Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Daniel942 skrev:Fina bilder på tifo och bra text.
Men asså vi har ju bara tappat 200 i snitt sen förra säsongen och det kommer ju bli bra stämning om Dif börjar vinna lite matcher igen? Kommer du inte ihåg 1998-2001 vilket otroligt bra drag det var på publiken i Globen? Det där med cheerleaders och diflions var ju riktigt fräckt ändå!
:roll:
Losing all hope was freedom.
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Eftersom det är många diskussioner om vår relation till UCS och ST vill vi gärna förklara hur vi ser på det.

Först och främst, vi vill ha aktiva supportrar och tifon på matcherna. Den kanske främsta orsaken till vår framgång publikmässigt de senaste åren har varit för att vi haft en fantastisk publik, och särskilt vår klack. Det är ett aktivt val för oss att satsa på klacken (och aktiv sittplats) och därmed har vi valt bort många saker som andra klubbar har runt sina matcher. För oss har det varit, och är även framöver, den enda vägen att gå.

Situationen med UCS och ST är väldigt tråkig. Vi skulle vilja att vår relation skulle vara annorlunda. Därför har vi bjudit in dem till möten för att försöka komma framåt. Senast vi träffades var innan säsongsstarten 2012/13 då vi kom överens om ett antal punkter som vi skulle förändra. Efter det skulle vi ses för en avstämning men tyvärr har de inte velat ses. Vi är övertygade om att det finns saker vi kan göra bättre. Däremot tar det arbete som vi gör nu inte bort de känslor som UCS och ST har upplevt. Det måste man ha full respekt för. Men för att kunna komma framåt måste vi också ha en dialog där vi får konkreta förslag och synpunkter på de ändringar vi gör.

Vår ambition är att alla ska känna sig välkomna på Hovet. Något annat vore märkligt då publiken är en av våra främsta framgångsfaktorer.

Många diskussioner kretsar kring vår säkerhetsansvarige, Albert Törsleff. Han har tidigare fått ta emot kritik för säkerhetsarbetet och i den positionen är det kanske oundvikligt. När vi får in klagomål på honom eller någon annan av våra anställda granskar vi alltid den kritik som kommer in. En del av den kritiken togs upp på vårt senaste möte med UCS/ST men vi har alltså inte fått någon återkoppling på de förändringar vi har gjort. Vi har inte heller fått fler än enstaka klagomål på vårt säkerhetsarbete de två senaste säsongerna och de situationerna har vi rett ut med de inblandade.

Samtidigt får vi inse att vi kanske inte alltid kommer att vara överens om allting. Nu som då vill vi sitta ned i ett möte med samtliga engagerade grupper för att nå så långt som möjligt, och åtminstone om inte annat vara överens om vad vi inte är överens om.

Till sist vill jag också säga att frågor där vi tidigare fått kritik har diskuterats noggrant och vi har tagit till oss av den kritiken. Det är därför vi har gjort förändringar. Därför hoppas jag också att man ska titta på hur vi faktiskt arbetar i dag för att kunna gå framåt.

Jag har tyvärr inte möjlighet att svara på alla frågor på forumet kontinuerligt. Men har ni frågor kan ni alltid maila mig så ska jag försöka besvara dem.

Vänligen,
Jenny
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Vad är det för förändringar inom säkerhetsarbetet som gjorts då? Jag tycker det vore vettigt om du skrev upp några exempel för oss "dödliga", Albert sitter väl fortfarande kvar på sin post om jag inte missminner mig?
Och att ni inte har fått klagomål på två säsonger beror ju förmodligen på att dom som tar lite större plats (ucs och ST bl.a) inte är på matcherna längre. Vanliga supportrar kastades ju inte ut utan anledning sist, det var ju ultrasmedlemmar som drabbades av det. Den andra orsaken är väl så enkel som att det inte funnits några högriskmatcher (derbyn), där extra säkerhetsarbete och polisens "hårda tag" inte har behövts.

Som sagt du får gärna skriva ut några förändringar som skett. Och varför ni envisas med att ha en värdelös DJ på matcherna som förstör all form av supporterkultur.
Senast redigerad av Raus den 2013-11-21 22:32:32, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Kul att du skriver Jenny! Tror alla här uppskattar det, då jag varit en av de som varit mest kritisk till hur jag upplever arbetet med supportrar sköts (omöjligt att inte jämföra med fotbollen) så är det alltid bra att ni inte lägger VÅR kritik HÄR som något för stort. Som sagt finns det mer insatta som representanterna från JK eller de från UCS. Som sagt, kul att du ger svar här när frågan blossar upp igen efter 4600 och piss stämning på Hovet mot Karlskoga.

Med det sagt så vill jag förtydliga att för min räkning (och många andra) är Albert och UCS en liten del i det tapp på läktaren som skett senaste åren och inte nödvändigt vist just det som fått oss att tappa lust. Utöver de sportsliga motgångar, som garanterat påverkar vissa supportrar, så har en hel del tveksamma uttalanden och aktioner från DIFs sida fått en att känna sig "oönskade" på matcherna. Att man är mer kunder än supportrar. Allt detta är bara känslor och uppfattningar, och vet mycket väl att det är inte alls vad ni tycker ... men många känner inte igen sig i dagens läktarkultur i hockeyn. Det som lockade folk när det gick väldigt tungt 2008/2009 lockar inte folk idag. Vore dock intressant att ha klart vilka typer av beslut ni fattat i supporterfrågor och vad för skillnad det är nu och på 2012 inom säk.?

Anledningen till att folk diskuterar lösningar (bla. jag) är mest för att situationen som är nu är ohållbar, oavsett vem som inte gör vad. Ytterst viktigt att den här konflikten löses och att ni får tillbaka många supportrar förtroende.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skywalker »

Tycker det är bra att du skriver Jenny och även om jag står på UCS sida i frågan så tycker jag det är dåligt av dem att inte vilja föra en dialog.

Jag undrar hur ni motiverade valet med att ha kvar Abbe som inte stått för en, utan två av de säkerhetsmässigt sämsta arrangemangen i Djurgårdens historia (ett av de i fotboll)? Vad är det som säger att det inte kommer bli så igen? Om vi får möta aik t.ex.

F.ö. är det tifon jag saknar mest med UCS/ST. Stämningen ska kunna fungera bra utan dem, det är så lätt att "skylla" på att det är UCS som saknas.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Ingen Djurgårdare som bryr sig kan ha ett icke-förhållande till den här frågan. Så fastän jag aldrig varit inblandad i de faktiska händelserna tycker jag att det är väldigt bra av dig Jenny att delge oss dina synpunkter här på forumet. Eftersom det kommer från hockeybolagets vd så är det förstås mer värt än en vanlig medlems synpunkt, men just detta är så bra. Att vi vanliga blir sakligt bemötta och att vi kan se att en konstruktiv dialog vill uppnås. I alla fall från den ena sidan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

minalman skrev:Ingen Djurgårdare som bryr sig kan ha ett icke-förhållande till den här frågan. Så fastän jag aldrig varit inblandad i de faktiska händelserna tycker jag att det är väldigt bra av dig Jenny att delge oss dina synpunkter här på forumet. Eftersom det kommer från hockeybolagets vd så är det förstås mer värt än en vanlig medlems synpunkt, men just detta är så bra. Att vi vanliga blir sakligt bemötta och att vi kan se att en konstruktiv dialog vill uppnås. I alla fall från den ena sidan.
Nej det håller jag helt klart med om och jag som "ny" på läktaren tycker att det självklart bör lösas asap...

Jag skrev också i början av säsongen att jag var imponerad utav stämningen på läktaren men fick då mer eller mindre svaret att jag skulle sitta ner och hålla käften MEN jag tyckte stämningen var bra i början men sedan så har den gått ner sig riktigt ordentligt efter de inledande matcherna med några få undantag i matcherna...
Men tycker det har varit bäst drag i våran bortamatch emot SSK (iaf ifrån klacken), då var dem riktigt grymma!

Men om det är nu som Jenny skriver att dem inte har kommit på uppföljningsmötena så skulle det vara intressant att få höra ifrån dem varför de inte kommer?

Sen säger dem att de bara blivit inbjudna EN gång utav denna Tom?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Även fast jag har stått på UCS sida enda sen starten av detta så tycker jag att det skulle vara bra med ett förtydligande från deras sida. Någon "ledare" eller någon som fattar beslut inom gruppen skulle kanske kunna uttala sig i en artikel på deras hemsida eller något liknande?

Den stora massan är ju frustrerad över förvirringen som råder just nu.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

DIFpodden spelade in ett avsnitt där de summerade fotbollssäsongen på läktaren med Ludde och Pang. Då togs tydligen situationen med DIF hockey upp också. Vet inte om det var i del 1 eller del 2 dock, men avsnittet bör väl släppas snart.
Expert.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

SirDIFalot skrev:DIFpodden spelade in ett avsnitt där de summerade fotbollssäsongen på läktaren med Ludde och Pang. Då togs tydligen situationen med DIF hockey upp också. Vet inte om det var i del 1 eller del 2 dock, men avsnittet bör väl släppas snart.
Härligt! Då tycker jag ALLA som är intresserade av den här frågan eller debatterar i denna tråd bör lyssna på Podden.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Raus skrev:
SirDIFalot skrev:DIFpodden spelade in ett avsnitt där de summerade fotbollssäsongen på läktaren med Ludde och Pang. Då togs tydligen situationen med DIF hockey upp också. Vet inte om det var i del 1 eller del 2 dock, men avsnittet bör väl släppas snart.
Härligt! Då tycker jag ALLA som är intresserade av den här frågan eller debatterar i denna tråd bör lyssna på Podden.
Del 2.
https://twitter.com/DIFpodden/status/403272559913078785
Expert.
särkel
Inlägg: 4
Blev medlem: 2013-11-22

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av särkel »

Jenny Silfverstrand skrev:Eftersom det är många diskussioner om vår relation till UCS och ST vill vi gärna förklara hur vi ser på det.

Först och främst, vi vill ha aktiva supportrar och tifon på matcherna. Den kanske främsta orsaken till vår framgång publikmässigt de senaste åren har varit för att vi haft en fantastisk publik, och särskilt vår klack. Det är ett aktivt val för oss att satsa på klacken (och aktiv sittplats) och därmed har vi valt bort många saker som andra klubbar har runt sina matcher. För oss har det varit, och är även framöver, den enda vägen att gå.

Situationen med UCS och ST är väldigt tråkig. Vi skulle vilja att vår relation skulle vara annorlunda. Därför har vi bjudit in dem till möten för att försöka komma framåt. Senast vi träffades var innan säsongsstarten 2012/13 då vi kom överens om ett antal punkter som vi skulle förändra. Efter det skulle vi ses för en avstämning men tyvärr har de inte velat ses. Vi är övertygade om att det finns saker vi kan göra bättre. Däremot tar det arbete som vi gör nu inte bort de känslor som UCS och ST har upplevt. Det måste man ha full respekt för. Men för att kunna komma framåt måste vi också ha en dialog där vi får konkreta förslag och synpunkter på de ändringar vi gör.

Vår ambition är att alla ska känna sig välkomna på Hovet. Något annat vore märkligt då publiken är en av våra främsta framgångsfaktorer.

Många diskussioner kretsar kring vår säkerhetsansvarige, Albert Törsleff. Han har tidigare fått ta emot kritik för säkerhetsarbetet och i den positionen är det kanske oundvikligt. När vi får in klagomål på honom eller någon annan av våra anställda granskar vi alltid den kritik som kommer in. En del av den kritiken togs upp på vårt senaste möte med UCS/ST men vi har alltså inte fått någon återkoppling på de förändringar vi har gjort. Vi har inte heller fått fler än enstaka klagomål på vårt säkerhetsarbete de två senaste säsongerna och de situationerna har vi rett ut med de inblandade.

Samtidigt får vi inse att vi kanske inte alltid kommer att vara överens om allting. Nu som då vill vi sitta ned i ett möte med samtliga engagerade grupper för att nå så långt som möjligt, och åtminstone om inte annat vara överens om vad vi inte är överens om.

Till sist vill jag också säga att frågor där vi tidigare fått kritik har diskuterats noggrant och vi har tagit till oss av den kritiken. Det är därför vi har gjort förändringar. Därför hoppas jag också att man ska titta på hur vi faktiskt arbetar i dag för att kunna gå framåt.

Jag har tyvärr inte möjlighet att svara på alla frågor på forumet kontinuerligt. Men har ni frågor kan ni alltid maila mig så ska jag försöka besvara dem.

Vänligen,
Jenny
Bra att du försöker men nästa gång får du gärna berätta allt. Exempelvis varför det ser ut som det gör med dialogen. Men vad vet jag, kanske inte lika roligt att tala om.

Förr eller senare kommer hela sanningen komma fram.
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Amadeus »

särkel skrev:
Jenny Silfverstrand skrev:Eftersom det är många diskussioner om vår relation till UCS och ST vill vi gärna förklara hur vi ser på det.

Först och främst, vi vill ha aktiva supportrar och tifon på matcherna. Den kanske främsta orsaken till vår framgång publikmässigt de senaste åren har varit för att vi haft en fantastisk publik, och särskilt vår klack. Det är ett aktivt val för oss att satsa på klacken (och aktiv sittplats) och därmed har vi valt bort många saker som andra klubbar har runt sina matcher. För oss har det varit, och är även framöver, den enda vägen att gå.

Situationen med UCS och ST är väldigt tråkig. Vi skulle vilja att vår relation skulle vara annorlunda. Därför har vi bjudit in dem till möten för att försöka komma framåt. Senast vi träffades var innan säsongsstarten 2012/13 då vi kom överens om ett antal punkter som vi skulle förändra. Efter det skulle vi ses för en avstämning men tyvärr har de inte velat ses. Vi är övertygade om att det finns saker vi kan göra bättre. Däremot tar det arbete som vi gör nu inte bort de känslor som UCS och ST har upplevt. Det måste man ha full respekt för. Men för att kunna komma framåt måste vi också ha en dialog där vi får konkreta förslag och synpunkter på de ändringar vi gör.

Vår ambition är att alla ska känna sig välkomna på Hovet. Något annat vore märkligt då publiken är en av våra främsta framgångsfaktorer.

Många diskussioner kretsar kring vår säkerhetsansvarige, Albert Törsleff. Han har tidigare fått ta emot kritik för säkerhetsarbetet och i den positionen är det kanske oundvikligt. När vi får in klagomål på honom eller någon annan av våra anställda granskar vi alltid den kritik som kommer in. En del av den kritiken togs upp på vårt senaste möte med UCS/ST men vi har alltså inte fått någon återkoppling på de förändringar vi har gjort. Vi har inte heller fått fler än enstaka klagomål på vårt säkerhetsarbete de två senaste säsongerna och de situationerna har vi rett ut med de inblandade.

Samtidigt får vi inse att vi kanske inte alltid kommer att vara överens om allting. Nu som då vill vi sitta ned i ett möte med samtliga engagerade grupper för att nå så långt som möjligt, och åtminstone om inte annat vara överens om vad vi inte är överens om.

Till sist vill jag också säga att frågor där vi tidigare fått kritik har diskuterats noggrant och vi har tagit till oss av den kritiken. Det är därför vi har gjort förändringar. Därför hoppas jag också att man ska titta på hur vi faktiskt arbetar i dag för att kunna gå framåt.

Jag har tyvärr inte möjlighet att svara på alla frågor på forumet kontinuerligt. Men har ni frågor kan ni alltid maila mig så ska jag försöka besvara dem.

Vänligen,
Jenny
Bra att du försöker men nästa gång får du gärna berätta allt. Exempelvis varför det ser ut som det gör med dialogen. Men vad vet jag, kanske inte lika roligt att tala om.

Förr eller senare kommer hela sanningen komma fram.
"För eller senare kommer sanningen fram..."

Det här börjar bli sandlådenivå.
Är det inte dags att BÅDA parter tar tag i det här nu och försöker lösa det ist för att skylla på varandra hela tiden. Stämningen håller på att gå åt helvete på Hovet och nåt måste göras. Alla parter får lov att kompromissa och inte hålla på att tjafsa om att "sanningen kommer fram".

Vill DIF börja en dialog med USC är det väl bra. Att USC inte vill komma på möten tyder ju nästan på att de inte är speciellt intresserade av att lösa det här.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
DIF_Söderort
Inlägg: 55
Blev medlem: 2012-07-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Söderort »

Jenny Silfverstrand skrev:Eftersom det är många diskussioner om vår relation till UCS och ST vill vi gärna förklara hur vi ser på det.

Först och främst, vi vill ha aktiva supportrar och tifon på matcherna. Den kanske främsta orsaken till vår framgång publikmässigt de senaste åren har varit för att vi haft en fantastisk publik, och särskilt vår klack. Det är ett aktivt val för oss att satsa på klacken (och aktiv sittplats) och därmed har vi valt bort många saker som andra klubbar har runt sina matcher. För oss har det varit, och är även framöver, den enda vägen att gå.

Situationen med UCS och ST är väldigt tråkig. Vi skulle vilja att vår relation skulle vara annorlunda. Därför har vi bjudit in dem till möten för att försöka komma framåt. Senast vi träffades var innan säsongsstarten 2012/13 då vi kom överens om ett antal punkter som vi skulle förändra. Efter det skulle vi ses för en avstämning men tyvärr har de inte velat ses. Vi är övertygade om att det finns saker vi kan göra bättre. Däremot tar det arbete som vi gör nu inte bort de känslor som UCS och ST har upplevt. Det måste man ha full respekt för. Men för att kunna komma framåt måste vi också ha en dialog där vi får konkreta förslag och synpunkter på de ändringar vi gör.

Vår ambition är att alla ska känna sig välkomna på Hovet. Något annat vore märkligt då publiken är en av våra främsta framgångsfaktorer.

Många diskussioner kretsar kring vår säkerhetsansvarige, Albert Törsleff. Han har tidigare fått ta emot kritik för säkerhetsarbetet och i den positionen är det kanske oundvikligt. När vi får in klagomål på honom eller någon annan av våra anställda granskar vi alltid den kritik som kommer in. En del av den kritiken togs upp på vårt senaste möte med UCS/ST men vi har alltså inte fått någon återkoppling på de förändringar vi har gjort. Vi har inte heller fått fler än enstaka klagomål på vårt säkerhetsarbete de två senaste säsongerna och de situationerna har vi rett ut med de inblandade.

Samtidigt får vi inse att vi kanske inte alltid kommer att vara överens om allting. Nu som då vill vi sitta ned i ett möte med samtliga engagerade grupper för att nå så långt som möjligt, och åtminstone om inte annat vara överens om vad vi inte är överens om.

Till sist vill jag också säga att frågor där vi tidigare fått kritik har diskuterats noggrant och vi har tagit till oss av den kritiken. Det är därför vi har gjort förändringar. Därför hoppas jag också att man ska titta på hur vi faktiskt arbetar i dag för att kunna gå framåt.

Jag har tyvärr inte möjlighet att svara på alla frågor på forumet kontinuerligt. Men har ni frågor kan ni alltid maila mig så ska jag försöka besvara dem.

Vänligen,
Jenny
När man lyssnar på företrädare från UCS och andra aktiva som bojkottar så säger alla att dom känner sig förföljda av bl.a säkerhetspersonalen, sen att dom inte känner sig välkomna. Vissa från tifogruppen anser att DIF inte uppskattar tifo lika mycket på grund av diverse städkostnader när det endå är ST som städar upp det mesta. Abbe var ju med i samma skandaler efter derbyt i fotbollen 08, efter det fick han sparken. Så DIF borde granska abbe ännu mer, när det är massvis av supportrar som är missnöjda med hans arbete och inte har något förtroende för honom.

När man pratar med UCS medlemmar så säger alla att dom vill att den här konflikten ska lösa sig och att dom har försökt få till möten med DIF men inte lyckats. Jag tror om DIF verkligen vill lösa den här konflikten så måste man se till att man verkligen vill ha tillbaka dom och lyssna på vad dom har att säga. När det gäller abbe så är det inte svårt att hitta vittnesuppgifter hur mycket han har misskött sitt arbete.
DIF Hockey hade tur att JK valde att fortsätta gå på hockeyn efter derbyskandalerna 2012, hade dom inte gjort det hade stämningen på hovet varit ännu sämre.
Nu gäller det för DIF att vissa att man på allvar vill ha tillbaka dom aktiva supportrarna som bojkottar, annars så kommer stämningen och publiksnittet bli sämre och sämre. Att sparka abbe är ju av högsta prioritet för väldigt många.
Karel måste avgå
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Highwind »

Ska ett företag lyckas locka kunder bör man vara lyhörd. Det är det viktigaste i att driva ett framgångsrikt företag. Stämningen håller ju på att dö på Hovet så det DIF måste göra är att inse att åtgärder måste göras för att förändra detta. Inte stoppa huvudet i sanden och "vänta på att UCS hör av sig".

Om nu denna Adde är ett hinder för att skapa dialog och samarbete. Varför så envist hålla kvar vid honom? Många nyckelsupportrar (som UCS) ser denna person som ett stort hinder och saknar förtroende för honom. Visst kan man stoppa ned huvudet i sanden och envist hålla fast vid honom. Eller så kan man vara den den parten som tar ansvar för att leda denna fråga vidare och börjar om från början med en ny säkerhetsansvarig.

DIF Hockey kan inte agera som barnrumpor och hålla fast vid sina principer samtidigt som hela föreningen körs i botten.

Dags att ta ansvar. Det är det ni får betalt för!
Skriv svar