Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

MartinDIF51 skrev:
sensei skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:Jag tycker inte att jag fått otrevliga svar. Tvärtom. Speciellt ditt senaste var bra och tydligt.
Visst kan jag verka vara oinsatt i och med att jag inte var mitt i skiten när säkerhetsarbetet sprack. Men ibland kan en som ser på saken utifrån tillföra något i en process.
Orsaken till att jag skriver här (trots att jag kanske inte har hela bilden) är att försöka få den som läser att tänka att det finns många sanningar och synpunkter i den här frågan. Det bästa vore för alla parter att inse att det som hänt går inte att ändra, men att det finns många starka viljor för att det inte skall hända igen. Att göra såna här frågor till personfrågor skapar bara låsningar, i stället för lösningar.
Om det nu finns en utsträckt hand från DIF hockey att vilja prata och en öppning från den andra sidan att närma sig ett samtal, så hoppas jag att det blir verklighet. Då ska man prata om vad som skall hända framåt och inte vad som hände förut tycker jag.
Det blir nog det sista jag skriver i den här tråden.
Fast DIF har pratat om det många gånger förut. Handlar om att de inte vill GÖRA något, tyvärr.
Finns det något tycker du, som kan fungera för dig som en bakgrund till att det var "hårdare tag" under senare derbyn från de som faktiskt är ytterst ansvariga för säkerheten på arenan?

Det stör mig lite att de som inte längre vill gå eller har intresse känner ett enormt behov av att berätta det för att påverka de som faktiskt har viljan att stötta kvar, här i forumet likväl som i poddar som publiceras på jk:s hemsida. Underligt, minst sagt.

Det är kul att gå på hovet trots att arenan håller låg vitrysk standard. Det är jävligt bra stämning och vakterna är svintrevliga. Det är min bestämda uppfattning, sen får ni kalla mig oinsatt hur mycket ni vill.
Utan de personerna som talar i podden (du har antagligen ingen som helst aning vilka dessa är människor är) hade vi aldrig haft en stämning att nämna utan varit kvar i Globen.
Bara för att det existerar kriminella på stan får varken polis eller ordningsvakter attackera vem som helst utan belägg! Samma borde gälla på matcher, men tack vare politiker, media och oinsatta ja-sägare så är inte fallet.

Vi som inte går på samma sätt längre har faktiskt (till skillnad från en del, långt ifrån alla) varit med under en längre tid och då också kämpat för att skapa hockeyns supporterkultur genom åren. Vi var med när saker och ting var skit, och vi var dem som slet som djur för att skapa något bra. Det som är nu, hur DIF sköter frågan idag ... är skit. Rent ut sagt, det är värdelöst. Stämningen är läskigt dålig och nivån är endast pinsam. Klart matchvärdarna inte bryr sig om folk som nickar instämmande på hur läget är nu. När folk försökte kritisera DIF genom tifo eller banderoll så agerade DIF.säk mot sedda personer.

Har inte varit med om någon incident sedan majoriteten av de aktiva slutat gå, säger väl sig självt med?
Visst, men svara på frågan. Fundera på om det kan finnas något som kan vara en förmildrande eller förklarande omständighet varför vakter och polis var lite extra "på vakt" under trapp-derbyt. Glöm inte bort att till syvende och sist så är alla bara människor som försöker göra sitt jobb. Sen är det ju så att den måttligt begåvade polisen som beslutade om en ren trappa knappast har med det på sitt CV; han inser nog att det var ett överilat beslut.

Angående att bli utkastad, det är knappast något nytt med fenomenet "guilty by association". Jag tror att varenda jävel har drabbats av det faktiskt, oavsett hur (o)skyldig man är. Dessutom kan en given situation uppfattas helt olika av olika personer. Ja, några blev säkert felaktigt utkastade, men vem bestämmer det? Vem dikterar den yttersta sanningen? Vakten/polisen som kastade ut trodde ju givetvis att han gjorde rätt.

Det är ett återkommande tema i ditt sätt att kommunicera att kalla folk för okunniga och oinsatta. Jag råder dig att sluta med det om du vill få fram ditt budskap, vi är många som slutar läsa när pajkastningen börjar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Julderbyt var hur lugnt som helst förutom deras avvisningar och de personer de på måfå slängde ut, de kunde själva inte ge en anledning till det (finns klipp på ett sådant tillfälle på tuben). Derbyt efter var också hur lugnt som helst, utanför och inne på Globen. Derbyna som varit innan var helt utan incidenter ... närmsta incidenten var julderbyt säsongen innan! Men när kravallpoliser kliver ner i en trappa för att göra rent hus blir det inte så lugnt. INGENTING berättigade deras ökade våld, som fortfarande inträffar idag (nu lättast att se med fotbollen).
Så svaret till dig är nej, ingenting som hänt innan eller på derbydagen berättigade någon form av upptrappning av våldet från snutens sida. Avvisningarna på tifo killarna och random utkastning (efter lite "kul" innan) från DIF-säk tillsammans med civ.snutar var allt från något berättigat eller okej.

Vi går helt ur området just nu om vi ska gå in på incidenterna i sig (dem är många och har berättats otaligt antal gånger) istället för att fokusera på diskussionen om varför DIF är helt ute på fel väg som det är just nu och hur en aktion är vad som behövs. Jag är trött på passiviteten och hoppas på en enad Djurgårdsfamilj som gör gemensam sak och tvingar fram en förändring. Sker den via en namnlista, bojkott, läktarprotest eller tystnad skiter jag i ... alla låter perfekta för mig då den nuvarande situationen är ohållbar för vår läktare men för DIF själva.

Anledningen att jag n börjat bli mer irriterad är det återkommande konceptet av att ifrågasätta incidenter, huruvida Abbe ens gjort fel, om DIF "fakta" och att dem sak ha ändrat sig (utan att någon, än mindre dem, säger vad det är).
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

sensei skrev:
MartinDIF51 skrev:
sensei skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:Jag tycker inte att jag fått otrevliga svar. Tvärtom. Speciellt ditt senaste var bra och tydligt.
Visst kan jag verka vara oinsatt i och med att jag inte var mitt i skiten när säkerhetsarbetet sprack. Men ibland kan en som ser på saken utifrån tillföra något i en process.
Orsaken till att jag skriver här (trots att jag kanske inte har hela bilden) är att försöka få den som läser att tänka att det finns många sanningar och synpunkter i den här frågan. Det bästa vore för alla parter att inse att det som hänt går inte att ändra, men att det finns många starka viljor för att det inte skall hända igen. Att göra såna här frågor till personfrågor skapar bara låsningar, i stället för lösningar.
Om det nu finns en utsträckt hand från DIF hockey att vilja prata och en öppning från den andra sidan att närma sig ett samtal, så hoppas jag att det blir verklighet. Då ska man prata om vad som skall hända framåt och inte vad som hände förut tycker jag.
Det blir nog det sista jag skriver i den här tråden.
Fast DIF har pratat om det många gånger förut. Handlar om att de inte vill GÖRA något, tyvärr.
Finns det något tycker du, som kan fungera för dig som en bakgrund till att det var "hårdare tag" under senare derbyn från de som faktiskt är ytterst ansvariga för säkerheten på arenan?

Det stör mig lite att de som inte längre vill gå eller har intresse känner ett enormt behov av att berätta det för att påverka de som faktiskt har viljan att stötta kvar, här i forumet likväl som i poddar som publiceras på jk:s hemsida. Underligt, minst sagt.

Det är kul att gå på hovet trots att arenan håller låg vitrysk standard. Det är jävligt bra stämning och vakterna är svintrevliga. Det är min bestämda uppfattning, sen får ni kalla mig oinsatt hur mycket ni vill.
Utan de personerna som talar i podden (du har antagligen ingen som helst aning vilka dessa är människor är) hade vi aldrig haft en stämning att nämna utan varit kvar i Globen.
Bara för att det existerar kriminella på stan får varken polis eller ordningsvakter attackera vem som helst utan belägg! Samma borde gälla på matcher, men tack vare politiker, media och oinsatta ja-sägare så är inte fallet.

Vi som inte går på samma sätt längre har faktiskt (till skillnad från en del, långt ifrån alla) varit med under en längre tid och då också kämpat för att skapa hockeyns supporterkultur genom åren. Vi var med när saker och ting var skit, och vi var dem som slet som djur för att skapa något bra. Det som är nu, hur DIF sköter frågan idag ... är skit. Rent ut sagt, det är värdelöst. Stämningen är läskigt dålig och nivån är endast pinsam. Klart matchvärdarna inte bryr sig om folk som nickar instämmande på hur läget är nu. När folk försökte kritisera DIF genom tifo eller banderoll så agerade DIF.säk mot sedda personer.

Har inte varit med om någon incident sedan majoriteten av de aktiva slutat gå, säger väl sig självt med?
Visst, men svara på frågan. Fundera på om det kan finnas något som kan vara en förmildrande eller förklarande omständighet varför vakter och polis var lite extra "på vakt" under trapp-derbyt. Glöm inte bort att till syvende och sist så är alla bara människor som försöker göra sitt jobb. Sen är det ju så att den måttligt begåvade polisen som beslutade om en ren trappa knappast har med det på sitt CV; han inser nog att det var ett överilat beslut.

Angående att bli utkastad, det är knappast något nytt med fenomenet "guilty by association". Jag tror att varenda jävel har drabbats av det faktiskt, oavsett hur (o)skyldig man är. Dessutom kan en given situation uppfattas helt olika av olika personer. Ja, några blev säkert felaktigt utkastade, men vem bestämmer det? Vem dikterar den yttersta sanningen? Vakten/polisen som kastade ut trodde ju givetvis att han gjorde rätt.

Det är ett återkommande tema i ditt sätt att kommunicera att kalla folk för okunniga och oinsatta. Jag råder dig att sluta med det om du vill få fram ditt budskap, vi är många som slutar läsa när pajkastningen börjar.
Du har helt rätt ang. pajkastning, man kan föra en dialog med oliktänkande utan att förolämpa dom. Åtminstone kan man försöka.

Men tyvärr tror jag du har för höga tankar om polis och ordningsvakter. Missförstå mig inte, jag litar på polisen generellt och står bakom deras hårda arbete 99% av tiden. Tyvärr verkar det blivit nån macho attityd hos vissa av dom när det kommer till fotboll och hockey. Jag kan såklart inte veta varför men gissar att vissa poliser som gillar "när det händer lite" söker sig till den här typen av event. Det finns rötägg i alla grupperingar och det räcker med några få av dom för att det ska bli kaosartat i en irriterad folksamling. Sen gissar jag igen, men kan tänka mig att de känner att de kan bete sig lite hur som helst bland supportrar, för media älskar att måla ut oss alla som huliganer. Risken är liten att polisen får skulden när det händer nått.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

MartinDIF51 >>> Några kommentarer.

1. Jag tycker att du skjuter lite bredvid målet. Ingen av oss andra som skriver här tycker att det är ok att behandla sina supportrar illa. Ingen av oss tycker att det som hände under derbyna var bra och alla vill vi ha en bra stämning på läktarna, en aktiv klack och TIFO. Det är inte det som frågan handlar om. Frågan är hur vi ska gå vidare och komma tillbaks.

2. Jag blir inte riktigt klok på vad du menar ibland. Du kräver att det ska göras saker och inte snackas för att in nästa stund såga oss som menar att det just behövs mer engagemang och dialog i syfte att något skall kunna göras. Är det en aktiv linje eller en passiv linje som gäller.

3. Jag förstår inte heller hur du ser på om det är bra eller dåligt om stämningen och engagemanget blir bättre på Hovet. Ibland verkar du tycka att det blir bra om allt blir sämre för att DIF då kommer vakna och ibland verkar du vilja att det ska bli bättre.

Detta är absolut ingen kritik utan bara ett uppriktigt försök att förstå och kunna föra diskussionen framåt. Dessutom handlar det inte om dig personligen även om mina frågor just nu riktas mot dig - tycker mig känna igen detta "dubbla" förhållningssätt hos vissa andra skribenter också. Intressant om du ville utveckla lite.

Vore också intressant med några punkter - lite som ett embryo till handlingsplan - kring hur du anser att vi/DIF/UCS/JK kan/ska/bör gå vidare. Sparka Abbe och inget DJ Yes är jag med på men sen och mer då?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

sensei skrev:
MartinDIF51 skrev:
sensei skrev:
MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:Jag tycker inte att jag fått otrevliga svar. Tvärtom. Speciellt ditt senaste var bra och tydligt.
Visst kan jag verka vara oinsatt i och med att jag inte var mitt i skiten när säkerhetsarbetet sprack. Men ibland kan en som ser på saken utifrån tillföra något i en process.
Orsaken till att jag skriver här (trots att jag kanske inte har hela bilden) är att försöka få den som läser att tänka att det finns många sanningar och synpunkter i den här frågan. Det bästa vore för alla parter att inse att det som hänt går inte att ändra, men att det finns många starka viljor för att det inte skall hända igen. Att göra såna här frågor till personfrågor skapar bara låsningar, i stället för lösningar.
Om det nu finns en utsträckt hand från DIF hockey att vilja prata och en öppning från den andra sidan att närma sig ett samtal, så hoppas jag att det blir verklighet. Då ska man prata om vad som skall hända framåt och inte vad som hände förut tycker jag.
Det blir nog det sista jag skriver i den här tråden.
Fast DIF har pratat om det många gånger förut. Handlar om att de inte vill GÖRA något, tyvärr.
Finns det något tycker du, som kan fungera för dig som en bakgrund till att det var "hårdare tag" under senare derbyn från de som faktiskt är ytterst ansvariga för säkerheten på arenan?

Det stör mig lite att de som inte längre vill gå eller har intresse känner ett enormt behov av att berätta det för att påverka de som faktiskt har viljan att stötta kvar, här i forumet likväl som i poddar som publiceras på jk:s hemsida. Underligt, minst sagt.

Det är kul att gå på hovet trots att arenan håller låg vitrysk standard. Det är jävligt bra stämning och vakterna är svintrevliga. Det är min bestämda uppfattning, sen får ni kalla mig oinsatt hur mycket ni vill.
Utan de personerna som talar i podden (du har antagligen ingen som helst aning vilka dessa är människor är) hade vi aldrig haft en stämning att nämna utan varit kvar i Globen.
Bara för att det existerar kriminella på stan får varken polis eller ordningsvakter attackera vem som helst utan belägg! Samma borde gälla på matcher, men tack vare politiker, media och oinsatta ja-sägare så är inte fallet.

Vi som inte går på samma sätt längre har faktiskt (till skillnad från en del, långt ifrån alla) varit med under en längre tid och då också kämpat för att skapa hockeyns supporterkultur genom åren. Vi var med när saker och ting var skit, och vi var dem som slet som djur för att skapa något bra. Det som är nu, hur DIF sköter frågan idag ... är skit. Rent ut sagt, det är värdelöst. Stämningen är läskigt dålig och nivån är endast pinsam. Klart matchvärdarna inte bryr sig om folk som nickar instämmande på hur läget är nu. När folk försökte kritisera DIF genom tifo eller banderoll så agerade DIF.säk mot sedda personer.

Har inte varit med om någon incident sedan majoriteten av de aktiva slutat gå, säger väl sig självt med?
Visst, men svara på frågan. Fundera på om det kan finnas något som kan vara en förmildrande eller förklarande omständighet varför vakter och polis var lite extra "på vakt" under trapp-derbyt. Glöm inte bort att till syvende och sist så är alla bara människor som försöker göra sitt jobb. Sen är det ju så att den måttligt begåvade polisen som beslutade om en ren trappa knappast har med det på sitt CV; han inser nog att det var ett överilat beslut.

Angående att bli utkastad, det är knappast något nytt med fenomenet "guilty by association". Jag tror att varenda jävel har drabbats av det faktiskt, oavsett hur (o)skyldig man är. Dessutom kan en given situation uppfattas helt olika av olika personer. Ja, några blev säkert felaktigt utkastade, men vem bestämmer det? Vem dikterar den yttersta sanningen? Vakten/polisen som kastade ut trodde ju givetvis att han gjorde rätt.

Det är ett återkommande tema i ditt sätt att kommunicera att kalla folk för okunniga och oinsatta. Jag råder dig att sluta med det om du vill få fram ditt budskap, vi är många som slutar läsa när pajkastningen börjar.
Om person i fråga inte gjort sig skyldig till (regel)brott finns det ju inte någon som helst berättigande faktor till utslängning. Förstår verkligen inte varför du känner att du måste försvara vakter som uppenbarligen inte bara gjort fel utan systematiskt slängt ut individer i UCS/Fabriken. Det finns liksom ingen annan förklaring gentemot hur många gånger det faktiskt skett.

Kan vi komma förbi det stadiet där vi försöker komma fram till någon slutsats över vad som hänt när vi har väldigt många som vittnat om vad som hänt? Börjar fan bli riktigt löjligt nu. Det är inte det vi behöver nu. En lösning är vad som behövs.

Personligen tycker jag DIF som ansvariga i det här debaclet behöver gå ut med mer konkreta planer för hur man ska gå vidare istället för diffusa svar som "vi jobbar på säkerhetsfrågor kontinuerligt" eller liknande. Visa vad man vill åstadkomma och HUR man ska göra det med konkreta förslag. I och med att så många utanför den verkliga diskussionen (om den ens existerar i nuläget) tycker jag man kan visa framfötterna och samtidigt skicka signaler till samtliga inblandade att man vill lösa det här - på riktigt. Jag tycker inte att detta har genomförts tillräckligt ännu.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Orkar fan inte med detta forumet längre. En del personer här kommer uppenbart ALDRIG förstå vad som hänt efter allt som skrivs och sägs. Hyll till många att ni orkar dock.

Jag är uppenbart förbluffad över att supportrar för DIF kan vara så långt ifrån varandra i detta.

Att gå på hockey i dagsläget är fan lika stämningsfult som en begravning och så kommer det tyvärr fortsätta vara tills de som "aldrig sett något och inte varit med om något därför händer det inte" personerna kommer till insikt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
aktivister
Inlägg: 3
Blev medlem: 2013-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av aktivister »

MartinDIF51 skrev:
aktivister skrev:Jag har följt den här debatten lite på avstånd och har några frågor.

Ni som kämpar så hårt för den här bojkotten, har ni råkat ut för något själva som kan kopplas ihop med den här Abbe?

Om ni inte själva har drabbats, vilka konkreta händelser är det ni är så upprörda över som drabbat andra och som Abbe är ansvarig för?
Vi förespråkar inte bojkott utan aktion, om det är ett tufft snack i ett möte, banderoll på läktaren, tyst protest (ev. lämnar läktaren för vissa perioder) eller bojkott spelar ingen större roll. Något måste ske för att DIF ska skaffa sig lite självinsikt och bli självkritiska för att ens inse något i deras felaktiga arbete med supportrar.

Jag var med 2008 på fotbollen på derbyt och hockeyns alla derbyn (hamnade i smeten både vid ajks rusningar och snutens misshandel). Har sett och pratat med UCS och Fabriken grabbar vägrats inträde. Min polare som stod bredvid mig i en kiosk-kö fick en civ.snut som klev in i honom för att därefter blir utslängd. Frågade våra matchvärdar och ordningsvakter om polisen har de befogenheterna att leka gestapo, matchvärden gick därifrån och fick ett batong slag i magen och en annan civ.snut som slängde ut mig (det här var julderbyt).
Så ja, jag har varit med om flera incidenter och har många vänner och bekanta som utsätts för mängder med påhopp men också vägrats tillträde eller förföljts av DIF.säk.

Jag har noll förtroende för Abbe och DIFs syn på supportrar. Vi är upprörda över DIFs ageranden och har tappat allt förtroende för dem.
Vid fotbollsskandalen så var det ju DIFs ordningsvakter som slog egna supportrar, så där ska ju den som är ansvarig ha skit. Men Abbe bestämmer väl inte över polisen och vad civilpoliser gör? Och om du anklagar Abbe för vad poliser gör på hockeyderbyn, varför bojkottar du inte fotbollen och hatar Mats Jonsson för polisens värdelösa jobb vid Tele2 Arena-derbyt och cupfinalen tidigare i år?

Sen undrar jag varför det är så otroligt viktigt för dig och de som är på din sida i den här debatten att det är dålig stämning på Hovet? Ni lägger ju ner otroligt mycket energi på att få alla att förstå hur otroligt usel stämningen är, varför är det så viktigt för er att sätta den bilden?

Jag förstår om man ger upp för att man inte orkar själv, för att man känner sig sviken eller dåligt behandlad, men varför är det viktigt att sänka DIF i det läget?

Det blir ju konstigt när de som säger att de inte har någon energi att heja på DIF har jättemycket energi att försöka få så många som möjligt att tycka att DIF är skitdåliga.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

aktivister skrev:
MartinDIF51 skrev:
aktivister skrev:Jag har följt den här debatten lite på avstånd och har några frågor.

Ni som kämpar så hårt för den här bojkotten, har ni råkat ut för något själva som kan kopplas ihop med den här Abbe?

Om ni inte själva har drabbats, vilka konkreta händelser är det ni är så upprörda över som drabbat andra och som Abbe är ansvarig för?
Vi förespråkar inte bojkott utan aktion, om det är ett tufft snack i ett möte, banderoll på läktaren, tyst protest (ev. lämnar läktaren för vissa perioder) eller bojkott spelar ingen större roll. Något måste ske för att DIF ska skaffa sig lite självinsikt och bli självkritiska för att ens inse något i deras felaktiga arbete med supportrar.

Jag var med 2008 på fotbollen på derbyt och hockeyns alla derbyn (hamnade i smeten både vid ajks rusningar och snutens misshandel). Har sett och pratat med UCS och Fabriken grabbar vägrats inträde. Min polare som stod bredvid mig i en kiosk-kö fick en civ.snut som klev in i honom för att därefter blir utslängd. Frågade våra matchvärdar och ordningsvakter om polisen har de befogenheterna att leka gestapo, matchvärden gick därifrån och fick ett batong slag i magen och en annan civ.snut som slängde ut mig (det här var julderbyt).
Så ja, jag har varit med om flera incidenter och har många vänner och bekanta som utsätts för mängder med påhopp men också vägrats tillträde eller förföljts av DIF.säk.

Jag har noll förtroende för Abbe och DIFs syn på supportrar. Vi är upprörda över DIFs ageranden och har tappat allt förtroende för dem.
Vid fotbollsskandalen så var det ju DIFs ordningsvakter som slog egna supportrar, så där ska ju den som är ansvarig ha skit. Men Abbe bestämmer väl inte över polisen och vad civilpoliser gör? Och om du anklagar Abbe för vad poliser gör på hockeyderbyn, varför bojkottar du inte fotbollen och hatar Mats Jonsson för polisens värdelösa jobb vid Tele2 Arena-derbyt och cupfinalen tidigare i år?

Sen undrar jag varför det är så otroligt viktigt för dig och de som är på din sida i den här debatten att det är dålig stämning på Hovet? Ni lägger ju ner otroligt mycket energi på att få alla att förstå hur otroligt usel stämningen är, varför är det så viktigt för er att sätta den bilden?

Jag förstår om man ger upp för att man inte orkar själv, för att man känner sig sviken eller dåligt behandlad, men varför är det viktigt att sänka DIF i det läget?

Det blir ju konstigt när de som säger att de inte har någon energi att heja på DIF har jättemycket energi att försöka få så många som möjligt att tycka att DIF är skitdåliga.
Det handlar om att folk vill att det ska bli en förändring innan folk helt slutar gå på hockeyn och kommande generationer lika så. Det handlar inte om att "alla ska tycka det är skit stämning ihop" det handlar om att alla ska få upp ögonen på vad som håller på att ske och att då få till en förändring..

Nej Abbe har inget inflytande över polisen MEN Abbe bestämmer hur många vakter han skall anlita från sitt företag till DIF hockeys matcher och där han även bestämmer hur dem skall agera. Fotbollen har ändrat detta där Mats beställer antal vakter från Abbes företag. Om du sedan inte hört eller sett hur dessa vakter beter sig gentemot vissa supportrar får du ta reda på det.

Sen tycker man ju dock att DIF hockey borde kunna gå ut med lite negativitet angående polisens beteende mot många supportrar.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Pogue Mahone skrev:Orkar fan inte med detta forumet längre. En del personer här kommer uppenbart ALDRIG förstå vad som hänt efter allt som skrivs och sägs.
Ditt sätt att argumentera är löjeväckande. Om någon inte håller med dig så betyder det ju inte automatiskt att de förstår mindre. De kanske i själva verket förstår mer, och därför kommer till en annorlunda slutsats.

Snälla, sluta gnäll på stämningen. Att försöka påstå att du gör det for the greater good får mig att misstänka att du är smått galen. Vill man stanna hemma så är det tråkigt men att det kontinuerligt sprids negativt tjafs här, till synes endast för att få fler att avstå, börjar bli tröttsamt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Andy: Svarade på aktivisters försvar av polisernas agerande, du behöver inte hävda dig för 1000 gången om vad du vill ha och vilka du tror på eller har förståelse för. Jag vet, jag svarar andras kommentarer som är antingen feltolkade eller bara dumt skrivna. Du behöver inte försvara dem.

Jag har alltid varit väldigt tydlig med att jag förespråkar ett slut på passiviteten som äger rum just nu, jag hoppas JK gör något för att skaka liv i DIF så de gör något då bollen ligger hos dem.
Engagemanget i t.ex. BeRightBack, Djurgårdspolarna och Djurgårdshjälpen är alla destruktiva men fina gester. Alla tre göra bra grejer men säger till DIF att dem ändå gör något bra och att det kanske snarare är JK, UCS och ST/Fabriken som är gnälliga. Då vi är majoriteten av de aktiva och framförallt kärnan i klacken kommer vi aldrig ha en bra stämning så länge vi är splittrade och kärnan saknas. Även om ert engagemang är otroligt beundransvärt så har det bromsat ner DIF ännu mer till någon form av insikt (inte ert fel, men förstå vad jag menar).

Jag vill se Abbe avgå (han klarar sig, han tjänar gott och väl för att må bra utan DIF hockey), DJ Yes försvinna eller ta någon DJ kurs, DIF hockey återuppta samarbetet med UCS och ST/Fabriken (den delen är ömsesidig), en officiell ursäkt för deras beteende genom åren, öppna upp för TIFOn igen och börja lyssna på våra, supportrarnas, representanter i JK. DÅ är jag hel nöjd med DIF och kommer sova gott!
Att börja vända på skeppet, bara en början till förändring kan mycket väl börja vända den negativa trenden ... locka tillbaka kompisgäng (som går mindre idag än förr) och uppmuntra den spontana glädje det finns i att gå på hockeyn (ano 2006-2009).

Aktivister: Jag vet mycket väl vilka Abbe bestämmer över men många aviseringar skedde av hans ordningsvakter (både på derbyn och på Hovet). Likaså gjorde han inga försök till att lugna ner situationen efter julderbyt utan var delaktig i att låta polisen få mer spelutrymme att utöva sina härskartekniker och utdela våld. Han är ansvarig för att förfölja UCS medlemmar och förbjuda TIFOn. Tillsammans med det som skedde i fotbollen har jag inget övers för den mannen, noll förtroende. Och om man jämför med hur fotbollen har det nu med Mats Jonsson som säkerhetschef så är dialogen antt och dag mellan styrelse och supportrar.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

sensei skrev:
Pogue Mahone skrev:Orkar fan inte med detta forumet längre. En del personer här kommer uppenbart ALDRIG förstå vad som hänt efter allt som skrivs och sägs.
Ditt sätt att argumentera är löjeväckande. Om någon inte håller med dig så betyder det ju inte automatiskt att de förstår mindre. De kanske i själva verket förstår mer, och därför kommer till en annorlunda slutsats.

Snälla, sluta gnäll på stämningen. Att försöka påstå att du gör det for the greater good får mig att misstänka att du är smått galen. Vill man stanna hemma så är det tråkigt men att det kontinuerligt sprids negativt tjafs här, till synes endast för att få fler att avstå, börjar bli tröttsamt.
Fast att folk ifrågasätter vad som hände på derbyna är hemskt irriterande! Det du citerade är inget argument utan en åsikt/kommentar på vissa personers oförmåga att ta till sig vad som skedde. Känner du dig träffad är det en annan sak. Jag är övertygad om att de som försvarar polisen eller tror nuvarande situation (som DIF själva skapat) är acceptabel INTE förstår i närheten!

Vi gnäller inte på stämningen för det är kul eller vi vill DIF (eller vår läktare) illa. Vi säger som det är för vi vill ha en ordentlig förändring, tillbaka till det som var så himla bra. Att det är negativt är rätt uppenbart då vi har motgång och DIF har pissat på hela vår supporterkultur och vänt ryggen till det arbete man tillsammans med supportrar har byggt upp.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

MartinDIF51 skrev:
sensei skrev:
Pogue Mahone skrev:Orkar fan inte med detta forumet längre. En del personer här kommer uppenbart ALDRIG förstå vad som hänt efter allt som skrivs och sägs.
Ditt sätt att argumentera är löjeväckande. Om någon inte håller med dig så betyder det ju inte automatiskt att de förstår mindre. De kanske i själva verket förstår mer, och därför kommer till en annorlunda slutsats.

Snälla, sluta gnäll på stämningen. Att försöka påstå att du gör det for the greater good får mig att misstänka att du är smått galen. Vill man stanna hemma så är det tråkigt men att det kontinuerligt sprids negativt tjafs här, till synes endast för att få fler att avstå, börjar bli tröttsamt.
Fast att folk ifrågasätter vad som hände på derbyna är hemskt irriterande! Det du citerade är inget argument utan en åsikt/kommentar på vissa personers oförmåga att ta till sig vad som skedde. Känner du dig träffad är det en annan sak. Jag är övertygad om att de som försvarar polisen eller tror nuvarande situation (som DIF själva skapat) är acceptabel INTE förstår i närheten!

Vi gnäller inte på stämningen för det är kul eller vi vill DIF (eller vår läktare) illa. Vi säger som det är för vi vill ha en ordentlig förändring, tillbaka till det som var så himla bra. Att det är negativt är rätt uppenbart då vi har motgång och DIF har pissat på hela vår supporterkultur och vänt ryggen till det arbete man tillsammans med supportrar har byggt upp.
Martin, jag tror vi helt enkelt får acceptera att vi resonerar olika. Även jag vill förändra en jäkla massa saker i DIF. Inte minst så vill jag byta ut Challe mot mig själv som sportchef så att vi kan få spelare som vill tacklas. Men att sprida negativism känns för mig fel väg att gå framåt. Det är otaktiskt och sannolikt kontraproduktivt, som jag ser det.

Dock kan man ju inte missta sig på engagemanget du och vissa andra har. Hoppas det kommer till någon nytta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

sensei skrev:
Pogue Mahone skrev:Orkar fan inte med detta forumet längre. En del personer här kommer uppenbart ALDRIG förstå vad som hänt efter allt som skrivs och sägs.
Ditt sätt att argumentera är löjeväckande. Om någon inte håller med dig så betyder det ju inte automatiskt att de förstår mindre. De kanske i själva verket förstår mer, och därför kommer till en annorlunda slutsats.

Snälla, sluta gnäll på stämningen. Att försöka påstå att du gör det for the greater good får mig att misstänka att du är smått galen. Vill man stanna hemma så är det tråkigt men att det kontinuerligt sprids negativt tjafs här, till synes endast för att få fler att avstå, börjar bli tröttsamt.
Vi(Jag i alla fall, rätt säker på att Martin håller med mig) klagar inte i första hand på stämningen. Stämningen är en följd av hur aktiva supportrar behandlats av DIF Hockey. Samma aktiva supportrar som utan diskussion lagt ner flertalet mer gånger tid än vad de flesta här lägger på DIF. Sen att du verkar anta att det enda vi är ute efter är en bojkott är väl ditt problem, jag tror de flesta här inne mest vill att DIF Hockey inser vad fan de håller på med.

Och ja, jag förstår argumentet att man inte ska gnälla på stämningen. Jag vill dock hellre se till att DIF Hockey inser att deras arbete med/mot aktiva supportrar de senaste åren är inget annat än oacceptabelt och någonting SKA göras åt detta.

Som jag sagt flera gånger tidigare, bollen ligger hos DIF. Antingen gör man någonting med den eller så kommer läktarkulturen hos DIF med störst sannolikhet självdö och vi kommer behöva börja om från början.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

Engagemanget i t.ex. BeRightBack, Djurgårdspolarna och Djurgårdshjälpen är alla destruktiva men fina gester.
MartinDIF51 >>> Men snälla Martin hur kan Djurgårdshjälpen vara destruktivt för DIF?

Vi har aldrig vart någon ambition att var någon suporterorganisation. Vårt enda syfte är att stötta klubben vi älskar från att falla ännu djupare ner i skiten genom att möjliggjöra förstärkningar av spelartruppen. Hur kan det vara destruktivt?

Tycker du ärligt talat att det är destruktivt att vi möjligjorde för en av de största Djurgårdarna någonsin att ge oss ytterligare en säsong?

Otto tyckte garanterat inte att det var destruktivt? Dessutom var han definitivt vår bästa spelare i fjol och man kan bara undra hur det sett ut utan honom. Helt ärligt - du kan inte mena att det var destruktivt att vi möjliggjorde att han spelade förra säsongen.

Jag vet inte om du noterat att det inte ser så bra ut på isen när DIF spelar just nu. Om Djurgårdshjälpen bidrar genom att kanalisera det otroliga engagemang som finns där ute så att DIF kan förstärka hur kan du då hävda att det är destruktivt?

Läget i vår förening är inte bra. Vi står vid avgrundens rand. Frågan är bara om vi ska vara destruktiva och knuffa eller arbeta hårt för att inte falla...

Jag tror att du har fel - det finns mycket kring DIF hockey som är destruktivt just nu, men Djurgårdshjälpen är inte en av de sakerna.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Andy skrev:
Engagemanget i t.ex. BeRightBack, Djurgårdspolarna och Djurgårdshjälpen är alla destruktiva men fina gester.
MartinDIF51 >>> Men snälla Martin hur kan Djurgårdshjälpen vara destruktivt för DIF?

Vi har aldrig vart någon ambition att var någon suporterorganisation. Vårt enda syfte är att stötta klubben vi älskar från att falla ännu djupare ner i skiten genom att möjliggjöra förstärkningar av spelartruppen. Hur kan det vara destruktivt?

Tycker du ärligt talat att det är destruktivt att vi möjligjorde för en av de största Djurgårdarna någonsin att ge oss ytterligare en säsong?

Otto tyckte garanterat inte att det var destruktivt? Dessutom var han definitivt vår bästa spelare i fjol och man kan bara undra hur det sett ut utan honom. Helt ärligt - du kan inte mena att det var destruktivt att vi möjliggjorde att han spelade förra säsongen.

Jag vet inte om du noterat att det inte ser så bra ut på isen när DIF spelar just nu. Om Djurgårdshjälpen bidrar genom att kanalisera det otroliga engagemang som finns där ute så att DIF kan förstärka hur kan du då hävda att det är destruktivt?

Läget i vår förening är inte bra. Vi står vid avgrundens rand. Frågan är bara om vi ska vara destruktiva och knuffa eller arbeta hårt för att inte falla...

Jag tror att du har fel - det finns mycket kring DIF hockey som är destruktivt just nu, men Djurgårdshjälpen är inte en av de sakerna.

Som vanligt skiter du i allt annat jag skrev och fokuserar på en sak jag skrev (dock tar du det ur dess sammanhang). Kallade aldrig det för destruktivt, men skrev att sådana säger DIF att det dem gör är okej för vissa.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Skriv svar