Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Challen skrev:Man blir ju fan tokig. Vad fan sysslar Challe med?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han gör nu vad han borde ha gjort redan under sillyn, som jag ser det. Dvs värvar relevanta spelartyper som faktiskt kan göra en skillnad i denna gnetserie.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1854
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andspe »

sensei skrev:
Challen skrev:Man blir ju fan tokig. Vad fan sysslar Challe med?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han gör nu vad han borde ha gjort redan under sillyn, som jag ser det. Dvs värvar relevanta spelartyper som faktiskt kan göra en skillnad i denna gnetserie.
Precis.. Man får inte glömma att detta är HA och inte SHL.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av rikkard »

Återigen relativt ointressanta lån. Hur tänker Challe. In med spelskickliga spelare (i varje fall på allsvensk nivå) eller använd våra egna juniorer. Det känns som att vår spelide framöver bara handlar om att skjuta och gå på retur. Tror inte att det ä rätt medicin.

Signa Bellisimo, har visat att han levererat bra i allsvenskan tidigare. Vi behöver stabilitet bakåt.
Jan Holgersson
Inlägg: 8
Blev medlem: 2013-12-05

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jan Holgersson »

Hej djurgårdare!

Lite info om Bobbo och Robin:

Bobbo Petersson är en rörlig och spelskicklig allroundback. Han har haft lite svårt att ta en ordinarie plats när alla backar varit hela och friska, men har ändå spelat en hel del SHL i höst. På allsvensk nivå är han definitivt en förstärkning i alla lag och han bidrog till Örebros avancemang till SHL.

Robin Dahlström är en hårt arbetande, fysiskt spelande forward som retar gallfeber på motståndarna. Jobbar stenhårt över hela banan. Om har är igång ordentligt efter fotskada är han ett klipp för det allsvenska lag som önskar den spelartypen.

Jag kan inte Djurgården jättebra, men kan inte tänka mig annat än att dessa två förstärker laget en hel del om samspelet funkar med medspelarna.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Challen »

sensei skrev:
Challen skrev:Man blir ju fan tokig. Vad fan sysslar Challe med?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han gör nu vad han borde ha gjort redan under sillyn, som jag ser det. Dvs värvar relevanta spelartyper som faktiskt kan göra en skillnad i denna gnetserie.
Jag vet att du är jättekär i brunkarspelare. Jag är också för mer fysiskt spel och gillar när det smäller ordentligt och tackar inte nej till ett slagsmål då och då. MEN jag fattar inte hur många du vill ha in i laget? Räcker det inte med Hank, Ahlén och Nyberg? Ska vi tackla in pucken i mål? Vad ska Bobbo och Robin åstadkomma på 3-5 matcher?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Axel_K »

Har Bofors några finlirare? Vart ligger se i serien? Hur spelar de? Exakt.
Vi har finlirare som är bra, vi har nog många men nu ska vi ta in några riktiga grisar också!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Challen »

Axel_K skrev:Har Bofors några finlirare? Vart ligger se i serien? Hur spelar de? Exakt.
Vi har finlirare som är bra, vi har nog många men nu ska vi ta in några riktiga grisar också!
Du räknar alltså inte Pontus och Pathrik westerholm som finlirare? Sen har Bofors en målvakt som backarna är trygga med, tillskillnad från DIFs målvaktspar.
Allt kommer inte lösa sig för att man plockar in 746 powerforwards.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Bocas »

Härligt att det händer nåt! Allt är nästan bättre än det vi har. Kan inte bli sämre.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Bluebrigade08 »

Värva Daniel Bellissimo nu!!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kungen »

Jan Holgersson skrev:Hej djurgårdare!

Lite info om Bobbo och Robin:

Bobbo Petersson är en rörlig och spelskicklig allroundback. Han har haft lite svårt att ta en ordinarie plats när alla backar varit hela och friska, men har ändå spelat en hel del SHL i höst. På allsvensk nivå är han definitivt en förstärkning i alla lag och han bidrog till Örebros avancemang till SHL.

Robin Dahlström är en hårt arbetande, fysiskt spelande forward som retar gallfeber på motståndarna. Jobbar stenhårt över hela banan. Om har är igång ordentligt efter fotskada är han ett klipp för det allsvenska lag som önskar den spelartypen.

Jag kan inte Djurgården jättebra, men kan inte tänka mig annat än att dessa två förstärker laget en hel del om samspelet funkar med medspelarna.
Tack så mycket! Även om jag inte hoppar ur stolen av lycka så kanske det kan bli bra.

Förstår dock inte syftet, vad fan hjälper två inlånade spelare i 5 matcher? Sen då?
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Celes »

Kungen skrev:
Jan Holgersson skrev:Hej djurgårdare!

Lite info om Bobbo och Robin:

Bobbo Petersson är en rörlig och spelskicklig allroundback. Han har haft lite svårt att ta en ordinarie plats när alla backar varit hela och friska, men har ändå spelat en hel del SHL i höst. På allsvensk nivå är han definitivt en förstärkning i alla lag och han bidrog till Örebros avancemang till SHL.

Robin Dahlström är en hårt arbetande, fysiskt spelande forward som retar gallfeber på motståndarna. Jobbar stenhårt över hela banan. Om har är igång ordentligt efter fotskada är han ett klipp för det allsvenska lag som önskar den spelartypen.

Jag kan inte Djurgården jättebra, men kan inte tänka mig annat än att dessa två förstärker laget en hel del om samspelet funkar med medspelarna.
Tack så mycket! Även om jag inte hoppar ur stolen av lycka så kanske det kan bli bra.

Förstår dock inte syftet, vad fan hjälper två inlånade spelare i 5 matcher? Sen då?
Det är väl mest för att bredda truppen nu när Norell och Heinerö är skadade, Dessutom drar 2 junisar till VM snart? Får hoppas att dessa spelare kan bidra till vinst och ge oss en skjuts tillbaka till vinnande spåret.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Tycker Challe gör rätt! Han tar lite det som finns och lånar in. Ingen SHL klubb kommer ju släppa en välproducerade eller duktig spelare till HA. De spelare vi kan låna in är ju dem som inte får allt för mycket istid och behöver få spela. DIF sitter ju verkligen inte med en sån stark ekonomi att vi kan välja och vraka bland lirare. DIF gjorde ju likadant när vi lirade i ES, vi lånade ut juniorer och spelare till Mora exempelvis för att dem skulle få speltid, det är så det fungerar i svensk hockey.

Med det sagt känner jag självklart som många andra, visst fan vill man ha in en forward som kan ösa in 30-40 poäng, leda en kedja och avgöra matcher. Samt en stabil målvakt som kan stå på huvudet och göra idioträddningarna som allt för ofta har blivit skillnaden mellan x och vinst för oss.
Men problemet är att kvalitén på sådana spelare gör att dem kostar mer än vad jag tror DIF har råd med just nu. Sen kan man alltid chansa med spelare som har gått bra i ligor utomlands, men det är alltid en risk med det.

Jag är helt övertygad att Challe kommer värva någon spelare i Januari/februari om det finns en spelare som är värd pengarna.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Janos »

Mark på väg till Luleå.
Vi har kommit överens med Daniel Bellissimo att vi går skilda vägar från och med i dag. Vi hade ett tvåårskontrakt i botten, men Bellissimo har inte varit tillfreds med den istid han har fått, säger sportchefen Lars ”Osten” Bergström.

Enligt Sportbladets uppgifter är Djurgårdens förre målvakt Mark Owuya nu på väg in i klubben. 24-åringen lämnar därmed tiden som klubblös efter sejouren i NHL-klubben Toronto Maple Leafs farmarlag.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7967077.ab
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av MarcusDaze »

Jag tycker att Challe gör rätt i att låna in spelare när det inte finns ekonomi att värva allt vi fans "kräver". Ett lån på 5 matcher kan faktiskt ge en riktig injektion i laget. Det kan väcka våra spelare. Bättre att låna in och hoppas på en boost än att bara sitta still i båten.

Bra jobbat Challe!
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Tobbe350 »

Janos skrev:Mark på väg till Luleå.
Vi har kommit överens med Daniel Bellissimo att vi går skilda vägar från och med i dag. Vi hade ett tvåårskontrakt i botten, men Bellissimo har inte varit tillfreds med den istid han har fått, säger sportchefen Lars ”Osten” Bergström.

Enligt Sportbladets uppgifter är Djurgårdens förre målvakt Mark Owuya nu på väg in i klubben. 24-åringen lämnar därmed tiden som klubblös efter sejouren i NHL-klubben Toronto Maple Leafs farmarlag.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7967077.ab


Angående Owoya, enligt vissa på twitter (tas med en nypa salt) så hamnar han som sagt i Luleå dock så kommer han tydligen bli utlånad till Asplöven. Oklart hur mycket, men känns lite surt att han inte hamnade här istället.
7/4-2014
Låst