslår att:
Djurgårdens IF Ishockeyförenings styrelse skall inför seriestarten hösten 2013 ta initiativ till att en nystart sker i förhållandet till lagets supporterorganisationer. Föreligger svårigheter att kunna tala med alla supporterorganisationer är det först och främst med Järnkaminerna man skall arbeta. Målsättningen är att etablera en bra stämning på våra läktare där även medlemmar i våra supporterorganisationer skall känna sig välkomna och uppskattade.
Jag/Vi föreslår att:
Djurgårdens IF Ishockeyförenings styrelse i ett öppet brev till alla föreningens medlemmar, senast en vecka innan seriestart hösten 2013, redogör för hur arbetet med en nystart i förhållandet till lagets supporterorganisationer har förlöpt och var man inför seriestarten står någonstans i arbetet med att etablera en bra stämning på våra läktare för att även medlemmar i våra supporterorganisationer skall känna sig välkomna och uppskattade.
Detta skrev jag för snart ett år sedan. Så det är klart jag tröttnat på allt snack och bristen på verkstad från alla inblandade.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:
minalman skrev:Någonting i den här stilen, kanske

§ 16 i stadgarna:
Motioner till årsmötet kan väckas av enskild medlem. Motion skall vara styrelsen tillhanda senast tre veckor före årsmötet och vara skriftlig. Styrelsen skall avge yttrande över inkommen motion. Motioner rörande val till föreningens förtroendeuppdrag skall lämnas in senast två veckor före årsmötet till valberedningen.


Motion till Djurgårdens IF Ishockeyförenings årsmöte, sommaren 2013
Av väl kända och ofta diskuterade orsaker, som inte redovisas här, föreligger det för närvarande en schism som medfört att föreningens supporterorganisationer valt att inte aktivt bidra till stämningen på våra hemmamatcher på Hovet.
Med denna motion vill vi/jag uppdra åt styrelsen att åstadkomma en förändring av situationen inför säsongen 2013/2014.
Jag/Vi föreslår att:
Djurgårdens IF Ishockeyförenings styrelse skall inför seriestarten hösten 2013 ta initiativ till att en nystart sker i förhållandet till lagets supporterorganisationer. Föreligger svårigheter att kunna tala med alla supporterorganisationer är det först och främst med Järnkaminerna man skall arbeta. Målsättningen är att etablera en bra stämning på våra läktare där även medlemmar i våra supporterorganisationer skall känna sig välkomna och uppskattade.
Jag/Vi föreslår att:
Djurgårdens IF Ishockeyförenings styrelse i ett öppet brev till alla föreningens medlemmar, senast en vecka innan seriestart hösten 2013, redogör för hur arbetet med en nystart i förhållandet till lagets supporterorganisationer har förlöpt och var man inför seriestarten står någonstans i arbetet med att etablera en bra stämning på våra läktare för att även medlemmar i våra supporterorganisationer skall känna sig välkomna och uppskattade.
Detta skrev jag för snart ett år sedan. Så det är klart jag tröttnat på allt snack och bristen på verkstad från alla inblandade.
Vad tror du JK säger i sina möten med DIF? Hur tråkig Karlskoga är som bortmatch? DIF har gjort sitt val angående supportrar, stöttar BeRightBack och Djurgårdspolarna hellre än UCS, ST/Fabriken och JK!
En motion borde om något lämnas in angående Abbes avgång och DIFs officella ursäkt för deras konstiga agerande, beslut och uttalanden. Också att hela styrelsen ställer sig emot avskaffandet av 51% regeln.

Men även dessa saker har varit på tapeten många gånger senaste 3-4 åren med.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Minimalman vilken fisk du är. Först provocerar du lite för att få den reaktionen du vill ha sedan gnäller du över den. Till sist ältar du den. Förstår inte anledningen...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skriv svar