Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Skotte »

AVGÅ WIKAN!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Mäklaren »

Philip Holm duger ju inte heller han till på den här nivån. Verkligen fasansfullt horribelt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

minalman skrev:Efter förra matchen uttryckte många spelare att de i första hand måste följa tränarnas uppsatta "tänk", i andra hand tänka själva.
Bort med Zabel nu och vi får en vändning som när fotbollen vände mot Malmö. Inget fel på Zabel, men han är fel för detta lag. De känner sig alldeles för djävla trygga med storebror Zabel. Låna ut alla till Visby/Roma.
Jag har inte hört det du nämner, själv. Men det låter precis som under MP i fotbollen. Hatar när spelare måste agera exakt som de tror att tränaren vill att de ska agera. Hur ska det kunna bli något flow då?!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av minalman »

SkönaDjurgårn skrev:
minalman skrev:Efter förra matchen uttryckte många spelare att de i första hand måste följa tränarnas uppsatta "tänk", i andra hand tänka själva.
Bort med Zabel nu och vi får en vändning som när fotbollen vände mot Malmö. Inget fel på Zabel, men han är fel för detta lag. De känner sig alldeles för djävla trygga med storebror Zabel. Låna ut alla till Visby/Roma.
Jag har inte hört det du nämner, själv. Men det låter precis som under MP i fotbollen. Hatar när spelare måste agera exakt som de tror att tränaren vill att de ska agera. Hur ska det kunna bli något flow då?!
Så stod det i flera av intervjuerna, bl a Nisses.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av 20002001 »

20002001 skrev:Bilar upp till Sundsvall med tre kompisar.
Vi bilar upp 09.00 på lördag och räknar med att vara uppe runt 14.00 och sedan går vi på Timrå-DIF och kör en festnatt i Sundsvall och tillbaka söndag eftermiddag. Hoppas på fler DIF där uppe. Matchen är ju ändå en lördag.

VI ÄR MED ER ÖVERALLT!
Ja men det här blev ju en kul resa... Fy fan alltså. Just tillbaka på hotellet från den där jävla pissarenan. Dra åt helvete allt. Våran planerade festkväll ikväll blir nog mer en kväll för att glömma bort allt just nu och hemresan imorgon lär bli lång men likväl fan kommer man stå där på måndag och vara i Björklöven om en vecka.

HATA AIK!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
S1891
Inlägg: 23
Blev medlem: 2013-02-06

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av S1891 »

Men vi är inget lag för toppen, våran budget har halverats och vi håller nu på att bygga upp en ny stomme. Ni som verkar räkna med att gå upp i år lurar ju bara er själva..
Vi har ett hyffsat välkomponerat lag, men vi behöver ta in en ny tränare till nästa säsong och komplettera med dom spelartyper som saknas.. I år går vi iallafall inte upp det är ett som är säkert.
Men men jag hoppas ju lika mycket själv så jag känner samma frustration, hockeyn i allsvenskan är så jävla tråkig att ens stora hockeyintresse bara blir allt mindre
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:
20002001 skrev:Bilar upp till Sundsvall med tre kompisar.
Vi bilar upp 09.00 på lördag och räknar med att vara uppe runt 14.00 och sedan går vi på Timrå-DIF och kör en festnatt i Sundsvall och tillbaka söndag eftermiddag. Hoppas på fler DIF där uppe. Matchen är ju ändå en lördag.

VI ÄR MED ER ÖVERALLT!
Ja men det här blev ju en kul resa... Fy fan alltså. Just tillbaka på hotellet från den där jävla pissarenan. Dra åt helvete allt. Våran planerade festkväll ikväll blir nog mer en kväll för att glömma bort allt just nu och hemresan imorgon lär bli lång men likväl fan kommer man stå där på måndag och vara i Björklöven om en vecka.

HATA AIK!
Blås någons ballong innan ni kör. Mista kortet vore ju vara för mycket. :-(
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Mäklaren »

S1891 skrev:Men vi är inget lag för toppen, våran budget har halverats och vi håller nu på att bygga upp en ny stomme. Ni som verkar räkna med att gå upp i år lurar ju bara er själva..
Vi har ett hyffsat välkomponerat lag, men vi behöver ta in en ny tränare till nästa säsong och komplettera med dom spelartyper som saknas.. I år går vi iallafall inte upp det är ett som är säkert.
Men men jag hoppas ju lika mycket själv så jag känner samma frustration, hockeyn i allsvenskan är så jävla tråkig att ens stora hockeyintresse bara blir allt mindre
Problemet är att vår budget, trots att den är halverad, är en av de högsta i serien.

Timrå har typ en tredjedel av vår budget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Bocas
Inlägg: 206
Blev medlem: 2008-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Bocas »

Så uselt. Finns inga ord. Laget smutsar ner vår sköld.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av seppuko »

Rätt jobbigt pinsam förlust. Noterar att två andra lag från våran region åkte på stortorskar ikväll också. Dystert.

Men, har inte sett matchen, inte läst någon rapport och kommer inte göra det heller än på ett tag. Men vi har inget att skylla på, vi ska ta detta bantade J20 laget alla dagar i veckan, hemma som borta annars har vi inte mycket att hämta runtom andra arenor. Hoppas verkligen att detta blir ett wake-up call för hela laget. Jag sa till mina kompisar på läktaren för tre matcher sen att det syns i spelet att vi är på väg in i en svacka, men föga anade man denna utskåpning.

Lösningen är fortfarande, åk dagen innan till alla bortamatcher. Då får man bort en del av hemlängtan och kan bara fokusera på uppgiften. Vi behöver vinna borta, men ju längre vi åker desto bistrare matcher spelar vi tydligen. Bättre målskillnad att lämna WO :)

Kommer tyvärr inte kunna se måndagsmatchen mot seriens i särklass formstarkaste lag BIK Karlskoga på grund av kryssning med jobbet, men får väl svettas lite på båten ideligen kikandes på sportstats-appen i telefonen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av ken1968 »

S1891 skrev:Men vi är inget lag för toppen, våran budget har halverats och vi håller nu på att bygga upp en ny stomme. Ni som verkar räkna med att gå upp i år lurar ju bara er själva..
Vi har ett hyffsat välkomponerat lag, men vi behöver ta in en ny tränare till nästa säsong och komplettera med dom spelartyper som saknas.. I år går vi iallafall inte upp det är ett som är säkert.
Men men jag hoppas ju lika mycket själv så jag känner samma frustration, hockeyn i allsvenskan är så jävla tråkig att ens stora hockeyintresse bara blir allt mindre
Det är möjligt att vi inte har den bästa truppen för toppen, men då är det fan än mer skrämmande att man inte har ens inställningen att jobba på matcherna. Ha spelare som är mera sugna på blåbärssoppa och banan i periodpauserna, och prata om vilken gottispåse på statoil ska jag ta på den jobbiga bussresan hem, eller va ska ni gå ut ikväll killar.

Nej man kanske inte kan kräva att djurgården ska va i toppen, men va tog dom gamla värderingarna som satt i omkädningsrummet vägen"typ det ska göra ont att möta djurgården" känns som det blivit sånt jävla gullande, hockey är hårt jobb spelar ingen roll hur teknisk du är eller hur snabb du är,vilket spelsystem man lirar, jobbar man inte med glöd och passion så vinner man inga matcher that´s it
S1891
Inlägg: 23
Blev medlem: 2013-02-06

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av S1891 »

Mäklaren skrev:
S1891 skrev:Men vi är inget lag för toppen, våran budget har halverats och vi håller nu på att bygga upp en ny stomme. Ni som verkar räkna med att gå upp i år lurar ju bara er själva..
Vi har ett hyffsat välkomponerat lag, men vi behöver ta in en ny tränare till nästa säsong och komplettera med dom spelartyper som saknas.. I år går vi iallafall inte upp det är ett som är säkert.
Men men jag hoppas ju lika mycket själv så jag känner samma frustration, hockeyn i allsvenskan är så jävla tråkig att ens stora hockeyintresse bara blir allt mindre
Problemet är att vår budget, trots att den är halverad, är en av de högsta i serien.

Timrå har typ en tredjedel av vår budget.
Du har helt rätt i det, frågan är om det är helt rätt att Challe och Zabel har en "test säsong" på sig med att bygga upp ett nytt lag, eller om man verkligen kan kräva att dom ska lyckas på 1 säsong.
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Manijock »

Andy skrev:
Manijock skrev:
1. Lika bra att vi slipper toppstriden. Vi har inte organisationen som klarar av framgång. Det här är det bästa som kunde hända egentligen.

2. Zabel visar förlorarmentaliteten som han uppenbart sprider till spelarna bara genom att sätta en dålig målvakt i kassen två gånger på fyra matcher. Bara för att liksom.. Finns inget underlag till att göra så. Han bara gör det för att han tycker det är roligt.

3. Djurgården behöver ha bort både Challe och Zabel och det illa kvickt.

4. Det här med Djurgårdare på ansvarskrävande poster har gång på gång både i fotboll och hockey bevisat sig vara katastrof.

5. Som sagt, ni som kritiserar Djurgårdspubliken kan ta er i arslet. JK kan fortsätta skicka ut sina "taggningstexter" om att saker och ting inte är okej, men det är inte hos supportrarna problemet ligger.

6. Det är ett givande och tagande, de senaste tre åren har DIF-publiken gett, gett och åter gett, utan minsta lilla skit tillbaka.

7. Gång på gång har DIF Hockey bevisat att de är värda en Gnaget-publik. Det är inte mycket som krävs från min sida, men man kan åtminstone FÖRSÖKA spela en attraktiv underhållande fartfylld hockey. Men när tränarna uppenbart går ut för att spela på det här sättet så tappar fler än jag sugen.

8. DIF dödar sin egna publik och jag tror att vi måste gå igenom en Globen-era till för att det ska börja hända saker åt det positiva igen. Tack och hej!
1. Vilken del av organisationen gör att vi just nu ligger under med 4-0. Exakt hur föreslår du att den delen av organisationen ändras?

2. Exakt på vilket sätt visar Zabel förlorarmentalitet? Vad har du för underlag för att säga att Reideborn är en dålig målvakt? Vilka moment tycker du att han inte behärskar? Hur ser du på en jämförelse av statistik mellan båda våra målvakter?

3. Varför ska Challe och Zabel bort? Vem bör ersätta tycker du?

4. Vilka personer syftar du till både vad avser fotboll och hockey? Vill du hellre ha AIKare eller är det Hammarbyare du är på jakt efter?

5. Vem hävdar att det är supportrarnas fel att det står 4-0 i Timrå just nu?

6. Vad exakt är det du vill ha tillbaks? Är du bara Djurgårdare i medgång? Resonerade du på samma sätt när fotbollen var i Norr-ettan. Själv älskar jag alltid DIF. Kräver inget tillbaks. Har aldrig gått på så mycket fotboll som när vi åkt ner. Medgångssupportrar är för AIK eller Bajen. I DIF är det Alltid oavsettt som gäller.

7. Jag tror att ett av problemen är att man just försöker spela en attraktiv fartfylld hockey i alla lägen. Det är därför m,an alltid tappar sina 3-0 ledningar. I bland måste man spela smart och kunna stänga matcher också.
Jag diskuterar Djurgården i stort. Jag lyfter fram frågan som jag ställt hela säsongen. Hur fan kan vi ligga på övre halvan med detta spelet. Någon nämnde att det har att göra med att HA är en sån katastrofal liga i år. Ligger nog mycket i det. Men Djurgården spelar inte bara dåligt, man har en usel spelide. Samma spelide som tog oss ner i den här skiten. Den speliden stavas Zabel.

Problemet med dig är att du är "blind". Inte rent fysiskt sett, men du har precis som vissa stackare glömt bort vad Djurgården stod för en gång i tiden. "Järnkaminer", "Lite finare, lite bättre" allt det där är bara tomma ord. För fan se på vad vi försöker göra därute. Anledningen till att vi har så många kryss är för att våra spelare har blivit intalade att spela feghockey. Kliv ur din instängda Djurgårdsbubbla och se hur det ser ut. Inte en match i år har vi spelat underhållande. Se en annan match för omväxlings skull där DIF inte spelar. Jämför med en av våra matcher. Resultatet är chockerande. I början undrar man om det bara är otur som gör att våra matcher är så grötiga, sega och tråkiga. Men med tiden så inser man snabbt att det är våra gubbar som gör att spelet blir som det blir.

Medgångare? Hela punkt sex är så urgulligt :lol: Applåd till dig, men ditt snack är så uttjatat och passé. Så fort det kritiseras så börjar det snackas om vilka fantastiska supportrar som kommer in på forumet och skriver "Heja heja", "Nu vänder vi detta", "sjung i ur och skur", det är sorgligt och se vilka fruktansvärt låga krav en del har. Djurgården är en produkt som ska säljas, och med denna inställning så säljer vi inget alls. För fan vilka nya supportrar kommer vi få med den här parodin till spel? Vi kommer att ha svårt att få våra gamla att gå på matcherna, eftersom det helt enkelt inte är värt att betala 160 spänn för att se våra spelare åka runt och döda 60 minuter underhållning.

Hinner inte svara mer på dina söta frågor då det redan nu är för långt inlägg. Men kämpa på, Djurgårdsbubblan är stark och det är svårt att se hela bilden. Huvudet liksom fastnar i sanden. En förhäxning som är svår att bryta, men du lyckas nog en vacker dag.

När är nästa match så man kan se till att ha något inbokat? Usch vilken hemsk lördag.
S1891
Inlägg: 23
Blev medlem: 2013-02-06

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av S1891 »

ken1968 skrev:
S1891 skrev:Men vi är inget lag för toppen, våran budget har halverats och vi håller nu på att bygga upp en ny stomme. Ni som verkar räkna med att gå upp i år lurar ju bara er själva..
Vi har ett hyffsat välkomponerat lag, men vi behöver ta in en ny tränare till nästa säsong och komplettera med dom spelartyper som saknas.. I år går vi iallafall inte upp det är ett som är säkert.
Men men jag hoppas ju lika mycket själv så jag känner samma frustration, hockeyn i allsvenskan är så jävla tråkig att ens stora hockeyintresse bara blir allt mindre
Det är möjligt att vi inte har den bästa truppen för toppen, men då är det fan än mer skrämmande att man inte har ens inställningen att jobba på matcherna. Ha spelare som är mera sugna på blåbärssoppa och banan i periodpauserna, och prata om vilken gottispåse på statoil ska jag ta på den jobbiga bussresan hem, eller va ska ni gå ut ikväll killar.

Nej man kanske inte kan kräva att djurgården ska va i toppen, men va tog dom gamla värderingarna som satt i omkädningsrummet vägen"typ det ska göra ont att möta djurgården" känns som det blivit sånt jävla gullande, hockey är hårt jobb spelar ingen roll hur teknisk du är eller hur snabb du är,vilket spelsystem man lirar, jobbar man inte med glöd och passion så vinner man inga matcher that´s it
Där håller jag helt med dig, det är därför jag vill ha in en ny tränare nästa säsong också..
vi såg ju bara i kvällens match vilken skillnad i inställning det blev när vi helt plötsligt låg under med 1-0.. någonting är fel i vårat lag, jag menar bara att om vi byter ut några få spelare och tar in en ny coach så kanske det är allt som krävs.
Vi underpresterar lite i år helt klart. Vi har en chans att gå upp men det skulle isåfall vara en bragd.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Magnutz »

åt nu laget (hela laget) få misslyckas. Det krävs en rejäl jävla plums i djupet för att reda ut hur det är att hamna där. Laget skaffar sig erfarenheter empiriskt. De kommer lära sig mer av detta vulgära bottennapp än de gjort under någon träning så här långt.

Nu har vi en riktig botten-notering att förhålla oss till. Kan bli värdefullt för fortsättningen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar