Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
aktivister
Inlägg: 3
Blev medlem: 2013-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av aktivister »

MartinDIF51 skrev:
Andy skrev:
Engagemanget i t.ex. BeRightBack, Djurgårdspolarna och Djurgårdshjälpen är alla destruktiva men fina gester.
MartinDIF51 >>> Men snälla Martin hur kan Djurgårdshjälpen vara destruktivt för DIF?

Vi har aldrig vart någon ambition att var någon suporterorganisation. Vårt enda syfte är att stötta klubben vi älskar från att falla ännu djupare ner i skiten genom att möjliggjöra förstärkningar av spelartruppen. Hur kan det vara destruktivt?

Kallade aldrig det för destruktivt, men skrev att sådana säger DIF att det dem gör är okej för vissa.
Jo, du kallade visst det för destruktivt. Det står ju i citatet där uppe.

Jag ska gå tillbaka till att följa debatten på avstånd för jag orkar inte med mer av det här.

Snacka om att sätta sig själva före Djurgården. Taktiken är alltså att svälta ut Djurgården genom att själva sluta stötta klubben och få alla andra att som fortfarande stöttar klubben att sluta med det genom att aktivt uppmana dem att sluta med deras stöd.

Och vad är det som händer om man vinner? Om DIF får en helt ny styrelse, om Abbe får sparken och om man går ut med en femton minuter lång förlåt mig-video där Karel och Jennie gråter ikapp, vad händer då? Jo, ingenting händer! Eftersom det tydligen tar sex-sju år innan ni kan förlåta det som hänt och börja stötta DIF igen.

Och sen så undrar ni varför folk på långsidan och aktiv sittplats och en hel del i klacken inte står bakom er bojkott?!?!?!?!?!?!

Ni får ju också tänka på att det är många av dom som går på hockey idag som gick på hockey även när det var dålig stämning på Globen. Deras hockeyintresse kom inte 2010 utan redan på 90talet och dom har ju följt DIF i massor av år. Varför tycker du att du är en så mycket viktigare supporter än dom?
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Lucky Luke »

aktivister skrev:
MartinDIF51 skrev:
Andy skrev:
Engagemanget i t.ex. BeRightBack, Djurgårdspolarna och Djurgårdshjälpen är alla destruktiva men fina gester.
MartinDIF51 >>> Men snälla Martin hur kan Djurgårdshjälpen vara destruktivt för DIF?

Vi har aldrig vart någon ambition att var någon suporterorganisation. Vårt enda syfte är att stötta klubben vi älskar från att falla ännu djupare ner i skiten genom att möjliggjöra förstärkningar av spelartruppen. Hur kan det vara destruktivt?

Kallade aldrig det för destruktivt, men skrev att sådana säger DIF att det dem gör är okej för vissa.
Jo, du kallade visst det för destruktivt. Det står ju i citatet där uppe.

Jag ska gå tillbaka till att följa debatten på avstånd för jag orkar inte med mer av det här.

Snacka om att sätta sig själva före Djurgården. Taktiken är alltså att svälta ut Djurgården genom att själva sluta stötta klubben och få alla andra att som fortfarande stöttar klubben att sluta med det genom att aktivt uppmana dem att sluta med deras stöd.

Och vad är det som händer om man vinner? Om DIF får en helt ny styrelse, om Abbe får sparken och om man går ut med en femton minuter lång förlåt mig-video där Karel och Jennie gråter ikapp, vad händer då? Jo, ingenting händer! Eftersom det tydligen tar sex-sju år innan ni kan förlåta det som hänt och börja stötta DIF igen.

Och sen så undrar ni varför folk på långsidan och aktiv sittplats och en hel del i klacken inte står bakom er bojkott?!?!?!?!?!?!

Ni får ju också tänka på att det är många av dom som går på hockey idag som gick på hockey även när det var dålig stämning på Globen. Deras hockeyintresse kom inte 2010 utan redan på 90talet och dom har ju följt DIF i massor av år. Varför tycker du att du är en så mycket viktigare supporter än dom?
För att inte tala om oss gamlingar som har följt DIF sedan slutet av 50 talet. Jag tycker faktiskt det är kränkande att kalla bl.a Djurgårdshjälpen för destruktivt. Är det även destruktivt att aktivt sponsra DIF? Skärpning grabben!! Du kränker oss som aktivt stöttar laget vi älskar på sätt som VI tycker är det bästa för laget. Jag skulle aldrig gå ut och beskylla JK, UCS eller ST/Fabriken för att vara destruktiva. Tvärtom!!
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

MartinDIF51 skrev: Jag har alltid varit väldigt tydlig med att jag förespråkar ett slut på passiviteten som äger rum just nu, jag hoppas JK gör något för att skaka liv i DIF så de gör något då bollen ligger hos dem.
Engagemanget i t.ex. BeRightBack, Djurgårdspolarna och Djurgårdshjälpen är alla destruktiva men fina gester. Alla tre göra bra grejer men säger till DIF att dem ändå gör något bra och att det kanske snarare är JK, UCS och ST/Fabriken som är gnälliga. Då vi är majoriteten av de aktiva och framförallt kärnan i klacken kommer vi aldrig ha en bra stämning så länge vi är splittrade och kärnan saknas. Även om ert engagemang är otroligt beundransvärt så har det bromsat ner DIF ännu mer till någon form av insikt (inte ert fel, men förstå vad jag menar).
Bör vi följaktligen svälta ut Djurgården, läktarmässigt såväl som ekonomiskt? (ekonomiskt, eftersom du inkluderade Djurgårdshjälpen i vad som skickar fel signaler till ledningen?) Är din förhoppning att om vi hamnar i en globen-era igen fast i division 1 eller kanske t.o.m 2, så kommer polletten falla ner hos nuvarande styrelse? Borde vårt läktarengagemang tills dess begränsas till endast olika former av protestaktioner? (Jag betvivlar nog dock att sådana aktioner skulle vara särskilt kraftfulla, när vi inte ens kan mustra upp särskilt mycket god stämning och stöd bland kvarvarande blir det nog ännu svårare att få till enade och kraftulla protester.)

Jag är fortfarande nyfiken på ett resonemang kring frågan: Om styrelsen är så urbota trögfattade att det ska krävas sådan läktarmässig, ekonomisk och sportslig misär för polletten att falla ner, hur kan vi som medlemmar ha förtroende för dem överhuvudtaget? Borde inte det rimliga i så fall vara att rösta fram andra på nästa årsmöte, och driva igenom tvingande motioner för att säkerhetsställa vår åsikt i de mer konkreta frågorna? Är styrelsen så trög, byter jag hellre ut dem än stångar huvudet i väggen med att försöka få dem att förstå.
(Att säga att sådana metoder prövats och varit fruktlöst är ju inte riktigt relevant här, så långt som till årsmötesbeslut har det ju inte tagits än)
aktivister skrev: Och vad är det som händer om man vinner? Om DIF får en helt ny styrelse, om Abbe får sparken och om man går ut med en femton minuter lång förlåt mig-video där Karel och Jennie gråter ikapp, vad händer då? Jo, ingenting händer! Eftersom det tydligen tar sex-sju år innan ni kan förlåta det som hänt och börja stötta DIF igen.
Om man vinner så har man skapat en miljö där supporterpassion tillåts byggas upp och utvecklas. Om den är död från vissa håll nu, vad är det för konstigt med att det skulle ta ett antal år att bygga upp den efteråt? Varken passion eller läktarkultur infinner sig knappast över en natt, och om den skulle göra det skulle den ärligt talat inte vara mycket värd. Läktarkultur är något gediget, byggt på hårt och idoget arbete där det genuina och lokala formas över lång tid - annars blir vi lika pinsamma som KHK igår.

Vidare så får man ju se det för vad det är. Flertalet aktiva säger sig inte ha någon lust att gå på hockey på grund av DIFs attityd och repression. Får man bort det så betyder ju inte det att lusten infinner sig direkt automatiskt, men vi har i alla fall en situation där det engagemang som verkar finnas bland övriga som idag tyvärr får en svartfotsstämpel från vissa kan få köra på fullt ut utan att folk runtomkring kan kalla dem just svartfötter/mongon/bönder.

Oavsett kommer inget gott från att utmåla de som idag bojkottar som gnällspikar, barnungar, narcissister eller egoister som en del tycks göra. Vi vet alla att så inte är fallet.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

^^ Jag har lite svårt att tolka din ståndpunkt. Det låter som att du mer sammanfattar/kommenterar det som redan skrivts. Kan du inte vara lite mer subjektiv i dina för övrigt utmärkta inlägg?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Fortsätter passiviteten från styrelsens sida råda, och sakta men säkert ta död på vår läktarkultur, kan ni räkna med att det förmodligen kommer ske "aktiviteter" på järnkaminernas dag. Det kan lika gärna bli säsongens roligaste match läktarmässigt iaf.
Losing all hope was freedom.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

aktivister skrev: Snacka om att sätta sig själva före Djurgården. Taktiken är alltså att svälta ut Djurgården genom att själva sluta stötta klubben och få alla andra att som fortfarande stöttar klubben att sluta med det genom att aktivt uppmana dem att sluta med deras stöd.

Och vad är det som händer om man vinner? Om DIF får en helt ny styrelse, om Abbe får sparken och om man går ut med en femton minuter lång förlåt mig-video där Karel och Jennie gråter ikapp, vad händer då? Jo, ingenting händer! Eftersom det tydligen tar sex-sju år innan ni kan förlåta det som hänt och börja stötta DIF igen.

Och sen så undrar ni varför folk på långsidan och aktiv sittplats och en hel del i klacken inte står bakom er bojkott?!?!?!?!?!?!
Såklart man inte gör, man vägrar ju inse hur situationen ser ut. Är du säker på att du läst tråden? Det handlar inte om att svälta DIF ekonomiskt, det enda man vill göra är att få DIF att inse att situationen gentemot aktiva supportrar idag och har under flera års tid varit fullständigt ohållbar, och därför väljer man att inte gå på matcher.

Är det ett konstigt beslut enligt dig att inte gå när man inte välkomnas till arenan på samma sätt som alla andra som är där av samma anledning, att stötta DIF? Det är ingen bojkott som de aktiva gör nu, det handlar ju om att de inte känner sig välkomna eller accepterade av DIF. Om man lägger ner så mycket tid och pengar på DIF vill man ju få hjälp av föreningen, inte bli motarbetad gång efter gång. Jag förstår inte alls varför du känner en sådan ilska mot de aktiva supportrar som inte går idag som även försöker få andra att förstå vad som egentligen sker, hur är det någonting negativt att det tas upp till diskussion?

Skulle en ny styrelse tillsättas skulle det förhoppningsvis innebära att supporterkulturen återigen ges en chans att växa inom hockeysektionen. Det är självklart inget som sker över en natt som sm910 skriver, men om man lyckas få tillbaka UCS(eller ett fåtal aktiva supportrar) till matcherna kan jag LOVA dig att vi kommer få ett enormt lyft läktarmässigt, även om det kanske dröjer något år. Vill man vara ledande inom läktarkultur är det ett MÅSTE att föra en aktiv dialog med sina supportrar och att man samarbetar, inte motarbetar.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Seriöst?
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Får man fråga vad som får dig att tro att UCS skulle börja gå på matcher om vi gick upp?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Stentuff skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Får man fråga vad som får dig att tro att UCS skulle börja gå på matcher om vi gick upp?
Det tror jag inte. Det kanske kommer nya.

Tror tyvärr ett stort problem i konflikten är att DIF inte förlorar så mycket på att tappa vissa supportrar i klacken. Man kanske har räknat på det och det visar sig att "Abbe", eller vad han nu heter egentligen, är flera hundratusen kronor billigare än sina konkurrenter medan UCS inte bidrar lika mycket ekonomiskt.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

pulverapa skrev:
Stentuff skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Får man fråga vad som får dig att tro att UCS skulle börja gå på matcher om vi gick upp?
Det tror jag inte. Det kanske kommer nya.

Tror tyvärr ett stort problem i konflikten är att DIF inte förlorar så mycket på att tappa vissa supportrar i klacken. Man kanske har räknat på det och det visar sig att "Abbe", eller vad han nu heter egentligen, är flera hundratusen kronor billigare än sina konkurrenter medan UCS inte bidrar lika mycket ekonomiskt.
Hoppas inte DIF har sådan mentalitet. Det kommer inte funka i längden.
Benzan
Inlägg: 11
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Benzan »

pulverapa skrev:
Stentuff skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Får man fråga vad som får dig att tro att UCS skulle börja gå på matcher om vi gick upp?
Det tror jag inte. Det kanske kommer nya.

Tror tyvärr ett stort problem i konflikten är att DIF inte förlorar så mycket på att tappa vissa supportrar i klacken. Man kanske har räknat på det och det visar sig att "Abbe", eller vad han nu heter egentligen, är flera hundratusen kronor billigare än sina konkurrenter medan UCS inte bidrar lika mycket ekonomiskt.
Abbe är dyr vad jag hört. Tex Aik har mycket billigare Säk än oss, Vet att dif även har fått förslag på billigare men sitter fast i sitt kontrakt med Abbe påstås det
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Benzan skrev:
pulverapa skrev:
Stentuff skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Får man fråga vad som får dig att tro att UCS skulle börja gå på matcher om vi gick upp?
Det tror jag inte. Det kanske kommer nya.

Tror tyvärr ett stort problem i konflikten är att DIF inte förlorar så mycket på att tappa vissa supportrar i klacken. Man kanske har räknat på det och det visar sig att "Abbe", eller vad han nu heter egentligen, är flera hundratusen kronor billigare än sina konkurrenter medan UCS inte bidrar lika mycket ekonomiskt.
Abbe är dyr vad jag hört. Tex Aik har mycket billigare Säk än oss, Vet att dif även har fått förslag på billigare men sitter fast i sitt kontrakt med Abbe påstås det
Må så vara. Vill helst ha det svart på vitt.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Benzan skrev:
pulverapa skrev:
Stentuff skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Får man fråga vad som får dig att tro att UCS skulle börja gå på matcher om vi gick upp?
Det tror jag inte. Det kanske kommer nya.

Tror tyvärr ett stort problem i konflikten är att DIF inte förlorar så mycket på att tappa vissa supportrar i klacken. Man kanske har räknat på det och det visar sig att "Abbe", eller vad han nu heter egentligen, är flera hundratusen kronor billigare än sina konkurrenter medan UCS inte bidrar lika mycket ekonomiskt.
Abbe är dyr vad jag hört. Tex Aik har mycket billigare Säk än oss, Vet att dif även har fått förslag på billigare men sitter fast i sitt kontrakt med Abbe påstås det
Från vem har du hört detta?
Benzan
Inlägg: 11
Blev medlem: 2012-07-03

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Benzan »

Stentuff skrev:
Benzan skrev:
pulverapa skrev:
Stentuff skrev:
pulverapa skrev:Det vore ju ytterst märkligt om tanken var att svälta ut DIF Hockey ekonomiskt eftersom de finansiella skadorna blir väldigt små.

Tyvärr känns det här lite som Israel-Palestina-konflikten, ett olösligt problem. Det verkar inte finnas någon annan lösning än att gå upp i SHL och låta den s.k. "bojkotten" dö ut.
Får man fråga vad som får dig att tro att UCS skulle börja gå på matcher om vi gick upp?
Det tror jag inte. Det kanske kommer nya.

Tror tyvärr ett stort problem i konflikten är att DIF inte förlorar så mycket på att tappa vissa supportrar i klacken. Man kanske har räknat på det och det visar sig att "Abbe", eller vad han nu heter egentligen, är flera hundratusen kronor billigare än sina konkurrenter medan UCS inte bidrar lika mycket ekonomiskt.
Abbe är dyr vad jag hört. Tex Aik har mycket billigare Säk än oss, Vet att dif även har fått förslag på billigare men sitter fast i sitt kontrakt med Abbe påstås det
Från vem har du hört detta?

Från dom som lagt offert på att ta över säkerheten
Skriv svar