Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Byström skrev:
sensei skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Kan inte en jävla lösning fixas, SNÄLLA DIF HOCKEY.
Orkar inte mer, FAN..
Avd. "Gärna vinst, men först korrekta val av ramsor" 8)
I princip så, ja.
Vi har alla våra prioriteter. Personligen saknar jag yxhugg och känslor på isen, men det är kanske lite off topic i klacktråden.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Spelarna är lika lama som publiken just nu. Vad fan är det som är fel? Jag vill ha någon att skylla på men jag vet inte vem.
Avskaffa tre mot tre.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 20002001 »

AGERA DIF HOCKEY! Få tillbaka UCS för i helvete annars dör vi.

DIF Hockey gör mig så jävla besviken just nu... AGERA för i helvete!
AVGÅ ABBE!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev:Spelarna är lika lama som publiken just nu. Vad fan är det som är fel? Jag vill ha någon att skylla på men jag vet inte vem.
Abbe?
DIF!
DIF_Söderort
Inlägg: 55
Blev medlem: 2012-07-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Söderort »

DIF Hockey med kareel och Jenny i spetsen måste vara väldigt nöjda nu. Stämningen blir sämre och sämre för varje match.

Nu får fan ledningen skärpa till sig, få tillbaka UCS och dom andra aktiva supportrar.
Abbe har verkligen dödat allt som JK och andra grupper har byggt upp.
Ska det verkligen va så svårt att sparka abbe.
Karel måste avgå
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Klacken måste rycka upp sig, blir sämre och sämre. Vi på sittplats måste även vi rycka upp oss. Vi kan så mycket bättre. Vi gamla Blue Brigade sitter på nya platser och känner att både klack och sittplats gått ner sig tyvärr.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Bluebrigade08 skrev:Klacken måste rycka upp sig, blir sämre och sämre. Vi på sittplats måste även vi rycka upp oss. Vi kan så mycket bättre. Vi gamla Blue Brigade sitter på nya platser och känner att både klack och sittplats gått ner sig tyvärr.
Det är rätt enkelt, klacken kommer bara bli sämre ju längre tiden går utan att styrelsen agerar.
Losing all hope was freedom.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Bluebrigade08 skrev:Klacken måste rycka upp sig, blir sämre och sämre. Vi på sittplats måste även vi rycka upp oss. Vi kan så mycket bättre. Vi gamla Blue Brigade sitter på nya platser och känner att både klack och sittplats gått ner sig tyvärr.
Såklart. Men det är inte lika enkelt som att säga "dags att rycka upp oss".
FFFHTB
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-06-27
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av FFFHTB »

Många lägger alldeles för stor vikt på att några bojkottar är andledningen till att stämningen blivit usel. Jag tycker det är bortförklaringar utan stämningen har varit kass rätt länge nu.

Mentaliteten är för kass och folk tar inte sitt ansvar är två exempel vi måste bli bättre på. Nu har jag inte varit på de två senaste matcherna men om jag skulle starta den nya ramsan "heaven on Earth" kan jag inte tänka mig att ens mer än 3 % skulle kunna den och sånt tycker jag är ett problem som måste lösas.

Tills situationen med DIF-säkerhet har lösts måste vi på plats köra på som vanligt och inte sluta sjunga efter 30 sekunder. Hoppas bara att det sker fort.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Staten »

Jag tycker också UCS och fabriken borde kommer tillbaka, men, ska det vara så svårt att få igång ett bra drag? Det klagas jävligt mycket på att klacken och aktiv är dålig, men om alla som tycker stämningen är för jävlig organiserar sig och ställer sig ihop så har vi nåt att bygga på i alla fall.

En enkel sak man kan göra är att "spärra av" klacken till en mindre yta så alla blir mer samlade i serielunksmatcher.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Det är inte bara UCS och Fabriken som inte går längre. Det är många som vanligtvis skulle varit på matcherna och sjungit sig hesa men som inte gör det då de blivit behandlade och bemötta på ett otroligt illa vis, minst sagt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av BaronVonDif »

Träffar Abbe på Måndag i nåt supporterråd jag JK,BRB etc vart kallade till. Gå ihop er och maila mig eller JK ett brev på vad ni vill ha framfört så tar vi upp det,här löser vi ingenting,vi löser med all säkerhet inte nåt då heller men vi kan kanske få svar på några av era frågor och framföra er kritik.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

BaronVonDif skrev:Träffar Abbe på Måndag i nåt supporterråd jag JK,BRB etc vart kallade till. Gå ihop er och maila mig eller JK ett brev på vad ni vill ha framfört så tar vi upp det,här löser vi ingenting,vi löser med all säkerhet inte nåt då heller men vi kan kanske få svar på några av era frågor och framföra er kritik.
Be DIF och Abbe gå ut med ett riktigt förtydligande i vad som har hänt och vad man tänker göra i fortsättningen och vad man åstadkommit hittills. Det funkar inte att alla bara ska hoppas på att DIF gör något bra just nu.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Ta gärna upp frågan om Abbe kan tänka sig låta tex Mats Jonsson ta över säk jobbet på hockeyn för att sakta men säkert få tillbaka förtroendet igen.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Det är ganska enkelt, ställ ett ultimatum; Sålänge Abbe är kvar som säkerhetsansvarig kommer supporterkulturen sakta men säkert dö ut. Börja lyssna på oss supportrar som ni en gång i tiden gjorde. Det är helt sjukt att difhockey inte ser det här själva!
Losing all hope was freedom.
Skriv svar