Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Donkels »

OK visste att han hävde ur sig okvädningsord mot Zabel - det är naturligtvis fel även om jag tyvärr hela tiden har hyst tvivel kring Zabels ledaregenskaper
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

minalman skrev:Lägg ner Jaha! Att Z misslyckas är inte att vara ett äckel.
Att en domare missar en utvisning på motståndarna är inte att vara hora heller, så exakt vad är det du försöker säga?? Lägg din energi på att få bort det ordet från klacken istället.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Jaha! skrev:
Att en domare missar en utvisning på motståndarna är inte att vara hora heller, så exakt vad är det du försöker säga?? Lägg din energi på att få bort det ordet från klacken istället.
Orden du tar i din mun hör inte hemma någonstans. Punkt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Personangrepp är inte OK här. Vi missar en hel del såna eftersom vi inte dammsuger forumet 24/7 men när nån skriver att Person X är en FULT-ORD plockas det bort. Forumet har absolut inget att göra med om någon kallar en domare för *ora.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Donkels skrev:OK visste inte att han hävde ur sig okvädningsord mot Zabel - det är naturligtvis fel även om jag tyvärr hela tiden har hyst tvivel kring Zabels ledaregenskaper
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Personangrepp är inte OK här. Vi missar en hel del såna eftersom vi inte dammsuger forumet 24/7 men när nån skriver att Person X är en ORD plockas det bort. Forumet har absolut inget att göra med om någon kallar en domare för *ora.
Magnutz är en blomma.
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Frågan jag vill ställa till många här inne är vad de egentligen hade för förväntningar på laget inför säsongen, trodde ni att vi skulle dansa oss till en direktplats i KS året efter att ha kommit femma när vi dessutom har en kraftigt reducerad budget? Mina förhoppningar inför säsongen var att vi skulle kunna gneta oss till en femteplats i år igen, vi har ju liksom hämtat en hel kedja ifrån div. 1 och två oprövade målvakter, varför trodde ni att vi skulle nå en bättre placering i år än i fjol?

Jag tycker att det är oroväckande att så många som faktiskt vill att Zabel bör bytas ut, jag förstår ju givetvis att det är många som kanske häver ur sig såna grejer direkt efter att man blivit förnedrade på bortaplan, men ändå. En viktig styrka man kan ha som person är att kunna lära sig av andras misstag, snegla gärna på en grönvit fotbollsförening som huserar i Superettan, där sparkar de två tränare per säsong bara för att man inte avancerar i seriesystemet, det finns inget långsiktigt tänk för fem öre och allt går åt helvete. Vi kommer husera i den här jävla serien i all oändlighet om vi går i samma fälla.

Jag tycker att det är värt att påpeka att det här ju faktiskt är Zabels första riktiga säsong som huvudtränare, vilket är lätt att glömma bort, och hittills tycker jag att vi har presterat rimliga resultat sett till de förväntningar jag hade inför säsongen. Som förening just nu så är vi inne i en ombyggnadsfas där man bygger för framtiden, jag tycker att det är orimligt att ha avancemang som krav på laget den här säsongen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Kloka ord...
En kall hjärna när det brinner utav helvete är en konst som få behärskar...Men jag stöttar gänget i båset. Det har visat att det finns kvalitet...Får visa tålamod och ge dom stöd det är det som gäller just nu...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag håller också med om det du säger, absolut! Jag hade som förväntning en Topp-7 iallafall, och det kan vi absolut uppnå tror jag.

Och ska jag vara ärlig så är det nog inte så mycket placeringen i tabellen som stör folk, iallafall inte mig. Det är hur vi för tillfället spelar - idag så spelade man inte ens som ett lag och det känns förjävligt dåligt att vi har en måleffektivitet på 8% med de potentiella skyttar vi har, dem som ska avgöra matcher har helt försvunnit ut i sanden. Jag tycker folk har rätt att vara besvikna, absolut, i alla fall sett till spelet men kanske inte tabellplaceringen!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Snacka om att överdriva, Mats Wennerholm:

"Djurgården dalar i tabellen och AIK åkte under kvalstrecket efter 2-6 hemma mot Frölunda.
Mörker."

Ja.. vi "dalade" från 4:e till 5:e plats och har tre poäng upp till strecket!

Dagens journalister, jag skäms!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jaha! skrev:
Fast nu pratar du om en riktig Djurgårdare, som varit i klubben i åtta år och hela hans tränarkarriär.
Det är inte acceptabelt att kalla honom "äckel".
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Ledarskapet fungerar tydligen inte i Djurgården! Det vi inbitna fans inte kan se är att klubben håller på att rasera!

I dagens match mot Timrå lägger vi oss platt! Vi har inga ledartyper och vi spelar inte som ett lag!
Alla kör individuella prestationer!
Säsongen började bra , men har sakteliga dalat utför som förra året!

Därav bristande ledaregenskaper!
Ni gnäller hela tiden om att man inte ska ha personangrepp! Och det kan jag respektera!
Men vad händer med namnet Djurgården hockey när hela Sverige skrattar ut oss? Vi ses inte längre som en storklubb! All fallerar!
Det enda som håller ihop skölden i dag är Fansen!

Och vi har inga möjligheter att styra skutan i rätt riktning! På nåt vis måste man ju få ut sin ilska över hur klubben med klart bästa spelarna i allsvenskan!
Som spelar i samma lag! Och inte kan hålla en 3-0 ledning eller hämta upp ett mål! Om en eller två spelare är så viktiga att hela laget raserar utan dom så har jag nyheter för er vänner! Då spelar ni inte hockey ihop!

Sluta och håll upp skölden skyhögt och inse att klubbe och hela farsen som Djurgården ligger i inte kommer att lösas på ett eller fem år!
Vi måste få tillbaka hjärtat i hockeyn!
Och vi fans har ju hjärtat , men inget gehör får vi ju aldrig!
Vi har kryssat hela säsongen och kommer göra det resten av säsongen med!

Jag känner mig fortfarande helt tom!

Vart är "Djurgårdshjältarna" som brinner för hockeyn nu och inte bara ser den som en inkomst??? Bor alla i Skellefteå!?
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Personangrepp är inte OK här. Vi missar en hel del såna eftersom vi inte dammsuger forumet 24/7 men när nån skriver att Person X är en ORD plockas det bort. Forumet har absolut inget att göra med om någon kallar en domare för *ora.
Magnutz är en blomma.
Skoja inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

norrlandsgold skrev:Ledarskapet fungerar tydligen inte i Djurgården! Det vi inbitna fans inte kan se är att klubben håller på att rasera!

I dagens match mot Timrå lägger vi oss platt! Vi har inga ledartyper och vi spelar inte som ett lag!
Alla kör individuella prestationer!
Säsongen började bra , men har sakteliga dalat utför som förra året!

Därav bristande ledaregenskaper!
Ni gnäller hela tiden om att man inte ska ha personangrepp! Och det kan jag respektera!
Men vad händer med namnet Djurgården hockey när hela Sverige skrattar ut oss? Vi ses inte längre som en storklubb! All fallerar!
Det enda som håller ihop skölden i dag är Fansen!

Och vi har inga möjligheter att styra skutan i rätt riktning! På nåt vis måste man ju få ut sin ilska över hur klubben med klart bästa spelarna i allsvenskan!
Som spelar i samma lag! Och inte kan hålla en 3-0 ledning eller hämta upp ett mål! Om en eller två spelare är så viktiga att hela laget raserar utan dom så har jag nyheter för er vänner! Då spelar ni inte hockey ihop!

Sluta och håll upp skölden skyhögt och inse att klubbe och hela farsen som Djurgården ligger i inte kommer att lösas på ett eller fem år!
Vi måste få tillbaka hjärtat i hockeyn!
Och vi fans har ju hjärtat , men inget gehör får vi ju aldrig!
Vi har kryssat hela säsongen och kommer göra det resten av säsongen med!

Jag känner mig fortfarande helt tom!

Vart är "Djurgårdshjältarna" som brinner för hockeyn nu och inte bara ser den som en inkomst??? Bor alla i Skellefteå!?
Håller med om att spelet liknar skit, men du borde verkligen överväga att byta plats på ! och . på ditt tangentbord. ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Efter att ha funderat lite så tror jag vinsten innan uppehållet mot Malmö var helt förödande för det här gänget... vi gick in i uppehållet med åt helvete fel inställning. De trodde förmodligen att de var världsmästare och enkelt skulle klara resten av säsongen. En titt på kommande spelschema skapade nog också någon slags trygghetskänsla. Det är ju bara att kolla på det här forumet hur det lät så skall ni nog se att spelarna tänkte samma sak.

Rent ut sagt bedrövligt. Nu gäller det att nollställa och börja om igen. Skönt med match så snart, det blir ju dock inte direkt lätt att möta ett tokhett Bofors som kommer spela smart mot ett desperat hemmalag. Usch & fy.
Låst